Usko ei ole luottamista näkyväisiin

Adiel Nousiainen

Hepr. 10:35   Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.
--------
Hepr. 10:36   Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.

Hepr. 10:37   Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
*) Hepr. 10:38   mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen."
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Hepr. 10:39   Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, ...

- jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.


Hepr. 11:1   Mutta usko on
1. luja luottamus siihen, mitä toivotaan,
2. ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

Hepr. 11:2   Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen.

32

1506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Adiel Nousiainen

      2. Kor. 4:17   Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,

      2. Kor. 4:18   meille,

      - jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä;

      -----------------
      *) sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.
      -----------------

      Kuinka moni reppana on rakentanut vaikkapa arvostamistaa ihmisistä Jumalan itselleen.
      Jumalan sanaan yksin meidän tulee uskoa ja luotta, ei siltä perittyihin säädöksiin.

      Jonkun jumalaksi on tullut eri nimiset yhdistykset, ja kieltäymykset erilaisista ruumiin tarpeista, Jumalan sallimista iloista, tyytyväisyydestä, ja vaikkapa kauniista asusteista. Jumalan hyväksynnän tavoittelu huomiota herättävällä rumuudella on itsensä koristelemista. Jumalaa ei voi pettää asusteilla, joitakin ihmisiä kylläkin.
      Ja ennen kaikkea itseään.

      Moni ressukka koreilee rumilla valtaväestöstä poikkeavilla asusteillaan - ne ovat tulleet monille epäjumaaliksi.

      Mistä tiedän sen varmasti että tällainen vahinko on jo tapahtunut?

      Rakkaus loppuu heti, jos toisella ei ole tarkalleen samat asusteet kuin itsellä. Julmuus valehtelu ja hylkääminen on seurauksena tästä uskon korvikkeesta. Tällainen on isästä perkeleestä.

      Aivan käsittämättömällä vihan vimmalla täälläkin vaadistaan Kristuksen vereen turvautuvia, synnistä puhdistettuja Jumalan lapsia turvautumaan (saastuttamaan itsensä) monenlaisilla "vaarien erehtymättömillä opetuksilla ja "vaarien" asuaste- ja muilla "hengellisen kehon" rakennusoppeilla.

      Lihasta koitetaan vääntää henkeä väkisin, vaikkapa luopumalla kravatista, kun ei Jeesuksen lahjoittama vanhurskaus kelpaa.

      He ovat lain alla, he rakentavat luoduista ja ihmisten tekemistä tuotteista jumalia itselleen, ja tahtovat vetää sinne joutavanpäiväiseen tuhkassa kieriskelyyn muitakin mukanaan.

      Olkaa kristityt rohkeita ja sanokaa tällaisille "lakiin" waatijoille, että Kristuksen lahjoittamassa täydellisessä vanhurskaudessa on minulle kyllin, en tarvitse sinun vanhurskauden täydennys- ja jatkovälineitäsi, kiitos vaan tarjouksesta.

    • Adiel Nousiainen

      Room. 9:30   Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
      ---------------
      Room. 9:31   mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
      Room. 9:32   Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
      --------------
      Room. 9:33   niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu."

      • tun.luterilainen

        Noista viesteistäsi on hyvä aloittaa tämä viikko.

        Näinhän se siis on: "Pelastumme siis yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden."

        Ja lukekaamme siis ahkerasti Raamattua, josta saamme sen joka päiväisen hengellisen leivän.

        Luuk. 21:33
        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa."


      • Adiel Nousiainen
        tun.luterilainen kirjoitti:

        Noista viesteistäsi on hyvä aloittaa tämä viikko.

        Näinhän se siis on: "Pelastumme siis yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden."

        Ja lukekaamme siis ahkerasti Raamattua, josta saamme sen joka päiväisen hengellisen leivän.

        Luuk. 21:33
        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa."

        Katsoppa veljeni, niin kuin olet ehkä itsekin havainnut, uskomme tarttuu kovin helposti sellaiseen minkä me silmillämme näemme ja käsiin tunnemme.

        Ja kun asusteet, ajallinen elämä (päälle näkyvä), yleinen arvostus, koruttomat kodit, äänenpanot ja tutuksi tulleet sanavallinnat kuulostavat ja näyttävät meistä hyvin jumalallisilta, niin me alamme aivan kuin huomaamatta uskoa ja luottaa meitä lähellä oleviin ihmisiin, ja heidän tapaansa elää tätä elämää, se saa kanonisoidun merkityksen.

        Jumalan sana unohtuu, kun sitä ei aktiivisesti SANALLE AVOIMIN MIELIN ja RUKOILLEN tutkita ja lueta.

        Isiltä perityt tavat ja tottumukset muuttuvat sukupolvien aikana uskonnolliseksi traditioiksi. Jumalan sananveroiseksi muuttuneet ihmisopit astuvat Jumalan sanan tilalle - totuudeksi.


      • pehkonen
        Adiel Nousiainen kirjoitti:

        Katsoppa veljeni, niin kuin olet ehkä itsekin havainnut, uskomme tarttuu kovin helposti sellaiseen minkä me silmillämme näemme ja käsiin tunnemme.

        Ja kun asusteet, ajallinen elämä (päälle näkyvä), yleinen arvostus, koruttomat kodit, äänenpanot ja tutuksi tulleet sanavallinnat kuulostavat ja näyttävät meistä hyvin jumalallisilta, niin me alamme aivan kuin huomaamatta uskoa ja luottaa meitä lähellä oleviin ihmisiin, ja heidän tapaansa elää tätä elämää, se saa kanonisoidun merkityksen.

