Olen ostamassa 2000 dieselZaffea, ajettu 130tkm.
Mistä löytyvät heikot kohdat mitkä kannattaa katsoa?
Miten kestävä Ooppelin diesel on?
Asiallisista vastauksista erityisen kiitollinen ;-)
Terv. SeppeK
Zafira-gurut, dieselmiehet!
7
1958
Vastaukset
- Pote
Lämmityslaitteen tiivisteet(vuotaa jalkotilaan.Takaoven johdot.Kone on kestänyt 230tkm ilman sen kummempaa.
- heikko
kytkin on yleensä kypsä ennen 200t. Jos polkimessa tuntuu ravistusta kun painat sitä vähän niin alkaa olla vaihto käsillä.
- löytyy
Takaovien johtosarjat: tarkista toimiiko kaiuttimet, sähkölukot, sähköikkunat. Etupään nivelet: pallot, "koiranluut" kolisevat pikkukuopissa ja naputtaa ratissa. Takajarrut vinkuu ja jumittuu. Kytkin ravistaa. Muuten loistava perheauto ajoltaan ja varsinkin tiloiltaan.
- 3vuotta
Mulla oli kolme vuotta/75tkm ko vuosimallin Zafira. Hyvin toimi koko ajan ja erittäin käytännöllinen auto. Aavistuksen rupesi etupää kolisemaan, mutta niinhän useat tämän päivän autot tekevät. Kone taisi olla nokkahihnalla toteutettu ja sen vaihdosta kannattaa huolehtia. Kone syö huomattavasti öljyä, minulla meni 1L/2000km, väheni kyllä pikkuisen loppuaikoina. Kone on melkoisen alitehoinen, hyvin sillä kerkesi mutta muistan että kaasupolkimessa oli tasan kaksi asentoa ja varsinkin täydellä kuormalla ohitukset olivat tuskallisia. Kulutus oli keskimäärin 7.2L/100km. Koneesta ilmestyi tehokkaampi versio, jota suosittelen. Kaiken kaikkiaan olin tyytyväinen.
- Nimetön
Eikös niissä ole ketjulla jakopää joka kestää koneen käyttöiän. Paitsi 1.7 Diesel pitäs olla hihnakone mut onks zafiraa tehty niin pienellä koneella?
- 3vuotta
Nimetön kirjoitti:
Eikös niissä ole ketjulla jakopää joka kestää koneen käyttöiän. Paitsi 1.7 Diesel pitäs olla hihnakone mut onks zafiraa tehty niin pienellä koneella?
Ei ollut varma tieto, eikä sitä ainakaan minun 75tkm aikana vaihdettu.
- on ollut
3vuotta kirjoitti:
Ei ollut varma tieto, eikä sitä ainakaan minun 75tkm aikana vaihdettu.
2.0 dl. Siinä on ketju. Tehokkaampi versio oli sataheppainen dti, tuossa oli muistaakseni 82 hp. Itsellä oli vastaava Astra. Hyvä auto, jonka takajarrut kannattaa puhdistaa ja voidella kerran vuodessa mielellään ennen talvea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.625821- 1155030
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4102992Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s961475Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3411146- 65981
- 29968
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46896Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109877Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52849