Lääkekannabis

Arpovapotilas

Hei,

Nyt tarvitsisin hieman asiosta enempi tietäviltä apua.

Taustat: Minulla todettiin 15 vuotiaana epilepsia. Lääkäri puhui jostain "syvä"-laatuisesta epilepsiasta joka kuulemma oli harvinainen. Tekivät sellaisen välkkyvalo-testin ja siinä rupesi käyrät heittelehtimään. Siihen lääkäri sitten antoi tabuja läjän joita en kuitenkaan suostunut ottamaan. Olin vain pari kertaa herännyt lattialta. Yleensä aamuisin. Ja tässä se pysyikin. Kohtauksia ei tullut sen jälkeen kuin muutama. Eivätkä ne olleet mitään pahoja. Enempi sellaisia että taju vaan pois ja parissa minuutissa ylös. Ei muistin menetyksiä jne.

Nyt sitten 12 vuotta myöhemmin, kännispäissäni löin pääni kiviportaaseen. Ja kohtaukset tulivat takaisin. Nyt parin kuukauden sisällä on jo pari kohtausta tullut. Säikytin tässä taannoin tyttöystävänikin kunnolla. Ja nyt meni jo kelaillessakin hetki. Olin kuulemma aika pihalla 15 minuuttia. Lääkäri lykkäsi Absenor 300mg tabuja. En ole vielä aloittanut kuuria. Olen tässä tuijottanut tuota haittavaikutus listaa ja se kyllä kauhistuttaa. Puolista en edes tiedä mitä ne on. Ja toista puolta en tosiaan halua.

Haittavaikutukset:
Hyvin yleisiä:
-Pidentynyt vuotoaika, trombosytopenia, ohimenevä leukopenia, makrosytoosi
-Kilpirauhashormonipitoisuuksien poikkeamat, ohimenevä oireeton hyperammonemia
- Lisääntynyt ruokahalu ja painonnousu
- Affekti- ja mielialahäiriöt
- Väsymys, vapina
- Pahoinvointi, oksentelu, dyspepsia, vatsakipu, ripuli, ohimenevä oireeton plasman amylaasipitoisuuden nousu
- Ohimenevä hiustenlähtö, alopekia, hiuslaadun ja -värin muutokset

Yleiset:
- Krooninen kliinisesti merkityksetön lievä leukopenia
- Ruokahaluttomuus
- Kaksoiskuvat, ataksia, tasapainohäiriöt, huimaus, päänsärky, dysartria

Ja lista jatkuu harvinaisimmilla ja hyvin harvinaisilla. 50% kuulemma saa näitä. Ymmärtänette varmaankin miksi yritän tässä miettiä että mitä tehdä. Olen poltellut vähän savuja. Muutamia viikonloppuja kavereitten kanssa möksällä jne. Ehkä 10 vuoden aikana joku 20 päivää menny siihen harrastukseen. Mutta tuntematonta se ei ole. Mutta siinä mittakaavassa mitä pitäisi nauttia että kohtaukset pysyisivät kurissa on aika utooppinen minulle. En kyllä tiedä paljon, mutta varmaankin grammoja päivässä. Joka päivä. Mutta meinaan koittaa. Koska olen nähnyt dokkareita missä ne potilaat ovat ihan selväjärkisen oloisia ainakin. Jos ei tämä toimi, niin sitten se on noi tabut kai oloitettava. Hirvittää vaan.

Sitten siihen varsinaiseen kysymykseen: Eli Jos nyt haluan koittaa lääkekannabista, niin miten mä saan siihen reseptin esim. Alankomaista. Ja tietääkö kuinka usein se pitää uusia / kuinka paljon saan sitä tuoda maahan? Ja miten se käytännössä hoituu?

Vai jos kasvatan itse, niin saanko silkkihansikas kohtelun poliisilta jos/ja kun narahdan? Huhuja olen kuullut että jos se on puhtaasti lääkekäyttöön niin on kuulemma tallustellut puska kädessä oikeustalosta ulos.

