El Gouna vai Hurghada ?

Jaketsu

Kumpi olisi parempi kohde turvallisuuden puolesta? Pommi-iskut pelottavat, mutta Egypti kiinnostais siitä huolimattaKysytään vielä, että onko kaikissa hurghadan ja el gounan kaupoissa hinnat esillä. Olisi tympeää ruveta tinkimään peruselintarvikkeista....

9

2181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CVT

Moi, olen ollut kummassakin paikassa ja suosittelen ehdottomasti el gounaa. Turvallisuus ei mielestäni kummassakaan paikassa ole ongelma, noita mustapukuisia turistipoliiseja liikkuu riittämiin.
      El gouna on pelkästään iso hotellikaupunki, mutta kuitenkin lyhyet kävelymatkat paikasta toiseen ta 5punnan mopokyydillä. (bussi ja mopo kyydeillä kiinteät hinnat, toisin kuten hurghadassa).

ruokakaupuissa kiinteät hinnat, ei tingitä, mutta nuo matkamuisto yms myymälän ihan toinen juttu, kummassakin paikassa tingitään niin keleesti että allekirjoittaneelta palaa hermot jo ennen kuin ehtii aloittaa. muistelen kuulleeni kuitenkin että el gounan kauppiaita "varoitettu" häiritsemästä liikaa turisteja, siellä saa kävellä hieman rauhallisemmin ja uskovat ensimmäistä kertaa kun sanoo että ei kiitos.

meillä kumpikin hotelli missä oltu vartioitu "tehokkaasti" ovella turistipoliisi ja paikalliset kulkevat metällinpaljastimen läpi...

ensi pääsiäiseksi varattu makta taas el gounaan

• matkailijainen

Jos Egypti kiinnostaa niin mitä te Hurghadaan tai Ei Guonaan menette, niillä on yhtä vähän tekemistä Egyptin kanssa kuin Mukkulalla muumioiden kanssa.

• tiina66

Samaa mieltä ed.kirjoittajan kanssa. Mitään Egyptiä ei noista Punaisenmeren kohteista saa, pelkkää ja jatkuvaa tappelua kaupustelijoiden ja venäläisten turistien kanssa. Hoh hoijaa, ja joku jaksaa vielä mokomia kohteita täällä kehua ja analysoida. On vähissä elämä joillakin !

• ymmärrä
        tiina66 kirjoitti:

Samaa mieltä ed.kirjoittajan kanssa. Mitään Egyptiä ei noista Punaisenmeren kohteista saa, pelkkää ja jatkuvaa tappelua kaupustelijoiden ja venäläisten turistien kanssa. Hoh hoijaa, ja joku jaksaa vielä mokomia kohteita täällä kehua ja analysoida. On vähissä elämä joillakin !

En oikein ymmärrä edellisten kommentteja. On varmaan niin, että jokin lomakaupunki ei kerro mitään sen maan arjesta, kulttuurista tai nähtävyyksistä, mihin se on rakennettu, mutta so what???

Oma tarinani on sellainen, että lomamatkailu on alkanut kiinnostaa, ja teen perheen kanssa sellaisen joka vuosi. Etsimme lämpöä, aurinkoa, merta, rentoutumista, lepoa, hyviä ruokia, irtautumista arjesta. Meille kelpaa Egyptin El Gouna siinä missä Kanaria tai Kreeta tai Florida tai Thaimaa tai mikä vaan paikka, mistä saamme sen, mitä etsimme.

Jos haluan tutustua Kuninkaiden laaksoon tai Cairoon tai johonkin muuhun juttuun, valitsen matkan sen mukaan. Käytän matkaan itse tienaamiani rahoja, ja minulla on oikeus arvostaa lomamatkallani niitä asioita, mitä itse haluan.

• cvt
        tiina66 kirjoitti:

Onkos tässä nyt haettu Egytpiä vai LOMAkohdetta joka sattuu olemaan Egyptissä.

itse haen ainakin vain löhöilyä ja sukeltelua, välimerestä ei kannata sukeltamisen yhteydessä puhua ja thaimaassa liian kuuma ja viikon hinnalla tekee kaksi matkaa egyptiin

eka reissulla kävin päiväretken luxorissa, oli raskas mutta antoisa, mitä muuta egytissä on pyramidien ja hautojen lisäksi; vähän hiekkaa ja hiekkaa ja tuon hiekan näkee myös el gounasta

oletkos muuten itse ollut el gounassa tai yleensä egyptissä?

• tiina66
        cvt kirjoitti:

Onkos tässä nyt haettu Egytpiä vai LOMAkohdetta joka sattuu olemaan Egyptissä.

itse haen ainakin vain löhöilyä ja sukeltelua, välimerestä ei kannata sukeltamisen yhteydessä puhua ja thaimaassa liian kuuma ja viikon hinnalla tekee kaksi matkaa egyptiin

eka reissulla kävin päiväretken luxorissa, oli raskas mutta antoisa, mitä muuta egytissä on pyramidien ja hautojen lisäksi; vähän hiekkaa ja hiekkaa ja tuon hiekan näkee myös el gounasta

oletkos muuten itse ollut el gounassa tai yleensä egyptissä?

Olen ollut elgounassa, hurgadassa ja sharmissa koska en ensimmäisellä kerralla uskonut, miten tapahtumaköyhä kohde on...en toisellakaan jaksanut uskoa mutta kolmas ( ElGouna) oli sitten se lopullinen niitti siihen maahan. Olisi pitänyt uskoa vaan niitä varoituksia (jopa täällä) mutta kun piti itse mennä katsomaan. Rahanhukkaa !

• ymmärrä
        tiina66 kirjoitti:

Olen ollut elgounassa, hurgadassa ja sharmissa koska en ensimmäisellä kerralla uskonut, miten tapahtumaköyhä kohde on...en toisellakaan jaksanut uskoa mutta kolmas ( ElGouna) oli sitten se lopullinen niitti siihen maahan. Olisi pitänyt uskoa vaan niitä varoituksia (jopa täällä) mutta kun piti itse mennä katsomaan. Rahanhukkaa !

Minä olen kyllä ihan ekalla kerralla pystynyt näkemään, jos jokin kohde ei ole minun juttuni. Missään ei ole tarvinnut käydä kolmea kertaa vain sitä varten. Ja vastaavasti olen omat paikkani bongannut heti.

Tintin tarina ei tunnu ihan uskottavalta. Mutta näillä sivuillahan liikkuu kaikenlaisia virtuaalimatkailijoita. Tai niitä, jotka ovat oikein muilta kuulleet, "miten asiat on".

• Jaanuli

Olimme viime maaliskuussa El Gounassa ja ihastuin paikkaan täysin. Täydellinen paikka rauhaa ja lepolomaa haluavalle :)
      Hurghadassa vain käväisimme eräänä päivänä ja ainakaan meitä se kaupunki ei sävähdyttänyt, El Gouna oli sen tyyppinen paikka, jollaista itse lähdimme hakemaan.

• mariannetar

olen perheeni kanssa matkalla coral bayhin, aiemmat matkat on ollut eri paikoissa.
        jokainen matka on ollut tähän mennessä sitä mitä on haluttukin, enkä usko pettyväni nytkään.
        en oikein jaksa ymmärtää näitä haukkujia palstalla, onko tarkoitus viedä lomailo lähtijöiltä, no meidän tapauksessa se ei ainakaan onnistu. aurinkoista lomaa matkaaville ja antakaa hyviä vinkkejä uusille kävijöille.:)))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1068
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      982
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      763
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe