Poliisin ja Helsingin Sanomien kokeessa todettiin 94 % ajavan ylinopeutta paikassa jossa on 30 km/h nopeusrajoitus.
Voiko selvempää osoitusta olla, että nopeusrajoitukset ovat menneet naurettavuuksiin!? Eihän sellainen teko edes voi olla rikos, jota käytännössä kaikki tekevät, paitsi diktatuurissa.
94 % ajaa ylinopeutta
5
358
Vastaukset
- jurristi
ei niin. siksi mitta ja mittarivirheen rajoihin mahtuviin pikkuylityksiin ei puututa.
ERi tuollainen todellakaan ole älytöntä. 30 km/h on kova vauhti tiellä, joissa lapsi saattaa koska tahansa rynnätä tielle. Noi tiet ovat varsin lyhyitä. Jos 500 metriä ajaa 30 km/h se kestää minuutin. Jos sen ajaa 40 km/h, se kestää 45 sekuntia. Ei kellään pitäisi olla niin kiire, että riskeeraa lasten hengen 15 sekunnin takia.
- logiikka hoi
Nopeusrajoitukset ovat lähes kaikkialla liian matalia. Tietysti onnettomuudet voidaan estää, kun lasketaan vauhti 5 km/h ja laitetaan eteen kävelemään mies lipun kanssa varoitukseksi.
Kyllä vauhtia pitää olla sen verran että tuntee ajavansa autolla. Jos olen kävelyllä muuten vain niin en silloinkaan etene konttausvauhtia vaikkei mihinkään kiire olekaan. logiikka hoi kirjoitti:
Nopeusrajoitukset ovat lähes kaikkialla liian matalia. Tietysti onnettomuudet voidaan estää, kun lasketaan vauhti 5 km/h ja laitetaan eteen kävelemään mies lipun kanssa varoitukseksi.
Kyllä vauhtia pitää olla sen verran että tuntee ajavansa autolla. Jos olen kävelyllä muuten vain niin en silloinkaan etene konttausvauhtia vaikkei mihinkään kiire olekaan.Tuollainen laskeminen olisi kohtuutonta ja hidastaisi matkaa liikaa. Sensijaan 30 km/h on aivan hyvä pikkuteille.
Kommenttisi siitä, että pitää olla sen verran vauhtia että "tuntee ajavansa autolla" on suorastaan kuvottava. Pitääkö muiden henki vaarantua, että sinä saat kunnon kiksit.
- vapaa autoilija
Eihän tuollaisia rajoituksia kukaan viitsi noudattaa. Se on tarkoitettu vain rahastuskeinoksi. Tukea tulee vain yliherkiltä vanhemmilta, joiden mielestä muiden pitäisi huolehtia heidän kersoistaan. Jos joku haluaa ajaa alle viittakymppiä, hankkikoon pyörän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566752Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414745- 702514
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat411939- 181568
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81482- 171301
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151279- 241204
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671117