Ja toinen kysymys: Jos joku on täällä joskus vastaavaa tehnyt niin kauan sitä on pöllyssä jos annoksen pitää samana? Kun tavoitteena ei kuitenkaan ole pörrätä tuola jumissa vaan ihan hoitaa duunini kunnolla. Olen käsittänyt että nämä lääkkeenä käyttävät melko reippaasti sitä polttelevat ja pieni määrä ei päihdytä. Kauan siihen menee että en päihdy niistä savuista? Ennemmin rupean sitten vaikka oksentelemaan ku menen pöllyssä töihin.

Siinäpä se. Olisi hieno jos joku asiasta tietävä vähän opastaisi...

16

6481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hitsitmitsit

"Sitten siihen varsinaiseen kysymykseen: Eli Jos nyt haluan koittaa lääkekannabista, niin miten mä saan siihen reseptin esim. Alankomaista. Ja tietääkö kuinka usein se pitää uusia / kuinka paljon saan sitä tuoda maahan? Ja miten se käytännössä hoituu?"

Step 1: Hanki paikalliselta lääkäriltä epikriisi sairaudestasi, täydellinen kuvaus.
      Step 2: Käännätä teksti englanniksi ja/tai hollanniksi virallisella kääntäjällä joka on erikoistunut lääketieteeseen.

Sitten hollantiin jossa marssit yksityiselle alan tohtorille papereiden kanssa KONSULTOIMAAN asian suhteen, kerrot kokemuksista kannabiksen kanssa ja pyydät hänen ammatillista arviotaan ja sanot että suomessa et tule tämän vaihtoehdon suhteen terveytesi kannalta oikeudenmukaisesti kohdelluksi (eli kannabishoito-vaihtoehtoa ei edes harkita).

Jos hollannissa kirjoitetaan sinulle resepti tapahtuu seuraavaa:

Ostat kannabista niin paljon kuin pystyt ja tulet suomeen. Resepti oikeuttaa sinut MAAHANTULLESSASI omistamaan rajattomasti kannabista. Kuitenkaan suomessa ei saa hallussapitää reseptiäkään vastaan kuin korkeintaan 2 viikon annoksen lääkettä joka lasketaan huumausaineeksi. Loppuosa jää tulliin ja siirtyy sieltä asuinpaikkakuntasi apteekkiin tai poliisiasemalle jolta voit noutaa aina kahden viikon/viikon välein annoksesi. Toisin sanoen hatsikasasi portinvartijana toimii viranomainen.

Jos sinulla on sairaus johon on EU-maassa kirjoitettu resepti niin lakien mukaan lääkintätarve ajaa kaikkien estävien ja lääkkeen kohdemaassa kieltävien lakien yli.

Kotikasvatusoikeutta et tule saamaan (Lääkkeitä saavat valmistaa vain lisensioidut tahot ja lisenssiä et saa vaikka tarvitsisit sen elossapysymiseen) etkä myöskään lääkkeen tilaamista postitse. Sinun pitää AINA hakea ne henkilökohtaisesti hollannista TAI lähimmästä maasta jossa THC-tuotteita on lääkekäytössä (en tiedä missä maissa tämä on mahdollista nykyisin, kannattaa ottaa selvää). Luultavasti kuitenkin kotikasvatuksessa sinulle lankeaisi minimimäärä sanktioita eli korkeintaan pienet sakot koska ehdottomasti sairaus johon sinulla on resepti on lieventävä asianhaara.

"Ja toinen kysymys: Jos joku on täällä joskus vastaavaa tehnyt niin kauan sitä on pöllyssä jos annoksen pitää samana? Kun tavoitteena ei kuitenkaan ole pörrätä tuola jumissa vaan ihan hoitaa duunini kunnolla."

Vastaan viihdekäyttäjänä/päivittäiskäyttäjänä: Riippuu annoksesta... Jos annos on stabiili ja jokapäiväinen niin lopulta toleranssi päihdevaikutuksille muodostuu suhteellisen nopeasti, muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen. Viihdekäyttäjät lisäävät annostusta saadakseen pörinän, jos et lisää annosta niin sitten olet jokseenkin "selvinpäin" huolimatta THC:stä.

Normaalit kannabiksen päihdehaitat tietenkin pätevät. Luultavasti joudut työskentelmään ahkerammin aktiivisuuden suhteen ettet jää lepäilemään sohvalle. Duunin hoitaminen... toivottavasti et tee mitään hirveän kriittistä hommaa. Toimistohommat ja rauhalliset riskittömät duunit onnistuu kyllä oikein hyvin. Mutta autoa et voi käyttää koska tekisit rattijuoppousrikoksen.

