Mitä mieltä

ootte

Mitä mieltä olette kun häihin viedään kukkia? Onko se ok vai ei?

7

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapana?

      Ei käsittääkseni ole tapana, olenko aivan väärässä?! Voisi kuvitella, että juhlapaikalla on mietitty kukat valmiiksi ja varattu niille maljakot, yllätyspuskat saattaisivat jäädä sivuun.

      Mutta koska ajatus on tärkein, ei kai kukaan voi sitä negatiivisenakaan asiana ottaa, jos kukkia vie!

    • Jaanelo

      Häihin ei viedä kukkia. En tiedä yksiäkään häistä, joissa vieraiden tuomiin kukkiin olisi varauduttu. Kukkakoristelu hoidetaan itse, vieraiden tuomat puskat vain sotkevat tilannetta. Suomessa häät ovat niitä harvoja juhlia, joihin _ei_ viedä koskaan kukkia.

    • Voi viedä

      Miksei kukkia vois viedä? Viedäähän niitä muualla päin maailmaakin... Suomessa ei vaan ole tapana....

    • Syksyn morsian

      Häälahjaa ei kuitata kukilla eikä makeisilla. Sen sijaan pelkän onnittelukortin lähettäminen on ok, mikäli on kutsuttu, mutta ei pääse saapumaan. Tietysti estynytkin saa muistaa lahjalla...

      Voithan viedä kukkiakin jos haluat olla "erilainen" ja ehkä herättää hämmennystä.

    • oli ihanaa

      Me saimme mieheni kanssa kauniin valkoisen kukka-asetelman häälahjaksi. Se oli aivan ihana lahja.

    • ei ole häälahja

      Tässä ketjussa on jo moneen kertaan kerrottu, että hääparille ei viedä kukkia. Se ei kuulu hyviin tapoihin, sillä hääpari on itse huolehtinut koristelusta ja hääkimpusta.

      En edes ymmärrä, mihin kukkakimpun tuoja olettaa kukkansa häissä asetettavan. Morsiamen eteen, kahvipöytään, anopeille? Mistä siinä morsiuspari ryhtyy repimään maljakkoja ja täyttelemään niitä vedellä? Entäpä jos kaikki muutkin vieraat ryhtyisivät tuomaan morsiusparille vain kukkakimppuja?

      On sitten hieman eri asia, jos hääparille viedään lahjaksi vaikkapa kaksimetrinen aito limoviikuna uuteen kotiin. Se käy häälahjasta ja saattaa olla jopa mieleinenkin lahja, mikäli asiasta on hieman etukäteen sovittu (kuljetus ym.).

      Mutta kukkakimppu ei ole mikään häälahja, ei ole, ei ole...

      • Latviassa kukkia viedään

        Tietääkö kukaan viedäänkö esim Latviassa kukkien lisäksi myös lahja? Olin kesällä Latviassa ja näin siellä monta hääparia jotka sai kaikilta häävierailta upeita kukka-asetelmia ja kimppuja onnittelujonossa. Kaaso tai joku vastaava autoi hääparia niitten kukkien kanssa. Missään en ole koskaan vastaavaa nähnyt. Kiinnostaa jäi saavatko hääparit muita lahjoja??

        Suomessa kukkia ei yleensä viedä kun se ei meillä ole tapana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe