Miten saisin kyseisen roskalehden tulemisen loppumaan. Ovessani on suuri lappu jossa lukee ei ilmaisjakelua, mutta joka torstai kyseinen lehti putkahtaa sisään postiluukusta.
Rauhantervehdys
24
5102
Vastaukset
- auttaa
Postilla on määräys, jonka mukaan Rauhan tervehdys jaetaan myös mainoskielto-luukkuihin. Se ei ole Postin keksintöä, vaan muualta tullut määräys.
Kirjotappa siihen ovessa olevaan lappuusi vaikka:
EI MAINOKSIA, EIKÄ RAUHAN TERVEHDYSTÄ
tai
VAIN OSOITTEELLISTA POSTIA, KIITOS
, niin ei pitäisi enää Rauhan tervehystä tupsahella.- se loppuu
Eroat kirkosta ja kirjotat sen myös oveen,ni eivät pistä enää..
- taasko tuota valitusta pitä...
On se kumma juttu, että taas joku on tullut tälle palstalle tuota asiaa valittamaan. Ei yhden lehden tuleminen voi ottaaa noin paljon päähän. Jos et lue lehteä, vie se lehtienkeräyslaatikkoon. Ei tarttis pienen asian takia purkaa kiukkuaan. Maailmassa luulis olevan suurempiakin ongelmia kuin yhden lehden tuleminen. Vai kuinka.
- Gautamaz
Ärsyttäis suakin, jos jokainen sellainen Oulun uskonnollinen yhteisö, johon et kuulu, lähettäis oman propagandapostinsa kerran viikossa.
Toisaalta ev.lut.kirkon oppi on sieltä laimeimmasta päästä. Viikottainen Päivämies voisi jo ärsyttääkin ihmisiä :). - päivämiehen sanoma
Gautamaz kirjoitti:
Ärsyttäis suakin, jos jokainen sellainen Oulun uskonnollinen yhteisö, johon et kuulu, lähettäis oman propagandapostinsa kerran viikossa.
Toisaalta ev.lut.kirkon oppi on sieltä laimeimmasta päästä. Viikottainen Päivämies voisi jo ärsyttääkin ihmisiä :).Päivämies on SRK lestadiolaisuuden lehti. Tässä dokumentti siitä firmasta 80-luvulta. Lieneeko meno muuttunut, mitä oululaiset?
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=28&t=68&a=1708
Kyllä Rauhan tervehdys on kesy lehti tähän verrattuna mitä sanomaa sillä on tarjottavanaan verrattuna päivämieheen olipa sitten 2000 luku tai 80-luku.
- fgfgfgf
Täältäkö päätit asiaa tulla kyselemään. Mikset ilmoita ongelmastasi postin jakajalle ja kysy häneltä. Hän tietää siihen paremman vastauksen. Ja asiallisemminkin voisit opetella kirjoittamaan. On kumma juttu, että aikuista ihmistä pitää opettaa.
- ReapC
Sekin on melko kumma juttu että jotku jaksaa valittaa täällä siitä,että jotku valittaa täällä.
Tämän sivun tarkoitus on herättää keskustelua.
P.S Muakin vituttaa se rauhantervehys!
- hyvä lehti
Rauhan Tervehdys on hyvä seurakuntalehti ja odotettu monessa kodissa. Sisältö on kehittynyt päätoimittajavaihdoksen jälkeen valtavasti.
- toimittajavaihdosta
Ei kait toimittajan vaihto voi muuttaa sisältöä, ne jotka kuolee , vihitään, kuulutetaan tai jotakin seurakunnan tilaisuuksia pidetään, niitähän lehdessä vain luetellaan ja jotakin pientä pakkopullaa kansalle. Eli tarkoitat että uus toimittaja on sanut aikuseksi pitemmät listat vai kuinka.......Tommonen lehti lopetukseen kun Pirkkaakin uudistetaan jne... kallista hommaaaa
- qwet
On sulla ongelmat. Rauhan tervehdyshän on helppo nakata paperinkeräyslaatikkoon. Enemmän minua ainakin ärsyttää nämä nimellä tulevat, leikkaa liimaa -aikuisten askartelumainokset. Niitä kun ei voi sellaisenaan nakata lehtikeräykseen, koska niissä on yleensä jotain typeriä leikkiavaimia, pahvilätysköitä tms. Sitten niistä pitää vielä repiä ne omat nimet pois. Mitenhän noista pääsis eroon. Olen päättänyt ainakin sen, että niin kauan kun niitä tungetaan minun postilaatikkooni, boikotoin kyseistä firmaa.