Jos lähdet tälle linjalle niin olisi mukavaa lukea tarinasi vaikka hesarista :)

• Arpovapotilas

Ei tarvitse peletä onneksi duunien puolesta... pahinta mitä saisin aikaiseksi paperiviillon :)

Katselin tuossa noita hintoja... aikasta julmat. 41,4 EUR tai 46,9 EUR / 5g, apteekista. Ja muualta ei ilmeisesti saa ostaa sitä? Laskeskelin nopeasti että jos haluaisin koittaa 6kk niin minun arvoiden mukaan tarvitsisin rahaa sellaisen lähemmäs 4000 euroa, lentoineen ja muine kuluineen. Olettaen että sitä pitäisi polttaa 2g päivässä.

Mistähän minä tuommoiset rahat revin... Enpä arvannut että se ihan noin kallista on.

Kysyykö ne kuitteja tullissa että mistä olen sen ostanut? Jos en nyt ihan väärässä ole niin hinta coffeeshopissa on murto-osa tuosta. Vai? Jonkun 2000 EUR olisi ehkä saanutkin raavittua kasaan tuohon, mutta 4000 EUR on kyllä mulle aika paljon. Ja jos se vielä olisi hyvä, se maksaisi melkein 8000 EUR / vuosi. Sehän on jo neljännes mun bruttopalkasta.

Ei kyllä tuohon hintaan mun varat riitä mihinkään. Taisi hyytyä tähän tämä homma.. :(

Mutta iso kiitos kuitenkin avusta. Pitää yrittää vielä jotain miettiä. Mut aika heikolta näyttää.

Löysin tuommoisen linkin googlella (ei toimi ku IE:llä): http://www.cannabisbureau.nl/eng/index.html?faq.html

• Dumppis
        Arpovapotilas kirjoitti:

Ei tarvitse peletä onneksi duunien puolesta... pahinta mitä saisin aikaiseksi paperiviillon :)

Katselin tuossa noita hintoja... aikasta julmat. 41,4 EUR tai 46,9 EUR / 5g, apteekista. Ja muualta ei ilmeisesti saa ostaa sitä? Laskeskelin nopeasti että jos haluaisin koittaa 6kk niin minun arvoiden mukaan tarvitsisin rahaa sellaisen lähemmäs 4000 euroa, lentoineen ja muine kuluineen. Olettaen että sitä pitäisi polttaa 2g päivässä.

Mistähän minä tuommoiset rahat revin... Enpä arvannut että se ihan noin kallista on.

Kysyykö ne kuitteja tullissa että mistä olen sen ostanut? Jos en nyt ihan väärässä ole niin hinta coffeeshopissa on murto-osa tuosta. Vai? Jonkun 2000 EUR olisi ehkä saanutkin raavittua kasaan tuohon, mutta 4000 EUR on kyllä mulle aika paljon. Ja jos se vielä olisi hyvä, se maksaisi melkein 8000 EUR / vuosi. Sehän on jo neljännes mun bruttopalkasta.

Ei kyllä tuohon hintaan mun varat riitä mihinkään. Taisi hyytyä tähän tämä homma.. :(

Mutta iso kiitos kuitenkin avusta. Pitää yrittää vielä jotain miettiä. Mut aika heikolta näyttää.

Löysin tuommoisen linkin googlella (ei toimi ku IE:llä): http://www.cannabisbureau.nl/eng/index.html?faq.html

Taisi olla englannissa missä puhdasta THC:tä myydään kapseleittain lääkkeeksi, en suosittele poltamista/kasvimateriaalia lääkekäyttöön, oraalinen annos on pidempivaikutteinen ja kaikki tulee hyödynnettyä... Kapselimuodossa saattaa olla halvempaa tai olla olematta.

Sääli sinänsä tuo hinta, kyseessähän pohjimmiltaan on rikkakasvi jonka kasvattaminen on puoli-ilmaista.

• ..................
        Arpovapotilas kirjoitti:

"Kysyykö ne kuitteja tullissa että mistä olen sen ostanut?"

Luultavasti takertuvat todellakin ostopaikkaan eli siis apteekista on haettava ja kuitin on oltava ja sen varmistuttava paikallisten lääkevalvontojen kautta. Byrokratiapaskaa on luvassa enemmän kuin tarpeeksi asian tiimoilta.

Se mitä sinun kannattaisi harkita on että haet kannabista mutta käytät sitä vain silloin kun ET halua kärsiä lääkkeiden sivuvaikutuksista, esim. kun lähdet kylpylälomalle ja nautit muutenkin elämästä ja se virallinen lääke häiritsisi tätä laatuaikaa sivuvaikutuksillaan.

Mitään lupia muuten kannabikselle ei kannata yrittää hankkia etukäteen, ne tulevat bumerangina takaisin. Ensin virallinen resepti joka osoittaa että kyseessä on terveytesi kannalta olennainen tuote ja siutten hatsit kainaloon ja vasta rajalla vaatia oikeuksiaan, silloin viranomaiset eivät voi enää pompttaa ja jos yrittävät niin amnestyyn yhteyttä. Suomalaiset viranomaiset pitää tätä reseptijuttua porsaanreikänä ja yrittää kampittaa sen käyttöä kaikin mahdollisin tavoin.

Hinta on varmasti korkea. Äärimmäisen typerää koska kyseessä on kuitenkin aine jota voidaan massatuottaa äärimmäisen helposti ja jonka raakamuotokin on lääkkeeksi kelpaavaa jalostamattakin.

• Arpovapotilas
        Dumppis kirjoitti:

Taisi olla englannissa missä puhdasta THC:tä myydään kapseleittain lääkkeeksi, en suosittele poltamista/kasvimateriaalia lääkekäyttöön, oraalinen annos on pidempivaikutteinen ja kaikki tulee hyödynnettyä... Kapselimuodossa saattaa olla halvempaa tai olla olematta.

Sääli sinänsä tuo hinta, kyseessähän pohjimmiltaan on rikkakasvi jonka kasvattaminen on puoli-ilmaista.

Tätä nyt kun on pyöritelly mielessä niin kyllä on myönnettävä että vähän rupesi ottamaan nuppiin.

Tietohan ei ole että auttaisikos se minulle vai ei. Mutta parin sadan investoinneilla pystyisin sen kokeilemaan, mutta ei. Se on niin pirun laitonta. 4000 EUR laittaa nyt kiinni siihen kokeiluun ni onhan se ihan älytöntä. Ja jos se toimisi, niin 8000 EUR vuodessa.. Kasvista joka kasvaisi ihan yhtä hienosti tossa hemmetin vaatekaapissa tai missä nyt vaan. Parilla hassulla satasella.

Vaihtoehto b on itse kasvattaa ja ihan varmasti on potkut tiedossa jos narahdan kotona kasvattelusta. Ja mun viherpeukalolla saan niistä kuitenkin tehtyä voikukkia. Tietenkin vaihtoehtona olisi jutella pomon kanssa etukäteen siitä, jos ymmärrystä löytyisi. Tai sitten ei ja saan potkut pelkästä keskustelemisesta...

Tosi siistiä.

No jotain tässä on tehtävä. Ehkä olisi fiksuinta hankkia se resepti Hollannista ja toivoa hartaasti että herra Tuomari ja mr. boss ymmärtäisi. Tai sitten on noita ruvettava syömään. Ohan siinä 50-50 mahikset ettei tule mitään.

Vähän kyllä tyhmä tilanne. Ainakin minun mielestäni.

• viherpeukaloa
        .................. kirjoitti:

"Kysyykö ne kuitteja tullissa että mistä olen sen ostanut?"

Luultavasti takertuvat todellakin ostopaikkaan eli siis apteekista on haettava ja kuitin on oltava ja sen varmistuttava paikallisten lääkevalvontojen kautta. Byrokratiapaskaa on luvassa enemmän kuin tarpeeksi asian tiimoilta.

Se mitä sinun kannattaisi harkita on että haet kannabista mutta käytät sitä vain silloin kun ET halua kärsiä lääkkeiden sivuvaikutuksista, esim. kun lähdet kylpylälomalle ja nautit muutenkin elämästä ja se virallinen lääke häiritsisi tätä laatuaikaa sivuvaikutuksillaan.

