Miksi katsotte, että kotihoidontuen lakkauttaminen muuttaisi lasten kotihoitoa mitenkään?
Olette nyt yksi tai useempia kirjoittajia sitä mieltä, että on lapsen etu, jotta vanhempi mieluummin kai äiti, hoitaa lastaan kotona, mutta ajatteletteko samoin, jos tukea ei makseta, vieläkö lapsen etu menee kaiken muun edelle? Vai alkaako yllättäen raha ollakin asian esteenä?
Kysymyksiä
73
1832
Vastaukset
- afhjäjhh
Tekisitkö itse työtä puolella palkalla et työnantajasi voisi palkata toisen työntekijn ja näin vähentää työttömien määrää?
Kotihoidontuki mahdollistaa sen kotihoidon sen takia et on mahdollista ostaa sille lapselle ruokaa,jos sitä ei saisi,niin toki työhöni palaisin,jos toisena vaihtoehtona olisi jäädä ilman ruokaa.- tosiin sanoen
kyse ei ole lapsen edusta vaan ihan jostain muusta. Tiesin tämän kyllä, mutta kunhan kyselen.
- afhajskj
tosiin sanoen kirjoitti:
kyse ei ole lapsen edusta vaan ihan jostain muusta. Tiesin tämän kyllä, mutta kunhan kyselen.
Tottakai kotiin jäisin jos olisi rahaa ostaa ruokaa,se kuitenkin on isompi asia ku se,missä lapsi on hoidossa..luulisin.
Mutta nyt kun vaihtoehtona on olla kotona 300€ turvin niin sen teen mielummin,kun palaan töihin ja saisin palkkaa 1300€/kk
Joten siksi utopistinen kysymys..jos lasket,niin 1000€ olen valmis "uhraamaan" lapsen hyvinvoinnin eteen,nälässä en silti suostu lastani pitämään.Jos se on mielestäsi huono asia,niin olkoon. - vastapuolen
motiiviksi ei kelpaa raha?
Miksi kotihoidontuen poistaminen on väärin samasta taloudellista syystä?
Miksi Suomen valtion tulisi tukea työttömyyden pysymistä ja syrjäytymistä rahallisesti, kun se tarvitsisi joka ikisen työikäisen työhön muutaman vuoden kuluessa? Miksi pitäisi maksaa siitä, että osa työvoimasta olisi työelämän ulkopuolella ja vielä hankkia vierasta työvoimaa ulkomailta? Käsität kai, ettei se voi olla tuvaisuuden visio tässä globalisoituvassa maailmassa, jossa kilpailukyky on kaikki kaikessa.
Lainatakseni sinua, maksaisitko itse toiselle henkilölle rahaa kotiin, ettei hän tule tekemään niitä töitä firmaasi, joitten verotulosta sinä saat ne rahat, joita sinun pitää maksaa tälle kotona olijalle? Mieletön kuvio. - Työstä
afhajskj kirjoitti:
Tottakai kotiin jäisin jos olisi rahaa ostaa ruokaa,se kuitenkin on isompi asia ku se,missä lapsi on hoidossa..luulisin.
Mutta nyt kun vaihtoehtona on olla kotona 300€ turvin niin sen teen mielummin,kun palaan töihin ja saisin palkkaa 1300€/kk
Joten siksi utopistinen kysymys..jos lasket,niin 1000€ olen valmis "uhraamaan" lapsen hyvinvoinnin eteen,nälässä en silti suostu lastani pitämään.Jos se on mielestäsi huono asia,niin olkoon.tienaa toistaiseksi enemmän kuin kotona olemalla. Jos pidetään ruokaa ja nälkää mittarina siinä, missä lapsen on parasta olla, hänen on parasta asua sellaisten vanhempien kanssa, joilla on mahdollisimman suuret tulot.
- dfhjaädjhä
vastapuolen kirjoitti:
motiiviksi ei kelpaa raha?
Miksi kotihoidontuen poistaminen on väärin samasta taloudellista syystä?
Miksi Suomen valtion tulisi tukea työttömyyden pysymistä ja syrjäytymistä rahallisesti, kun se tarvitsisi joka ikisen työikäisen työhön muutaman vuoden kuluessa? Miksi pitäisi maksaa siitä, että osa työvoimasta olisi työelämän ulkopuolella ja vielä hankkia vierasta työvoimaa ulkomailta? Käsität kai, ettei se voi olla tuvaisuuden visio tässä globalisoituvassa maailmassa, jossa kilpailukyky on kaikki kaikessa.
Lainatakseni sinua, maksaisitko itse toiselle henkilölle rahaa kotiin, ettei hän tule tekemään niitä töitä firmaasi, joitten verotulosta sinä saat ne rahat, joita sinun pitää maksaa tälle kotona olijalle? Mieletön kuvio.Työttömiä on suomessa yli 200000,eiköhän niistä riitä vähäksi aikaa työvoimaa,katsotaan sitten kotiäidit töihin ku noi ensin saavat työtä...
