Olen juuri Hämeenlinnaan muuttanut opiskelija. Opintorahahakemus on vasta vetämässä ja rahat on loppu eikä ruokaa ole kuin kaurapuuroa. Onko Hämeenlinnassa mitään paikkaa missä jaetaan ruoka-apukasseja? Se tulisi tosi tarpeeseen ennen kuin opintoraha-asiat saa selviksi.
Ruoka-apua
20
5759
Vastaukset
- niitä ole
mm. sininauha ja pelastusarmeija. kirkon diakoniavustakin voi saada, jos jaksaa kuunnella kolme tuntia saarnaamista ja tehdä tiliä joka lakanastaan.
- påp
mee kuolutuskeskus tavastian viereen kauratien jakeluun.jako päivät:ma,ke ja pe. puol 3jälkeen ku oot paikalla niin eiköhä evästä saa
- kurniva vatsa
påp kirjoitti:
mee kuolutuskeskus tavastian viereen kauratien jakeluun.jako päivät:ma,ke ja pe. puol 3jälkeen ku oot paikalla niin eiköhä evästä saa
Kiitoksia avusta.
- ..................
rahat ei lopu jos et osta tupakkaa,oluttaa,kondomeja JA VIINAA
- äippä
seuraa kaupunkiuutisia, niissä ilmoitellaan kun alkavat jakaa eu-ruoka-apua eli näitä kasseja mis on makaroonia, puurohiutaleita ym ym.
aiemmin ainakin vapaakirkko on jakanut niitä.
ja kannattaa käydä kauratiellä, sieltä yleensä aina pika-apua nälkäisille löytyy.. - KOULUSSA
SAA RUOKAA?
- Kouluruokailija
Minä kulutan vuorokaudessa noin 1500 kcal, vaikka en liikkuisi metriäkään. Kun kävelen koulumatkani, yhteensä 7km, kulutus tietenkin vielä nousee. Koulussa saa ottaa tietyn määrän annoksia ja kun ihminen ei kerralla pysty kuitenkaan aivan järkyttäviä määriä syömään, niin kouluruokailusta saa ehkä maksimissaan 500 kcal. Vielä jää 1000 kcal vajetta. Ja sen vajeen takia tarvitaan ruoka-apua kun rahaa ei kerta kaikkiaan ole.
- lisää
Kouluruokailija kirjoitti:
Minä kulutan vuorokaudessa noin 1500 kcal, vaikka en liikkuisi metriäkään. Kun kävelen koulumatkani, yhteensä 7km, kulutus tietenkin vielä nousee. Koulussa saa ottaa tietyn määrän annoksia ja kun ihminen ei kerralla pysty kuitenkaan aivan järkyttäviä määriä syömään, niin kouluruokailusta saa ehkä maksimissaan 500 kcal. Vielä jää 1000 kcal vajetta. Ja sen vajeen takia tarvitaan ruoka-apua kun rahaa ei kerta kaikkiaan ole.
Kun itse olin nuori ja nälkä kurni, kiersin kaikki kaupat, pankit, torit ja esittelyt, joissa oli kahvia ja pullaa ja joskus jopa soppaa sekä tietty maistatuksia. Röyhkeimmät päivystivät tutun juhlatilan liepeillä ja menivät kuokkavieraiksi hautajaisruokailuun tai synttärikemuihin.
Työpaikalla sai vain aamu- ja iltapäiväkahvit viinerin kera, eikä sillä koko päivää elänyt. Palkka oli huono, vuokra kallis ja vaikka kuinka käveli 14 km:n työmatkat joka päivä, eivät rahat riittäneet.
Viikonloppuna kierrettiin sitten kaikki kaupungissa asuvat kumminkaiman tututkin kertomassa terveisiä kotikonnuilta ja saatiin jopa voileipää ja joskus satumaisella onnella osuttiin ruoka-aikaankin paikalle. :) - TÖIHIN
Kouluruokailija kirjoitti:
ÄLÄKÄ VALITA .... NIIN MUUTKIN TEKEE !!!
- sitten, jos on
TÖIHIN kirjoitti:
valittajan vikaa, niin ei muuta kun sossuus rutiseen!
- kurniva vatsa
TÖIHIN kirjoitti:
töitä aikomuskin hankkia ja sossuunkin olen hakemuksen jättänyt, mutta katos kun kaikki käsittelyt joka instanssissa kestää aikansa. Ei kai kukaan huvin vuoksi ruoka-apua jonottaisi.
- nopeuttaa noita
kurniva vatsa kirjoitti:
töitä aikomuskin hankkia ja sossuunkin olen hakemuksen jättänyt, mutta katos kun kaikki käsittelyt joka instanssissa kestää aikansa. Ei kai kukaan huvin vuoksi ruoka-apua jonottaisi.
instansseja, saattaa kestää viikkoja jonkinlaisen päätöksen saanti
- kylläinen
kurniva vatsa kirjoitti:
lopeta opiskelu jos ei pää sitä kestä , turha täällä on valittaa nälkää ! etkös maininnut kumminkin syöväsi puuroakin joka päivä! turha luulla että ruoka-avusta "ministerinleikettä" saa, se on makaroonia ja puuroa mitä sieltä saat... HAE TÖITÄ !!!
- minä vaan
sininauhaliitto, kauratiellä jakaa ruoka-apukasseja. Kyseleppä sieltä.
- joissain
kaupoissa on lukottomat roskikset, heittävät ihan paketissa olevaa tavaraa roskikseen..
- kiertelijä
kaupoissa kannattaa kierrellä ja kysellä, jos on vanhaa leipää. Jotkut antaa ilmaseks.
- joukahainen<3
joo mutta mistä saa ruoka apua oulussa? :o
- ar81
Jos leipä menee roskiin se on häpeä mutta jos sen joku syö sen sijaan että se menisi roskiin se ei ole. Noissa ruoka-apu jonoissa on kuulkaas useinkin alkoholisteja joilla ei ole mitään omantunnon tuskia hakiessaan apua"ruikuttaessaan" eikä aikomustakaan mennä töihin. Toimeentulotukea nostavat joka kuukausi ja laskut kiikutetaan sossuun. Te opiskelijoiden haukkujat menkää sinne haukkumaan niitä. Siellä ne notkuvat.
- nälässäköyhätunnetaa
kaupan eteen norkoomaan kun tulee äveriään näköinen henkilö niin pöllit siltä vaan sen ruoka kassin ja naurat partaas sen jälkeen..
- "köyhä" kerjäläinen
mä olen jo alottanu. tienaan enemmän ku töissä käyvät. http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2245397
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815047- 794869
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522699
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850