Mitä team leaderit tienaavat eri yrityksissä? Esim. isoissa elektroniikka-/ITC-taloissa.
Team Leadereiden palkat?
25
13345
Vastaukset
- pieni talo
sillee
- Komponentti-Pentti
Haen paikkaa kansainväliseen yhtiöön, tiimi 20 henkeä. Tulosvastuuta, asiakasneuvotteluita asiakasrajapinnassa, esimiestehtäviä. En tosin ymmärrä, miksi tuollainen titteli, koska työtehtävät kuulostavat manageritason tekemiseltä... Tittelillä palkkausta alas??? Vinkkejä, paljonko kannattaa pyytää?
- dotnetti
Sinulla on kaiketi akateeminen tutkinto suoritettuna? Koulutus on yksi tärkein palkkauksen osatekijä ict-alalla.
Olen itse tavallinen rivikoodari, mutta olen päässyt näkemään myös muiden palkkataulukoita. Antamillasi tiedoilla sanoisin, että alle 4.500 €:n / kuukausi ei missään nimessä kannata mennä. Palkkapyyntönä ehkä 4.800 - 6.000, itseluottamuksesta ja esiintymistaidosta riippuen. - kysymysta
dotnetti kirjoitti:
Sinulla on kaiketi akateeminen tutkinto suoritettuna? Koulutus on yksi tärkein palkkauksen osatekijä ict-alalla.
Olen itse tavallinen rivikoodari, mutta olen päässyt näkemään myös muiden palkkataulukoita. Antamillasi tiedoilla sanoisin, että alle 4.500 €:n / kuukausi ei missään nimessä kannata mennä. Palkkapyyntönä ehkä 4.800 - 6.000, itseluottamuksesta ja esiintymistaidosta riippuen.Onko muka näin, että koulutuksella olisi suurikin merkitys palkkaa ajatellen IT-alalla?
- kamo
dotnetti kirjoitti:
Olen itse tavallinen rivikoodari, mutta olen päässyt näkemään myös muiden palkkataulukoita. Antamillasi tiedoilla sanoisin, että alle 4.500 €:n / kuukausi ei missään nimessä kannata mennä. Palkkapyyntönä ehkä 4.800 - 6.000, itseluottamuksesta ja esiintymistaidosta riippuen.Oman kokemukseni mukaan koulutuksella ei juurikaan ole vaikutusta palkan suuruuteen. Sitten kun töihin on päässyt taidoilla ja osaamisalueella on paljon enenmmän merkitystä kuin koulutuksella, siis asiantuntijahommissa.
Mutta se on totta, että jos haluaa kiivetä organisaatiossa ylöspäin manageriksi, niin silloin varmaan koulutuksella on merkitystä.
Tuota palkkatoivomusta miettiessä kannattaa miettiä sitä, kuuluvatko mahdolliset ylityöt palkkaan mukaan vai saako niistä normaalit korvaukset. - merkitystä
kamo kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan koulutuksella ei juurikaan ole vaikutusta palkan suuruuteen. Sitten kun töihin on päässyt taidoilla ja osaamisalueella on paljon enenmmän merkitystä kuin koulutuksella, siis asiantuntijahommissa.
Mutta se on totta, että jos haluaa kiivetä organisaatiossa ylöspäin manageriksi, niin silloin varmaan koulutuksella on merkitystä.
Tuota palkkatoivomusta miettiessä kannattaa miettiä sitä, kuuluvatko mahdolliset ylityöt palkkaan mukaan vai saako niistä normaalit korvaukset.ainakin Nokialla ja muissa suurfirmoissa tutkinto on erittäin tärkeä. Tosin niissähän ei sitten aivan kärkipalkkoja maksatakaan.
- puppua
merkitystä kirjoitti:
ainakin Nokialla ja muissa suurfirmoissa tutkinto on erittäin tärkeä. Tosin niissähän ei sitten aivan kärkipalkkoja maksatakaan.
