En luota mieheeni

Elmas.

Mun on paha olla. Kamala tunne, kun ei täysin luota rakastamaansa ihmiseen, sen kun hän on kerran tekemänsä mokan vuoksi menettänyt (luottamuksen siis). Elämämme on kohdallaan, perusasiat kunnossa. Mä en halua olla kyttäävä ämmä, koko ajan on kuitenkin pelko takaraivossa. Ja kun en tiedä, voiko tästä koskaan päästä yli.
Olen hommannut ns. oman elämän lasten ja kodinhoidon rinnalle, harrastuksia ja ystäviä. Silti huomaan miettiväni, etten "elä" itseäni varten. Lapset ovat kaikki kaikessa.
Sekavaa....

13

5992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmis 24

      oletko sanonut miehellesi näistä tunteista?
      Meilla oli samanlainen luottamus pula mutta kerran en enään jaksanut vaan tuli sitten lievästi sanottuna puhdistettua ilmaa.. Ja se auttoi=)
      Jos ei puhuminenkaan auta mieti heitätkö elämäsi "hukkaan" murehtimalla asiaa?
      ILMAN LUOTTAMUSTA EI OLE KUNNON SUHDETTA!!
      mieti jaksatko olla loppu elämäsi miehen kanssa johon et voi luottaa?
      inä olin lähellä tulla hulluksi joka kerta kun mieheni lähti jonnekkin iltaa viettämään, mietin vain että itähän se tekee ja kenen kanssa..

      • katsyli

        ... eli samasta asiasta meilläkin kärsitään. Kerran kun on sattunut ikäviä, on aivan kamalaa päästää mies viihteelle. Ja sitten tentataan ja kärvistellään.


      • viihteetön onnelline
        katsyli kirjoitti:

        ... eli samasta asiasta meilläkin kärsitään. Kerran kun on sattunut ikäviä, on aivan kamalaa päästää mies viihteelle. Ja sitten tentataan ja kärvistellään.

        Mielestäni on ihan normaalia olla huolissaan jos puoliso lähtee yksin viihteelle. Siellähän ne kaikki houkutukset piilee. Viihteet on sinkkujen juttu, siellä on kauhee kuherrusmeininki.


      • Mun mielestä
        viihteetön onnelline kirjoitti:

        Mielestäni on ihan normaalia olla huolissaan jos puoliso lähtee yksin viihteelle. Siellähän ne kaikki houkutukset piilee. Viihteet on sinkkujen juttu, siellä on kauhee kuherrusmeininki.

        taas ei todellakaan ole "normaalia" olla luottamatta mieheensä.
        Aikuinen ihminen osaa kyllä sanoa halutessaan: ei, kiitos.
        Itse en katselisi miestä, joka pettää. (Kuten aloittaja vihjaa.)


    • epäilin ennen

      Heippa,

      Ymmärrän ahdistuksesi hyvin. Olen itse kärsinyt samasta ongelmasta, samasta syystä. Vuosia se kestää, ja vuosia sitä on puhuttu. Olen pyytänyt anteeksi käyttäytymistäni, olen kertonut pahasta olostani, ahdistuksestani.
      Mies on ollut todella kiltti ja ihana, ymmärtänyt, vältellyt tilanteita, joista ahdistus saattaisi syntyä.

      Pikku hiljaa olo alkaa helpata, vaikka toisinaan pelko edelleen hiipii. Aikaa se vie, paljon.

      Kärsivällisyyttä sinulle ja miehellesi, koittakaa puhua, puhua ja puhua. Kerro pelkosi, kerro ahdistuksesi, kerro se, ettet halua olla sellainen. Kerro, että se vie kauan, kerro, että toivoisit sen menevän äkkiä ohi. Pyydä, että välttelisitte tilanteita, joissa ahdistus taas puhkeaa.

      Onnea ja elämäniloa teille!

