Onkos muita sairaslomilla ennenaikasten supistusten takia? Itse jäin nyt pe ku kävin äippäpolilla ja lääkäri sanoi, että kohdunkaula suppiloitunut ja ennenaikaisia supistuksia. Hoidoksi lepoa. Itse kyllä tunsin itseni ihan työkykyiseksi, mutta 3 vkoa napsahti saman tein. Sanoi asian korjautuvan yleensä sillä. Mutta entä jos ei niin teekään ... Joutuuko miten helposti ihan vain vuodelepoon? Rv 27 5 menossa nyt.
Ennenaikaiset supistukset
3
580
Vastaukset
- rv25
Mitä tarkoittaa, että kohdunkaula on suppiloitunut? Minulla on ollut jo rv20 asti kivuttomia supistuksia. Viikoittain on nyt kohdunsuuta tarkistettu ja muutoksia ei ole tapahtunut -edelleen siis pitkä, kova ja kiinni. Sairaslomaa olen silloin tällöin saanut ja lepäily on hieman supistuksia helpottanut. Ne kuitenkin palaavat aina takaisin jalkeille päästyäni. Alussa hirvitti supistusten määrä, mutta nyt niihin on tottunut. Kohtuni on hyvin supisteluherkkä.
- Alkup.
Suppiloituminen tarkoittaa miun käsityksen mukaan sitä, et kohdunkaula on alkanu aueta kohdusta päin. Neuvolakorttiin oli kuitenkin kirjattu, että kiinni on. Oli sen verran vuorovaikutustaidoton lääkäri, että ei selittänyt asiaa oikein kunnolla.
- mamma1982
mä oon kans sairaslomalla suppareiden takia ja parin viikon päästä kontrollikäynti lääkäriin kun oli kohdun kaula lyhentynyt sentillä ja puolikiinteä muuten. mulla kohdunaula oli onneksi kiinni vielä. Nyt sit vkonloppuna yltyi repimään oikeaa puolta mahasta ihan urakalla, mut en tiiä oliko ne supistuksia vai mitä. luulen että toukka venyttää vain mun masua ja kasvaa niin suhinalla että paikat ratkeaa. auts..muutenkin paikat hellinä kunpotkut on niin tuhottomat lujia...
meillä menossa siis rv 28 0 ja lepäillä täälläkin yritetään. Sun kannattaa ottaa kans ihan levon kannalta sillä jos kohdunkaula aukenee niin se on menoa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783190
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313301752- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51310Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264