- edelleen
dfhjaädjhä kirjoitti:
Työttömiä on suomessa yli 200000,eiköhän niistä riitä vähäksi aikaa työvoimaa,katsotaan sitten kotiäidit töihin ku noi ensin saavat työtä...
etuoikeutetun ryhmän synnyttämistä Suomeen, jota koskee kaikki lait ja määräykset vasta viimeisenä.
Tämä ei voi olla tasa-arvolain mukaan mahdollista. - syödä,
tosiin sanoen kirjoitti:
vai mitä?
- dfjhäakjdh
edelleen kirjoitti:
etuoikeutetun ryhmän synnyttämistä Suomeen, jota koskee kaikki lait ja määräykset vasta viimeisenä.
Tämä ei voi olla tasa-arvolain mukaan mahdollista.Kerroppa se minulle?
Ja selitä,miksi se sama oikeus ei muka koske kaikkia? - mutta
syödä, kirjoitti:
vai mitä?
silläkin on eroa syödä vähän tai syödä kunnolla. Vai ajatteletko, että lapsen etu on tyytyä vähään, eikä edes tarpeelliiseen?
- Olet tynnyrissä
Työstä kirjoitti:
tienaa toistaiseksi enemmän kuin kotona olemalla. Jos pidetään ruokaa ja nälkää mittarina siinä, missä lapsen on parasta olla, hänen on parasta asua sellaisten vanhempien kanssa, joilla on mahdollisimman suuret tulot.
kotihoidontuki on onneton, mutta kyllä sillä pärjää. Juurihan edellinen kirjoittaja sanoi sinulle, että ei ajattele rahaa, kun saa koko ajan 1000n vähemmän, kuin jos olisi töissä.
- meillä lapset syövät
mutta kirjoitti:
silläkin on eroa syödä vähän tai syödä kunnolla. Vai ajatteletko, että lapsen etu on tyytyä vähään, eikä edes tarpeelliiseen?
monipuolista kotiruokaa=)
- ryhmä
dfjhäakjdh kirjoitti:
Kerroppa se minulle?
Ja selitä,miksi se sama oikeus ei muka koske kaikkia?Olet tässä jo käisttääkseni toistamiseen ollut tekemässä kotiöideiistä etuoikeutettua ryhmää Suomeen, joita ei koska samat velvoitteet kuin muita. Muut ensin ja sitten vasta kotiäidit, niinhän sinä jo toistamiseen sanoit.
Näin ei kuitenkaan voida toimia.
Kysyn; mikä oikeus? - että----
Olet tynnyrissä kirjoitti:
kotihoidontuki on onneton, mutta kyllä sillä pärjää. Juurihan edellinen kirjoittaja sanoi sinulle, että ei ajattele rahaa, kun saa koko ajan 1000n vähemmän, kuin jos olisi töissä.
hänen laittamisensa työhön ei olisi hänen lapsensa edun mukaista, koska lapsi tarvitsee vain vähän?
Olette täysin järjettömiä täällä, oletko huomannut saman? - ei siis
meillä lapset syövät kirjoitti:
monipuolista kotiruokaa=)
saisi ruokaa?
- lapsen oikeus
ryhmä kirjoitti:
Olet tässä jo käisttääkseni toistamiseen ollut tekemässä kotiöideiistä etuoikeutettua ryhmää Suomeen, joita ei koska samat velvoitteet kuin muita. Muut ensin ja sitten vasta kotiäidit, niinhän sinä jo toistamiseen sanoit.
Kysyn; mikä oikeus?kotihoidontukea maksetaan n 2vuotta ja Suomessa on vuosia työttöminä olleita, joten patistelehan ne ensin töihin.
- sglföghahg
ryhmä kirjoitti:
Olet tässä jo käisttääkseni toistamiseen ollut tekemässä kotiöideiistä etuoikeutettua ryhmää Suomeen, joita ei koska samat velvoitteet kuin muita. Muut ensin ja sitten vasta kotiäidit, niinhän sinä jo toistamiseen sanoit.
Kysyn; mikä oikeus?ainoastaan äitien saama etuus..
Sille voi jäädä myös mies,ja jopa tätä oikeutta moni käyttääkin.Mistä siis kiiastaa?
Kaikilla ihmisillä on mahdollisuus jäädä kotiin alle 3v lapsen kanssa,silloin ei ole kyse vain jonkun tietyn ryhmän etuudesta,vaan kaikille tasapuolisesti annetusta etuudesta.
Se,käyttääkö tuon etuuden,on täysin oma valinta,mut se,et joku ei sitä halua käyttää,ei ole sen ottajan syy. - noista
lapsen oikeus kirjoitti:
kotihoidontukea maksetaan n 2vuotta ja Suomessa on vuosia työttöminä olleita, joten patistelehan ne ensin töihin.
työttömistä on kotihoidontuella loisijoita, joitten työllistyminen on työkunnon kadottua hyvin hankalaa. Siis mitä teen?
Puutunko syyhyn vai hoidanko vain seurauksia suurella rahalla?
Jos lapsesi yrittää lyödä kätensä kuumaan keittolevyyn, yritätkö estää häntä tekemästä sitä, vai annatko löydä ja hoidat sitten seurauksia? - näin ollen
että---- kirjoitti:
hänen laittamisensa työhön ei olisi hänen lapsensa edun mukaista, koska lapsi tarvitsee vain vähän?