    • melsku1

      voinko ilman luottoa olla suhdetta? mieheni on tehnyt virheitä ja meidän suhteessa on seikkailut 3 pyörä joka on ollut ohi jo 4 kk sitten mutta tuo nainen vaivaa edelleen mieltäni!? ja kun hän on säilyttänyt kaikki heidän keskustelut ja kun otin mieheni vanhan puhelimen käyttöön hän halusi heti katsoa puhelinta mitä ihmettelin, epäilykseni heräsi joten menin istumaan hänen viereensä hän oli viesteissä ja ruudussa oli naisen ja mieheni viestejä ja kun istuin siihen hän poisti välittömästi koko keskustelun,kysyin että miksi näin? ja mitä he olivat kirjotelleet mutta mieheni vastasi en muista! vaikka oli juuri katsonut niitä,sitten kysyin että millon olet keskustelut ja hän vastasi että joulukuussa ja siittä se sota sitten alkoi, miksi olla toisen kanssa parisuhteessa jos on tarvetta kirjoitella exälleen.? Nainen tulee todella usein riidoissamme pöydälle koska mieheni ei ole koskaan suostunut setvimään tätä asiaa kanssani,joka on mielestäni ihmeellistä. saanko koskaan luottoani takaisin? vai onko tämä tiemme loppu?

    • miten eläisi

      Voi kun saisitte selvitetyksi asianne. Itse päädyin eroon ja rakkautta sitten tapoin yli 5 vuotta. Nyt on kyllä hyvä suhdeja toisaalta on hyvä että erosin. Jälkeenpäin huomasin ettei mies tainnut minua koskaan rakastaa. Olen tarmokas ja hyvä äiti, kodin ja lapset hoidin loistavasti, tavallaan mies voi olla minsta ylpeä. Luottamuksen puute jotenkin murensi koko ajan, ihailen naisia jotka pystyvät elämään "kyllä routa porsaan kotiin ajaa" -tyyliin. Itse en alkuunkaan. Vaikka kuinka yritin olla kyselemättä, niin parin kuukauden välein päädyin tenttaamiseen. Lasten takia olisi hyvä kun olisi yksi koti. Mies sitten otti ei-kauniin ja mitäänsanomattoman kumppanin.

    • 5vuotta

      ”.....Mies sitten otti ei-kauniin ja mitäänsanomattoman kumppanin. ”
      Tarkoitat kait, että mies päätyi taas samanlaiseen, vai mistä moinen.

      • Kertoo kyllä

        paljon ihmisestä jos kuvittelee, että vain kauniin kanssa suhde voi toimia...


    • miten eläisi

      Luulin että ex etsi jotain upeata unelmanaista ja yllätykseni oli suuri kun sellaista ei tullutkaan. Vielä kun olimme yhdessä hän sanoi: Sinä olet kaikkien niiden yläpuolella, anna mä leikin niiden kanssa. Luonteesta en tiedä onko saman- vai erilainen kuin minä. Mutta minun elämä ei ole tässä tärkeä, se on nyt hyvä. Halusin vain omaa kokemusta kertoa noille epäilijöille, että kannattaa tarkkaan pohtia ja on vaikea etukäteen tietää kieriskeleekö tässä liitossa epäluulossa vain lähteekö uuteen elämään. Minä tiedän että se vaatii valtavasti voimia jos haluaa hoitaa kaiken ja selviytyä hyvin ja kun vielä siinä ohessa kärvistelee rakkauden kanssa.

    • aut.. :(

      Minulla on mennyt raskauden aikana luottamus mieheeni. Hän petti, salas ja petti taas uudestaan. Hän on tosi agressiivinen nyt ja kävi päälle. Otin eron.
      Mielummin yh ja onnellinen äiti kuin yhdessä ja onneton äiti..
      Äiti mulle ton opetti.
      Meillä se ei enää onnistunut, jos mun luottamus vielä rikotaan, en pitkittele vaan eron otan..
      Voimia..

      • Anonyymi

        Joo kulissit on turhaa.


    • Anonyymi

      Suurin osa pettää. Osa ei jää kiinni. Deal with it.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      41
      8004
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4666
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3371
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2196
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1697
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1606
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      359
      1533
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1209
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1128
    Aihe