It-ala on yksi pahimpia akateemisten tutkintojen vesittäjistä. Korkeakoulututkinto on niissä ympyröissä täysin yhdentekevä, eikä uralla etenemistä katsota tutkinnon perusteella. Siellähän ne maisterit koodaa siinä missä datanomitkin
- kamo
merkitystä kirjoitti:
ainakin Nokialla ja muissa suurfirmoissa tutkinto on erittäin tärkeä. Tosin niissähän ei sitten aivan kärkipalkkoja maksatakaan.
Itse olen siinä isossa ja parjatussa IT-talossa töissä (vihje: kaksi kirjainta) enkä allekirjoita väitettä, että täällä painotettaisiin mitenkään muodollista koulutusta. Samoissa hommissa on dippa-inssejä ja pelkkiä ylioppilaita. Itse kuulun jälkimmäisiin, eikä valittamista ole. Palkkakin on ihan ok.
Paljon enemmän on sillä merkitystä, mille ict-alueelle olet sattunut päätymään. - Komponentti-Pentti
kamo kirjoitti:
Itse olen siinä isossa ja parjatussa IT-talossa töissä (vihje: kaksi kirjainta) enkä allekirjoita väitettä, että täällä painotettaisiin mitenkään muodollista koulutusta. Samoissa hommissa on dippa-inssejä ja pelkkiä ylioppilaita. Itse kuulun jälkimmäisiin, eikä valittamista ole. Palkkakin on ihan ok.
Paljon enemmän on sillä merkitystä, mille ict-alueelle olet sattunut päätymään.Eli tarkoitus olisi ponnistaa tietyn segmentin teknisestä asiantuntijaroolista esimiestehtäviin, joten tuon palkkatoiveen arviointi on erittäin hankalaa, kun ei ole kosketuspintaa toimihenkilöpuolelle...
- lol...
Komponentti-Pentti kirjoitti:
Eli tarkoitus olisi ponnistaa tietyn segmentin teknisestä asiantuntijaroolista esimiestehtäviin, joten tuon palkkatoiveen arviointi on erittäin hankalaa, kun ei ole kosketuspintaa toimihenkilöpuolelle...
"segmentti" "kosketuspinta". Selvää manageriainesta. Hanki ruudullinen kauluspaita ja vaaleat puuvillahousut. Sinne vain hommiin tuota paskaa jauhamaan. Palkkaa pyytelisin ehkä 3000e.
Uuteen firmaan kun menet pikkupomoilemaan, niin vaikeata on aluksi. Ekat pari vuotta ole kävelevä vitsi. Miksi kukaan kuuntelisi kaveria joka segementoi kosketuspintoja, ei osaa mitään firman hommista eikä edes tunne ihmisiä.
Se että ulkopuolelta palkataan "pomoja" on jo varma merkki siitä mihin joudut. Työtehtävä on sellainen ettei kukaan talon sisältä halua siihen paskahommaan. Näin on meillä. Näin on muuallakin. Haaveilemasi alaiset on jo luultavasti vähintään yhden muun pomon alaisia. Saat tapella heidän ajastansa, ja silti he itse valitsevat mitä tekevät. Tehtäväsi onkin hoitaa kaikki nakkihommat ja ottaa paska vastaan kun isot herrat antavat hieman rakentavaa palautetta. - perää
kamo kirjoitti:
Paljon enemmän on sillä merkitystä, mille ict-alueelle olet sattunut päätymään.Oma kokemukseni yhdestä sellaisesta ilmeisen huonomaisesta talosta on, ettei siellä näytä olevan röyhkeydellä mitään rajaa.
- Komponentti-Pentti
perää kirjoitti:
Oma kokemukseni yhdestä sellaisesta ilmeisen huonomaisesta talosta on, ettei siellä näytä olevan röyhkeydellä mitään rajaa.
Tehtävä tulosvastuullinen, vaikuttanee korottavasti palkkaan?
- Konttoritoukka
lol... kirjoitti:
"segmentti" "kosketuspinta". Selvää manageriainesta. Hanki ruudullinen kauluspaita ja vaaleat puuvillahousut. Sinne vain hommiin tuota paskaa jauhamaan. Palkkaa pyytelisin ehkä 3000e.
Uuteen firmaan kun menet pikkupomoilemaan, niin vaikeata on aluksi. Ekat pari vuotta ole kävelevä vitsi. Miksi kukaan kuuntelisi kaveria joka segementoi kosketuspintoja, ei osaa mitään firman hommista eikä edes tunne ihmisiä.
