MenoHop

kokemuksia?

Olen käyttänyt vaihdevuosioireisiin nyt kolme viikkoa ruokakaupasta ostamaani MenoHop-humalauutevalmistetta. Kapseleista on ollut apua, ovat laimentaneet kuumia aaltoja jonkin verran aj nukkuminenkin on ollut parempaa joskin yöheräilyäkin on.
Nyt on kaulaani ja kasvoihini noussut punainen tasaisenkarhea ihottuma jonka epäilen tulleen em. valmisteesta enkä uskalla enää sitä käyttää.
Onko muilla kokemuksia em. kapseleista?

27

31289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 43 v.

      Jossain vaiheessa kokeilin Menohopia ja n. 3 viikon käytön jälkeen tuntui auttavan hikoiluun ja muihinkin vaivoihin. Finnejä ( kamalan kokoisia paiseita) ilmestyi aluksi, mutta häipyivät sitten. Noin kuukauden ajan Menohopista oli apua, mutta sitten kaikki vaivat palasivat ja neljän kuukauden käytön jälkeen lopetin sen. Nyt menossa kolmatta kuukautta Novofem, joka nyt ainakin tällä hetkellä auttaa niin, että pystyn nukkumaan. Päivisinkin tulee vielä hikipuuskia, mutta lievempinä kuin ennen ja rytmihäiriöitä ei ole ollenkaan, ainoastaan pää tuntuu räjähtävän aika ajoin!

      • karmea

        päänsärky alkoi kun aloitin kyseisen horm.korv.hoidon.Kaksi kuuk. kestin,sitten loppui käyttö,auttoi hikoiluun mut päänsärky oli hirveä!!


      • kokemuksia?
        karmea kirjoitti:

        päänsärky alkoi kun aloitin kyseisen horm.korv.hoidon.Kaksi kuuk. kestin,sitten loppui käyttö,auttoi hikoiluun mut päänsärky oli hirveä!!

        Kiitos kokemustenne kertomisesta.
        Eipä nuo luonnonlääkkeet taida kovin tehokkaita pitemmän päälle olla kun oireet palaavat noinkin pian uudelleen.
        Itselleni tuli mieleen että ihottumani saattaa olla peräisin hunajasta jota humalakasvissa mahdollisesti on. Olen näet siitepölyallergikko.
        Oikeita hormoneita en halua alkaa käyttää eikä soijakaan sovi ja Menofemikään ei ole kuulemma maksalle terveellistä. Niin että taitaapi olla edessä oireitten kestäminen ties kuinka pitkään ilman lääkkeitä...


      • vitamiineista
        kokemuksia? kirjoitti:

        Kiitos kokemustenne kertomisesta.
        Eipä nuo luonnonlääkkeet taida kovin tehokkaita pitemmän päälle olla kun oireet palaavat noinkin pian uudelleen.
        Itselleni tuli mieleen että ihottumani saattaa olla peräisin hunajasta jota humalakasvissa mahdollisesti on. Olen näet siitepölyallergikko.
        Oikeita hormoneita en halua alkaa käyttää eikä soijakaan sovi ja Menofemikään ei ole kuulemma maksalle terveellistä. Niin että taitaapi olla edessä oireitten kestäminen ties kuinka pitkään ilman lääkkeitä...

        on apua. Kyllä jonkinlaista ravintolisää ainakin minä tarvitsen. B-vitamiinit (B6) ovat myös minulle tärkeitä. Menofem on päivittäisessä käytössä. Huomaa! henkilökohtainen kokemus!
        Olen atoopikko ja sain (ehkä) menifemistä ihottumaa kaulalle tai sitten pelkästään vaan märästä hiestä.


      • 43 v.
        vitamiineista kirjoitti:

        on apua. Kyllä jonkinlaista ravintolisää ainakin minä tarvitsen. B-vitamiinit (B6) ovat myös minulle tärkeitä. Menofem on päivittäisessä käytössä. Huomaa! henkilökohtainen kokemus!
        Olen atoopikko ja sain (ehkä) menifemistä ihottumaa kaulalle tai sitten pelkästään vaan märästä hiestä.

