kannattaako ostaa fabia farkku 1,4 tdi fun.onko käyttövarma jääkö sillä muiden jalkoihin.kokemusta ei ole.kiinnostusta kylläkin.
fabia 1,4 tdi
7
1057
Vastaukset
- Löytyy!
Pari vuotta ja 50 tuhatta takana. Lähes ongelmaton peli, takaovien tiivistysliimaus tehty takuuna. Kone täysin ongelmaton. Tehoja jos vertaa, niin ei paljon häviä vanhalle 90 heppaiselle 1.9:lle. Vääntää 5 vaihteella mäet kuin mäet edellyttäen että kierroksia ainakin 2000. Vaikea saada kuluttamaan paljon. Nopeassa matka-ajossa syö saman minkä 1,9, mutta 80-110 ja kaupunkiajo on kulutukseltaan reilusti pienempiä.
Ei tosin Fun malli mutta 1,4 tdi 59 KW.n koneella oleva 100 edition malli tuli hankittua helmikuussa.
Kilometrejä on kohta 30 tuhatta eli eka huolto lähestyy.
Ei ole ollut mitään ongelmia.
Kenenkään jalkoihin ei oo tarvinnu jäädä kupeksimaan ja kulutuskin on ollut 4,4 litran luokkaa tienpäällä.- masa1
on nyt tullut tuollaisella työpaikan autolla ajettua. Ennakko-odotukset olivat hieman skeptiset mutta ajatukset ovat nyt muuttuneet. Hinta(?)- ja kokoluokka huomioiden auto on mielestäni kokeilemisen arvoinen. Muista tämän luokan autoista ei kylläkään ole kokemusta. Kyllä tällä pitempääkin matkaa tekee kiitos vääntävän dieselin; ei todellakaan tarvitse jäädä rekan taakse junnaamaan. Loppukevennyksenä: saavutin vanhemman A6 1,9 TDI:n ja ajelin perässä (turvaväli) rauhallisesti useita kilometrejä, koska tarkoitus oli pysähtyä kohta kahville. Eräässä taajamassa kiertoliittymästä poistuttaessa A:n kuljettaja vissiin halusi näyttää kaapin paikan, koska kiihdytti tavallista reippaammin. Eipä saanut yhtään lisää etäisyyttä. Lapsellista molempien taholta ja toisen kohdalta ehkä hieman hmmm... nöyryyttävää? Hyvää perjantaita kaikille; alkaa dieseli kiinnostamaan yhä enemmän mutta automaattina.
- tietoa kaipaava
masa1 kirjoitti:
on nyt tullut tuollaisella työpaikan autolla ajettua. Ennakko-odotukset olivat hieman skeptiset mutta ajatukset ovat nyt muuttuneet. Hinta(?)- ja kokoluokka huomioiden auto on mielestäni kokeilemisen arvoinen. Muista tämän luokan autoista ei kylläkään ole kokemusta. Kyllä tällä pitempääkin matkaa tekee kiitos vääntävän dieselin; ei todellakaan tarvitse jäädä rekan taakse junnaamaan. Loppukevennyksenä: saavutin vanhemman A6 1,9 TDI:n ja ajelin perässä (turvaväli) rauhallisesti useita kilometrejä, koska tarkoitus oli pysähtyä kohta kahville. Eräässä taajamassa kiertoliittymästä poistuttaessa A:n kuljettaja vissiin halusi näyttää kaapin paikan, koska kiihdytti tavallista reippaammin. Eipä saanut yhtään lisää etäisyyttä. Lapsellista molempien taholta ja toisen kohdalta ehkä hieman hmmm... nöyryyttävää? Hyvää perjantaita kaikille; alkaa dieseli kiinnostamaan yhä enemmän mutta automaattina.
entä moottorin ja alusta äänekkyys.onko moottorin ääni hallitseva.&häiritsevä. kiitos etukäteen.
- Löytyy!!
tietoa kaipaava kirjoitti:
entä moottorin ja alusta äänekkyys.onko moottorin ääni hallitseva.&häiritsevä. kiitos etukäteen.
Huonolla pinnalla koriäänet on nykytyyliin pinnalla. Kovemmissa kiihdytyksissä kone ääntelee. Matka-ajo on lupsakkaa, sillä kone vääntää hyvin. Kone myös vertyy kivasti ajettuaan muutamia kymmeniä tuhansia. Ensimmäisillä tuhansilla alavääntö ei ollut aivan yhtä lupsakkaa, mitä nyt. Nykyään tuntuu siltä, että saisi olla moottoritielle pienoinen ylivaihde.
- masa1
Löytyy!! kirjoitti:
Huonolla pinnalla koriäänet on nykytyyliin pinnalla. Kovemmissa kiihdytyksissä kone ääntelee. Matka-ajo on lupsakkaa, sillä kone vääntää hyvin. Kone myös vertyy kivasti ajettuaan muutamia kymmeniä tuhansia. Ensimmäisillä tuhansilla alavääntö ei ollut aivan yhtä lupsakkaa, mitä nyt. Nykyään tuntuu siltä, että saisi olla moottoritielle pienoinen ylivaihde.
laatikko voisi tosiaan olla paikallaan. Viitosella kun lähtee kiihdyttämään 80 nopeudesta, niin vähän hidasta aluksi on. Minä olen tosin bensa-automaattiin tottunut, koska omat ajot ovat pääosin Kehä-III:n sisäpuolella. Maantiepainotteisessa ajossa manuaali on toki helpompi hyväksyä. Järkevälle autoilijalle tämä on täysin riittävä kone.
- Verrattuna
masa1 kirjoitti:
laatikko voisi tosiaan olla paikallaan. Viitosella kun lähtee kiihdyttämään 80 nopeudesta, niin vähän hidasta aluksi on. Minä olen tosin bensa-automaattiin tottunut, koska omat ajot ovat pääosin Kehä-III:n sisäpuolella. Maantiepainotteisessa ajossa manuaali on toki helpompi hyväksyä. Järkevälle autoilijalle tämä on täysin riittävä kone.
Esim. 1.6 Bensa Focukseen verrattuna vitosella 80 alkaen kiihdytettäessä 1.4 TDI on suoranainen raketti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki712762Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from752318Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276752168Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä22065Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen51474Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue101429- 781142
Taas alkoi soidinmenot.
Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis81060- 691057
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘1191013