Poliisin ja Helsingin Sanomien kokeessa todettiin 94 % ajavan ylinopeutta paikassa jossa on 30 km/h nopeusrajoitus.
Voiko selvempää osoitusta olla, että nopeusrajoitukset ovat menneet naurettavuuksiin!? Eihän sellainen teko edes voi olla rikos, jota käytännössä kaikki tekevät, paitsi diktatuurissa.
94 % ajaa ylinopeutta
5
361
Vastaukset
- jurristi
ei niin. siksi mitta ja mittarivirheen rajoihin mahtuviin pikkuylityksiin ei puututa.
ERi tuollainen todellakaan ole älytöntä. 30 km/h on kova vauhti tiellä, joissa lapsi saattaa koska tahansa rynnätä tielle. Noi tiet ovat varsin lyhyitä. Jos 500 metriä ajaa 30 km/h se kestää minuutin. Jos sen ajaa 40 km/h, se kestää 45 sekuntia. Ei kellään pitäisi olla niin kiire, että riskeeraa lasten hengen 15 sekunnin takia.
- logiikka hoi
Nopeusrajoitukset ovat lähes kaikkialla liian matalia. Tietysti onnettomuudet voidaan estää, kun lasketaan vauhti 5 km/h ja laitetaan eteen kävelemään mies lipun kanssa varoitukseksi.
Kyllä vauhtia pitää olla sen verran että tuntee ajavansa autolla. Jos olen kävelyllä muuten vain niin en silloinkaan etene konttausvauhtia vaikkei mihinkään kiire olekaan. logiikka hoi kirjoitti:
Nopeusrajoitukset ovat lähes kaikkialla liian matalia. Tietysti onnettomuudet voidaan estää, kun lasketaan vauhti 5 km/h ja laitetaan eteen kävelemään mies lipun kanssa varoitukseksi.
Kyllä vauhtia pitää olla sen verran että tuntee ajavansa autolla. Jos olen kävelyllä muuten vain niin en silloinkaan etene konttausvauhtia vaikkei mihinkään kiire olekaan.Tuollainen laskeminen olisi kohtuutonta ja hidastaisi matkaa liikaa. Sensijaan 30 km/h on aivan hyvä pikkuteille.
Kommenttisi siitä, että pitää olla sen verran vauhtia että "tuntee ajavansa autolla" on suorastaan kuvottava. Pitääkö muiden henki vaarantua, että sinä saat kunnon kiksit.
- vapaa autoilija
Eihän tuollaisia rajoituksia kukaan viitsi noudattaa. Se on tarkoitettu vain rahastuskeinoksi. Tukea tulee vain yliherkiltä vanhemmilta, joiden mielestä muiden pitäisi huolehtia heidän kersoistaan. Jos joku haluaa ajaa alle viittakymppiä, hankkikoon pyörän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191702
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991528Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37993Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29899Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38861Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50816Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43768Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37760Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56758Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37730