Mitään lupia muuten kannabikselle ei kannata yrittää hankkia etukäteen, ne tulevat bumerangina takaisin. Ensin virallinen resepti joka osoittaa että kyseessä on terveytesi kannalta olennainen tuote ja siutten hatsit kainaloon ja vasta rajalla vaatia oikeuksiaan, silloin viranomaiset eivät voi enää pompttaa ja jos yrittävät niin amnestyyn yhteyttä. Suomalaiset viranomaiset pitää tätä reseptijuttua porsaanreikänä ja yrittää kampittaa sen käyttöä kaikin mahdollisin tavoin.

Hinta on varmasti korkea. Äärimmäisen typerää koska kyseessä on kuitenkin aine jota voidaan massatuottaa äärimmäisen helposti ja jonka raakamuotokin on lääkkeeksi kelpaavaa jalostamattakin.

Jos nyt päätät tuon reseptin Alankomaista hakea, niin sen Hollannissa jatkuvan käymisen sijaan hanki viherpeukaloystävä, joka kasvattaa sinulle lääkkeet korvausta vastaan. Pääset vähemmällä, helpommalla ja halvemmalla.

• ei tarvii tuoda kiloja holl...

Ei itse asiassa puskan puskaa.

Mikäli sinulla on virallinen paperi, on valtion hommattava sitä lääkettä mitä sinulle on määrätty.

Jos sattuu olemaan niin, että lääkkeesi sisältää vain ja ainoastaan Nepalin vuorilla kasvaneen paikallisia ruohoja syöneen jakkihärän maitoa, niin valtion on lähetettävä joku sinne sitä jakkihärkää lypsemään. Tai no tekisivät tilauksen. Ei sinun tarvitse itse.

Jos taas sattuu olemaan kannabista, niin ei ne kyllä ketään hollantiin lähetä. Kasvattavat itse ja lääkitsevät sinut. Turun labroilta se varmaan tulisi, jossa on laadukasta kukkaa.

• .....................
        ei tarvii tuoda kiloja holl... kirjoitti:

Ei itse asiassa puskan puskaa.

Mikäli sinulla on virallinen paperi, on valtion hommattava sitä lääkettä mitä sinulle on määrätty.

Jos sattuu olemaan niin, että lääkkeesi sisältää vain ja ainoastaan Nepalin vuorilla kasvaneen paikallisia ruohoja syöneen jakkihärän maitoa, niin valtion on lähetettävä joku sinne sitä jakkihärkää lypsemään. Tai no tekisivät tilauksen. Ei sinun tarvitse itse.

Jos taas sattuu olemaan kannabista, niin ei ne kyllä ketään hollantiin lähetä. Kasvattavat itse ja lääkitsevät sinut. Turun labroilta se varmaan tulisi, jossa on laadukasta kukkaa.

"Mikäli sinulla on virallinen paperi, on valtion hommattava sitä lääkettä mitä sinulle on määrätty."

Vää-rin. EI tarvi, suomessa tämä velvoite koskee ainoastaan LÄÄKKEITÄ, ja lääkkeenhän määrää: tadaa - suomalainen lääkeainelista. Eli siis valtiolla ei ole mitään kannabiksenostovelvoitetta. Tätä voit reflektoida esim. sen kautta että suomeen ei tilata subutexiä vaan ne joutuu edelleen hakemaan lahden takaa tai kauempaakin vaikka ihmisillä onkin lailliset ulkomaiset reseptit ja suomessa sairausluokitus.

Sanotaanko nyt tätä nyt vaikka toisenlaiseksi porsaanreiäksi, sellaiseksi joka on "valtion etujen mukainen."

On olemassa harvinaisia sairauksia joihin on harvinaisia lääkkeitä jotka maksavat n. miljoona euroa per vuosi yhden ihmisen lääkitsemiseksi. Tälläisiä lääkkeitä ei ole suomalaisella lääkeainelistalla ettei valtion tarvitsisi niitä muutamille sairastuneille suomalaisille hankkia. Tälle toimintamenettelylle oli joku hieno nimike jota en muista; vähemmän mairittelevasti sitä sanotaan tappavaksi itaruudeksi.