Olette täysin järjettömiä täällä, oletko huomannut saman?muut ovat mielestäsi järjettömiä. Pienen lapsen paras paikka on koti, ei tarha. Hän menee kyllä töihin,( kun lapsi on kolmivuotias )ja maksaa taas veroja=)
- kertoa
sglföghahg kirjoitti:
ainoastaan äitien saama etuus..
Sille voi jäädä myös mies,ja jopa tätä oikeutta moni käyttääkin.Mistä siis kiiastaa?
Kaikilla ihmisillä on mahdollisuus jäädä kotiin alle 3v lapsen kanssa,silloin ei ole kyse vain jonkun tietyn ryhmän etuudesta,vaan kaikille tasapuolisesti annetusta etuudesta.
Se,käyttääkö tuon etuuden,on täysin oma valinta,mut se,et joku ei sitä halua käyttää,ei ole sen ottajan syy.itselleni että kotihoidontukea käyttää lähes yksinomaan työttömät äidit.
- ajhagdjj
että---- kirjoitti:
Olette täysin järjettömiä täällä, oletko huomannut saman?Esim nyt pikkasen yli vuoden ikäisenä herätä viideltä aamulla,ja lähteä hoitoon,olla siellä 8 tuntia ja tulla kotiin,vain sen takia,et äiti voisi ostaa vähän hienompia vaatteita tms?
Ja edelleenkin,minun kotona oloni mahdollistaa yhden pitkäaikais työttömän työhön pääsyn,ja oltuaan 3v työelämässä,on uudelleen sijoittuminen helpompaa,kun on todistus siitä et on juuri työssä ollut?
Miten minun työhön menoni ja tämän sijaiseni potkiminen työttömäksi auttaa yhtään mihinkään? - en ymmärrä
näin ollen kirjoitti:
muut ovat mielestäsi järjettömiä. Pienen lapsen paras paikka on koti, ei tarha. Hän menee kyllä töihin,( kun lapsi on kolmivuotias )ja maksaa taas veroja=)
mihin tuo ajatus katoaa, jos sen ajattelemisesta EI enää maksettaisi.
Kerro, senhän halusin vaan tietää. - määrittelit
ajhagdjj kirjoitti:
Esim nyt pikkasen yli vuoden ikäisenä herätä viideltä aamulla,ja lähteä hoitoon,olla siellä 8 tuntia ja tulla kotiin,vain sen takia,et äiti voisi ostaa vähän hienompia vaatteita tms?
Ja edelleenkin,minun kotona oloni mahdollistaa yhden pitkäaikais työttömän työhön pääsyn,ja oltuaan 3v työelämässä,on uudelleen sijoittuminen helpompaa,kun on todistus siitä et on juuri työssä ollut?
Miten minun työhön menoni ja tämän sijaiseni potkiminen työttömäksi auttaa yhtään mihinkään?lapsen edun ruuaksi, enkä minä.
- nyt sillä siis
noista kirjoitti:
työttömistä on kotihoidontuella loisijoita, joitten työllistyminen on työkunnon kadottua hyvin hankalaa. Siis mitä teen?
Puutunko syyhyn vai hoidanko vain seurauksia suurella rahalla?
Jos lapsesi yrittää lyödä kätensä kuumaan keittolevyyn, yritätkö estää häntä tekemästä sitä, vai annatko löydä ja hoidat sitten seurauksia?jo loisitaankin, vaikka hetki sitten olit sitä mieltä, että se ei riitä ruokaan=) Kuule ne jotka loisivat tekevät sen joka tapauksessa, kiertäen työhönmenoa ja nappaamalla kaikenlaisia tukia sossusta . Mutta, on myöskin meitä, jotka teemme sen lapsen vuoksi ja menemme tosiaan työelämään, kunhan lapsi varttuu kolmivuotiaaksi. Ja ei, tämä ei ole sellaista laiskottelua, että tekisin vielä liudan lapsia, jotta saisin nauttia olostani.
- maanviljelijät
en ymmärrä kirjoitti:
mihin tuo ajatus katoaa, jos sen ajattelemisesta EI enää maksettaisi.
Kerro, senhän halusin vaan tietää.jos tukiaiset lopetettaisiin? Yhteiskunta tarvitsee veronmaksajia, siksi se tukee. Tarhapaikkojakin tarvitaan, samoin kotihoidon tuella oleva luovuttaa työpaikkansa kolmeksi vuodeksi.
- itsellesi satuja=)
kertoa kirjoitti:
itselleni että kotihoidontukea käyttää lähes yksinomaan työttömät äidit.
Ota selvää asioista tai sitten laita otsikoksi työttömät kotihoidontuen saajat. Ja muistahan sitten, että suurin osa yksinhuoltajista käy töissä;)
- asgjjhähj
kertoa kirjoitti:
itselleni että kotihoidontukea käyttää lähes yksinomaan työttömät äidit.
Että kotihoidon tukea saa myös työssäkäyvätkin ihmiset?
