Onko olemassa hälytintä joka liitetään gepsiin ja ankkurissa yövyttäesssä se hälyttäisi ja herättäisi jos alus liikkuu paikaltaan?
GPS-hälytin?
8
1409
Vastaukset
- OK_
Osta riittävä hankalan muotoinen mutta pitävä ankkuri (Bruce tai CQR) ja kunnolla kettinkiä. Painaa mutta pysyy vene paikallaan. Niinkuin sen on tarkoitus.
Joskus ankkuri saattaa olla se viimeinen toivo ja sen pettäessä saattaa se lisälaitepiipittäjä lähteä lisäpainoksi piipittelemään pohjamutiin.- viho
Olen enimmäkseen yöpynyt kiinni tässä viimeisessä toivossa..
- $$$
Ainakin Garmin 48:ssa ja 72:ssa
- sanoi
viho kirjoitti:
Olen enimmäkseen yöpynyt kiinni tässä viimeisessä toivossa..
Kun viimeisessä Toivossa yöpyi.
- tarvitse
erillistä hälytintä, koska toisissa gps:ssä on ko. hälytin rakennettu laitteen sisään (muistaakseni ainakin Garminissa). Ulkoisista hälyttimistä en kylläkään tiedä onko niitä saatavilla.
- Juuso
Magellan Meridian Colorissa on ainakin säädettävällä etäisyydellä. Pienin siirtymä, josta hälyyttää on muistaakseni 100ft eli kolmisenkymmentä meetriä.
- pietzosummeri
Monissa gepseissä on säädettävä ankkurihälytys. Esim. Garminissa säätö 0,01 nm (16 m) alkaen. Sopiva arvo ankkurissa ollessa on yleensä 0,02 - 0,04 nm (30 - 60 m).
Yleensä GPS:n oma hälytysääni on hiukan liian heikko, jotta se varmasti herättää. Monissa malleissa on tämän vuoksi hälytystä varten ulosotto (esim Garminissa virtaliittimessä 2 nastaa).
Elektroniikkaliikkeistä saa muutamalla eurolla ison pietzosummerin, joka liitetään noihin hälytysnastoihin (ei tarvitse mitään erillistä virtalähdettä). Ja piuhanpätkällä tuon summerin saa kipparin makuutilan lähellä. Herättää varmasti. - monissa
vakiona. Lisäksi joissakin kaiuissa vastaava, eli ilmeisesti päättelee syvyystietojen muuttuessa, että vene liikkuu liikaa, hälyttää. Toimivuudesta ei tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575970
- 1145555
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465247Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323255- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151821