Hormi

pohtiiii...

Etsin metallihormia, osaako kukaan suositella jotain tiettyä ja jos on itse hankkinut sellaisen niin missä hinta luokassa ne liikkuvat?

7

1903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -T-

Teräshormi meilläkin tavoitteena ja syytkin ovat selkeät: modernipi, kevyempi ulkonäkö, eikä hintakaan tuskin voi paikalla muurattavaa hormia kalliimpi juurikaan olla... Vai voiko?

• On ne kalliimpia

Kyllä ne on kalliimpia, sain tarjouksen schiedelin hormista (teräs) ja sis.kaikki mitä tarvitaan niin hintaa oli 2650€!!! Omasta mielestäni se tuntuu todella kalliilta.

Millaisia tarjouksia mut ovat saaneet?

• tikkuperse
        On ne kalliimpia kirjoitti:

Kyllä ne on kalliimpia, sain tarjouksen schiedelin hormista (teräs) ja sis.kaikki mitä tarvitaan niin hintaa oli 2650€!!! Omasta mielestäni se tuntuu todella kalliilta.

Millaisia tarjouksia mut ovat saaneet?

8m metrin isokern harkkohormi pelteineen,luukkuineen ja piipunhatun kanssa kustansi 700e. Tiilipiippu olisi maksanut noin 500e ja muuraustyöt päälle.

Peltihormit ovat todella kalliita.

• takka mikko

Laita hakuun sana teräshormi, niin saat muutaman valmistajan yhteystiedot, ja kysy tarjousta useammalta.Itse laitoin kotimaisen hormin 5 metriä kaikilla hiluilla 1200 ekee, asennusaika noin 3 tuntia.

• Metallinen

Härmä Air valmistaa metallisia valmispiippuja.
      www.harmaair.com

Rautakauppias ainakin vakuutti että siltä saa markkinoiden pienimmällä suojaetäisyydellä olevia piippuja. Värivalikoimaakin tuntuu olevan jos jonkin näköistä. Itse olen punninnut vaihtoehtoja muuratun ja metallipiipun välillä ja olen tullut siihen tulokseen että jos muurattuun piippuun saa tiilet halvalla niin se ei tarkoita että lopputulos olisi halvempi. Metallipiiput ovat valmiita paketteja läpivientejä myöden, joita ei tiilipiipussa ole. Miettikää mikä kasa kiviä pitää kantaa 5 metrin piippuun. Muurari pyörii piipun ympäsillä viikon ja sitten pelisepät muut perustukset yms. Onko se halpaa?? ja tiilipiippu vie niin paljon tilaakin. Metallipiipun voi asentaa takan päältä.. Kokonaisuutta kun katsoo niin metallipiippu tulee halvemmaksi.

Tämä on minun mielipiteeni..

• hyvä ja halpa

Härmäairilta maksoi pienen kilpailutuksen jälkeen halvimman eli K-raudan kautta 176 mm:n sisähalkaisijalla 683 € kaikkine asennustarvikkeineen rahti ja vakuutus.
        Asennukseen meni katon läpivienteineen alle 2 tuntia.
        Ei kannattane enää itse muurailla...

• Anonyymi

Vanha metallipiippu on 12cm halkaisija. Kevyttakkojen/takkasydämien hormiliitäntä voi olla 18-20cm. Saako tälläista laittaa/supistaa vanhaan piippuun? (Laitanpa tähän jatkokysymyksen, ettei uutta keskustelua tarvitse avata.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      270
      1646
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      41
      1519
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      150
      1239
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1037
    5. 137
      1025
    6. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      971
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      73
      943
    8. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      445
      909
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      47
      872
    10. Kesä ja nuorison mopoilu

Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta
      Suomussalmi
      149
      843
    Aihe