Ei siis pelkästään kotona olevat.. - nehän on
maanviljelijät kirjoitti:
jos tukiaiset lopetettaisiin? Yhteiskunta tarvitsee veronmaksajia, siksi se tukee. Tarhapaikkojakin tarvitaan, samoin kotihoidon tuella oleva luovuttaa työpaikkansa kolmeksi vuodeksi.
lopetettu ja ne mitkä jäivät jäljelle ovat niin hankalan haun takana, että vain harva enää niitä hakee. Sitä paitsi maanviljelijät kuuluvat ns. alkutuottajiin (yrittäjiin), jotta sinullakin olisi kersoillesi antaa sitä ruokaa jonka muut veronmaksajat sinulle kustantavat.
- väittänytkään
asgjjhähj kirjoitti:
Että kotihoidon tukea saa myös työssäkäyvätkin ihmiset?
Ei siis pelkästään kotona olevat..ettievät saisi, mutta eivät vaan jostain syystä sitä käytä!
Tutkimusten mukaan kotihoidontukea käyttävät eniten nuoremmat, vähemmän koulutetut
äidit, joilla ei ole työpaikkaa mihin palata. - ja tuosta
väittänytkään kirjoitti:
ettievät saisi, mutta eivät vaan jostain syystä sitä käytä!
Tutkimusten mukaan kotihoidontukea käyttävät eniten nuoremmat, vähemmän koulutetut
äidit, joilla ei ole työpaikkaa mihin palata.vinoutumasta johtuen se on lakkautettava ja jaettava uudellen niin, että se hyödyttää vain työssäkäyviä.
- suurin osa
itsellesi satuja=) kirjoitti:
Ota selvää asioista tai sitten laita otsikoksi työttömät kotihoidontuen saajat. Ja muistahan sitten, että suurin osa yksinhuoltajista käy töissä;)
kotihoidontuilla homehtujista ei käy.
äidit, joilla ei ole työpaikkaa mihin palata. - tai sellaisen
nehän on kirjoitti:
lopetettu ja ne mitkä jäivät jäljelle ovat niin hankalan haun takana, että vain harva enää niitä hakee. Sitä paitsi maanviljelijät kuuluvat ns. alkutuottajiin (yrittäjiin), jotta sinullakin olisi kersoillesi antaa sitä ruokaa jonka muut veronmaksajat sinulle kustantavat.
jälkeläinen. Kyllä niitä tukia ihan kivat summat menee veronmaksajien kukkaroistakin=) Äiditkin ovat alkutuottajia, joita ilman sinunkin eläkepäiviesi sairaalassa makoilua ei makseta. Ja ihan pikku lisäyksenä, minulla on sievä pesämuna, jonka olen yrittäjänä tienannut, ettei tarvitse ihan veronmaksajien selkänahasta repiä=)
- kuuluu kategoriaasi
suurin osa kirjoitti:
kotihoidontuilla homehtujista ei käy.
äidit, joilla ei ole työpaikkaa mihin palata.joten älähän yleistä, my friend.
- jemmannut jyviä
tai sellaisen kirjoitti:
jälkeläinen. Kyllä niitä tukia ihan kivat summat menee veronmaksajien kukkaroistakin=) Äiditkin ovat alkutuottajia, joita ilman sinunkin eläkepäiviesi sairaalassa makoilua ei makseta. Ja ihan pikku lisäyksenä, minulla on sievä pesämuna, jonka olen yrittäjänä tienannut, ettei tarvitse ihan veronmaksajien selkänahasta repiä=)
enkä mitään muitakaan sipuleita. Olenpahan vaan pitänyt silmäni auki ja kuullostellut korvillani erilaisia ongelmia mitä erilaisilla ihmisillä on.
Minun elinpäiviäni eläkkeelle asti et sinä eikä kakarasi pysty takaamaan. Voin kuolla vaikka jo tänään samoin kuin sinäkin tai mukulasi. Mistä sitten rahat? - lähteä
kuuluu kategoriaasi kirjoitti:
joten älähän yleistä, my friend.
siit, että väöhemmistöjen mukaan hommat hoidetaan.
Demokratia ei toimi niin!
äidit, joilla ei ole työpaikkaa mihin palata. - maataloutuet
nehän on kirjoitti:
voidaan lopettaa, kun ei niitä kerran tarvita. Kasvatetaan vain siellä, missä se on niin tuottoisaa(ilmastonvuoksi), että sitä ei tarvitse tukea. Ihan yhtä hyvää ja puhdasta viljaa( esim) saa Keski-Euroopasta, kuin Suomestakin.
- faktaa kehiin kiitos
lähteä kirjoitti:
äidit, joilla ei ole työpaikkaa mihin palata.Mistä tuon tutkimuksen mahtaisi löytää?
Olisi mielenkiintoista päästä se lukemaan. - Sillä
maataloutuet kirjoitti:
voidaan lopettaa, kun ei niitä kerran tarvita. Kasvatetaan vain siellä, missä se on niin tuottoisaa(ilmastonvuoksi), että sitä ei tarvitse tukea. Ihan yhtä hyvää ja puhdasta viljaa( esim) saa Keski-Euroopasta, kuin Suomestakin.
tavoin saadaan Suomi riippuvaiseksi tuonnista. Varmaan olet iloinen joka kerta kun sähkön hinta nousee tai öljyn (bensan)...