        Syön säännöllisesti seuraavia "mömmöjä" Omega 3, kalsium, magnesium, seleeni, kupari, sinkki, kalkki, B- ja C-vitamiini. VV-oireisiin näistä ei ollut apua


    • 39 v

      Kokeilin myös kuukauden menohopia, ja mielestäni auttoi, mutta olen myös allergikko, joten kutinaa tuli. Nyt olen käyttänyt menolisticaa, joka ei auta tippaakaan. Kierto on 24 pv, vuoto mahdoton, kaikki ottaa päästä, oli kierron vaihe mikä hyvänsä! Ja hikoiluttaa... Ainoa mikä auttaa hetkeksi on lenkkeily. Siis mielialaan.
      Ajattelinkin menohopia kokeilla vielä kerran, ja jos kutina palaa, tiedän ettei se todella sovi.

      T. Äidin hermot kireenä...

    • tuleva isoäiti

      Olen käyttänyt MENOHOP -kapseleita jo usean kuukauden ajan enkä ole huomannut mitään sivuoireita- Vaihdevuodeoireetkin ovat pysyneet poissa vaikka jossakin vaiheessa niitä tuntui tulevan, tosi aika lievinä (olen 56 v.). Kuukautiset tulevat parin kuukauden välein, joten luonnonestrogeni valmisteessa pitää niitä jotenkin yllä. Aion käyttää valmistetta niin kauan kun siitä on apua.

    • Viri

      Hei,
      Käytin viime vuonna Menohop-tuotetta, ja minulle tuli silloin olkavarsien alueelle punaisia läiskiä. Minulla ei aikaisemmin ole läiskiä ollut ja muutakaan uutta tuotetta en silloin syönyt, niin luultavasti läiskät tulivat Menohop-tuotteesta. Lopetin tuotteen.

      • Onnlllinen, 54v.

        Käytin valmistetta n. 1 kk ja vaihdevuosioireet hävisivät kokonaan. Oireet olivat minulla tosi ikäviä, hikoilua, johon liittyi etenkin öisin vatsa"kramppeja" ,unettomuutta. Nyt kysyisinkin; miten pitkään tuotetta on turvallista käyttää ja aiheuttaako noussutta syöpäriskiä.


      • 98765+
        Onnlllinen, 54v. kirjoitti:

        Käytin valmistetta n. 1 kk ja vaihdevuosioireet hävisivät kokonaan. Oireet olivat minulla tosi ikäviä, hikoilua, johon liittyi etenkin öisin vatsa"kramppeja" ,unettomuutta. Nyt kysyisinkin; miten pitkään tuotetta on turvallista käyttää ja aiheuttaako noussutta syöpäriskiä.

        Olen käyttänyt 46-vuotiaasta alkaen pahoihin pms-oireisiin. Auttoivat todella hyvin 5 vuotta. Olen nyt 51 ja näyttää siltä, että "vaihdevuosi" on menossa, tässä jännään, miten pärjätään. MenoHop ei ole enää niin tehokas kuin ennen, mutta auttaa. Viimeiset menkat oli joulukuun alussa. Kerroin gynelle MenoHop-historiani, eikä pitänyt ollenkaan pahana asiana. Sopii käyttää, jos auttaa. Olen välillä ottanut kaksikin päivässä, tosin taitaa olla vähän uhkarohkeaa. Suosittelen omasta puolestani. Syön myös E-epaa ja magnesiumia lihassärkyihin. Niitä on pirusti ollut ennen ja on nyt enemmän.


      • 51v
        98765+ kirjoitti:

        Olen käyttänyt 46-vuotiaasta alkaen pahoihin pms-oireisiin. Auttoivat todella hyvin 5 vuotta. Olen nyt 51 ja näyttää siltä, että "vaihdevuosi" on menossa, tässä jännään, miten pärjätään. MenoHop ei ole enää niin tehokas kuin ennen, mutta auttaa. Viimeiset menkat oli joulukuun alussa. Kerroin gynelle MenoHop-historiani, eikä pitänyt ollenkaan pahana asiana. Sopii käyttää, jos auttaa. Olen välillä ottanut kaksikin päivässä, tosin taitaa olla vähän uhkarohkeaa. Suosittelen omasta puolestani. Syön myös E-epaa ja magnesiumia lihassärkyihin. Niitä on pirusti ollut ennen ja on nyt enemmän.

