Synti

puolustaa aina itseään

Synti aina puolustelee itseään. Sitä näkee tällä palstalla ja kaikissa Homo-kirkkojen ja Homo-uskovien keskuudessa. He eivät elä Jeesuksen sovitustyötä todeksi, vaan yrittävät puolustella itseään ja syntiään, jolloin evankeliumin eteenpäin meneminen jää todellakin kakkostilalle.

Jos ihminen todella on kohdannut Jumalan, hänellä ei olisi mitään millä itseään ja syntiään puolustaisi.
On niin helppo valita helpompi tie, kuin seurata Jeesusta. Mutta oman valinnan tie on vaikeampi kuin Jeesuksen tie, koska silloin et luota Jumalaan kaikessa, vaan omiin tekoihisi, eikä siihen mitä Jeesus on tehnyt puolestasi.
Sen minkä poika tekee vapaaksi, on todella vapaa.
Synti ei tee vapaaksi, vaan sokaisee ja sitoo ihmistä.

Jeesus sanoi: Minä olen elämän leipä.
Hän on myös sana ja meidän tulee ottaa Hänet kokonaisuudessaan, eikä vain paloja Hänestä/ Sanasta, omia näkemyksiämme ja syntiänne tukien.

21

2280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivopesu

      syntiä? Sitähän tässä yrität?

      • Juk-i-81

        Tutkiskelin Raamattua ja huomasin vanhemmassa käännöksessä Luukkaan evankeliumissa kohdan "Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. " Osaisiko joku selventää miten tätä voisi tulkita? Aika kurjaa kun Raamatun käännöksissä asiat tuppaavat muuttumaan. Uudessa käännöksessä ei enää puhuta kahdesta miehestä samalla vuoteella.

        Tulee todellakin pohtiva ja kyselevä mieleni kysyväksi miten paljon Raamattu ja sen sanoma onkaan muuttunut tähän päivään mennessä.

        Edelleenkin rakastan miestäni suuresti ja ihmettelenkin, kuinka rakkaus ja suhde kahden miehen välillä voi olla synti.


      • Enkelinpoika
        Juk-i-81 kirjoitti:

        Tutkiskelin Raamattua ja huomasin vanhemmassa käännöksessä Luukkaan evankeliumissa kohdan "Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. " Osaisiko joku selventää miten tätä voisi tulkita? Aika kurjaa kun Raamatun käännöksissä asiat tuppaavat muuttumaan. Uudessa käännöksessä ei enää puhuta kahdesta miehestä samalla vuoteella.

        Tulee todellakin pohtiva ja kyselevä mieleni kysyväksi miten paljon Raamattu ja sen sanoma onkaan muuttunut tähän päivään mennessä.

        Edelleenkin rakastan miestäni suuresti ja ihmettelenkin, kuinka rakkaus ja suhde kahden miehen välillä voi olla synti.

        Ensinnäkin täyty sanoa, että homous ja homoseksi ovat niinkuin vähän eri käsitteitä.
        Monelle uskovalle sana homo tarkoittanee samaa kuin seksi ja se ilmeiseti perustuu omaan mielikuvitukseen.

        Mietitäämpä miksi homous ja homoseksi olisi synti:
        Tätä on jauhettu täällä netissäkin uskomattoman paljon, löytämättä yhteisymmärrystä.
        Jokainen löytäköön itse kukin oman tiensä, niin olen minäkin löytänyt.
        Jumala ei ole halunnut muuttaa minua muuksi, vaikka olen rukoillut ja itkenyt Hänen edessään vuosikymmeniä. Tehnyt parannusta homoudesta omilla voimillani, koska Jumala ei tuhlaa omaa voimaansa joutavanpäiväiseen ihmisen olemuksen muuttamiseen.
        Hän on armahtanut minut tällaisena kuin olen ja rakastaa minua kaikkinensa, olimpa homo tai hetero. Homous ei ole Jumalalle kovinkaan iso ongelma, mutta meille vajavaisille se näytää olevan suurikin ongelma, joka mielestäni johtuu meidän epäuskosta, ettemme halua uskoa Jumalan armoa homoudenkaan yli tai emme usko kelpaavamme homoina Hänelle. Se mitä teemme, "homostelemmeko" vai kieltäydymme siitä, ei tee meitä yhtään hurskaammaksi, sillä josajatuksemme ja tunteemme ovat suuntautuneet koko ikämme samaan sukupuoleen, ei sitä muututa noin vaan, lakata vain olemasta homo.