- kuulepa
faktaa kehiin kiitos kirjoitti:
Mistä tuon tutkimuksen mahtaisi löytää?
Olisi mielenkiintoista päästä se lukemaan.vaikka stakesilta.
- Lapseni eivät
jemmannut jyviä kirjoitti:
enkä mitään muitakaan sipuleita. Olenpahan vaan pitänyt silmäni auki ja kuullostellut korvillani erilaisia ongelmia mitä erilaisilla ihmisillä on.
Minun elinpäiviäni eläkkeelle asti et sinä eikä kakarasi pysty takaamaan. Voin kuolla vaikka jo tänään samoin kuin sinäkin tai mukulasi. Mistä sitten rahat?muuten ole kakaroita, vaikka sinulla alkaakin keskustelu luisua hanskasta=) Elinpäiviään ei voi ennustaa, mutta todennäköisesti lapseni elävät ja käyvät työssä, maksaen veroja(työtätekeviksi heitä kun kasvatan), joilla maksetaan sen hetkisiä menoja. Toivottavasti ehdit tuottamaan tarpeeksi, ennenkuin sinusta tulee yhteiskunnalle kuluttava yksilö, vai mitä?
- vaikka bensa saa
Sillä kirjoitti:
tavoin saadaan Suomi riippuvaiseksi tuonnista. Varmaan olet iloinen joka kerta kun sähkön hinta nousee tai öljyn (bensan)...
maksaakin, koska se tuhoaa ympäristöä, jonka haluan säilyttää mahdollisimman puhtaana lapsilleni=) Tämähän on yhtä suurta EU.ta, joten eipä se, että ollaan riippuvaisia tuonnista, ole mikään iso ongelma.
- varmaan
lähteä kirjoitti:
äidit, joilla ei ole työpaikkaa mihin palata.ehdottaa seuraavaksi, että alkoholistit, narkit yms. tulisi lopettaa, jotta yhteiskunta säästäisi.
- alkaa
Lapseni eivät kirjoitti:
muuten ole kakaroita, vaikka sinulla alkaakin keskustelu luisua hanskasta=) Elinpäiviään ei voi ennustaa, mutta todennäköisesti lapseni elävät ja käyvät työssä, maksaen veroja(työtätekeviksi heitä kun kasvatan), joilla maksetaan sen hetkisiä menoja. Toivottavasti ehdit tuottamaan tarpeeksi, ennenkuin sinusta tulee yhteiskunnalle kuluttava yksilö, vai mitä?
luisumaan? Olen tasan kaksi viestiä kirjoittanut ja tämä on kolmas. Näen että kanssasi ei kannata paljoa keskustella, sillä sivitystasosi on yllättävän alhainen.
Todennäköisyydellä ei maksella mitään vaan rahalla. - osa
varmaan kirjoitti:
ehdottaa seuraavaksi, että alkoholistit, narkit yms. tulisi lopettaa, jotta yhteiskunta säästäisi.
heitäkin poistuu ja jäisi syntymättä, jos kotihoidontuki lopetettaisiin. Siis se auttaa tähänkin asiaan, jonka koet yhteiskunnan rahastusta suurempana. Minä näen sen rahatuksen seurauksena!
Et voi myöskään itse siihen vaikuttaa jos lapsesi päättää alkaa narkiksi tai rikolliseksi tai alkoholistiksi. Sellaista elämänhallintaa ei olekaan, joka varmuudella välttäisi kaiken pahan tapahtumisen. - että-
varmaan kirjoitti:
ehdottaa seuraavaksi, että alkoholistit, narkit yms. tulisi lopettaa, jotta yhteiskunta säästäisi.
kenelle puhut? Olet vastannut minulle, mutta minä en ole herra enkä edes mies.
- ymmärsinkö oikein
osa kirjoitti:
heitäkin poistuu ja jäisi syntymättä, jos kotihoidontuki lopetettaisiin. Siis se auttaa tähänkin asiaan, jonka koet yhteiskunnan rahastusta suurempana. Minä näen sen rahatuksen seurauksena!
Et voi myöskään itse siihen vaikuttaa jos lapsesi päättää alkaa narkiksi tai rikolliseksi tai alkoholistiksi. Sellaista elämänhallintaa ei olekaan, joka varmuudella välttäisi kaiken pahan tapahtumisen.Kotihoidontuella hoitava "sosiaalipummi,työtävieroksuva,epäkelpo" yms on huono malli lapselle,koska tämä ottaa mallia siitä kuinka käyttäydytään.Riski käyttää huumeita nousee yms
Mutta työssäkäyvä,hyvin käyttäytyvä ja "hyvä vanhempi" ei voi vaikuttaa käytöksellään siihen minkälainen lapsesta tulee??
