Ruoka-apua

kurniva vatsa

Olen juuri Hämeenlinnaan muuttanut opiskelija. Opintorahahakemus on vasta vetämässä ja rahat on loppu eikä ruokaa ole kuin kaurapuuroa. Onko Hämeenlinnassa mitään paikkaa missä jaetaan ruoka-apukasseja? Se tulisi tosi tarpeeseen ennen kuin opintoraha-asiat saa selviksi.

20

5759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitä ole

mm. sininauha ja pelastusarmeija. kirkon diakoniavustakin voi saada, jos jaksaa kuunnella kolme tuntia saarnaamista ja tehdä tiliä joka lakanastaan.

• påp

mee kuolutuskeskus tavastian viereen kauratien jakeluun.jako päivät:ma,ke ja pe. puol 3jälkeen ku oot paikalla niin eiköhä evästä saa

• kurniva vatsa
        påp kirjoitti:

mee kuolutuskeskus tavastian viereen kauratien jakeluun.jako päivät:ma,ke ja pe. puol 3jälkeen ku oot paikalla niin eiköhä evästä saa

Kiitoksia avusta.

• ..................

rahat ei lopu jos et osta tupakkaa,oluttaa,kondomeja JA VIINAA

• äippä

seuraa kaupunkiuutisia, niissä ilmoitellaan kun alkavat jakaa eu-ruoka-apua eli näitä kasseja mis on makaroonia, puurohiutaleita ym ym.
      aiemmin ainakin vapaakirkko on jakanut niitä.
      ja kannattaa käydä kauratiellä, sieltä yleensä aina pika-apua nälkäisille löytyy..

• KOULUSSA

SAA RUOKAA?

• Kouluruokailija

Minä kulutan vuorokaudessa noin 1500 kcal, vaikka en liikkuisi metriäkään. Kun kävelen koulumatkani, yhteensä 7km, kulutus tietenkin vielä nousee. Koulussa saa ottaa tietyn määrän annoksia ja kun ihminen ei kerralla pysty kuitenkaan aivan järkyttäviä määriä syömään, niin kouluruokailusta saa ehkä maksimissaan 500 kcal. Vielä jää 1000 kcal vajetta. Ja sen vajeen takia tarvitaan ruoka-apua kun rahaa ei kerta kaikkiaan ole.

• lisää
        Kouluruokailija kirjoitti:

Minä kulutan vuorokaudessa noin 1500 kcal, vaikka en liikkuisi metriäkään. Kun kävelen koulumatkani, yhteensä 7km, kulutus tietenkin vielä nousee. Koulussa saa ottaa tietyn määrän annoksia ja kun ihminen ei kerralla pysty kuitenkaan aivan järkyttäviä määriä syömään, niin kouluruokailusta saa ehkä maksimissaan 500 kcal. Vielä jää 1000 kcal vajetta. Ja sen vajeen takia tarvitaan ruoka-apua kun rahaa ei kerta kaikkiaan ole.

Kun itse olin nuori ja nälkä kurni, kiersin kaikki kaupat, pankit, torit ja esittelyt, joissa oli kahvia ja pullaa ja joskus jopa soppaa sekä tietty maistatuksia. Röyhkeimmät päivystivät tutun juhlatilan liepeillä ja menivät kuokkavieraiksi hautajaisruokailuun tai synttärikemuihin.
        Työpaikalla sai vain aamu- ja iltapäiväkahvit viinerin kera, eikä sillä koko päivää elänyt. Palkka oli huono, vuokra kallis ja vaikka kuinka käveli 14 km:n työmatkat joka päivä, eivät rahat riittäneet.
        Viikonloppuna kierrettiin sitten kaikki kaupungissa asuvat kumminkaiman tututkin kertomassa terveisiä kotikonnuilta ja saatiin jopa voileipää ja joskus satumaisella onnella osuttiin ruoka-aikaankin paikalle. :)

• TÖIHIN
        Kouluruokailija kirjoitti:

ÄLÄKÄ VALITA .... NIIN MUUTKIN TEKEE !!!

• sitten, jos on
        TÖIHIN kirjoitti:

valittajan vikaa, niin ei muuta kun sossuus rutiseen!

• kurniva vatsa
        TÖIHIN kirjoitti:

töitä aikomuskin hankkia ja sossuunkin olen hakemuksen jättänyt, mutta katos kun kaikki käsittelyt joka instanssissa kestää aikansa. Ei kai kukaan huvin vuoksi ruoka-apua jonottaisi.

• nopeuttaa noita
        kurniva vatsa kirjoitti:

töitä aikomuskin hankkia ja sossuunkin olen hakemuksen jättänyt, mutta katos kun kaikki käsittelyt joka instanssissa kestää aikansa. Ei kai kukaan huvin vuoksi ruoka-apua jonottaisi.

instansseja, saattaa kestää viikkoja jonkinlaisen päätöksen saanti

• kylläinen
        kurniva vatsa kirjoitti:

lopeta opiskelu jos ei pää sitä kestä , turha täällä on valittaa nälkää ! etkös maininnut kumminkin syöväsi puuroakin joka päivä! turha luulla että ruoka-avusta "ministerinleikettä" saa, se on makaroonia ja puuroa mitä sieltä saat... HAE TÖITÄ !!!

• minä vaan

sininauhaliitto, kauratiellä jakaa ruoka-apukasseja. Kyseleppä sieltä.

• joissain

kaupoissa on lukottomat roskikset, heittävät ihan paketissa olevaa tavaraa roskikseen..

• kiertelijä

kaupoissa kannattaa kierrellä ja kysellä, jos on vanhaa leipää. Jotkut antaa ilmaseks.

• joukahainen<3

joo mutta mistä saa ruoka apua oulussa? :o

• ar81

Jos leipä menee roskiin se on häpeä mutta jos sen joku syö sen sijaan että se menisi roskiin se ei ole. Noissa ruoka-apu jonoissa on kuulkaas useinkin alkoholisteja joilla ei ole mitään omantunnon tuskia hakiessaan apua"ruikuttaessaan" eikä aikomustakaan mennä töihin. Toimeentulotukea nostavat joka kuukausi ja laskut kiikutetaan sossuun. Te opiskelijoiden haukkujat menkää sinne haukkumaan niitä. Siellä ne notkuvat.

• nälässäköyhätunnetaa

kaupan eteen norkoomaan kun tulee äveriään näköinen henkilö niin pöllit siltä vaan sen ruoka kassin ja naurat partaas sen jälkeen..

• "köyhä" kerjäläinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 81
      5047
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4869
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4268
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3058
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2699
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2596
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2247
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2221
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1850
    Aihe