Se että ulkopuolelta palkataan "pomoja" on jo varma merkki siitä mihin joudut. Työtehtävä on sellainen ettei kukaan talon sisältä halua siihen paskahommaan. Näin on meillä. Näin on muuallakin. Haaveilemasi alaiset on jo luultavasti vähintään yhden muun pomon alaisia. Saat tapella heidän ajastansa, ja silti he itse valitsevat mitä tekevät. Tehtäväsi onkin hoitaa kaikki nakkihommat ja ottaa paska vastaan kun isot herrat antavat hieman rakentavaa palautetta.Jostainhan se on aloitettava, huippujobit eivät juokse silmien eteen ilman näyttöjä. Näyttöjä saa vain kokemuksella. Älä harkitsekaan alle 3000€!!!
- merkka paljon
kysymysta kirjoitti:
Onko muka näin, että koulutuksella olisi suurikin merkitys palkkaa ajatellen IT-alalla?
Koulutuksella on etenkin Suomessa merkittävä tekijä uuden henkilön palkkauksessa ja palkkatasossa.
Tuollainen osaava team leader tienaa ainakin 3500 - 5000 euroa riippuen tehtävän vastuualueesta
ja vaatimuksista.
Tiedän oman firmani team leaderin/kehityspäälikön
(päälikkyys on näennäistä) palkkatason ja se on 5000 e/kk autoetu yms. - ja inflaatio
puppua kirjoitti:
It-ala on yksi pahimpia akateemisten tutkintojen vesittäjistä. Korkeakoulututkinto on niissä ympyröissä täysin yhdentekevä, eikä uralla etenemistä katsota tutkinnon perusteella. Siellähän ne maisterit koodaa siinä missä datanomitkin
Tietojenkäsittelyn Fil.maisterit ovatkin kokeneet melkoisen inflaation. Vaikka teoriassa se vastaa DI:tä niin käytännössä ei. DI:t vetävät lähes aina pidemmän korren: parempi palkka ja paremmat etenemismahdollisuudet.
- tiimissä
merkitystä kirjoitti:
Eipä muuten ole niin tärkeä kuin voisi kuvitella. Työhönottovaiheessakin se pääasiassa kiinni palkkaavasta esimiehestä kuin arvottaa koultusta, kokemusta, soveltuvuutta porukkaan ym.
Itseasiassa tuo viimeinen on nykyään hyvinkin tärkeä. Vaikka jannu olisi kuinka pätevä guru mutta ei sovellu porukkaan, menee koko tiimiltä motivaatio.
Vuosien jälkeen sillä ei sitten ole firman sisällä mitään merkitystä. - ilman ammattitaitoa?
lol... kirjoitti:
Se että ulkopuolelta palkataan "pomoja" on jo varma merkki siitä mihin joudut. Työtehtävä on sellainen ettei kukaan talon sisältä halua siihen paskahommaan. Näin on meillä. Näin on muuallakin. Haaveilemasi alaiset on jo luultavasti vähintään yhden muun pomon alaisia. Saat tapella heidän ajastansa, ja silti he itse valitsevat mitä tekevät. Tehtäväsi onkin hoitaa kaikki nakkihommat ja ottaa paska vastaan kun isot herrat antavat hieman rakentavaa palautetta.On se kumma, että ihmiset ylipäätään haluavat it-alalla pomoksi. Pomolla kun ei meidän alalla ole juuri arvostusta. Ainakin ns. korkeamman koulutuksen saaneet ovat pelkkiä exelin pyörittäjiä, vailla johtamistaitoja tai mitään käsitystä siitä miten hommat hoidetaan. Yleensä heille juuri nakitetaan kaikki sellaiset selvitykset, joihin oikea it-ammattilainen ei ryhdy. Hyvä siis, että teikäläisiäkin on:-)
Niin, eikä teillä mitään oikeaa tulosvastuuta ole. - Huom.
ja inflaatio kirjoitti:
Tietojenkäsittelyn Fil.maisterit ovatkin kokeneet melkoisen inflaation. Vaikka teoriassa se vastaa DI:tä niin käytännössä ei. DI:t vetävät lähes aina pidemmän korren: parempi palkka ja paremmat etenemismahdollisuudet.