        Tuli noista läiskistä mieleen, voisko olla yksi oire vaihdevuosista. En käytä vielä mitään mutta ajoittain ilmestuu punasia kohoavia läiskiä milloin mihinkin.
        Olen ajatellut kokeilla menohoppia, näihin hikoilupuuskiin, hirvee tunne kun hiki alkaa puskea läpi jo päivisinkin, yöhikoilut olisin vielä kestänyt. Muuten olen seesteisempi kuin koskaan :)


      • Vaihtarilainen
        51v kirjoitti:

        Tuli noista läiskistä mieleen, voisko olla yksi oire vaihdevuosista. En käytä vielä mitään mutta ajoittain ilmestuu punasia kohoavia läiskiä milloin mihinkin.
        Olen ajatellut kokeilla menohoppia, näihin hikoilupuuskiin, hirvee tunne kun hiki alkaa puskea läpi jo päivisinkin, yöhikoilut olisin vielä kestänyt. Muuten olen seesteisempi kuin koskaan :)

        Hei! Itse olen syönyt MenoHop strongia 1 tbl/päivä noin kuukauden ajan ja olen tosi tyytyväinen. Vaihdevuosioireina: hikoilupuuskat noin 10-15 x/vuorokausi, sydämen tykyttelyä. Yhtäkkiä huomasin pari viikkoa sitten,ettei hikoilua ja tykyttelyä ole ollut. Siis tosi ihanaa...
        Liekö MenoHop strongin ansiota, mutta näin vain on. Aion kyllä jatkaa ko. luontaistuotteen käyttöä jatkossakin.


      • toinen vv-läinen
        Vaihtarilainen kirjoitti:

        Hei! Itse olen syönyt MenoHop strongia 1 tbl/päivä noin kuukauden ajan ja olen tosi tyytyväinen. Vaihdevuosioireina: hikoilupuuskat noin 10-15 x/vuorokausi, sydämen tykyttelyä. Yhtäkkiä huomasin pari viikkoa sitten,ettei hikoilua ja tykyttelyä ole ollut. Siis tosi ihanaa...
        Liekö MenoHop strongin ansiota, mutta näin vain on. Aion kyllä jatkaa ko. luontaistuotteen käyttöä jatkossakin.

        Heippa vaan! Hienoa jos sait avun vaivoihisi. Itse olen joskus kokeillut tavis Menohoppia, mutta se ei auttanut. Annostus oli vissiin liian pieni. Googletin tuota strongia ja siinä on huomattavasti enemmän hopeiinia. Mulla on jemmassa paketti Menomaxia ja aloitan kokeilemaan sillä ja otan pari pilsua/pv. Palaillaan asiaan, kun olen muutaman viikon kokeillut sitä..


      • Anonyymi
        51v kirjoitti:

        Tuli noista läiskistä mieleen, voisko olla yksi oire vaihdevuosista. En käytä vielä mitään mutta ajoittain ilmestuu punasia kohoavia läiskiä milloin mihinkin.
        Olen ajatellut kokeilla menohoppia, näihin hikoilupuuskiin, hirvee tunne kun hiki alkaa puskea läpi jo päivisinkin, yöhikoilut olisin vielä kestänyt. Muuten olen seesteisempi kuin koskaan :)

        Täällä on moni maininnut poteneensa Menohopin aikana jonkinlaista allergiaa, läiskiä tms.
        Tuli mieleen, että omalla kohdallani hormonaalinen muutos menkoista mummokuumeeseen oli niin raju, että ennen rasvainen ihoni muuttui siinä rytäkässä atooppiseksi.
        Huomasin sen ensimmäisen kerran, kun käytin apteekin kosteusvoidetta ja ihooni nousi kutiavia kohoomaläiskiä. Aivan kuin kissa olisi raapinut kasvojani ja kroppaani. Öisin kutisin joka paikasta.
        Olin tulla hulluksi.
        Yksi ystäväni sanoi, että kuulostaa ihan parabeeni-allergialta. En ollut koskaan reagoinut mihinkään voiteeseen yhtä voimakkaasti, mutta siivosin kotoa pois kaikki rasvat/voiteet, joissa oli parabeenia. Testailin toisinaan kaupoissa kosmetiikkaa tai voiteita, joissa oli parabeenia, sama ihottuma nousi välittömästi pintaan.
        Mummokuumeen myötä ei ihoni kestänyt parabeenia eikä tuoksuja. Kuivaa ihoa saan edelleen 8 vuoden jälkeen voidella monta kertaa päivässä apteekin öljyillä ja voiteilla.
        Jos minun hormonini heittivät niin perusteellisesti kuperkeikkaa, että ikuisesta rasvanaamasta kasvoikin atooppinen vanheneva nainen, voisiko olla mahdollista, että muutkin naiset kokevat samanlaista muutosta ja yliherkkyyttä?
        Onhan kysymys sentään naisen elämässä siitä kolmannesta suuresta hormonimyrskystä.