Resepti ulkomailta on ikäänkuin henkilökohtainen lääkitsemisoikeus ko. aineella ja viranomaisten on tehtävä minimimyönnytykset jotta lääkitseminen on mahdollista suomessa oltaessa. Siihen se sitten jääkin.

..................... kirjoitti:

"Mikäli sinulla on virallinen paperi, on valtion hommattava sitä lääkettä mitä sinulle on määrätty."

Vää-rin. EI tarvi, suomessa tämä velvoite koskee ainoastaan LÄÄKKEITÄ, ja lääkkeenhän määrää: tadaa - suomalainen lääkeainelista. Eli siis valtiolla ei ole mitään kannabiksenostovelvoitetta. Tätä voit reflektoida esim. sen kautta että suomeen ei tilata subutexiä vaan ne joutuu edelleen hakemaan lahden takaa tai kauempaakin vaikka ihmisillä onkin lailliset ulkomaiset reseptit ja suomessa sairausluokitus.

Sanotaanko nyt tätä nyt vaikka toisenlaiseksi porsaanreiäksi, sellaiseksi joka on "valtion etujen mukainen."

On olemassa harvinaisia sairauksia joihin on harvinaisia lääkkeitä jotka maksavat n. miljoona euroa per vuosi yhden ihmisen lääkitsemiseksi. Tälläisiä lääkkeitä ei ole suomalaisella lääkeainelistalla ettei valtion tarvitsisi niitä muutamille sairastuneille suomalaisille hankkia. Tälle toimintamenettelylle oli joku hieno nimike jota en muista; vähemmän mairittelevasti sitä sanotaan tappavaksi itaruudeksi.

Resepti ulkomailta on ikäänkuin henkilökohtainen lääkitsemisoikeus ko. aineella ja viranomaisten on tehtävä minimimyönnytykset jotta lääkitseminen on mahdollista suomessa oltaessa. Siihen se sitten jääkin.

"sen kautta että suomeen ei tilata subutexiä vaan ne joutuu edelleen hakemaan lahden takaa tai kauempaakin vaikka ihmisillä onkin lailliset ulkomaiset reseptit ja suomessa sairausluokitus."

mielestäni suomesta saa kyllä reseptit subutexiin ja subut apteekista haettua ihan tosta noin vaan.. ei tarvi vaivautua lahden taa..

• huimausaine
        Arpovapotilas kirjoitti:

Tätä nyt kun on pyöritelly mielessä niin kyllä on myönnettävä että vähän rupesi ottamaan nuppiin.

Tietohan ei ole että auttaisikos se minulle vai ei. Mutta parin sadan investoinneilla pystyisin sen kokeilemaan, mutta ei. Se on niin pirun laitonta. 4000 EUR laittaa nyt kiinni siihen kokeiluun ni onhan se ihan älytöntä. Ja jos se toimisi, niin 8000 EUR vuodessa.. Kasvista joka kasvaisi ihan yhtä hienosti tossa hemmetin vaatekaapissa tai missä nyt vaan. Parilla hassulla satasella.

Vaihtoehto b on itse kasvattaa ja ihan varmasti on potkut tiedossa jos narahdan kotona kasvattelusta. Ja mun viherpeukalolla saan niistä kuitenkin tehtyä voikukkia. Tietenkin vaihtoehtona olisi jutella pomon kanssa etukäteen siitä, jos ymmärrystä löytyisi. Tai sitten ei ja saan potkut pelkästä keskustelemisesta...

Tosi siistiä.

No jotain tässä on tehtävä. Ehkä olisi fiksuinta hankkia se resepti Hollannista ja toivoa hartaasti että herra Tuomari ja mr. boss ymmärtäisi. Tai sitten on noita ruvettava syömään. Ohan siinä 50-50 mahikset ettei tule mitään.

Vähän kyllä tyhmä tilanne. Ainakin minun mielestäni.

Tarkennettakoon tähän vielä kotikasvatukseen liittyen muutamaa asiaa.