En ymmärrä..Lapsen kehitykseen joko voi,tai ei voi vaikuttaa..eikö? - taisit
ymmärsinkö oikein kirjoitti:
Kotihoidontuella hoitava "sosiaalipummi,työtävieroksuva,epäkelpo" yms on huono malli lapselle,koska tämä ottaa mallia siitä kuinka käyttäydytään.Riski käyttää huumeita nousee yms
Mutta työssäkäyvä,hyvin käyttäytyvä ja "hyvä vanhempi" ei voi vaikuttaa käytöksellään siihen minkälainen lapsesta tulee??
En ymmärrä..Lapsen kehitykseen joko voi,tai ei voi vaikuttaa..eikö?itse esittää väittämän, jota minä en lähde yrityksestäsi huolimatta kommentoimaan miltään tasolta. Tee se itse jos haluat, sinähän väittämän esititkin.
- sivistystasoako
alkaa kirjoitti:
luisumaan? Olen tasan kaksi viestiä kirjoittanut ja tämä on kolmas. Näen että kanssasi ei kannata paljoa keskustella, sillä sivitystasosi on yllättävän alhainen.
Todennäköisyydellä ei maksella mitään vaan rahalla.tulit suomi24.n kaltaiselle forumille mittailemaan? Joka tapauksessa, kun lähtee alatyylin ilmaisuihin (kuten kakarat) ja yleistyksen tielle on menettänyt pelin, eikä se kovinkaan kummoisesta sivistystasosta kerro=)
- näin tulisi käymään
osa kirjoitti:
Et voi myöskään itse siihen vaikuttaa jos lapsesi päättää alkaa narkiksi tai rikolliseksi tai alkoholistiksi. Sellaista elämänhallintaa ei olekaan, joka varmuudella välttäisi kaiken pahan tapahtumisen.narkiksi tuleminen on mahdollista ilman kotihoidontukeakin. Vaikutat niin kovin suvaitsemattomalta ja sanoisinko brutaalilta mielipiteinesi...
- että_
sivistystasoako kirjoitti:
tulit suomi24.n kaltaiselle forumille mittailemaan? Joka tapauksessa, kun lähtee alatyylin ilmaisuihin (kuten kakarat) ja yleistyksen tielle on menettänyt pelin, eikä se kovinkaan kummoisesta sivistystasosta kerro=)
sinä käyt täällä voittamassa pelejä. Minä voitan itseni joka päivä IRL ja elätän siinä sivussa sinutkin ja kakarasi.
- tynnyristään
taisit kirjoitti:
itse esittää väittämän, jota minä en lähde yrityksestäsi huolimatta kommentoimaan miltään tasolta. Tee se itse jos haluat, sinähän väittämän esititkin.
puhuu itseään pussiin, minkä ehtii ja perustelee väittämiään; en ryhdy kanssasi keskustelemaan, hae itse tutkimustulokset jne. Huraa, olemme saaneet, tänne murheen alholaan, älyn riemuvoiton. Miehen joka ratkoo demokratiamme ongelmat, jotka muuten demokratia on ihan itse tehnyt. Olkaamme kiitollisia, että Hänellä on ollut aikaa tulla parantamaan meidät. On se kumma, että täällä on tyhmiä joiden seuraan on ihan pakko ängetä. Onkohan kotona hiljaista?=)
- näin_
näin tulisi käymään kirjoitti:
narkiksi tuleminen on mahdollista ilman kotihoidontukeakin. Vaikutat niin kovin suvaitsemattomalta ja sanoisinko brutaalilta mielipiteinesi...
pitkälle hän pääsi ennen kuin kuuli ensimmäisen kerran sanan suvaitsevaisuus. pian ehkä alamme keskustella syyllistämisestä, toisesta syrjäytyvien paksuperseitten lempisanasta?
- siinä tapauksessa
että_ kirjoitti:
sinä käyt täällä voittamassa pelejä. Minä voitan itseni joka päivä IRL ja elätän siinä sivussa sinutkin ja kakarasi.
vain Sinullekin ja kiitos elatuksesta=) Meillä on muuten laukut pakattuna, kun ensi viikolla lähtee kone Karibialle. Ihan koko perheen voimin, pääsevät lapsetkin näkemään maailmaa, etteivät jää rajoittuneeksi=) Kyllä elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa, vai mitä?
- mielipiteesi susia
että- kirjoitti:
kenelle puhut? Olet vastannut minulle, mutta minä en ole herra enkä edes mies.
mutta onhan kaltaisiasikin oltava=)
- onkin
siinä tapauksessa kirjoitti:
vain Sinullekin ja kiitos elatuksesta=) Meillä on muuten laukut pakattuna, kun ensi viikolla lähtee kone Karibialle. Ihan koko perheen voimin, pääsevät lapsetkin näkemään maailmaa, etteivät jää rajoittuneeksi=) Kyllä elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa, vai mitä?
lasten ja lapsenmielisten paikka.
- keskustelun aihe
näin_ kirjoitti:
pitkälle hän pääsi ennen kuin kuuli ensimmäisen kerran sanan suvaitsevaisuus. pian ehkä alamme keskustella syyllistämisestä, toisesta syrjäytyvien paksuperseitten lempisanasta?
Ja siitä,kuin vain silloin voi odottaa vastapuolelta kunnioittavaa keskustelua,kun siihen itse pystyy..