    • menolady

      Hei!

      Minulla Menohop kylä auttaa. Tällä hetkellä ota joka kolmas päivä Mehop Storng - kapselin ja välipäivinä joko yhden tai kaksi tuota vähemmän vahvaa laatua. Tällä hetkellä ei oieastaan juri mitään ikäviä hikoilu- yms. oireita, jotka välillä vaivasivat varsin ikävästi. Olen 48-vuotias.

    • Gipsy girl

      Olen käyttänyt ensin celloa, siitä ei ollut mitään apua , käyttöaika 2 kk.
      Vaihdoin Menohop strongx1 kapseli /pv. Kuukausi on käytetty ja ei mitään oireita ole enää, unohtelen aina satunnaiseti, mutta oireet on poissa. Niin kauan mennään näillä eväillä, kun niillä pärjätään sitten pitää katsoa mitä sen jälkeen jos oireet palaa.Jokaisen on koitettava yksilöllisesti mikä kellekkin sopii. Ikäni on nyt 53 vuotta ja olen käyttänyt kyseistä tuotetta vasta 2 kk ja nyt alkaa taas elämä maistaa....... :))

      • hikoilija

        Vaihdevuosioireeni alkoivat erittäin rajuina runsaat kolme vuotta sitten, kun olin 48 v. Olin silloin vuorotteluvapaalla, töissä en olisi jaksanutkaan. Sinnittelin puoli vuotta erilaisilla luontaistuotteilla, mutta auttoivat vain jonkin aikaa. Lopulta kyllästyin ja hankin hormonit. Elämä alkoi taas hymyilemään ja olin energisempi kuin aikoihin. Nyt kolme ja puoli viikkoa sitten päätin kokeilla elämää ilman hormoneja ja ostin Menohop strong -kapseleita. N. viikko hormonien jättämisen jälkeen hikoilut alkoivat taas eikä Menohop ole vaikuttanut pätkääkään vielä ainakaan. Jos eivät lähiaikoina ala vaikuttamaan, niin siirryn takaisin hormoneihin. Tällaista elämää ei jaksa! Lisäksi luulen, että Menohopin sivuoireina kurkunpäässä on pieni yökötys joka päivä - en pysty juomaan enää kahviakaan.


      • Epäileväinen syystä
        hikoilija kirjoitti:

        Vaihdevuosioireeni alkoivat erittäin rajuina runsaat kolme vuotta sitten, kun olin 48 v. Olin silloin vuorotteluvapaalla, töissä en olisi jaksanutkaan. Sinnittelin puoli vuotta erilaisilla luontaistuotteilla, mutta auttoivat vain jonkin aikaa. Lopulta kyllästyin ja hankin hormonit. Elämä alkoi taas hymyilemään ja olin energisempi kuin aikoihin. Nyt kolme ja puoli viikkoa sitten päätin kokeilla elämää ilman hormoneja ja ostin Menohop strong -kapseleita. N. viikko hormonien jättämisen jälkeen hikoilut alkoivat taas eikä Menohop ole vaikuttanut pätkääkään vielä ainakaan. Jos eivät lähiaikoina ala vaikuttamaan, niin siirryn takaisin hormoneihin. Tällaista elämää ei jaksa! Lisäksi luulen, että Menohopin sivuoireina kurkunpäässä on pieni yökötys joka päivä - en pysty juomaan enää kahviakaan.