        Jumalan sana unohtuu, kun sitä ei aktiivisesti SANALLE AVOIMIN MIELIN ja RUKOILLEN tutkita ja lueta.

        Isiltä perityt tavat ja tottumukset muuttuvat sukupolvien aikana uskonnolliseksi traditioiksi. Jumalan sananveroiseksi muuttuneet ihmisopit astuvat Jumalan sanan tilalle - totuudeksi.

        On taas liikkeellä julmat henget. Esikois on paljon vapaampi, kun te annatte ymmärtää. Parannus saarnasta ja syntein antteksi antamuksen saarnasta ei saa tinkiä
        Jättäkää jo Lapin ihmiset rauhaan koko agrippan sanoisin agressiivinen kööri. Jumalan lapsi- on perillinen. En omasta ansiosta raamttua kovasti pänttäämällä, vaan yksin Jumalan armosta ja hänen antamastaan uskon voimasta. Se puuttuu itsevanhurskailta. he kehuvat röyhkeeästi omaa pyhyyttään ja kunniallisuuttaan. Kuuntele saarnaa ja ota se vastaan saat armon, et millään muulla tavalla. Se on sidottu suulisesti julistettuun evankeljuminoppiin.
        Esikoise, rauhan sana, vanhoiliset ovat oikeita uskovia tavat vähän vaihtelevat- Agrippan kööri on omassa uskossaan ja luulee siinä Nousiaisen nimimerkillä ym pelastua


      • Adiel Nousiainen
        pehkonen kirjoitti:

        On taas liikkeellä julmat henget. Esikois on paljon vapaampi, kun te annatte ymmärtää. Parannus saarnasta ja syntein antteksi antamuksen saarnasta ei saa tinkiä
        Jättäkää jo Lapin ihmiset rauhaan koko agrippan sanoisin agressiivinen kööri. Jumalan lapsi- on perillinen. En omasta ansiosta raamttua kovasti pänttäämällä, vaan yksin Jumalan armosta ja hänen antamastaan uskon voimasta. Se puuttuu itsevanhurskailta. he kehuvat röyhkeeästi omaa pyhyyttään ja kunniallisuuttaan. Kuuntele saarnaa ja ota se vastaan saat armon, et millään muulla tavalla. Se on sidottu suulisesti julistettuun evankeljuminoppiin.
        Esikoise, rauhan sana, vanhoiliset ovat oikeita uskovia tavat vähän vaihtelevat- Agrippan kööri on omassa uskossaan ja luulee siinä Nousiaisen nimimerkillä ym pelastua

        Kuka on agrippa? Tämä on kyllä Nousiaisen palsta.

        Itse olen täsin vapaa isän säädöksistä jotka eivät perustu Raamattuun, (kravattia en tosin käytä), minun ei todellakaan tarvitse puolustella lapista tuleviä vääriä lakihenkisiä opetuksia, eikä uskoa heidän asustevanhurskauksiinsa.

        Kaikilla meistä ei ole näin hyvin asiat, he pelkäävät näitä heppuja ja siksi tottelevat kuin robotit heidän määräyksiään. Näillä ihmisillä on yleisesti ottaen hyvin hatarat tiedot Jumalan sanasta Raamatussa.

        Ja oikeassa olet, esikoisuudessa ei ole pakko noudattaa yhtään annettua määräystä, siitä olen kanssasi täysin samaa mieltä.

        Jos ensimmäinen pakkomääräys tulee ja uskominen armosta kielletään, niin se on viimeinen päiväni tässä liikkeessä.


      • aloit taas panettelemaan
        pehkonen kirjoitti:

        On taas liikkeellä julmat henget. Esikois on paljon vapaampi, kun te annatte ymmärtää. Parannus saarnasta ja syntein antteksi antamuksen saarnasta ei saa tinkiä
        Jättäkää jo Lapin ihmiset rauhaan koko agrippan sanoisin agressiivinen kööri. Jumalan lapsi- on perillinen. En omasta ansiosta raamttua kovasti pänttäämällä, vaan yksin Jumalan armosta ja hänen antamastaan uskon voimasta. Se puuttuu itsevanhurskailta. he kehuvat röyhkeeästi omaa pyhyyttään ja kunniallisuuttaan. Kuuntele saarnaa ja ota se vastaan saat armon, et millään muulla tavalla. Se on sidottu suulisesti julistettuun evankeljuminoppiin.
        Esikoise, rauhan sana, vanhoiliset ovat oikeita uskovia tavat vähän vaihtelevat- Agrippan kööri on omassa uskossaan ja luulee siinä Nousiaisen nimimerkillä ym pelastua

        Hämmästyttävää kuinka sokeaa vihaa yhtä nimimerkkiä kohtaan, etkä kuitenkaan Raamatun Sanalla voi yhtään asiaa vääräksi todistaa!!!

        Pyydän, tutkistele Sanan valossa sisintäsi, mistä tuo viha voi johtua. Jos sinulla yhtään on oikeaa itsesi tuntemista, ehkä huomaat, mitä se merkitsee.

        Rukoilen puolestasi.


      • aloit taas panettelemaan kirjoitti:

        Hämmästyttävää kuinka sokeaa vihaa yhtä nimimerkkiä kohtaan, etkä kuitenkaan Raamatun Sanalla voi yhtään asiaa vääräksi todistaa!!!

        Pyydän, tutkistele Sanan valossa sisintäsi, mistä tuo viha voi johtua. Jos sinulla yhtään on oikeaa itsesi tuntemista, ehkä huomaat, mitä se merkitsee.

        Rukoilen puolestasi.