- Käyttöön oikeuttava resepti (joka mahdollistaisi maahantuonnin) toimii varmasti lieventävänä asianhaarana.
        - Vetoaminen huumausainelain 7.pykälään, joka (ulkomuistista) menee joten kuten näin: "Syyte voidaan huumausaine(käyttö?)rikoksessa jättää nostamatta, jos teko ei ole omiaan heikentämään yleistä lainkuuliaisuutta."

Jos esim. kasvattaisit 2-4 kasvia omaan käyttöön, voisin kuvitella sinun selviävän pienillä sanktioilla. Hyvällä saumalla jopa syytteettä. (Suomessa tuon 7.pykälän soveltaminen on kyllä valitettavan olematonta.)
        Sopivissa olosuhteissa voi yhden kasvin olettaa tuottavan 50-100g kuivaa kukintoa, riippuen vegetatiivisen (kasvu-)vaiheen pituudesta.

Kannabiksen kotikasvatus on fiksuille aikuisille ihmisille kohtalaisen riskitön harrastus - sarjassamme "everybody does it".
        Valitettavasti nykyinen lainsäädäntömme kokee tarpeelliseksi holhota kansalaisia, heidän oman harkintakykynsä ylittäen.

• pannassako?
        ****** kirjoitti:

"sen kautta että suomeen ei tilata subutexiä vaan ne joutuu edelleen hakemaan lahden takaa tai kauempaakin vaikka ihmisillä onkin lailliset ulkomaiset reseptit ja suomessa sairausluokitus."

mielestäni suomesta saa kyllä reseptit subutexiin ja subut apteekista haettua ihan tosta noin vaan.. ei tarvi vaivautua lahden taa..

Subutex- lääkitystäkö siis saa täysin vaivatta monin eri reitein..? No entä jos joku haluaisi vieroittautua subutexista kannabislääkityksellä, niin se ei sitten käykö vaikka on ns. "miedompi aine" kysymyksessä..? Tunnen monia jotka on onnistuneet jättämään subut pois marin avulla.

missä mennään?

• Satunnainen viihdekäyttäjä
        Arpovapotilas kirjoitti:

Lueskelin tätä foorumia, ja pitääpä sanoa, että tuo 2g päivässä on aika paljon. Jos minä polttaisin 2g päivässä, niin pärisisin aamusta iltaan aika lahjakkaasti!
        Jos kipulääkkeenä käyttäisin, niin voisin kuvitella että 0.5g riittäisi päiväksi. En siis käytä kipuun, mutta kuvittelisin sen lievittävän kipuja n.12 tunnin aikajakaumalle aivan riittävästi.

Tekisi mieli sanoa, että unohda tuo 2g/päivä tahti.

• sympatiani

Kannabis on jo Suomenkin lääkelaitoksen lääkeaineeksi hyväksymien lääkeaineiden listalla, eli sinun tulee kyllä saada hoitoa jo kotimaassasi koska kannabiksen päihdeluokituskin on EU:n toimesta Suomenkin osalta uudelleenarvioitu. Ota aluksi yhteys omaan hoitavaan kotipaikkakuntasi omaan lääkäriisi, jos minä olisin sinä, niin tulostaisin tuon juuri kertomasi hänelle luettavaksi ja pyytäisin häntä kirjaamaan tekstin sekä sen sisällön potilastietojärjestelmään, itselläni lääkeselvittely lähti käyntiin vastaavalla tavoin ja olen ns. jo prosessissa julkisella puolella jossa aiotaan tutkia lääkkeen soveltuvuus kohdallani.

Meidän ensimmäisten kannabislääkepotilaiden tulisi pyrkiä juuri tähän tutkimukseen, joka esim lä ä k e k a n n a b i s - haulla aukeaa. Kysymyksessähän todella on laillinen lääkeaine, josta on voitava käydä myös keskustelua, sekä oltava mahdollisuus kerätä tutkimustietoa käyttäjäverrokkiryhmien kontraindikaatiotietojenkin pohjalta.

Lääketutkimukset odottavat meitä. Asia on meistä itsestämme kiinni enää.