        Aika surkuhupaisaa tuo erilaisten luontaistuotteiden "vaikutus" ja "teho". Itsekin luulin niiden vaikuttavan ja meni vuosia ennen kuin ymmärsin, että samat kuviot olisi käyty läpi, käytti sitten luontaistuotteita tai ei. Eli sairaus paranee hoidellessa. Eivät ne oikeasti auta mitään. Oireet vain tulevat ja menevät niin oikullisesti, että tuntuu kuin jokin auttaisi kun sattuu helpompi kausi juuri jonkin Menohopin nauttimisen aikanaan. Pitää kokeilla ja katsoa ainakin vuosi tai kaksi ennen kuin saa mitää tolkkua näistä. Luulisin, ettei vaihdevuosivaivoihin auta mikään muu kuin hormonikorvaushoito tai aika. Rahaa vain palaa ja bisneskaverit hymyilevät.


      • näin mulla
        Epäileväinen syystä kirjoitti:

        Aika surkuhupaisaa tuo erilaisten luontaistuotteiden "vaikutus" ja "teho". Itsekin luulin niiden vaikuttavan ja meni vuosia ennen kuin ymmärsin, että samat kuviot olisi käyty läpi, käytti sitten luontaistuotteita tai ei. Eli sairaus paranee hoidellessa. Eivät ne oikeasti auta mitään. Oireet vain tulevat ja menevät niin oikullisesti, että tuntuu kuin jokin auttaisi kun sattuu helpompi kausi juuri jonkin Menohopin nauttimisen aikanaan. Pitää kokeilla ja katsoa ainakin vuosi tai kaksi ennen kuin saa mitää tolkkua näistä. Luulisin, ettei vaihdevuosivaivoihin auta mikään muu kuin hormonikorvaushoito tai aika. Rahaa vain palaa ja bisneskaverit hymyilevät.

        Aivan totta on, että kun tosivaivat tulevat, niin eipä niihin enää yksikään Suomesta saatava luontaistuote auta. Menohopit ja Chellot kokeiltu, sekä yli kymmenen muuta. Olen myös kokeillut hormoonihoitoa ja kyllä auttaa muutamassa päivässä jo osittain. Lopetin kuitenkin kokeiluni ja nyt olen käyttänyt Puerariaa. Pidän Puerariasta puolen vuoden käytön jälkeen 1kk tauon ja kyllä aika nopeesti hikoilut palaavat ja hiukset ja iho alkaa punoittamaan ja rasvoittumaan. Kolme viikkoa pitää käyttää, niin alkaa v-vaivat hälventyä ja taas pystyy nukkumaan koko yön putkeen.


      • a.t.i.h
        hikoilija kirjoitti:

        Vaihdevuosioireeni alkoivat erittäin rajuina runsaat kolme vuotta sitten, kun olin 48 v. Olin silloin vuorotteluvapaalla, töissä en olisi jaksanutkaan. Sinnittelin puoli vuotta erilaisilla luontaistuotteilla, mutta auttoivat vain jonkin aikaa. Lopulta kyllästyin ja hankin hormonit. Elämä alkoi taas hymyilemään ja olin energisempi kuin aikoihin. Nyt kolme ja puoli viikkoa sitten päätin kokeilla elämää ilman hormoneja ja ostin Menohop strong -kapseleita. N. viikko hormonien jättämisen jälkeen hikoilut alkoivat taas eikä Menohop ole vaikuttanut pätkääkään vielä ainakaan. Jos eivät lähiaikoina ala vaikuttamaan, niin siirryn takaisin hormoneihin. Tällaista elämää ei jaksa! Lisäksi luulen, että Menohopin sivuoireina kurkunpäässä on pieni yökötys joka päivä - en pysty juomaan enää kahviakaan.

        Moi mulla kans menohopista sellanen ellottava olo! vai liekkö siitä? oon 50v ja käyttäny menohoppia muutaman viikon! hikoiluun auttavat ja menkat alko monen vuoden päästä uudestaan mut jotain tarttee tehdä ku paha olo koko ajan! mikähän ois paras mitä kokeilla? miten hormoonit toimii? mä oon hirveen väsyny ja mikään ei oikeen kiinnosta!


