fabia 1,4 tdi

tietoa kaipaava

kannattaako ostaa fabia farkku 1,4 tdi fun.onko käyttövarma jääkö sillä muiden jalkoihin.kokemusta ei ole.kiinnostusta kylläkin.

7

1074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löytyy!

      Pari vuotta ja 50 tuhatta takana. Lähes ongelmaton peli, takaovien tiivistysliimaus tehty takuuna. Kone täysin ongelmaton. Tehoja jos vertaa, niin ei paljon häviä vanhalle 90 heppaiselle 1.9:lle. Vääntää 5 vaihteella mäet kuin mäet edellyttäen että kierroksia ainakin 2000. Vaikea saada kuluttamaan paljon. Nopeassa matka-ajossa syö saman minkä 1,9, mutta 80-110 ja kaupunkiajo on kulutukseltaan reilusti pienempiä.

    • Ei tosin Fun malli mutta 1,4 tdi 59 KW.n koneella oleva 100 edition malli tuli hankittua helmikuussa.
      Kilometrejä on kohta 30 tuhatta eli eka huolto lähestyy.
      Ei ole ollut mitään ongelmia.
      Kenenkään jalkoihin ei oo tarvinnu jäädä kupeksimaan ja kulutuskin on ollut 4,4 litran luokkaa tienpäällä.

      • masa1

        on nyt tullut tuollaisella työpaikan autolla ajettua. Ennakko-odotukset olivat hieman skeptiset mutta ajatukset ovat nyt muuttuneet. Hinta(?)- ja kokoluokka huomioiden auto on mielestäni kokeilemisen arvoinen. Muista tämän luokan autoista ei kylläkään ole kokemusta. Kyllä tällä pitempääkin matkaa tekee kiitos vääntävän dieselin; ei todellakaan tarvitse jäädä rekan taakse junnaamaan. Loppukevennyksenä: saavutin vanhemman A6 1,9 TDI:n ja ajelin perässä (turvaväli) rauhallisesti useita kilometrejä, koska tarkoitus oli pysähtyä kohta kahville. Eräässä taajamassa kiertoliittymästä poistuttaessa A:n kuljettaja vissiin halusi näyttää kaapin paikan, koska kiihdytti tavallista reippaammin. Eipä saanut yhtään lisää etäisyyttä. Lapsellista molempien taholta ja toisen kohdalta ehkä hieman hmmm... nöyryyttävää? Hyvää perjantaita kaikille; alkaa dieseli kiinnostamaan yhä enemmän mutta automaattina.


      • tietoa kaipaava
        masa1 kirjoitti:

        on nyt tullut tuollaisella työpaikan autolla ajettua. Ennakko-odotukset olivat hieman skeptiset mutta ajatukset ovat nyt muuttuneet. Hinta(?)- ja kokoluokka huomioiden auto on mielestäni kokeilemisen arvoinen. Muista tämän luokan autoista ei kylläkään ole kokemusta. Kyllä tällä pitempääkin matkaa tekee kiitos vääntävän dieselin; ei todellakaan tarvitse jäädä rekan taakse junnaamaan. Loppukevennyksenä: saavutin vanhemman A6 1,9 TDI:n ja ajelin perässä (turvaväli) rauhallisesti useita kilometrejä, koska tarkoitus oli pysähtyä kohta kahville. Eräässä taajamassa kiertoliittymästä poistuttaessa A:n kuljettaja vissiin halusi näyttää kaapin paikan, koska kiihdytti tavallista reippaammin. Eipä saanut yhtään lisää etäisyyttä. Lapsellista molempien taholta ja toisen kohdalta ehkä hieman hmmm... nöyryyttävää? Hyvää perjantaita kaikille; alkaa dieseli kiinnostamaan yhä enemmän mutta automaattina.

        entä moottorin ja alusta äänekkyys.onko moottorin ääni hallitseva.&häiritsevä. kiitos etukäteen.


      • Löytyy!!
        tietoa kaipaava kirjoitti:

        entä moottorin ja alusta äänekkyys.onko moottorin ääni hallitseva.&häiritsevä. kiitos etukäteen.

        Huonolla pinnalla koriäänet on nykytyyliin pinnalla. Kovemmissa kiihdytyksissä kone ääntelee. Matka-ajo on lupsakkaa, sillä kone vääntää hyvin. Kone myös vertyy kivasti ajettuaan muutamia kymmeniä tuhansia. Ensimmäisillä tuhansilla alavääntö ei ollut aivan yhtä lupsakkaa, mitä nyt. Nykyään tuntuu siltä, että saisi olla moottoritielle pienoinen ylivaihde.


      • masa1
        Löytyy!! kirjoitti:

        Huonolla pinnalla koriäänet on nykytyyliin pinnalla. Kovemmissa kiihdytyksissä kone ääntelee. Matka-ajo on lupsakkaa, sillä kone vääntää hyvin. Kone myös vertyy kivasti ajettuaan muutamia kymmeniä tuhansia. Ensimmäisillä tuhansilla alavääntö ei ollut aivan yhtä lupsakkaa, mitä nyt. Nykyään tuntuu siltä, että saisi olla moottoritielle pienoinen ylivaihde.

        laatikko voisi tosiaan olla paikallaan. Viitosella kun lähtee kiihdyttämään 80 nopeudesta, niin vähän hidasta aluksi on. Minä olen tosin bensa-automaattiin tottunut, koska omat ajot ovat pääosin Kehä-III:n sisäpuolella. Maantiepainotteisessa ajossa manuaali on toki helpompi hyväksyä. Järkevälle autoilijalle tämä on täysin riittävä kone.


      • Verrattuna
        masa1 kirjoitti:

        laatikko voisi tosiaan olla paikallaan. Viitosella kun lähtee kiihdyttämään 80 nopeudesta, niin vähän hidasta aluksi on. Minä olen tosin bensa-automaattiin tottunut, koska omat ajot ovat pääosin Kehä-III:n sisäpuolella. Maantiepainotteisessa ajossa manuaali on toki helpompi hyväksyä. Järkevälle autoilijalle tämä on täysin riittävä kone.

        Esim. 1.6 Bensa Focukseen verrattuna vitosella 80 alkaen kiihdytettäessä 1.4 TDI on suoranainen raketti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe