Ostin kesällä "homelapselleni" sadetakin työttömien kirpputorilta. Olin tätä ennen kakonut keuhkoni pihalle kierrätyskeskuksessa, missä kattoa roikkui alaspäin, putket törröttivät ja iso alue oli mustien pisteiden peitossa ja haju niin hirveä, niin "äkkiä pakoon" -koivet laittava. Katto oli myös kuivuneita kosteuslänttejä täynnä ja työntekijöinä ulkomaalaisia (eivät osaa/uskalla vaatia puhtaampaa työympäristöä?). Tuolta kun pääsin pois ja menin työttömien kirpparille, en haistanut sadetakissa yhtikäs mitään (nokka oli siis tukossa). NYT, kun sen aamulla laitoin lapseni päälle, siinä oli pistävä haju (vähän sädesienen oloinen haju) ja lapsi alkoi oitis räyskyttämään. Koska aika oli kortilla, sanoin lapselle voivan jättää takin koulun naulakkoon välitunneilla ja ottavan vain sateenvarjon ulos mukaansa. Voivatko siis sadetakitkin (tyhmä kysymys) olla homemömmöisiä? Voiko niitä pestä tuloksellisesti ja että ne eivät mene pilalle? Huomiseksi hankin kuitenkin uuden sadetakin - kaupasta.
Home- ja sädesienipöllytyksen jälkeen lapsi on räyskyttänyt ties mille epäpuhtaudelle ja HAJUILLE (apuva, apuva).
Sadeasut homeisia?
2
2851
Vastaukset
- hilkkaliisa
Kun erikoistuin lapsi- ja nuorisotyöhön sosionomikoulutuksessa, olin työharjoittelussa päiväkodissa 9 viikkoa. Huomasin että noiden homekodeissa asuvien lasten kaikki vaatteet haisivat hometalolle. Myös kumisaappaissa ja sadeasuissa oli hometalon haju.
Kyllä on mahdollista, että kirpputorilta ostamasi sadeasut haisevat hometalolle ja lapsesi ja sinä oireilette niistä. Joskus jonkun hajun tuntee vasta puhtaissa tiloissa, kuten kesällä ostamani vyön kanssa kävi. Tuo vyön homeen haju ei lähtenyt ja vein sen takaisin liikkeeseen (sain rahat takaisin) ja ostin hajuttoman vyön toisesta liikkeestä.
Uusissa asuissa (huonekaluissa, tietokoneissa) on uuden haju. Joissakin kenkäkaupoissa yskin. Pese uudetkin ennenkuin laitat ne allergisen lapsesi ylle. Muutama vuosi sitten, kun hankin tämän tietokoneen, en voinut olla muutamaan viikkoon samassa huoneessa. Silloin teini - nykyisin jo pois muuttanut poikani sanoi, ettei hän tunne mitään hajua. Kun hankin aikoinaan uudet nahkasohvat, piti minun nukkua ovi kiinni lastenhuoneessa pari viikkoa, kun "uuden haju" kirveli nenää, kurkkua ja silmiä.
Onnellista syksyä sinulle suurperheen äiti!
Kaiken tämän sairastelun keskellä olet rikas ja sitä rikkautta ei kukaan voi edes rahalla ostaa.
Voimia sinulle ison perheesi kanssa. Lapset ovat ihania. Sinulla on viisi ihanaa lahjaa, joista saat varmasti paljon iloa elämääsi.
Terveisin Kahden aikuisen Pojan äiti !
PS. "Kylkijäisenä" olen saanut ihanan, suloisen miniän ja toisen kivan, suloisen tytön, jonka kanssa nuorempi poikani on kihloissa. Siis minulla on neljä rakasta nuorta ja odotan, milloin, lähivuosina (?) pääsen mummoksi. Tulossa ei ole vauvoja vielä !- Metsäläinen2
on kolme, joista kaksi on ala-asteella ja tämä vanhaniän iltatähteni roikkuu aina kintuissani niin kuin kuuluukin roikkua (kirjoittamisen väliin otamme muumihumpat ja sänkyjumpan). Harmitellut olen syvästi sitä, että en nuorempana lapsia vääntänyt, sillä välillä meinaa omien remppojen ja homekatastrofien vuoksi panokset loppua, mutta olisihan se siis nuorempanakin voinut olla samanlaista. Ehkä kuitenkin panoksia olisi ollut enemmän.
Juuri Prisman mainoksen luin ja sieltähän noita sadetakkeja saa kohtuuhintaan. Tänään on tulossa home-äitini pohjoisesta ja jo etukäteen hirvittää, miten selviämme lapsen räyskytyksen kanssa. Itse tulen saamaan parin päivän päänsäryn ja kurkkukivun - ne tulevat aina pienimmästäkin altistuksesta. Lisäksi he ovat laivalta käyneet hakemassa lisää "mömmöjä" vaatteisiinsa.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611185
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372256
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431675Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361265Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61076Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1051001