Eikö vanhempasi osaneet sinusta kasvattaa mallikelpoista kansalaista? - enkä edes paksuperseinen
näin_ kirjoitti:
kaikkea muuta. Huvittavaa, että sinä luulet voivasi analysoida kenenkään fyysisiä ominaisuuksia, näin netin kautta. No, älä ainakaan uraa lähde noilla kyvyillä aloittamaan=)
- taas meni väärin=)
Ei ole kylpylä.
- pitäisi
mielipiteesi susia kirjoitti:
mutta onhan kaltaisiasikin oltava=)
siis olla kykenemätön näkemään omassa sukupuolessa olevat viat ja vauriot oman sukupuolen toimissa? Minut on kasvatettu niin tasa-arvoiseen yhteiskuntaan, etten kykene näkemään asioita noin separatistisesti kuin sinä. Olen myös edennyt hyvin korkealle tässä yhteiskunnassa näitten susi-mielipiteitteni kanssa...Joku siis näyttää niitä arvostavankin.
Lisäksi en tiedä yhtään asiaa, joka olisi puhtaasti hyvä, ettei mitalin toista puolta olisikaan, puhumattakaan nyt siitä, ettei sitä puolta asiasta saisi nähdä!
Varmasti on oltava, sillä muuten me eläisimme kaikki vain tuilla ja tilaisimme rahat Ruotsista! - lähdössä
minäkin, kerrohan lähtöpäivä ja minne sinne?
- ja Aruballehan me
toivottavasti ilmat suosivat, pienin ekaa kertaa reissussa. Minnekäs sinä?
- voi edetä hyvinkin
pitäisi kirjoitti:
siis olla kykenemätön näkemään omassa sukupuolessa olevat viat ja vauriot oman sukupuolen toimissa? Minut on kasvatettu niin tasa-arvoiseen yhteiskuntaan, etten kykene näkemään asioita noin separatistisesti kuin sinä. Olen myös edennyt hyvin korkealle tässä yhteiskunnassa näitten susi-mielipiteitteni kanssa...Joku siis näyttää niitä arvostavankin.
Lisäksi en tiedä yhtään asiaa, joka olisi puhtaasti hyvä, ettei mitalin toista puolta olisikaan, puhumattakaan nyt siitä, ettei sitä puolta asiasta saisi nähdä!
Varmasti on oltava, sillä muuten me eläisimme kaikki vain tuilla ja tilaisimme rahat Ruotsista!pitkälle, vaikkei meriitteinä olisi mitään älyllistä. Eipä tarvitse kuin katsoa Suomen eduskuntaa, niin siellä istuu jos jonkinlaista sukan kuluttajaa, joten eipä se vielä tee ihmisenä sinusta parempaa. Myöskään jyrkät ja musta-valkoiset mielipiteet eivät sitä tee. Tasa-arvoa on myöskin heikompien osapuolten näkeminen ja auttaminen, suvaitsemattomuus ei sitä ole. Eli jos et pysty auttamaan, muuten kuin mollaamalla, niin jätä se tekemättä.
- minä luulin
että risteilylle kuten minä olen menossa. Ensin New Yorkiin ja sieltä sitten risteilemään. Satamia osuu matkalle useampia.
- en ole
voi edetä hyvinkin kirjoitti:
pitkälle, vaikkei meriitteinä olisi mitään älyllistä. Eipä tarvitse kuin katsoa Suomen eduskuntaa, niin siellä istuu jos jonkinlaista sukan kuluttajaa, joten eipä se vielä tee ihmisenä sinusta parempaa. Myöskään jyrkät ja musta-valkoiset mielipiteet eivät sitä tee. Tasa-arvoa on myöskin heikompien osapuolten näkeminen ja auttaminen, suvaitsemattomuus ei sitä ole. Eli jos et pysty auttamaan, muuten kuin mollaamalla, niin jätä se tekemättä.
väittänyt olevani parempi, se on sinun käsityksesi minusta sen liäski että lähdit avoimesti arvostelemaan ajatuksiani naisena susiksi.
Auttaa voi tavalla, joka ei ole autettavalle mieleinen. Mietihän vaikka narkomaanien auttamista. - nti tehotaloudelle...
voi edetä hyvinkin kirjoitti:
pitkälle, vaikkei meriitteinä olisi mitään älyllistä. Eipä tarvitse kuin katsoa Suomen eduskuntaa, niin siellä istuu jos jonkinlaista sukan kuluttajaa, joten eipä se vielä tee ihmisenä sinusta parempaa. Myöskään jyrkät ja musta-valkoiset mielipiteet eivät sitä tee. Tasa-arvoa on myöskin heikompien osapuolten näkeminen ja auttaminen, suvaitsemattomuus ei sitä ole. Eli jos et pysty auttamaan, muuten kuin mollaamalla, niin jätä se tekemättä.
no mielipiteesi tällä palstalla eivät sitä edusta.
- sitä
nehän on kirjoitti:
samaa paskaa EU:n muiltakin alueilta, ja paljon halvemmalla kuin suomalaista tuettua tuotantoa, että siinä sinulle alkutuotantoa ja yrittäjyyttä.