      • Anonyymi
        Epäileväinen syystä kirjoitti:

        Aika surkuhupaisaa tuo erilaisten luontaistuotteiden "vaikutus" ja "teho". Itsekin luulin niiden vaikuttavan ja meni vuosia ennen kuin ymmärsin, että samat kuviot olisi käyty läpi, käytti sitten luontaistuotteita tai ei. Eli sairaus paranee hoidellessa. Eivät ne oikeasti auta mitään. Oireet vain tulevat ja menevät niin oikullisesti, että tuntuu kuin jokin auttaisi kun sattuu helpompi kausi juuri jonkin Menohopin nauttimisen aikanaan. Pitää kokeilla ja katsoa ainakin vuosi tai kaksi ennen kuin saa mitää tolkkua näistä. Luulisin, ettei vaihdevuosivaivoihin auta mikään muu kuin hormonikorvaushoito tai aika. Rahaa vain palaa ja bisneskaverit hymyilevät.

        Ei auta kaikilla hormonitkaan. Sain hormonia, kun kerjäsin. Lääkärit olivat vuosia dissanneet pyyntöni saada apua jatkuvaan hikoilemiseen. Ei ole tervettä, että joutuu vaihtamaan 3 x päivässä vaatteita hikoilun takia. Alle 50v olin silloin ja tuntui, että elämä oli lopussa. En halunnut liikkua minnekään, kun hiki valui pitkin naamaa ja selkää.
        Lääkärit selittivät sukurasitteesta ja sydän- ja verisuonitaudista. Kerroin, että en halua elää tällä tavalla loppuelämääni, etenkin jos tätä kärsimystä pidennetään kieltämällä hormonihoito. Mieluummin elän nyt vähän mukavampaa elämää kuin kärvistelen paita märkänä joka päivä ja joka paikassa, jotta voisin elää kauemmin. Sain hormonia, mutta eipä voi sanoa, että olisi auttanut.
        Enemmän olen saanut apua luontaistuotteista, vitamiineista ja hivenaineista.
        Aineenvaihdunta pitää saada toimimaan oikein, se on ainakin alku jollekin vähän patemmalle.


    • anneli

      haluan liittyä jäseneksi nimimerkillä Anneli55

    • tulip

      Eikö kellään ole rinnat arat, kirkasta limavuotoa? Hikoilut kyllä jäi jo parin päivän päästä pois. Menossa toinen boxi miedompaa, paussia pitänyt n 2 vkoa, ottanut vain silloin tällöin yhden. Ja ensiksi mainitut oireet jatkuu, tosin kuukautisia ei nyt, vain silloin kun alotin tuli norm kierron mukaan normaalit kuukautiset. Täytin 55 joku aika sitten. Hiukka huolettaa tuo lima, vaikkakin aivan kirkasta on

    • 53v

      Olen käyttänyt nyt viikon ajan. On auttanut hikoilupuuskiin. Mutta... voisiko johtua näistä kapseleista, että olo on aivan vetämätön. Kun aamulla herää niin ylös nouseminen on työn ja tuskan takana ja pää on koko päivän kuin lukossa. Takaisin nukkumaan tekisi mieli, mikään ei kiinnosta eikä innosta kun ei vaan jaksa.

      • melk.kaik.kokeil

        Tuskinpa johtuu Menohopista kumpikaan, siis hikoilun loppuminen viikossa ja vetämätön olo! Vetämätön olo on yksi pirullisimpiä vaihtarin kylkiäisiä.


    • HopHop1

      Kokeilin MenoHopia kuukauden verran. Auttoi parissa viikossa todella hyvin hikoilupuuskiin, mutta sitten alkoi pirullinen lihassärky jaloisssa, ja epäilen sen johtuvan ko. valmisteesta. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

    • Musta kissa

      Jalkojen lihassärky on vaihdevuosioire myös. Mulla auttoi ennen vaihdevuosia ollessani 47-50 vuotias Menohop hyvin PMS:ään ym. Ja alkuun vaihtareissakin oikein hyvin. Nyt on menkkojen loppumisesta pian 3 vuotta, ja välillä helv. olo. Menohopin teho ei riitä enää? Lihassärkyä ja levottomia jalkoja öisin...

      Käytän Tolosen Carnosin Lady Soija -valmistetta, mielestäni siitä on kuumissa aalloissa apua jonkun verran.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      35
      2811
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1985
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1443
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1300
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1221
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    10. 21
      1038
    Aihe