- Rec
Sullahan on just samat ongelmat kuin tällä aloittajalla. =D
- qwet
Rec kirjoitti:
Sullahan on just samat ongelmat kuin tällä aloittajalla. =D
Eli ei minullakaan suurempia ongelmia. Paitsi että nuo nimellä tulevat mainoslehtiset on hankalampi hävittää. Tajusitko? =D
- mmm,..
Anteeksi, mutta miksi nimellä tulevat mainokset on hankalampia hävittää kuin muutkaan? Paperinkeräykseen vaan muiden seassa. Ei se muovi siellä ainakaan haittaa. Jos pelkäät että se oma nimi ja osoitelappu siinä on joku tietosuojariski, niin... heh heh, kyllä sinun nimi ja osoitetiedot löytyy aika monesta muustakin paikasta ja vielä helpommin kuin keräyspaperia penkomalla!...
- qwet
mmm,.. kirjoitti:
Anteeksi, mutta miksi nimellä tulevat mainokset on hankalampia hävittää kuin muutkaan? Paperinkeräykseen vaan muiden seassa. Ei se muovi siellä ainakaan haittaa. Jos pelkäät että se oma nimi ja osoitelappu siinä on joku tietosuojariski, niin... heh heh, kyllä sinun nimi ja osoitetiedot löytyy aika monesta muustakin paikasta ja vielä helpommin kuin keräyspaperia penkomalla!...
No heh heh, en nyt kuitenkaan halua ottaa sitä riskiä. Sinä saat ihan vapaasti tehdä sen. Ei olisi ensimmäinen kerta kun asiakasnumeroita käytetään väärin!...
- Rec
qwet kirjoitti:
No heh heh, en nyt kuitenkaan halua ottaa sitä riskiä. Sinä saat ihan vapaasti tehdä sen. Ei olisi ensimmäinen kerta kun asiakasnumeroita käytetään väärin!...
Ei niillä sun osoitetiedoilla saati asiakasnumeroilla voi mitään sun nimissä tilata. Siihen tarvitaan hiukka enempi tietoja...ja luuletko että joku lehtimyyntitykki tosissaan dyykkaa lehtiroskiksesta jotain fuckin' asiakastietoja.
- qwet
Rec kirjoitti:
Ei niillä sun osoitetiedoilla saati asiakasnumeroilla voi mitään sun nimissä tilata. Siihen tarvitaan hiukka enempi tietoja...ja luuletko että joku lehtimyyntitykki tosissaan dyykkaa lehtiroskiksesta jotain fuckin' asiakastietoja.
Ei lehtimyyntitykki ehkä, mutta tavallinen tallukka voi. Ja aina ei ole kyse lehdistä. Mitään vakavaa ei välttämättä saa aikaan, mutta hankaluuksia voi aiheuttaa. Tällaista on tapahtunut, vaikka ei ehkä sinulle. Siksipä edelleenkin aion poistaa nimeni, vaikka se sinua kuinka kiukuttaa. Hohhoijakkaa!
- Ihan ystävällinen henkilö
Syytä olisi jokaisen uskonnollisen tai aatteelisen lehden kustantajan pohtia asiaa. Näitäkin nettisivuja lukiessaan näkee hyvin kuinka paljon esimerkiksi lestadiolaisuuteen liittyy ahdistusta ja vihaa, vai mitä.
Ja mikä "rauhan" tervehdys se on jos täysin tuntemattomien henkilöiden kotirauhaa rikotaan lehtitilauksilla. Jatkuessaan tuo voi jo olla rikoskin.
Moneen kotiin ko. lehti on varmasti haluttu ja toivottu, ja ihmiset tyytyväisiä jos ilmaiseksi saavat, mutta aivan hyvin homman voisi hoitaa lähettämällä tilauskaavakkeen. Saman neuvon voisi antaa toki monelle muullekin lehtitoimitukselle.
Olisi toivottavaa, että lehteä toimittavista aikuisista vastuuhenkilöistä edes joku ryhdistäytyisi ja alkaisi toimia. Koti on meille kaikille tärkeä asia.- näin oli ennen
Muistan vielä 1970-luvulla kun Rauhan Tervehdys tuli kotiin. Lehdessä oli nimi- ja osoitelappu. Posti jakoi sen vain niihin koteihin, joihin seurakunta oli sen tilannut. Eli jos kuuluin johonkin seurakuntaan sain lehden kotiini. Joissakin pienemmissä seurakunnissa käytäntö oli, että halutessaan lehden sai, jos sen ilmoitti kirkkoherranvirastoon.
Miksi emme voisi palata tähän käytäntöön. Näin loppuisivat nämä ateistien narinat tästä asiasta. - ihminen68
luultavasti ilmaista lehteä ei ole kuule vielä keksittykkään, kuten ei ikiliikkujaakaan..
Kyllä sen ev.lut-kirkon jäsenet maksavat kirkollisveroissaan tuonkin lehden. - Ihan tavallinen ihminen
näin oli ennen kirjoitti:
Muistan vielä 1970-luvulla kun Rauhan Tervehdys tuli kotiin. Lehdessä oli nimi- ja osoitelappu. Posti jakoi sen vain niihin koteihin, joihin seurakunta oli sen tilannut. Eli jos kuuluin johonkin seurakuntaan sain lehden kotiini. Joissakin pienemmissä seurakunnissa käytäntö oli, että halutessaan lehden sai, jos sen ilmoitti kirkkoherranvirastoon.
Miksi emme voisi palata tähän käytäntöön. Näin loppuisivat nämä ateistien narinat tästä asiasta.Voihan lehteä haluamattomia ryhtyä nimittelemään miksi vaan jos haluaa, mutta olenko minä sitten sitä mitä sinä sanot minun olevan...Ehkä sinä olet sitten vastaavasti minun määriteltävissä? Tuskin hyväksyt ajatusta.
Lehti edustaa niitä jotka ovat sen toimittaneet ja sisällön laatineet. Heitä en tunne. Varmaan muuten ihan kelpo ihmisiä, mutta tässä kohdassa voisi olla pienen tarkistuksen paikka. ihminen68 kirjoitti:
luultavasti ilmaista lehteä ei ole kuule vielä keksittykkään, kuten ei ikiliikkujaakaan..
Kyllä sen ev.lut-kirkon jäsenet maksavat kirkollisveroissaan tuonkin lehden.tai ne alkaa kohta pekonia tunkemaa postiloovasta sisälle. x)
- tuulitar
itsekkin asiaa joskus pähkäilleenä otin yhteyttä rauhantervehdyksen toimitukseen joka neuvoi soittamaan postin jakelupäällikölle. homma toimi
- jessiw
Huomasin tuossa joku kerta että viimeisellä sivulla oli joku "jakeluasiat" tms ja puhelinnumero. Eiköhän sen sieltä saa loppumaan. Itse en tosin saanut aikaiseksi soittaa.
- mmm
Meillä oli sama ongelma ja myös ilmaisjakelukielto, emmekä me edes kuulu ko. järjestöön. Silti se aina vain tuli.
Lehden loppupuolella on puhelinnumero ja sähköpostiosoite, johon voi ilmoittaa, että ei halua lehteä. Ilmoitin, että emme halua sitä eikä ole sen jälkeen tullut. Toivottavasti ei tulekaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803