Mitään muuta yrittäjyyttä Suomessa ei tuetakaan kuin laivateollisuutta ja maanviljelysbisnestä. - ja paljon paremman makuista
sitä kirjoitti:
samaa paskaa EU:n muiltakin alueilta, ja paljon halvemmalla kuin suomalaista tuettua tuotantoa, että siinä sinulle alkutuotantoa ja yrittäjyyttä.
Mitään muuta yrittäjyyttä Suomessa ei tuetakaan kuin laivateollisuutta ja maanviljelysbisnestä.joten jos ei bisnekset tuota, niin oikeisiin töihin jemmaritkin vaan.
- ......
sitä kirjoitti:
Mitään muuta yrittäjyyttä Suomessa ei tuetakaan kuin laivateollisuutta ja maanviljelysbisnestä.Katsopa A-pite ykköseltä tänään, jos asia on sinulle non epäselvä.
- mmm...
Jos kotihoidontuki lopetettaisiin en jäisi lastani kotiin hoitamaan, koska yksinkertaisesti ei olisi siihen varaa.
Enkä olen turhan nirso, sillä olen elänyt viimeiset 5 vuotta opintotuella, joskin miehelläni on palkkatuloja, mutta meillä on myös perheessä 2 lasta.
Kuitenkin jos kotihoidon tukea ei olisi, ainoa vaihtoehto olisi mennä töihin, minulla on siis korkeakoulututkinto, joten en edes kuulu siihen huonosti koulutettujen nuorten naisten ryhmään, mistä tuolla alempana puhuttiin...
Lapsen etu on tietenkin se ruoka, mutta myös se että lasta ei viedä päivittäin 12 lapsen suureen ryhmään jopa 10 tunnniksi hoitoon.
Eikö se siis ole etu itse lapselle että vanhemmat voivat antaa lapselle mahdollisuuden olla kotona leikki-ikään asti, suuren lapsiryhmän sijaan.
TIEDÄN mistä puhun, silla vanhempi lapseni on aloittanut hoidon 1 vuotiaana, päiväkodissa ja samaan en nuorempaa lastani halua laittaa jos ei ole aivan pakko. Ei sillä etteikö hoitopaikka ollut aivan ihana, mutta ne aikaiset aamuheräämiset, pitkät päivät ja suuret lapsiryhmät ym. mistä lapsi ei vielä kovin pienenä osaa nauttiakaan.
Minäkin, kuten joku toinenkin tuolla ketjun päässä luovun siis siitä n. 1000€ kuukaudessa (käteen) ollakseni lapseni kanssa kotona hänen taaperovuotensa.
Ja tätä rahallista "menetystä" ei minulle yhteiskunta korvaa, sillä emme mieheni (alle 2000€kk) tulojen takia myöskään sosiaalihuollosta mitään saa.
Arvoistahan tässä on kyse, rahakin on yksi niistä, mutta en usko että se on kotiäideillä se ykkönen, sillä onhan tuo tuki sen verran pieni.
Onhan se tietenkin iso harmi, että joillekin kotona olemisesta maksetaan, mutta maksetaanhan siitä muillekin, eri syistä.
Uskon että esim. nykyään moni työtönkään ei olisi työtön jos olisi muita vaihtoehtoja...
Empä viitsisi olla kateellinen toisen saamasta melko pienestä tuesta, jos sillä kannustetaan satsaamaan lasten hyvinvointiin, jos itse tienaisin väh. 3 kertaa enemmän työelämässä...
Nykyäänhän tähän kannustetaan kuntalähtöisestikin vielä enemmän, kuntalisillä, koska se nähdään tarpeelliseksi, kun harva sen toimeentulon takia juuri voi kotiin lasten kanssa jäädä...- olisikin
"Lapsen etu on tietenkin se ruoka, mutta myös se että lasta ei viedä päivittäin 12 lapsen suureen ryhmään jopa 10 tunnniksi hoitoon."
Tämän takia olisikin kotihoidon tukemista tarpeellisempaa kehittää päivähoitoa ja osittaista hoitovapaata, jonka kustannukset korvattaisiin työnantajalle. - vielä.
olisikin kirjoitti:
"Lapsen etu on tietenkin se ruoka, mutta myös se että lasta ei viedä päivittäin 12 lapsen suureen ryhmään jopa 10 tunnniksi hoitoon."
Tämän takia olisikin kotihoidon tukemista tarpeellisempaa kehittää päivähoitoa ja osittaista hoitovapaata, jonka kustannukset korvattaisiin työnantajalle.Kahden rinnakkaisen mallin ylläpitäminen on kallista, kun yhdelläkin pärjättäisiin.
- sai rahaa tai ei
kyllä se on meillä ihan periaate päätös.äiti hoitaa lapset kotona toiselle luokalle,jos siitä ajasta 3 vuotta saa jonkun näköistä korvausta niin se on vaan boonusta.
- olet
toistaiseksi ainoa, jonka päätöksen taustalla on periaate, eli muu kuin raha.
Hyvä, teitäkin siis edelleen on.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643225Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422447
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992180- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271800- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851405- 391290
- 811132