        Vähän voisi katsoa mitä kirjoittaa. Sokeaa vihaa on sitten vähän muuallakin, jos noissa.


      • muistutuksesta
        vihne kirjoitti:

        Vähän voisi katsoa mitä kirjoittaa. Sokeaa vihaa on sitten vähän muuallakin, jos noissa.

        Yritän vastedes harkita sanojani.


      • tun.luterilainen
        Adiel Nousiainen kirjoitti:

        Katsoppa veljeni, niin kuin olet ehkä itsekin havainnut, uskomme tarttuu kovin helposti sellaiseen minkä me silmillämme näemme ja käsiin tunnemme.

        Ja kun asusteet, ajallinen elämä (päälle näkyvä), yleinen arvostus, koruttomat kodit, äänenpanot ja tutuksi tulleet sanavallinnat kuulostavat ja näyttävät meistä hyvin jumalallisilta, niin me alamme aivan kuin huomaamatta uskoa ja luottaa meitä lähellä oleviin ihmisiin, ja heidän tapaansa elää tätä elämää, se saa kanonisoidun merkityksen.

        Jumalan sana unohtuu, kun sitä ei aktiivisesti SANALLE AVOIMIN MIELIN ja RUKOILLEN tutkita ja lueta.

        Isiltä perityt tavat ja tottumukset muuttuvat sukupolvien aikana uskonnolliseksi traditioiksi. Jumalan sananveroiseksi muuttuneet ihmisopit astuvat Jumalan sanan tilalle - totuudeksi.

        Niin sen olen itsekkin kokenut, oman yrittämisen kantapään kautta vielä, kunnes Jumala näytti, mitä on oikeasti olla kokonansa syntinen.

        Oikeastaan olen kyllä sisar, mutta Raamatussahan sanotaan ettei meitä Kristuksessa ole miestä eikä naista (jotain sinne päin siis, noin vapaasti mukaellen). Tähän nyt selvennykseksi, että en hyväksy naispappeutta, koska mielestäni se ei ole raamatun opetuksen mukaista.


      • tun.luterilainen
        pehkonen kirjoitti:

        On taas liikkeellä julmat henget. Esikois on paljon vapaampi, kun te annatte ymmärtää. Parannus saarnasta ja syntein antteksi antamuksen saarnasta ei saa tinkiä
        Jättäkää jo Lapin ihmiset rauhaan koko agrippan sanoisin agressiivinen kööri. Jumalan lapsi- on perillinen. En omasta ansiosta raamttua kovasti pänttäämällä, vaan yksin Jumalan armosta ja hänen antamastaan uskon voimasta. Se puuttuu itsevanhurskailta. he kehuvat röyhkeeästi omaa pyhyyttään ja kunniallisuuttaan. Kuuntele saarnaa ja ota se vastaan saat armon, et millään muulla tavalla. Se on sidottu suulisesti julistettuun evankeljuminoppiin.
        Esikoise, rauhan sana, vanhoiliset ovat oikeita uskovia tavat vähän vaihtelevat- Agrippan kööri on omassa uskossaan ja luulee siinä Nousiaisen nimimerkillä ym pelastua

        En voi olla vähän kommentoimatta tuota Pehkosen juttua. Tarkoitatko sinä, että jos uskoo niin kuin Raamatussa sanotaan, on jossain "omassa uskossa", mutta jos on lestadiolainen, on "oikeassa uskossa".


      • Adiel Nousiainen
        tun.luterilainen kirjoitti:

        Niin sen olen itsekkin kokenut, oman yrittämisen kantapään kautta vielä, kunnes Jumala näytti, mitä on oikeasti olla kokonansa syntinen.

        Oikeastaan olen kyllä sisar, mutta Raamatussahan sanotaan ettei meitä Kristuksessa ole miestä eikä naista (jotain sinne päin siis, noin vapaasti mukaellen). Tähän nyt selvennykseksi, että en hyväksy naispappeutta, koska mielestäni se ei ole raamatun opetuksen mukaista.

        Sisaret ovat rakkaista minulle, arvostan naista hyvin paljon.


      • pehkonen
        tun.luterilainen kirjoitti:

        En voi olla vähän kommentoimatta tuota Pehkosen juttua. Tarkoitatko sinä, että jos uskoo niin kuin Raamatussa sanotaan, on jossain "omassa uskossa", mutta jos on lestadiolainen, on "oikeassa uskossa".

        Kaikki jotka uskovat raamatun opettamalla tavalla
        ja Pyhä Henki yhdistää. Tämä on sitä uskoa jota haluamme tunnustaa. Ei lestadiolaisuuteen kuuluminen tai vaikka tunnustukselliseen luterilaisuuteenkaan kuuluminen. Tarvitaan omakohtainen usko. Tämän toivon olevan itselläni ja Sinullakin.


      • tun.luterilainen
        pehkonen kirjoitti:

        Kaikki jotka uskovat raamatun opettamalla tavalla
        ja Pyhä Henki yhdistää. Tämä on sitä uskoa jota haluamme tunnustaa. Ei lestadiolaisuuteen kuuluminen tai vaikka tunnustukselliseen luterilaisuuteenkaan kuuluminen. Tarvitaan omakohtainen usko. Tämän toivon olevan itselläni ja Sinullakin.