• buist

toi sun kirjottama juttu oli kyl NIIN asiaa,
        harvemmin joku on puolesta täällä pohjolassa.
        itse olin polttanut noin 10 vuotta ja kun tiesimme että saamme lapsen, lopetin.
        edes kannabiksen lopettaminen ei ole vaikeaa, tietysti siihen liittyy sivuoireita mutta muutamassa viikossa niistäkin pääsee.
        Olen kyllä ehdottomasti samalla kannalla että suomen tulisi avata silmät ja sallia hyvät asiat eikä vain ennakkoluuloilla!
        toivotaan että suomen kaikki kipua sairastavat ja uutta lääkettä haluavat saisivat mitä ITSE haluaisivat, varsinkin jos he ovat jo käyttäneet kannabista ja tietävät että se toimii.
        itselläni kukka toimi hyvin päänsärkyyn ja skolioosiin , sekä erinlaisin nivelkipuihin mitä minulla on todettu. en pysty työntekoon koska selkäni kipeytyy, pelkkä koneella istuminen jo aiheuttaa sitä mutta olen onneksi nuori ja selkä kestää venyttelyä, mutta ei vaiva mikään mukava ole. kärsin kroonisesta sairaudesta mihin liittyy nuo nivelongelmat, työkyvyttömyys eläke ja puutarha mulla pitäs olla, eikä mikään työnhakukortti ja nihkee sossu massi..

• opiaateissa kiinni
        buist kirjoitti:

toi sun kirjottama juttu oli kyl NIIN asiaa,
        harvemmin joku on puolesta täällä pohjolassa.
        itse olin polttanut noin 10 vuotta ja kun tiesimme että saamme lapsen, lopetin.
        edes kannabiksen lopettaminen ei ole vaikeaa, tietysti siihen liittyy sivuoireita mutta muutamassa viikossa niistäkin pääsee.
        Olen kyllä ehdottomasti samalla kannalla että suomen tulisi avata silmät ja sallia hyvät asiat eikä vain ennakkoluuloilla!
        toivotaan että suomen kaikki kipua sairastavat ja uutta lääkettä haluavat saisivat mitä ITSE haluaisivat, varsinkin jos he ovat jo käyttäneet kannabista ja tietävät että se toimii.
        itselläni kukka toimi hyvin päänsärkyyn ja skolioosiin , sekä erinlaisin nivelkipuihin mitä minulla on todettu. en pysty työntekoon koska selkäni kipeytyy, pelkkä koneella istuminen jo aiheuttaa sitä mutta olen onneksi nuori ja selkä kestää venyttelyä, mutta ei vaiva mikään mukava ole. kärsin kroonisesta sairaudesta mihin liittyy nuo nivelongelmat, työkyvyttömyys eläke ja puutarha mulla pitäs olla, eikä mikään työnhakukortti ja nihkee sossu massi..

Mulle lääkäri suositteli kannabista. Hän oli sitä määrännyt kokeeksi muutamalle selkäpotilaalle ja ms-potilaalle. nyt lääkelaitos rajoittanut hänen lääkemäräystään eli ei saa hetkeen määrätä ainakaan uusille potilaille. Olen itse morfiinin varassa. Lääkeaineallergioita 48 joten mikään kipulääke ei sovi. Morfiinin haitat ilmeisesti pienemmät kuin kannabiksen...Tai sitten ei. Olisin valmis kokeilemaan ihan mitä tahansa muuta. Selän hermovauriot ovat pysyvät ja olen vasta alle 40-vuotias. eläkettä ei myönnetä selkäsairauden vuoksi ja sairaspäivärahatkin on hylätty. En kyllä minnekään Hollantiin lähde. Katukaupasta taitaa saada helpoiten jos kokeilla haluaa:) No, odotetaan jospa se meillä takapajulassakin lailliseksi joskus tulisi. hinta on kyllä aivan älytön. Meidän kipupotilaiden pitäisi perustaa joku oma verkosto jossa voisimme pohtia miten mahdollisesti operustelisimme opiaattien mukamas suuremmat hyödyt kannabikseen verrattuna. Itselläni ainakin morfiiniannokset kasvavat ja kasvavat kun toleranssia tulee. ei ole sivuvaikutuksiltaan mikään mukava käytettävä. Jokin muu ratkaisu tähän on saatava. Meitä kipupotilaita jotka vedämme vahvoja lääkkeitä, on paljon.

• joku13

moii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      65
      3502
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      3011
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2376
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      12
      1464
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1346
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1098
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      822
    Aihe