Wado Ryu

Helsinki?

Kuka tietää hyviä WADO seuroja Helsingissä?
Seuroja on, mutta en tiedä mikä niissä on meininki.
Toisista seuroista olen kuullut niin hämäriä juttuja etten viitsi mennä edes katsomaan paikan päälle.

Kertokaa kokemuksia!

Missä kannattaisi käydä ja mihin kannattaisi vaihtaa?

7

1275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nikkanen_02

Taso vaihtelee suuresti. Eräässä nimeltämainitsemassa pääkaupunkiseudun ulkokunnassa olevassa seurassa taso ainakin on surkea. Valmentajista pari ihan kelvollista mutta suurin osa surkeita. vaikka mustat vyöt niillä onkin. Siinä seurassa on unohdettu kokonaan matsaaminen, ei minkäänlaista matsaamista. Keskitytään perustekniikkaan ja ollaan unohdettu se itsepuolustuksellinen osuus. Siellä vihreäkin pärjää mustavöiselle.

enpä viitsi mainita seuraa kun asun yhden valmentajan naapurissa ja oikeastaan se on mun kaveri

• Onni

Täytyypä ihan kommentoida, kun tunsin piston sydämessäni. Toimin itsekin ohjaajana kuvailemasi kaltaisessa karateseurassa, jossa ei erityisesti keskitytä ottelemiseen.

Itse olen treenannut karatea pitkälti yli 15 vuotta. Tuohon aikaan mahtuu paljon erilaista karateharjoittelua - myös itsepuolustusta, myös matsaamista, myös täydellä kontaktilla.

Täytyy kuitenkin muistaa, että perustekniikka on karaten pohja, sen ydin. Tappelemista (ja ottelemista) voi toki opetella ilman minkäänlaista tekniikkaa, mutta se ei ole minun näkemykseni mukaan karatea.

Se, että et ole nähnyt mustavöisten valmentajiesi matsatessa "luuttuavan lattiaa" vihreävöisillä harjoittelijoilla ei luultavasti tarkoita sitä että he eivät halutessaan voisi tehdä niin.(?)

Harjoitusten sisältö ja "kovuus" määrittyy paitsi valmentajan mieltymysten ja näkemyksen myös kulloinkin harjoittelevan ryhmän (kaikkien jäsenten) valmiuksien perusteella.

• wadoilija

Ainakin Tapanilan Erä Helsingissä ja Vantaan Budokai Tikkurilassa on hyviä wadoseuroja. Molemmissa on myös ottelupuolta. Vantaan Wadoryu on myös Tikkurilassa mutta en tiedä siitä tarkemmin.

• Anonyymi

Wadoruy Tikkurilassa on hyvä.wado mukana myös jujutsua .Olli kuningas 6.dan koutsi.

• Anonyymi

On hyvä,wantaan wadoryu otti Olavi Juslinin johdolla jo 70 -80 luvun vaihteessa jujutsua seuraansa Auvo Niiniketo kävi säännöllisesti opastamassa lajia ja Olavi otti paljon tietoa mukaan opettamaansa Wado karateen.
        Hieno seura ja hieno Sensei todellinen karateka on Olavi Juslin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On hyvä,wantaan wadoryu otti Olavi Juslinin johdolla jo 70 -80 luvun vaihteessa jujutsua seuraansa Auvo Niiniketo kävi säännöllisesti opastamassa lajia ja Olavi otti paljon tietoa mukaan opettamaansa Wado karateen.
        Hieno seura ja hieno Sensei todellinen karateka on Olavi Juslin.

Surukseni huomasin että Olavi Sensei lähti vuonna 2022,IN Memoriam,kunnia Olavin muistolle hän rakensi Wantaan Wadoryun ja muut jatkavat hänen oppiensa mukaan.
        Oss.

• Anonyymi

Helsingin karateklubi oli noin vuoden perusteella ihan mitä sattuu. Pari hyvää treeniä, suurin osa ei. Tällä tarkoitan sitä että hinkataan pelkästään muotoa ja homma niin kaukana käytännöstä kun voi kuvitella. En muista että yksissäkään treeneissä olisi kunnolla tullut hiki, yleensä hakeudun harrastamaan kamppailulajeja ja liikuntaa ylipäätään liikunnan ja kuntoilun takia niin pidän hikoilua jonkinlaisena mittarina.

Muista wado-seuroista ei ole Helsingissä kokemusta. En jaksa alkaa vääntämään jos joku tästä loukkaantuu, tämä oli minun vastaus alkuperäiseen kysymykseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      311
      2784
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      52
      2604
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1410
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1380
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1265
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      144
      1221
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1080
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1079
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70