        Näinhän se menee. En vaan ymmärrä tuota Agripan lyttäämistä. Tapa, jolla hän asiat ilmaisee, ei välttämättä ole aina taidollisinta mahdollista, mutta onko niin muidenkaan laita. Ainakin ne kirjoitukset, mitä häneltä olen lukenut, niin olen ollut samaa mieltä asiallisesti. Ketäänhän ei, niinkuin tiedämme, pelasta mikään -laisuus, mutta itse olen ajatellut, että se nimimerkkinä käytettynä kertoo, minkälaista oppia tunnustan. Kun ikävä kyllä, vaikka on yksi Raamattu, siitä on saatu monenlaisia oppeja, vai mitä? Ja minun tietääkseni lestadiolaisetkin sanovat Lutherin olevan oppi-isänsä. Itse vain olen ihmetellyt, kun kuitenkin joissain mielestäni tärkeissäkin asioissa, oppi on ainakin tänä päivänä eri (tai seurakunnan keskuudessa vallitsee hyvin kirjavat opit). No, tämä ei ole mikään taisteluhaaste, ilmaisen vain oman oppipohjani ja mielipiteeni.


      • tun.luterilainen
        Adiel Nousiainen kirjoitti:

        Sisaret ovat rakkaista minulle, arvostan naista hyvin paljon.

        Nii on veljetkin mulle rakkaita, eritotenkin oma armas miäheni, tietty! Onneks näis keskusteluis on ihan sama, kumpaa sukupuolta edustaa. Joskus on niin, ettei se perheenpää olekkaan niin syvällinen näis hengellisis, silloin täytyy sen heikomman astian ottaa se osa.


      • putkonen
        tun.luterilainen kirjoitti:

        Nii on veljetkin mulle rakkaita, eritotenkin oma armas miäheni, tietty! Onneks näis keskusteluis on ihan sama, kumpaa sukupuolta edustaa. Joskus on niin, ettei se perheenpää olekkaan niin syvällinen näis hengellisis, silloin täytyy sen heikomman astian ottaa se osa.

        Vanhurskauttamisoopi on ollut eri ennen Roomalaislla ja luterilaisilla. Nyt mm. piispa Hiukka on todennut ettei ole eroa. Samoin pappien pukeutumisset apat ym ovat jo samat katolislisilla ja luterilaislla.

        Luhtern löyty Yksin armosta yksin uskostaja yksin Kristuksen ansion tähden.

        Kaiken perusta on Raamattu.
        Katollisuudessa on paljon niitä perinnäissäänöksiä ja ihmisoppeja joita nousiaiset agripat ja pari muuta on toistuvasti täällä yrittänyt syöttää.
        Petätte jo itseännekin.


      • putkonen
        tun.luterilainen kirjoitti:

        Nii on veljetkin mulle rakkaita, eritotenkin oma armas miäheni, tietty! Onneks näis keskusteluis on ihan sama, kumpaa sukupuolta edustaa. Joskus on niin, ettei se perheenpää olekkaan niin syvällinen näis hengellisis, silloin täytyy sen heikomman astian ottaa se osa.

        Vanhurskauttamisoopi on ollut eri ennen Roomalaislla ja luterilaisilla. Nyt mm. piispa Hiukka on todennut ettei ole eroa. Samoin pappien pukeutumisset apat ym ovat jo samat katolislisilla ja luterilaislla.

        Luhtern löyty Yksin armosta yksin uskostaja yksin Kristuksen ansion tähden.

        Kaiken perusta on Raamattu.
        Katollisuudessa on paljon niitä perinnäissäänöksiä ja ihmisoppeja joita nousiaiset agripat ja pari muuta on toistuvasti täällä yrittänyt syöttää.
        Petätte jo itseännekin.


      • Agrippa
        tun.luterilainen kirjoitti:

        Näinhän se menee. En vaan ymmärrä tuota Agripan lyttäämistä. Tapa, jolla hän asiat ilmaisee, ei välttämättä ole aina taidollisinta mahdollista, mutta onko niin muidenkaan laita. Ainakin ne kirjoitukset, mitä häneltä olen lukenut, niin olen ollut samaa mieltä asiallisesti. Ketäänhän ei, niinkuin tiedämme, pelasta mikään -laisuus, mutta itse olen ajatellut, että se nimimerkkinä käytettynä kertoo, minkälaista oppia tunnustan. Kun ikävä kyllä, vaikka on yksi Raamattu, siitä on saatu monenlaisia oppeja, vai mitä? Ja minun tietääkseni lestadiolaisetkin sanovat Lutherin olevan oppi-isänsä. Itse vain olen ihmetellyt, kun kuitenkin joissain mielestäni tärkeissäkin asioissa, oppi on ainakin tänä päivänä eri (tai seurakunnan keskuudessa vallitsee hyvin kirjavat opit). No, tämä ei ole mikään taisteluhaaste, ilmaisen vain oman oppipohjani ja mielipiteeni.

        Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että tapa jolla Agrippa asiat ilmaisee ei välttämättä ole taidollista.

        Kerron sinulle ystäväni ja sisareni Herrassa, että asiat jäävät mileen paljon paremmin jos ne menevät syvälle ihmisen tunteisiin, myös siis negatiivisiksi koettuihin tunteisiin. Voi olla että ne sanat joita kuulen toiselta josta seuraa tietty tunnetila, eivät unohdu ikinä.

        Jos muistat veljemme ja Vapahtajamme Jeesuksen
        Kristuksen opetuksia, niin muistanet millä tavalla hän käyttäytyi arvostetun fariseuksen huoneessa. Ei fariseuskaan hänen jakojaan pessyt, niinkuin kohteliaisuus olisi edellyttänyt.

        Jos tunnet seemilästä kulttuuria tiedät muun muassa sen, että kun Jeesus puhui fariseukselle katsoen samalla kuitenkin syntiseen naiseen, se oli valtava loukkaus tuolle herralle. Varmaan hänen sisällään kiehui viha.

