Norppa 10 hankinnassa

Jozi

Eli Norppa 10 hankintaa ollaan suunnittelemassa, mitä plussia ja miinuksia noin ynnättynä löytyy, mikä on tiukka hinta ja/tai miten käytettyjä löytyy jos alkaa oikein tosissaan etsimään? Tuo 60 000€ hankintahinta hirvittää köyhempää ja mikäs Pauniaholla kestää sen veneen valmistamisessa jos sitä pistää tilaukseen lähiaikoina?

15

9850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en kyllä

      pidä norppien vaneriviritelmistä, mutta en halua kyllä mollatakkaan jos joku toinen pitää. Vaatii ainakin innokkkuutta kunnossapitoon.

      • saimaan

        Kaverillani oli norppa ja kertoi että aallokossa ovet ei liiku??


      • hinnalla
        saimaan kirjoitti:

        Kaverillani oli norppa ja kertoi että aallokossa ovet ei liiku??

        et kyllä norppaa ikävä kyllä saa. kun rupeat varustelemaan venettäsi minkä pauniaho toimittaa,niin varaudu pistämään rahaa noin 20-40 tuhatta. tai osta puolivalmiina ja yritä tehdä kerralla hyvä. varaudu kuitenkin että saat maksaa noin 85 tuhatta on nimittäin kokemusta.vene on silti koko luokassaan edullinen ja erittäin toimiva.


      • Jozi
        saimaan kirjoitti:

        Kaverillani oli norppa ja kertoi että aallokossa ovet ei liiku??

        Notta aallokossa ovet ei liiku? pitää sitte tiedustella sääoloja ja jos oikein tuulee, tulee sijottua veneessä nii ettei kuski jää ulos ja oluet sisälle, tai toisinpäin? Taitaa toi ovien toimivuus johtua jostain muusta ku aallokosta, mutta mene ja tiedä.


      • meille muillekkin
        hinnalla kirjoitti:

        et kyllä norppaa ikävä kyllä saa. kun rupeat varustelemaan venettäsi minkä pauniaho toimittaa,niin varaudu pistämään rahaa noin 20-40 tuhatta. tai osta puolivalmiina ja yritä tehdä kerralla hyvä. varaudu kuitenkin että saat maksaa noin 85 tuhatta on nimittäin kokemusta.vene on silti koko luokassaan edullinen ja erittäin toimiva.

        millä olet veneesi varustanut? olis meinaan mukava tietää mitä Norppaan on järkevää laittaa. Itse olin varautunut vain 10 maks 15 tuhannen varusteluun.


      • varusteisiin
        meille muillekkin kirjoitti:

        millä olet veneesi varustanut? olis meinaan mukava tietää mitä Norppaan on järkevää laittaa. Itse olin varautunut vain 10 maks 15 tuhannen varusteluun.

        riittää 15 tuhatta oikein hyvin.riippuen tietysti mitä haluaa mutta toinen juttu on sitten se paljonko laitat,kunnostukseen heti tehtaalta tullessa,kun sen työ tunnit valmistaessa on kovin pienet,pitää olla itsellä taitoa tai tiettää vieraalla.tuhat tuntia menee hyvinkin äkkiä ettei myöhemmin kutsuta saimaan mosseksi.


    • halpa vene

      ja veneenä sen mukainen. 60.000 tuon kokoisesta veneestä hirvittää - Se on hirvittävän halpa.

      • siksipä

        pitää varutua,laittamaan venettä satkulla saa hyvän norpan.silti on koko luokassaan edullisin vene.


    • make

      Ostin kolme vuotta sitten runkovalmiin Norpan ja tein lopputyöt itse.Hinta riippuu varustelusta omassani on lähes täydellinen varustus niinpä loppuhintakin on lähes 80000.Vene on kokonsa vuoksi tilava ja tekotapa mahdollistaa yksilölliset toiveet.Kahta täysin samanlaista norppaa tuskin löytyy.Käytettyjä hrvoin myynnissä.Jos vikoja haetaan niin puu kaiteet ovat kyllä kauniit mutta saavat helposti ikäviä naarmuja ahtaissa satamissa.Ja tietysti uppoumarunkoiselle tyypillinen keikkuminen sivumyötäisessä on eräänlainen vika.Mutta suosittelen silti lämpimästi.

      • aikaa

        meni makella rakentaessa,kyseistä norppaa.mitä muutoksia teit valmiiseen nähden.paljonko tunteja tuli tehtyä laskitko työpalkkoja tuohon hintaan.


      • make
        aikaa kirjoitti:

        meni makella rakentaessa,kyseistä norppaa.mitä muutoksia teit valmiiseen nähden.paljonko tunteja tuli tehtyä laskitko työpalkkoja tuohon hintaan.

        meni runkovalmiista valmiiksi,muutoksia ei tarvinnut tehdä Pauniahon kanssa pidettiin palaveri ja siina otettin huomioon toivomukset (väliseinien paikat,sisäkorkeus ym.)Tunteja ei tullut laskettua mutta aika paljon kuitenkin.


      • Jozi

        Kyllä se 60.000e riittää mainiosti täysvalmiiseen isoon norppaa, ainakin pauniahon mukaa.


      • make
        Jozi kirjoitti:

        Kyllä se 60.000e riittää mainiosti täysvalmiiseen isoon norppaa, ainakin pauniahon mukaa.

        Riittää se 60000 perusvarusteltuun norppaan kerroinkin omastani.Kun lisätään autopilotti, valmius kannettavalle ja kartalle, tutka, vhf ja näihin gps paikannus, kaiku,maasähkö, laturi/invertteri, keulapotkuri ja käyttökytkimet kahteen ohjauspisteeseen nin johan ollaan reilusti yli 70000


      • Jozi
        make kirjoitti:

        Riittää se 60000 perusvarusteltuun norppaan kerroinkin omastani.Kun lisätään autopilotti, valmius kannettavalle ja kartalle, tutka, vhf ja näihin gps paikannus, kaiku,maasähkö, laturi/invertteri, keulapotkuri ja käyttökytkimet kahteen ohjauspisteeseen nin johan ollaan reilusti yli 70000

        Nuo ominaisuudet ovat vain niille, jotka eivät osaa käsitellä venettä satamassa tai navigoida merikortilla ja kompassilla. :)


    • Anonyymi

      Muutamasta norpasta on kovassa aallokossa tullut vesi ikkunatiivisteistä sisään; runko elää, kiertojäykkyys vähän hakusessa. Mutta ei siinä vissiin mitään avomeriluokituksia ollutkaan,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe