Singulair ja poskiontelo-oireet

wacko

Millaisia kokemuksia teillä Singulairista?

Helin astmaopas sanoo seuraavaa: "Kromoneilla (natriumkromoglikaatilla
– Lomudal™ ja nedokromiililla
-Tilade™), antileukotrieeneillä
(montelukasti- Singulair™ ja tsafi rlukasti-
Accolate™) samoin kuin
teofylliinivalmisteilla on osoitettu
olevan heikkoa tulehdusta poistavaa
vaikutusta, joka on kuitenkin selvästi
vähäisempää kuin kortikosteroideilla.
Kromoneja ja antileukotrieenejä
voidaan käyttää
rasitusastman hoidossa.
Antileukotrieeneillä on
usein tehoa myös nenäoireisiin."

Erityisesti olisin kiinnostunut kokemuksistanne nenä/poskiontelo-oireisiin, joskin myös ihan hengenahdistukseen. Budesonidi ja nenäsumute ovat olleet käytössä jo pari kuukautta eikä parannusta näy... :(

Keleen kallis kyllä näyttääpi ko. lääke olevan ja meikäläinen varaton.

9

3820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näistä lääkkeistä

seuraavia:
      - Tilade, auttoi yskän ärsytykseen ja hillitsi yskimistä, mutta ei poistanut mitään nenä- ja poskiontelo-oireita. Olen sitä mieltä , että tällä hämättiin elimistöni omaa varoitussignaalia, yskää. Olin "homepaikoissa" siis liian kauan ja tulin yhä pahasti kipeäksi.
      - Singulair heti ensimmäisen pillerin jälkeen alkoi keuhkoputkissa kutista, toisen pillerin jälkeen kutisi koko keho ja se piti lopettaa, joten ei ole tietoa, miten se olisi toiminut.
      -Pulmicort ja Flixotide en tiedä mihin auttavat, sillä joka tapauksessa mentyäni "homepaikkohin" oireet vaan pukkaa päälle. Ehkä se jatkuva kurkun kaivaminen ja alituinen yskä on jäänyt taka-alalle, mutta saan silti rajuja yskänkohtauksia altistuttuani, vaikka käytössä näistä kahdesta toinen.
      -paras lääke on kosteusvauriotilojen ja ulkohomeiden välttäminen ainakin omalla kohdalla, sillä mikään kokeilemistani lääkkeistä ei ole auttanut niin, ettei minun tarvitsisi välittää homeoireistani mitään.

• peikko77

allerginen oireilu keuhkorakkulatasolla ns. puhkeaa. Itselläni nimittäin lääkkeet eivät toimi homepaikoissa ja jos tulehdus pääsee riittävän pahaksi, niiden tulehdusta poistava vaikutus vähenee todella paljon.

Tänään on muuten ensimmäinen päivä viime marraskuun jälkeen, että en ole ottanut inhaloitavaa astmalääkettä. Selitys lienee se, että kokeilin tänään tablettikortisonia, miten vaikuttaa.

Olen homeessa olon seurauksena kuitenkin pysyvästi allergisoitunut keuhkoputkitasolla kuiduille ym. mikä nyt keuhkoputkelle pääsee ja sen vuoksi joudun tätä nykyä jatkuvasti syömään allergia- ja astmalääkkeitä.

Ylipäänsäkin harmittaa niin vietävästi, että minulla ei ollut allergioita ennen tuohon hirvittävään koulurakennukseen menoa ja nyt olen allerginen kaikelle mikä ilmassa liikkuu. Onneksi vielä ruoka-aineet on melko laajalla valikoimalla mukana. Homejuustot on kyllä ollut pakko jättää pois. Ruoka-aineista karsisin kylä mieluummin kuin liikkumavapaudesta.

Joku puhui joskus ns. kliinisestä astmasta (allerginen keuhkoputki??). Olisikohan tämä tilani juuri sitä, koska astman kriteerit eivät täyty. Ei IgE-vasta-aineita, ei eosinofiilisiä valkosoluja eikä puhallusten laskua, ei riittävästi edes home- tai muussa pölypöllytyksessä ollessa. Parin viikon päästä valmistuu ecp:kin. Jos siinä ei näy astmaan viittaavaa, niin kyllä se sitten pitää jo kaikkien uskoa, ettei tämä mitään kriteerejä täytä.

• sairastellut

Flixotide on tarkoitettu keuhkojen tulehdustiloihin. Käytän sitä, vaikka minulla ei olekaan astmaa. On auttanut limaisuuteen ja tulehdustustilaa kurissa pitäessään lämpöilyyn.

Totta kai homeisessa tilassa pukkaa oireita, ei siihen mikään lääke auta. Kun on kerran saanut homealtistuksen, saa homeesta aina oireita. Myös silloin, kun siitä ei ole kehkeytynyt homeallergiaa.

• ja allahan on jo vastaavasta

lisääkin tietoa.

Monella on vain niin monta lääkettä yhtä aikaa päällä, että yhden lääkkeen vaikutusta on vaikea arvioida.

• Tapaturmauhri v. 1995

Hei.
      Minulle määrättiin otettavaksi vakituisesti joka päivä tätä ko. lääkettä. Sitten sain tietää, että se ohentaisi verta. Näin kävi, kun minulle tulee pieni haava, niin verenvuoto ei meinaa lakata ja vereni on ohentunut. Olen käyttänyt ko. lääkettä monta vuotta vaikeaan astmaani, joka todettiin ammattitaudiksi Työterveyslaitoksella v. 1997.
      Kosteusvaurioista työpaikallani aloin saamaan vakavia hengenahdistuksia jo. v.1995, mutta työpaikan lääkärin kautta en päässyt tutkimuksiin vaan yksityislääkärin lähetteellä.

Nyt olen yksi niistä valtion heitteille jätetyistä virkailijoista. Sanottu työstä irti, tiputettu työnvälityksestä, kylmästi,järjestelmällisesti pois>koska työnvälitys ei voi kosteusvaurioitunutta henkilöä kouluttaa eivätkä työnantajat uskalla työllistää.Heille olen riski sairastuneen elimistöni myötä.

Näin olen sinnitellyt omilla säästöilläni jo v. 2001 asti!
      Aikani menee taistellessa valtiokonttorin kanssa.Heidän mielestä olen täysin terve! >Vaikka aamiaiseni on 2xPulmicort 200 mg, 2xBricanyl, Histec 1 tabl, Duact 1 tabl, Singulair 1 tabl.Nenään
      ensin Lomudal sitten hetken päästä Flixonase 50mg,
      Välipalaksi näkkäri ja lasi vettä!
      Iltapalaksi syön tuon saman edellä mainitun lääkeannoksen, Astmani ei ole stabiili sittenkään:-
      Viime syksynä veressäni oli liikaa kortisonia. Sitä lääkäri ihmetteli kuinka se on mahdollista. Itse en kyllä ihmetellyt:(

Työnvälitykseen kun menin, niin pääsin yhdelle kursille. Työnvälityksellä oli ammattitautiini liittyvät paperit> siitä huolimatta he laittoivat minut opiskelemaan huom! kosteusvaurioituneeseen opinahjoon!
      Minulle tämä selvisi parin kuukauden sisällä, kun meinasin tukehtua lääkityksestä huolimatta. Minun kauttani tämä kosteusvaurioasia, josta oli kova riita opettajien keskuudessa, tuli hoidetuksi! Työnvälitys käytti siis kylmästi vain sairauttani hyväksi! >Laittamalla tuohon riitaisaan opinahjoon vähän niin kuin koepalaksi.:-Muuta työnvälitys ei sitten tarjonnutkaan kuin ovea >joka johti ulos työnvälityksestäkin. Putosin ns. tyhjän päälle. Tämän koettelemuksen jälkeen minulle puhkesi vielä fibromyalgia, nyt napsin sitten myös vahvoja kipulääkkeitäkin. Niin, opinahjossa erään reumapotilaan kivut tulivat myös todella pahoiksi!

Mutta noista astmalääkkeistä. Tarkkailkaa niiden sivuvaikutuksia. Minulle niitäkin on riittänyt laidasta laitaan. Aina tohtorit väittävät, että ei tule astmalääkkeistä sivuvaikutuksia.

>Eräänä kesänä, kun menin nukkumaan, niin juuri kun meinasin nukahtaa niin jalkani alkoivat pomppimaan kattoa kohti > siinä peittoni sai kyytiä jos jalkanikin:-...Tätä showta kesti koko yön> kolme kuukautta. Sitten menin lääkäriltä lääkärille. Kukaan ei osannut sanoa mitään muuta kuin ne ovat ns. levottomat jalat. Sain purkin nukahtamislääkkeitä. Ota noita, kyllä se siitä.
      Mutta itse en tyytynyt tuohon vastaukseen. Laitoin meilin eräälle lääketehtaalle ja luettelin nuo astmalääkkeni. Ja kysyin olisiko niistä jokin lääke semmoinen, joka aiheutti ns. levottomat jalat.
      Vastaus tuli nopeasti > että on! Vaihda heti avaava lääke toiseen
      avaavaan lääkkeeseen, niin oireesi loppuu. Näin tein. Siitä tuli onnellinen loppu.

• silti hirveää

kuulla, missä jamassa tämä meidän hoemsairaiden hoito, diagnosointi ja toimeentuloasia on. Levottomat jalat ovat vaivanneet minuakin. Se on taas yksi niin monista oireista, joita homeista sairastuminen on tuottanut seurauksinaan. Mikäli olen pahassa paikassa (siis en pistooli ohimolla!) eli homepaikassa, on seuraavan yönä tiedossa ongelmia sätkivien jalkojen kanssa. Hermostoonhan ne myrkyt vaikuttaa.

• avaavat lääkkeet!
        silti hirveää kirjoitti:

kuulla, missä jamassa tämä meidän hoemsairaiden hoito, diagnosointi ja toimeentuloasia on. Levottomat jalat ovat vaivanneet minuakin. Se on taas yksi niin monista oireista, joita homeista sairastuminen on tuottanut seurauksinaan. Mikäli olen pahassa paikassa (siis en pistooli ohimolla!) eli homepaikassa, on seuraavan yönä tiedossa ongelmia sätkivien jalkojen kanssa. Hermostoonhan ne myrkyt vaikuttaa.

Hei!

Ikävä juttu, eikö niin? Mutta nyt kerrot kuinka jalkasi sätkivät öisin, kun olet joutunut altistumaan kosteusvaurtioille elikä olet joutunut ottamaan kunnon henkäykset tulehdus- ja avaavaa lääkkettä.
        Seurauksena nämä ns. sätkivät jalat, jotka vievät hermot kireälle kun peitot lentää ja uni ei tule.

Tarkistapa sinäkin tuo keuhkoja avaava lääke. Katso minkä tehtaan valmiste se on. Kokeilepa vaihtaa tuo avaava lääke.

Hyvää syksyn jatkoa Sinullekin, ja voimia elämääsi!

Toivotaan, että IHME tapahtuu valtion toiminnoissa!

Herrat yrittävätkö ne saada sekä vanhukset että sairaat eliminoitua kylmästi pilven reunalle.

Ehkä tässä tapahtuu Eugen Schaumanin tapainen loppu tälle epäoikeuden mukaisuudelle. Tapahtuu mullistava räjähdys,
        jossa nämä Jumalan osan ottaneet ihmiset päätyvät sinne minne kuuluvatkin.

Nythän tilanne on Suomessa se, että koko Suomen se tavallinen työtätekevä kansa yritetään ajaan täydelliseen ahdinkoon,
        ja pieni eliitti yrittää kahmia rahat ja vallan > tehdä ns. kansan murhan elikä kansaa ollaan viemässä nälkäkuurille.
        Asuntolainan ottajat ovat yksi suuri uhri > suurimmalle osalle käy niin, että velat jää eikä mitään muuta.

Kuka on tämän kaiken takana. Eräs talousnero sanoi, että nyt otetaan malli amerikoista > ajetaan sosiaaliturva alas...
        Tosin Amerikassa se on jo mennyttä aikaa...Suomi kulkee
        muutamaa sataa vuotta perässä, joka asiassa.
        Tähän tulokseen olen tullut.

Ja valtion hallinto mitä siellä tehdään....

Keskusvirastoista tiedän niin paljon, että ne saisi tyystin lopettaa. Siellä päivisin istutaan pubeissa kokouksissa
        ja viina virtaa...Olenpa nähnyt jopa kuinka työpaikan
        kaapit ovat täynnä viinapulloja...Aamulla otetaan
        aamukahviksi viinaryyppy, jota käynnistytään ja
        samaa rataa menee työpäivätkin. Viikonloput levätään,
        että jaksetaan taas tuo työmalli hoitaa.

Mitenkähän ne asiat oikein ovat keskusvirastoissakin, kun alettaisiin niitä syynäämään! Alkoholiongelmaiset saavat
        pitää työpaikkansa, ja he eivät kykene kunnolla hoitamaan
        asioita. Sitten ihmetellään miten kaikki menee Suomessa
        ns. p.....lleen.

Toivottavasti Suomen tavallinen työtä tekevä kansa herää,
        ja nousee kapinaan! Ja hankkii oman hyvän elämänsä takaisin.

• mahaoireita???

onko joku saanut singulairista mahaoireita? luin käypähoito-sivuilta, että sellainen mahdollista ja itse olen kärsinyt vatsan oireita jo kauan. olisiko mahdollista, että lääkkeen aiheuttamia?

• kokeilkaa

minulle ei sovi hyvin mitkään lääkkeet. (kuivaa kaikki hengitys tiehyet) mutta paras apu ollut 50-60% vodka kurkun desinfiointiin illalla nukkumaan mennessä pitää vain syömiset ja juomiset hoitaa ensin odottaa vähän aikaa 30 min ja sitten valuttaa pieni tippa hitaasti kurkusta alas että se polttaa kurkkua. menee yleensä aamuun asti että ei kutise tai yskitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      185
      3631
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2532
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      121
      1257
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      15
      1220
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1129
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      74
      1100
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      904
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      900
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      40
      825
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      202
      741
    Aihe