        Nainen tulee luvatta vain miehille tarkoitettuun tilaisuuteen. Hän menee Jeesuksen jalkojen juureen ja itkee. Tuo, jonka kaikki paikalla olleet tiesivät ammattihuoraksi.

        Kun juutalainen naiunen (silloin) vapauttaa hiuksensa, se merkitsee viettelevää seksuaalista viestiä.

        Nainen tekee näin. Vuodatettuaan kalliin hajuveden Jeesuksen jalkoihin, hän kuivaa ne päänsä valloilleen lasketuilla hiuksilla.
        Mikä saastainen draama näille fariseuksille.

        "Jumalan poika", ajatelkaa millainen Jumalan Poika oli fariseuksille. Kaikki heidän Jumalan sanana unnioittamansa rajat rikkova, ympiröyhkeä mies. Mies joka menee riehumaan temppeliinmin ja kaataa rahanvaihtajien pöydät.

        Hän on synnitön Jeesus Vapahtajamme.

        Nämä jotka minua pilkkaavat ja vainoavat, ovat tykästyneet Raamatun vastaisiin oppeihin ja pinttyneisiin tapoihinsa. Tiedän ne kaikki tavat, luitani myöden, koska olen jo reilusti puoli vuosisataa ylittänyt esikoislestadiolainen.

        Jumalaa pelkään ja häntä ainoata kunnioitan, mutta ihmisten keksimiä oppeja ja heidän waatimuksiaan minä en enää kunnioita, enkä ihmistä kumarra. Jos tulee päivä jolloin armosta uskominen es. lest. joukossa kielletään, niin se on viimeiseni tässä yhteisössä.
        Martti Luther on minun veljeni uskossa ja minun raamatunselittäjäni. Jos siitä poiketaan esimerkiksi vanhurskauttamisen ja pyhityksen osalta, niin se saa jäädä omaan arvoonsa.


      • Agrippa
        putkonen kirjoitti:

        Vanhurskauttamisoopi on ollut eri ennen Roomalaislla ja luterilaisilla. Nyt mm. piispa Hiukka on todennut ettei ole eroa. Samoin pappien pukeutumisset apat ym ovat jo samat katolislisilla ja luterilaislla.

        Luhtern löyty Yksin armosta yksin uskostaja yksin Kristuksen ansion tähden.

        Kaiken perusta on Raamattu.
        Katollisuudessa on paljon niitä perinnäissäänöksiä ja ihmisoppeja joita nousiaiset agripat ja pari muuta on toistuvasti täällä yrittänyt syöttää.
        Petätte jo itseännekin.

        Luulitko minun nielevän itse keksimäsi tarinan omanani?

        Pidä hyvänäsi tuo oma keksintösi. Uskotko tuollaisia satuja mitä sepittelet?

        Ole varovainen keksiessäsi muille omia tarinoitasi Niillä voit pahaassa tapauksessa selittää itsesi pois valittujenkin joukosta.

        On hyvin vaarallista elää omassa valheessaan.


      • Agrippa
        putkonen kirjoitti:

        Vanhurskauttamisoopi on ollut eri ennen Roomalaislla ja luterilaisilla. Nyt mm. piispa Hiukka on todennut ettei ole eroa. Samoin pappien pukeutumisset apat ym ovat jo samat katolislisilla ja luterilaislla.

        Luhtern löyty Yksin armosta yksin uskostaja yksin Kristuksen ansion tähden.

        Kaiken perusta on Raamattu.
        Katollisuudessa on paljon niitä perinnäissäänöksiä ja ihmisoppeja joita nousiaiset agripat ja pari muuta on toistuvasti täällä yrittänyt syöttää.
        Petätte jo itseännekin.

        Hiukka nimistä piispaa en tiedä olevan.

        Voi näitä avuttomia Kristuksen vanhurskauden pois riistäjiä. Kun he eivät itse usko iloon ja vapauteen asti, niin he yrittävät epätoivoisesti Kristuksen lahjavanhurskauden pois muiltakin.

        He ovat niin sokeita ressukoita että eivät näe sitä, että se vanhurskaus jonka Kristus meille lahjoittaa tulee kokonaan lahjana ilmen lain vaatimuksia.

        Nämä pelokkaat ja häpeävät repuusit, jotka meitä lakinsa ja määräystensä lain alle vaativat, ovat hengellisesti tosi pimeätä sakkia.

        Ja tämä on se varsinainen syy siihen, miksi nyt olisi korkein aika ryhtyä saarnaamaan puhdasta Kristuksen oppia seurakunnassamme. Oma vanhurskauas vain lihoaa kun sitä ruokitaan Jumalan sanan rinnalla kaikenlaisilla sääntöopeilla ja ihmisten keksimillä tarinoilla.


      • tun.luterilainen
        putkonen kirjoitti:

        Vanhurskauttamisoopi on ollut eri ennen Roomalaislla ja luterilaisilla. Nyt mm. piispa Hiukka on todennut ettei ole eroa. Samoin pappien pukeutumisset apat ym ovat jo samat katolislisilla ja luterilaislla.

        Luhtern löyty Yksin armosta yksin uskostaja yksin Kristuksen ansion tähden.

        Kaiken perusta on Raamattu.
        Katollisuudessa on paljon niitä perinnäissäänöksiä ja ihmisoppeja joita nousiaiset agripat ja pari muuta on toistuvasti täällä yrittänyt syöttää.
        Petätte jo itseännekin.

        Että Suomen Ev.lut. kirkko on itsessänsä monessa kohtaa kaukana alkuperäisestä ns. luterilaisuudesta ja niistä asioista, joihin uskonpuhdistuksen aikalaiset saivat selvyyttä.
        Itse en käykään ns. valtakirkon tilaisuuksissa, vaan Luthersäätiön jumalanpalvelusyhteisöissä.


      • pehkonen
        Agrippa kirjoitti:

        Hiukka nimistä piispaa en tiedä olevan.

        Voi näitä avuttomia Kristuksen vanhurskauden pois riistäjiä. Kun he eivät itse usko iloon ja vapauteen asti, niin he yrittävät epätoivoisesti Kristuksen lahjavanhurskauden pois muiltakin.

        He ovat niin sokeita ressukoita että eivät näe sitä, että se vanhurskaus jonka Kristus meille lahjoittaa tulee kokonaan lahjana ilmen lain vaatimuksia.

        Nämä pelokkaat ja häpeävät repuusit, jotka meitä lakinsa ja määräystensä lain alle vaativat, ovat hengellisesti tosi pimeätä sakkia.

        Ja tämä on se varsinainen syy siihen, miksi nyt olisi korkein aika ryhtyä saarnaamaan puhdasta Kristuksen oppia seurakunnassamme. Oma vanhurskauas vain lihoaa kun sitä ruokitaan Jumalan sanan rinnalla kaikenlaisilla sääntöopeilla ja ihmisten keksimillä tarinoilla.

        En ole mitään valehdellut. Olen ymmärtänyt, että uskot kirkon opin päälle kaikessa. Uskot kai sitten myös korkearvoiseen piispaan. Radiossa hän itse sanoi. Soita deihin ja pyydä kysyä milloin se tulee uusintana, ettei rakkaudellisesti tarvitsisi ketään nimitellä valehtelijaksi. Eikö siitä ole ansinnut ainakin kirkkoneuvoston tuomion jollei peäti kirkkohallituksen. Tämä vain viitteenä Jeesuksen puheisiin. Sinä kyllä tiedät mistä on nyt kyse. sinähän tunnet raamatut ja tiedät asiat. muualöla on sokeutta ja pimeyttä, tuttu eriseuran ääni ja henki jo alkuseurakunnan ja alkuheätyksen ajoilta . Rakastamme sinuakin takaisin armovaltakuntaan. Se on ero. Veljeillä emme voi eriseuraisen kanssa.


      • putkonen
        pehkonen kirjoitti:

        En ole mitään valehdellut. Olen ymmärtänyt, että uskot kirkon opin päälle kaikessa. Uskot kai sitten myös korkearvoiseen piispaan. Radiossa hän itse sanoi. Soita deihin ja pyydä kysyä milloin se tulee uusintana, ettei rakkaudellisesti tarvitsisi ketään nimitellä valehtelijaksi. Eikö siitä ole ansinnut ainakin kirkkoneuvoston tuomion jollei peäti kirkkohallituksen. Tämä vain viitteenä Jeesuksen puheisiin. Sinä kyllä tiedät mistä on nyt kyse. sinähän tunnet raamatut ja tiedät asiat. muualöla on sokeutta ja pimeyttä, tuttu eriseuran ääni ja henki jo alkuseurakunnan ja alkuheätyksen ajoilta . Rakastamme sinuakin takaisin armovaltakuntaan. Se on ero. Veljeillä emme voi eriseuraisen kanssa.

        Onneksi Sinä, et voi pakottaa meitä kuulumaan kirkkoon. me saamme kuulua ihan omaan yhdistykseen. Kuten sinä Paavin kirkon erehtyneeseen veljeskirkkoon.
        Kuulu kirkkoosi ja pidä oppisi. Anna meille muille jo vihdoin ja viimein rauha. Emme ole opetuksiasi vailla. Meillä on uskovat saarnaajat ja papit joita ja veljet sekä sisaret joita kuulemme. Mene käänyttäm''m vanhoilisa välillä. Sinä kiusaat kristittyjä.
        Meillä on suositus pysyä mm. sinun takiasoi pois tältä palstalta. Kirjoittelette kohta keskenänne. Me emme enää vastaa. Olette pilanneet hyvän evankelioimis mahdollisuuden itsekkyydellänne.
        Vaikeaa on teitä rakastaa se on totta. En kehoita parannukseen. Haluamme kuitenkin vielä rukoilla ja sitten meidän on pakko jättää teidät oisänne perkeleen haltuun


      • utelias
        putkonen kirjoitti:

        Onneksi Sinä, et voi pakottaa meitä kuulumaan kirkkoon. me saamme kuulua ihan omaan yhdistykseen. Kuten sinä Paavin kirkon erehtyneeseen veljeskirkkoon.
        Kuulu kirkkoosi ja pidä oppisi. Anna meille muille jo vihdoin ja viimein rauha. Emme ole opetuksiasi vailla. Meillä on uskovat saarnaajat ja papit joita ja veljet sekä sisaret joita kuulemme. Mene käänyttäm''m vanhoilisa välillä. Sinä kiusaat kristittyjä.
        Meillä on suositus pysyä mm. sinun takiasoi pois tältä palstalta. Kirjoittelette kohta keskenänne. Me emme enää vastaa. Olette pilanneet hyvän evankelioimis mahdollisuuden itsekkyydellänne.
        Vaikeaa on teitä rakastaa se on totta. En kehoita parannukseen. Haluamme kuitenkin vielä rukoilla ja sitten meidän on pakko jättää teidät oisänne perkeleen haltuun

        ja tiedonhaluinen ihminen. Siksi kysyn sinulta, että kun käytt paljon sanaa me ja meillä. Keiden puolesta sinä kirjoita. Onko suurikin joukkue.


