Jos saisitte olla itse perustamassa jotain uutta radiokanavaa, niin millainen se olisi ? Tulisiko sieltä vain iskelmää vai jotain muutakin musiikkia ? Olisiko siinä jotain puheohjelmiakin/uutisia , vai olisiko se ainoastaan musiikkiradio ? Olisiko siinä artistihaastatteluja, livekonsertteja tms.
Unelmienne radiokanava?
7
559
Vastaukset
- Vanha herra
ohjelma tarjontaa musiikillisesti ja muutenkin. Artistihaastattelut ehdottomasti mukaan kuvioihin. Eikä samoja biisejä päivästä toiseen, vaan eri artisteilta erilaista musiikkituotantoa. Lauluja löytyy kyllä paljon samoin artisteja!
- Inge
Sävelradio on ainoa mitä nykyään voi kuunnella
- r.moore
Monipuolista musiikkitarjontaa iskelmäpainotteisesti. Toimitettua musiikkiohjelmaa eli soitetaan muutakin musiikkia kuin vain levy-yhtiöiden (ja artistien) syöttämää uusinta hitti-ehdokasta. Toki niitäkin pitää soittaa mutta ei putkessa. Monella julkaistulla CD:llä on tosi hienoja kappaleita joita ei ehkä soiteta missään radiossa koskaan. Olen kirjastosta löytänyt muutaman vuoden takaisia helmiä useammalta artistilta joita en ole ikinä kuullut soitettavan missään. Eivät tässä rahat kaikkeen julkaistuun riitä, täytyy suosia omia suosikkejaan ostamalla sitä mistä pitää! Kova uutuussyksy on taas tulossa ja ostaa pitää ainakin Katri Helenaa, Tapani Kansaa, Jari Sillanpään dvd:tä, Maarittia ja Koivuniemen Paulaa. Ja ehkä jonkun näitten nuorten tekijöitten uutta musiikkia myös. Tulee rankkaa...
Musiikkitoimittajilla täytyy olla itsellään näkemystä, herkkyyttä, vainua ja sitä "insightia" kappaleista joista voisi tulla elämää suurempia lauluja meille kaikille. Toimittaja joka on markkinakoneiston, soittolistojen ja monasti turhan yksioikoisen kuuntelijan armoilla pelkästään, kuulostaa hyvin pian tylsältä tyypiltä joka soittaa yhtä ja samaa. Ja kaikki vaihtavat kanavaa, myös se luupää-kuuntelija jolle ei muu kuin rentunruusu vain kelpaa. Artistihaastatteluja, uutuuslevy-esittelyjä, musiikkiuutisia mielenkiintoisesti esitettynä. Live-lähetykset ovat ongelma muille kuin YLE:lle joten enpä suosittele mainosradioihin live-musiikkia. Mutta vaikkapa haastattelun taustoiksi ne sopivat oikein hyvin tunnelmaa nostattamaan. Ja erään iskelmäpitoisen kanavan suosituimmat ”iskelmät” ovat mainoksia. Ja vieläpä mainoksia itsestään! Ei sitä jaksa kuunnella joka toisen kappaleen välissä. Helppoahan tämä, eikö...- Jeps!
Siinä oli hyvä ja kattava vastaus. Ei ole paljon tuohon lisäämistä eikä siihen mitään korjaamista.
- Merita
Samat ajatukset minulla. Varsinkin se että soitettaisiin laajemmasti artistien levyiltä musiikkia kuin jotain tiettyä hitiksi tehtyä hittiä aina ja aina vaan. Paljon todella hyviä kappaleita jää kuulematta. Se on asia mikä eniten nykyradiokanavissa harmittaa. Ja tasapuolisesti uusia ja vanhoja artisteja.
- Aleksandra
Unelmieni radiokanava voisi olla sopiva yhdistelmä Sävelradiota ja Iskelmää. Soittolistat hiiteen, ja kaikilta esiintyjiltä mukaan monipuolisesti musiikkia vuosien varrelta, vanhaa ja uutta.
Samoja kappaleita ei soitettaisi monta kertaa päivässä, ja musiikki olisi sekä kotimaista että ulkomaista. Artistihaastattelut kiinnostavat silloin, kun artisti kiinnostaa, livekonsertit ehkä eivät niinkään (ne pitäisi myös NÄHDÄ).
Mieluiten saisi pääpaino olla musiikilla, puheohjelmaa vähemmän. Uutisia tietysti, mutta mainoksia mieluiten ei ollenkaan tai hyvin vähän (laskin yhdellä automatkalla, että Iskelmässä on kanavan omat mainokset mukaanlukien mainoksia PUOLET ohjelma-ajasta!).
Kuuntelen mielelläni sellaisia juonnettuja musiikkiohjelmia kuin Radio Suomen sunnuntaiaamujen Iskelmäradio, varsinkin silloin kun Sakari Warsell on äänivuorossa. Hänellä on yllättäviä valintoja ja hauskoja yhdistelmiä, joita ei yleensä muuten kuule koskaan. Asiantuntevat toimittajat siis olisivat yhtenä kohtana toivomuslistalla.
Vaikka olen itse viehtynyt iskelmämusiikkiin, unelmien kanava soittaisi muutakin kevyttä, musikaalisävelmiä, rokkia ja poppia, kantria, melkeinpä mitä tahansa mutta ei oopperaa, jazzia ja nuorisomusiikkia (hevi yms.).- Aikasmiespoeka
Radio Suomen toimitetut musiikkiohjelmat on todella jees. Muuten täällä Vesilahdella kuuntelen
Radio Sunia. Musiikki on juuri sitä mitä radiosta haluan. Iskelmäpainotteista, mutta tulee myös poppia ja rokkiakin. Myöskään samat kappaleet ei soi koko ajan, vaan todella hyviäkin, harvinaisia biisejä tulee joskus. Tässä kuulin ihan taannoin mm. upeaäänisen Tapio Heinosen kappaleen Vain kaksi nauhaa. Kanavan top20-listakin on huomattavasti Iskelmän vastaavaa monipuolisempi. Nettisivujen sunfm.fi perusteella top10 on nyt " 1. Anne Mattila - Tyynyyn jäljet jää
2. Telex - Tuulilasin nurkkaan
3. Samuli Edelmann - Amalia
4. Mamba - Hei Dj
5. Markku Aro - Kaunis tyttö
6. Katri Ylander - Mansikkamäki
7. Simo Silmu - Ihme kerrallaan*
8. Milana - Putoan
9. Primrose - Best in you
10. Veera Vikman - Sinulta suojaton
". Sävelradio on hyvä myös. Sitä kuuntelen jos käväisen Tampereella. Täällä Vesilahdella kotona se ei tahdo vaan oikein kuulua. Iskelmäradion tarjonta on jo nähty ja kuultu. Ei uutta länsirintamalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista987663- 1055532
- 2664738
- 494683
- 663405
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222418Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244