No ei se maisteri kyllä ihan di:tä vastaa edes teoriassa mutta on kuitenkin paljon lähempänä kuin joku amis it-trade.
- hmmm3
Huom. kirjoitti:
No ei se maisteri kyllä ihan di:tä vastaa edes teoriassa mutta on kuitenkin paljon lähempänä kuin joku amis it-trade.
No kyllä se vaan vastaa. Ja maisterit olettavasti vielä käyvät enemmän ohjelmoinnin kurssejakin kuin DI:t, koska ei tarvi käydä perusinsinöörikursseja(sähkö, kemia jne).
- helppo syy
ilman ammattitaitoa? kirjoitti:
On se kumma, että ihmiset ylipäätään haluavat it-alalla pomoksi. Pomolla kun ei meidän alalla ole juuri arvostusta. Ainakin ns. korkeamman koulutuksen saaneet ovat pelkkiä exelin pyörittäjiä, vailla johtamistaitoja tai mitään käsitystä siitä miten hommat hoidetaan. Yleensä heille juuri nakitetaan kaikki sellaiset selvitykset, joihin oikea it-ammattilainen ei ryhdy. Hyvä siis, että teikäläisiäkin on:-)
Niin, eikä teillä mitään oikeaa tulosvastuuta ole.Nythän on niin että harva sitä oikeasti haluaa pyörittämään powerpoint-paskaa. Vaan kun muuten liksa ei kasva. Firmat eivät arvosta paskaakaan kaveria joka koodaa virheettömiä palikoita rutiinilla tai debuggaa rautaviat päivässä. Ehei. Jos joku oikein hyvin hanskaa hommansa, niin otetaan se homma pois ja annetaan tilalle exceli. Tilalle palkataan uusia kavereita. Näin saadaan RD puolelle osaamattomuuden jatkumo, jota nämä entiset gurut brunouttiin asti koittavat kaitsea.
Toisaalta on kavereita kuten minä, jotka eivät siltikään suostu urapyrkyreiksi. Toisaalta tiedän että liksaakaan ei sitten tule lisää. Siksi kannattaa ottaa apaattinen ilme ja tehdä sen verran hommia että duuni pysyy. Stressaaminen ja ylityöskentely palkattomasti ei kannata missään nimessä, sillä tavalla saat vain lisää nakkihommia. Entiseen palkaan tietenkin. - palkkaan?
Komponentti-Pentti kirjoitti:
Tehtävä tulosvastuullinen, vaikuttanee korottavasti palkkaan?
Ei se sitä tarkoita. Tulosvastuu tarkoittaa sitä että sinulle sanotaan päivämäärä jolloin projektin tulee olla valmis. 20v talossa ollut pääsuunnittelija nauraa sinulle päin naamaa. Isot pomot kiristävät sinua viikottain, miksei ole valmista? Ja ymmärrätkö nyt varmasti kuinka tärkeää tämä on firmalle???? Suunnittelijat nauravat päin naamaasi edelleen. Kertovat sinulle syyt miksi aikataulu on mahdoton. Isoja pomoja ongelmasi ei kiinnosta, vaan valmista on oltava silloin kun sinulle määrättiin.
Kehityskeskustelussa tullaan sitten käymään läpi tulosvastuutasi ja syitä epäonnistumiseesi. - totta muuten
tiimissä kirjoitti:
Eipä muuten ole niin tärkeä kuin voisi kuvitella. Työhönottovaiheessakin se pääasiassa kiinni palkkaavasta esimiehestä kuin arvottaa koultusta, kokemusta, soveltuvuutta porukkaan ym.
Itseasiassa tuo viimeinen on nykyään hyvinkin tärkeä. Vaikka jannu olisi kuinka pätevä guru mutta ei sovellu porukkaan, menee koko tiimiltä motivaatio.
Vuosien jälkeen sillä ei sitten ole firman sisällä mitään merkitystä.Tuttua juttua. On koettu että vaikka projektiin kuinka tulisi pari yligurua, niin perseelleen voi silti mennä. Kaveri voi tietää kaikesta kaiken ja osata mitä vaan, mutta ei auta kun 10 muuta tiimiläistä kokee syvää vitutusta nähdessään sen naaman joka päivä. Mitä väliä sillä on mitä sanot, jos tyylisi puhua muille saa heidät hakkaamaan korviaan ja huutamaan blablablabla....
Joskus voisi olla projektille terveellistä ottaa se pisimpään duunissa ollut guru ja pistää se pihalle. Tiimin fiilis kohoaa ja henkinen tulppa poistuu. On taas tilaa kysyä tyhmiä ja tehdä yhdessä hommia. Sitä paitsi harva on oikeasti guru. Gurun maineen saa kun vuosia puhuu kovalla äänellä ja lyttää muita. Sen jälkeen guru voi johtaa hommia ihan päin vittua, syyllinen tehdään silti uudesta kaverista. Eihän se guru voi olla väärässä. Eihän. - c+++
helppo syy kirjoitti:
Nythän on niin että harva sitä oikeasti haluaa pyörittämään powerpoint-paskaa. Vaan kun muuten liksa ei kasva. Firmat eivät arvosta paskaakaan kaveria joka koodaa virheettömiä palikoita rutiinilla tai debuggaa rautaviat päivässä. Ehei. Jos joku oikein hyvin hanskaa hommansa, niin otetaan se homma pois ja annetaan tilalle exceli. Tilalle palkataan uusia kavereita. Näin saadaan RD puolelle osaamattomuuden jatkumo, jota nämä entiset gurut brunouttiin asti koittavat kaitsea.
Toisaalta on kavereita kuten minä, jotka eivät siltikään suostu urapyrkyreiksi. Toisaalta tiedän että liksaakaan ei sitten tule lisää. Siksi kannattaa ottaa apaattinen ilme ja tehdä sen verran hommia että duuni pysyy. Stressaaminen ja ylityöskentely palkattomasti ei kannata missään nimessä, sillä tavalla saat vain lisää nakkihommia. Entiseen palkaan tietenkin.Niinhän se on, että kovimmat liksat vetää ne, jotka koodarien selän takana heiluttelevat käsiään puhuvat suu vaahdossa. Itseä ei semmonen touhu nappaa vaikka liksa olisikin parempi. On muitakin arvoja kuin raha.
- metsään menee
hmmm3 kirjoitti:
No kyllä se vaan vastaa. Ja maisterit olettavasti vielä käyvät enemmän ohjelmoinnin kurssejakin kuin DI:t, koska ei tarvi käydä perusinsinöörikursseja(sähkö, kemia jne).
Älkää nyt suotta vertailko DI?FM. Sillä erolla ei ole mitään merkitystä. Tärkeämpää on se mitä pään sisällä liikkuu ja kuinka sen pystyy valjastamaan käyttöön yhdessä muiden kanssa.
Koulutus on sivuseikka.
Hankala Dr on paljon huonompi kuin hyvin muiden kanssa toimeen tuleva perusinssi. Tämä näkyy pian myös palkassa. - ....IIII.....
palkkaan? kirjoitti:
Ei se sitä tarkoita. Tulosvastuu tarkoittaa sitä että sinulle sanotaan päivämäärä jolloin projektin tulee olla valmis. 20v talossa ollut pääsuunnittelija nauraa sinulle päin naamaa. Isot pomot kiristävät sinua viikottain, miksei ole valmista? Ja ymmärrätkö nyt varmasti kuinka tärkeää tämä on firmalle???? Suunnittelijat nauravat päin naamaasi edelleen. Kertovat sinulle syyt miksi aikataulu on mahdoton. Isoja pomoja ongelmasi ei kiinnosta, vaan valmista on oltava silloin kun sinulle määrättiin.
Kehityskeskustelussa tullaan sitten käymään läpi tulosvastuutasi ja syitä epäonnistumiseesi.Näin ulkopuolisena en voi sille touhulle kun nauraa. Purkalla ja teipillä äkkiä kasaan joku halpis javakyhäelmä ja sitten ihmetellään miksei pystytä saamaan kunnon laatua vinkuintialaisia kukistamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733