      • Lannanvaara
        Agrippa kirjoitti:

        Hiukka nimistä piispaa en tiedä olevan.

        Voi näitä avuttomia Kristuksen vanhurskauden pois riistäjiä. Kun he eivät itse usko iloon ja vapauteen asti, niin he yrittävät epätoivoisesti Kristuksen lahjavanhurskauden pois muiltakin.

        He ovat niin sokeita ressukoita että eivät näe sitä, että se vanhurskaus jonka Kristus meille lahjoittaa tulee kokonaan lahjana ilmen lain vaatimuksia.

        Nämä pelokkaat ja häpeävät repuusit, jotka meitä lakinsa ja määräystensä lain alle vaativat, ovat hengellisesti tosi pimeätä sakkia.

        Ja tämä on se varsinainen syy siihen, miksi nyt olisi korkein aika ryhtyä saarnaamaan puhdasta Kristuksen oppia seurakunnassamme. Oma vanhurskauas vain lihoaa kun sitä ruokitaan Jumalan sanan rinnalla kaikenlaisilla sääntöopeilla ja ihmisten keksimillä tarinoilla.

        Olen murheekseni huomannut, että juuri tapaoppi ja erinäiset säädökset, jotka ovat peräisin katolilaisuudesta on lisääntyneet luterilaisessa kirkossa.
        Toivon, että olisit näistä alpoista.,kasukoista ym. vähän enempi huolissasi. Mistä täälläkin on elävin joukossa ollut huolta.
        Ihminen on aina puutteellinen. Jumalan valtakunta on ulkopuolisille "kaikinaisilla vijoilla peitetty.


      • Agrippa
        pehkonen kirjoitti:

        En ole mitään valehdellut. Olen ymmärtänyt, että uskot kirkon opin päälle kaikessa. Uskot kai sitten myös korkearvoiseen piispaan. Radiossa hän itse sanoi. Soita deihin ja pyydä kysyä milloin se tulee uusintana, ettei rakkaudellisesti tarvitsisi ketään nimitellä valehtelijaksi. Eikö siitä ole ansinnut ainakin kirkkoneuvoston tuomion jollei peäti kirkkohallituksen. Tämä vain viitteenä Jeesuksen puheisiin. Sinä kyllä tiedät mistä on nyt kyse. sinähän tunnet raamatut ja tiedät asiat. muualöla on sokeutta ja pimeyttä, tuttu eriseuran ääni ja henki jo alkuseurakunnan ja alkuheätyksen ajoilta . Rakastamme sinuakin takaisin armovaltakuntaan. Se on ero. Veljeillä emme voi eriseuraisen kanssa.

        Kannattaa kysyä, eikä luulla.


      • Agrippa
        Lannanvaara kirjoitti:

        Olen murheekseni huomannut, että juuri tapaoppi ja erinäiset säädökset, jotka ovat peräisin katolilaisuudesta on lisääntyneet luterilaisessa kirkossa.
        Toivon, että olisit näistä alpoista.,kasukoista ym. vähän enempi huolissasi. Mistä täälläkin on elävin joukossa ollut huolta.
        Ihminen on aina puutteellinen. Jumalan valtakunta on ulkopuolisille "kaikinaisilla vijoilla peitetty.

        Tukipas kerrankin rehellisesti missä on omavanhurskaus ja sääntöoppi kukoistamassa.


      • Lannanvaaran esikoinen
        Agrippa kirjoitti:

        Tukipas kerrankin rehellisesti missä on omavanhurskaus ja sääntöoppi kukoistamassa.

        En valitettavasti ymmärtänyt mitä minulle vastattiin. En vihaa katolilaisia, en katolilaistuneita luterilaisia, enkä entisiä lestadiolaisakaan.
        Olen vain yksinkertaisesti koittanut kertoa mikä on meille uskossa tärkeintä. Se on Jeesus ja Hänen työnsä. Ilman Pyhää Henkeä ei usko voi lannanvaaralle eikä muillekkaan kirkastua.
        Jeesus sanoo tänäänkin: "Minä olen tie totuus ja vanhurskaus". Me haluamme yksinkertaisesti vaeltaa uskonvanhurskaudessa, syntien anteeksi uskojina. Jumala antaa sitten Pyhän Hengen kautta uskon hedelmät. Niistäkään emme voi leuhkia. Sanontamme on joskus loukkaavaa.


      • monenlasia
        Lannanvaaran esikoinen kirjoitti:

        En valitettavasti ymmärtänyt mitä minulle vastattiin. En vihaa katolilaisia, en katolilaistuneita luterilaisia, enkä entisiä lestadiolaisakaan.
        Olen vain yksinkertaisesti koittanut kertoa mikä on meille uskossa tärkeintä. Se on Jeesus ja Hänen työnsä. Ilman Pyhää Henkeä ei usko voi lannanvaaralle eikä muillekkaan kirkastua.
        Jeesus sanoo tänäänkin: "Minä olen tie totuus ja vanhurskaus". Me haluamme yksinkertaisesti vaeltaa uskonvanhurskaudessa, syntien anteeksi uskojina. Jumala antaa sitten Pyhän Hengen kautta uskon hedelmät. Niistäkään emme voi leuhkia. Sanontamme on joskus loukkaavaa.

        Ei millään pahalla, mutta kyllä sinä Lannanvaara puhut asioista, joista et ymmärrä juuri mitään.


      • Agrippa
        Lannanvaaran esikoinen kirjoitti:

        En valitettavasti ymmärtänyt mitä minulle vastattiin. En vihaa katolilaisia, en katolilaistuneita luterilaisia, enkä entisiä lestadiolaisakaan.
        Olen vain yksinkertaisesti koittanut kertoa mikä on meille uskossa tärkeintä. Se on Jeesus ja Hänen työnsä. Ilman Pyhää Henkeä ei usko voi lannanvaaralle eikä muillekkaan kirkastua.
        Jeesus sanoo tänäänkin: "Minä olen tie totuus ja vanhurskaus". Me haluamme yksinkertaisesti vaeltaa uskonvanhurskaudessa, syntien anteeksi uskojina. Jumala antaa sitten Pyhän Hengen kautta uskon hedelmät. Niistäkään emme voi leuhkia. Sanontamme on joskus loukkaavaa.

        Eikä sinulla ole mitään tarkoitusta ymmärtääkään.
        Ei voisi vähempää kiinostaa tuon kaltainen muita omalla leimakirveellään leimaava ihminen.


      • Kirkonmies
        Agrippa kirjoitti:

        Eikä sinulla ole mitään tarkoitusta ymmärtääkään.
        Ei voisi vähempää kiinostaa tuon kaltainen muita omalla leimakirveellään leimaava ihminen.

        Esikoisuuden piirissä on laajati päädytty siihen, että uskovaiset eivät lue tai kirjoita tälle palstalle. Eilen puhuimme nuorte sikoislestadiolaisten kanssa asiasta ja kaikki olivat samaa mieltä. Kun minulla on yhteyksiä myös rauhansanalisuuten ja vanhoilisuuteen vetoan pysykäämme pois täältä. Täällä on vahva vihan ,katkeruuden ja eriseuraisuuden henki,
        Jumalan sna ei ole mitään. Se om tulkinta , oman näkemyksen vahvistamiseksi. Pyhä Hengellä ei ole mitään työtä koska raamatun selittäjänä toimii Luhter. Voin vakuuttaa, että olen saanut korkeinta mahdollista oppia ko. aiheesta Aimo T. Nikolaisen selityskirjojen pohjalla teologiaa opiskellessani. Poistumme ! Rukoilemme teille parannuksen armoa. Uskoville siunausta ja heränneille tulkaa Jumalan valtakuntaa .Saatte omistaa Jeesuksen rakkauden käytännössä. Kuten minäkin esim. Oulussa.


      • pehkonen
        Agrippa kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että tapa jolla Agrippa asiat ilmaisee ei välttämättä ole taidollista.

        Kerron sinulle ystäväni ja sisareni Herrassa, että asiat jäävät mileen paljon paremmin jos ne menevät syvälle ihmisen tunteisiin, myös siis negatiivisiksi koettuihin tunteisiin. Voi olla että ne sanat joita kuulen toiselta josta seuraa tietty tunnetila, eivät unohdu ikinä.

        Jos muistat veljemme ja Vapahtajamme Jeesuksen
        Kristuksen opetuksia, niin muistanet millä tavalla hän käyttäytyi arvostetun fariseuksen huoneessa. Ei fariseuskaan hänen jakojaan pessyt, niinkuin kohteliaisuus olisi edellyttänyt.

        Jos tunnet seemilästä kulttuuria tiedät muun muassa sen, että kun Jeesus puhui fariseukselle katsoen samalla kuitenkin syntiseen naiseen, se oli valtava loukkaus tuolle herralle. Varmaan hänen sisällään kiehui viha.

        Nainen tulee luvatta vain miehille tarkoitettuun tilaisuuteen. Hän menee Jeesuksen jalkojen juureen ja itkee. Tuo, jonka kaikki paikalla olleet tiesivät ammattihuoraksi.

        Kun juutalainen naiunen (silloin) vapauttaa hiuksensa, se merkitsee viettelevää seksuaalista viestiä.

        Nainen tekee näin. Vuodatettuaan kalliin hajuveden Jeesuksen jalkoihin, hän kuivaa ne päänsä valloilleen lasketuilla hiuksilla.
        Mikä saastainen draama näille fariseuksille.

        "Jumalan poika", ajatelkaa millainen Jumalan Poika oli fariseuksille. Kaikki heidän Jumalan sanana unnioittamansa rajat rikkova, ympiröyhkeä mies. Mies joka menee riehumaan temppeliinmin ja kaataa rahanvaihtajien pöydät.

        Hän on synnitön Jeesus Vapahtajamme.

        Nämä jotka minua pilkkaavat ja vainoavat, ovat tykästyneet Raamatun vastaisiin oppeihin ja pinttyneisiin tapoihinsa. Tiedän ne kaikki tavat, luitani myöden, koska olen jo reilusti puoli vuosisataa ylittänyt esikoislestadiolainen.

        Jumalaa pelkään ja häntä ainoata kunnioitan, mutta ihmisten keksimiä oppeja ja heidän waatimuksiaan minä en enää kunnioita, enkä ihmistä kumarra. Jos tulee päivä jolloin armosta uskominen es. lest. joukossa kielletään, niin se on viimeiseni tässä yhteisössä.
        Martti Luther on minun veljeni uskossa ja minun raamatunselittäjäni. Jos siitä poiketaan esimerkiksi vanhurskauttamisen ja pyhityksen osalta, niin se saa jäädä omaan arvoonsa.

        Tunnustuksellinen tuntuu ihan asialliselta. Hänellä on oieat vaikuttimet. Vaikka ehkä emme voi kaista asioista samoin nähdä. On se Agrippa heti etsimässä liittolaisia kirkko-opilleen. No kirjoitekoon ja puhukoon, mie piän hevosta !


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1849
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1227
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      76
      1149
    4. 45
      1095
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      962
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      959
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      900
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      843
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      838
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      36
      804
    Aihe