        Moni kovasti homoutta vastustava uskova on omassa elämässään kipuleva ihminen juuri tässä asiassa ja on pakko yrittää todistella itselleen olevansa oikeassa.
        Kuinka moni naimisissa oleva uskovainen on pohjimmiltaan homo tai bi, mutta uskon painostuksesta päätyneet avioon vastakkaisen sukupuolen kanssa.


      • rehellisesti
        Enkelinpoika kirjoitti:

        Ensinnäkin täyty sanoa, että homous ja homoseksi ovat niinkuin vähän eri käsitteitä.
        Monelle uskovalle sana homo tarkoittanee samaa kuin seksi ja se ilmeiseti perustuu omaan mielikuvitukseen.

        Mietitäämpä miksi homous ja homoseksi olisi synti:
        Tätä on jauhettu täällä netissäkin uskomattoman paljon, löytämättä yhteisymmärrystä.
        Jokainen löytäköön itse kukin oman tiensä, niin olen minäkin löytänyt.
        Jumala ei ole halunnut muuttaa minua muuksi, vaikka olen rukoillut ja itkenyt Hänen edessään vuosikymmeniä. Tehnyt parannusta homoudesta omilla voimillani, koska Jumala ei tuhlaa omaa voimaansa joutavanpäiväiseen ihmisen olemuksen muuttamiseen.
        Hän on armahtanut minut tällaisena kuin olen ja rakastaa minua kaikkinensa, olimpa homo tai hetero. Homous ei ole Jumalalle kovinkaan iso ongelma, mutta meille vajavaisille se näytää olevan suurikin ongelma, joka mielestäni johtuu meidän epäuskosta, ettemme halua uskoa Jumalan armoa homoudenkaan yli tai emme usko kelpaavamme homoina Hänelle. Se mitä teemme, "homostelemmeko" vai kieltäydymme siitä, ei tee meitä yhtään hurskaammaksi, sillä josajatuksemme ja tunteemme ovat suuntautuneet koko ikämme samaan sukupuoleen, ei sitä muututa noin vaan, lakata vain olemasta homo.

        Moni kovasti homoutta vastustava uskova on omassa elämässään kipuleva ihminen juuri tässä asiassa ja on pakko yrittää todistella itselleen olevansa oikeassa.
        Kuinka moni naimisissa oleva uskovainen on pohjimmiltaan homo tai bi, mutta uskon painostuksesta päätyneet avioon vastakkaisen sukupuolen kanssa.

        Olet ihan oikeassa. Sellainen homomiehen avioliitto pelkän kulissin takia on hyvin epärehellistä sekä itseä että puolisoa kohtaan, ja ennen kaikkea epärehellisyys ei voi olla Jumalan tahto. On kuitenkin hyvin ironista, että sitten moni vielä luulee elävänsä Jumalan tahdon mukaan.

        Totta kai tällainen epärehellinen elämä ajaa sitten kaikenlaisia tuomitsijoita tänne homokeskusteluun selittämään, miten syntistä elämää muut viettävät, kun omaan pieneen sydämeen ei haluta nähdä eikä omaa itseä uskelleta edes oppia tuntemaan.


      • mies 50v
        Enkelinpoika kirjoitti:

        Ensinnäkin täyty sanoa, että homous ja homoseksi ovat niinkuin vähän eri käsitteitä.
        Monelle uskovalle sana homo tarkoittanee samaa kuin seksi ja se ilmeiseti perustuu omaan mielikuvitukseen.

        Mietitäämpä miksi homous ja homoseksi olisi synti:
        Tätä on jauhettu täällä netissäkin uskomattoman paljon, löytämättä yhteisymmärrystä.
        Jokainen löytäköön itse kukin oman tiensä, niin olen minäkin löytänyt.
        Jumala ei ole halunnut muuttaa minua muuksi, vaikka olen rukoillut ja itkenyt Hänen edessään vuosikymmeniä. Tehnyt parannusta homoudesta omilla voimillani, koska Jumala ei tuhlaa omaa voimaansa joutavanpäiväiseen ihmisen olemuksen muuttamiseen.
        Hän on armahtanut minut tällaisena kuin olen ja rakastaa minua kaikkinensa, olimpa homo tai hetero. Homous ei ole Jumalalle kovinkaan iso ongelma, mutta meille vajavaisille se näytää olevan suurikin ongelma, joka mielestäni johtuu meidän epäuskosta, ettemme halua uskoa Jumalan armoa homoudenkaan yli tai emme usko kelpaavamme homoina Hänelle. Se mitä teemme, "homostelemmeko" vai kieltäydymme siitä, ei tee meitä yhtään hurskaammaksi, sillä josajatuksemme ja tunteemme ovat suuntautuneet koko ikämme samaan sukupuoleen, ei sitä muututa noin vaan, lakata vain olemasta homo.

        Moni kovasti homoutta vastustava uskova on omassa elämässään kipuleva ihminen juuri tässä asiassa ja on pakko yrittää todistella itselleen olevansa oikeassa.
        Kuinka moni naimisissa oleva uskovainen on pohjimmiltaan homo tai bi, mutta uskon painostuksesta päätyneet avioon vastakkaisen sukupuolen kanssa.

        Enkelipoika, kirjoitit asiaa. Itse tulin uskoon vapaassa suunnassa kaua sitten. Vuosia meni, mutta samanlaisena homona pysyin, vaikka huusin ja itkien rukoilin Jeesusta että muutuisin. Samaan aikaan saarnapöntöstä julistettiin homot helvettiin, armo ei homoille kuulunut.
        Vieraannuin täysin seurakunnasta ja olen luopion maineessa entisten uskovien ystävien silmissä.
        Parempi näin kuin olla tuomittavana saarnapenkissä, valmiina vietäväksi mielisairaalaan. Uskovat sanovat, että et ole ollut kuuliainen Jumalalle, siksi olet joutunut luopion tielle.
        Totuus on, että olen kuunnellut järjenääntä ja pelastunut elämään normaalia ihmisen elämää.
        Mutta Herra on uskollinen, ei Hän kutsumustaan kadu. Ihmiset tuomitsevat minut kadotukseen, mutta Jeesus on minunkin (lue: kaikkien) puolesta antanut uhrin, itsensä, että minäkin saisin elää iankaikkisesti. Usko on lahja homollekin, kun se annetaan, ei kysytä mikä on taipumuksesi, ja tätä lahjaa ei oteta pois, vaikka eläisisit maailmallisesti, lahjavanhurskaus uskon kautta on aivan käsittämätöntä, ja minäkin saan omistaa sen henkilökohtaisesti, välittämättä siitä että ihmiset antavat minulle kadotustuomion.


      • itsellänikin
        mies 50v kirjoitti:

        Enkelipoika, kirjoitit asiaa. Itse tulin uskoon vapaassa suunnassa kaua sitten. Vuosia meni, mutta samanlaisena homona pysyin, vaikka huusin ja itkien rukoilin Jeesusta että muutuisin. Samaan aikaan saarnapöntöstä julistettiin homot helvettiin, armo ei homoille kuulunut.
        Vieraannuin täysin seurakunnasta ja olen luopion maineessa entisten uskovien ystävien silmissä.
        Parempi näin kuin olla tuomittavana saarnapenkissä, valmiina vietäväksi mielisairaalaan. Uskovat sanovat, että et ole ollut kuuliainen Jumalalle, siksi olet joutunut luopion tielle.
        Totuus on, että olen kuunnellut järjenääntä ja pelastunut elämään normaalia ihmisen elämää.
        Mutta Herra on uskollinen, ei Hän kutsumustaan kadu. Ihmiset tuomitsevat minut kadotukseen, mutta Jeesus on minunkin (lue: kaikkien) puolesta antanut uhrin, itsensä, että minäkin saisin elää iankaikkisesti. Usko on lahja homollekin, kun se annetaan, ei kysytä mikä on taipumuksesi, ja tätä lahjaa ei oteta pois, vaikka eläisisit maailmallisesti, lahjavanhurskaus uskon kautta on aivan käsittämätöntä, ja minäkin saan omistaa sen henkilökohtaisesti, välittämättä siitä että ihmiset antavat minulle kadotustuomion.

        Ei se muutos sillä lailla tapahdu, että rukoillaan rystyset verillä ja yritetään muuttua. Tässä tapauksessa, kuten useimmissa muissakin, Jumala tekee työn toisten ihmisten kautta ja pitkän ajan kuluessa. Ja silloinkaan ei pidä odottaa ihmeparannusta...

        Kun täällä niin usein vedotaan siihen, että kaikkien täytyy saada "olla sitä mitä on", niin huomautan, että KUKAAN meistä ei ole täysin sellainen miksi meidät on alunperin tarkoitettu. Uskovana eläminen on nimenomaan pyrkimistä ja kasvamista siihen, että meistä tulisi Jumalan tahdon mukaisia olentoja. Kasvaminen ON tuskallista, ei siitä mihinkään pääse.

        Joka tapauksessa on kyse vain ja ainoastaan siitä mikä oli ja on Jumalan alkuperäinen tarkoitus myös tässä asiassa. Eli homoudessa. Eli TARKOITTIKO Jumala miesten (tai naisten) välisen rakkaussuhteen NIMENOMAAN vaihtoehtoiseksi parisuhteen muodoksi, vai onko sillä joku muu tarkoitus??? Itse henkilökohtaisesti (entisenä biseksuaalina muuten) uskon että sillä on muu tarkoitus.

        Anyway, vain sillä TARKOITUKSELLA on merkitystä. Ei sillä mitä me itse koemme, tunnemme tai haluamme. Nykymaailmassa ei enää etsitä totuutta, vaan kaikkea mitataan omilla tunteilla. Huolestuttavaa on se, etteivät kristitytkään enää etsi Jumalan alkuperäistä tarkoitusta, minkä pitäisi olla meille kaikkein tärkein ja muut vaihtoehdot poissulkeva asia.

        Olemme varmaan kaikki yhtä mieltä siinä, että Jumalalta oli erittäin nerokasta keksiä sellainen asia kuin rakkaus. Mutta vielä nerokkaampaa oli jakaa rakkaus erilaisiin osastoihin ja lajityyppeihin.

        Jotkut asiat muuttuvat, kuten esim. naisen asema perheessä ja yhteiskunnassa. Mutta seksuaalisuus on ihmisen herkintä aluetta, ja sitä ihminen ei koskaan ole kyennyt hallitsemaan erityisen hyvin. Siksi on oltava olemassa rajat siinä mille elämän ja rakkauden alueelle seksuaalisuutta ei pidä tuoda. (Myös esim. lähisukulaisten suhteen seksi jätetään ulkopuolelle, mikä on sekin on yhä vain Jumalan tahdon mukaista.)

        Siis TARKOITTIKO Jumala alun alkaenkin niin, että voi mennä naimisiin joko miehen tai naisen kanssa (tai molempien) ihan sen mukaan mikä hyvältä tuntuu?


      • asiaan...
        itsellänikin kirjoitti:

        Ei se muutos sillä lailla tapahdu, että rukoillaan rystyset verillä ja yritetään muuttua. Tässä tapauksessa, kuten useimmissa muissakin, Jumala tekee työn toisten ihmisten kautta ja pitkän ajan kuluessa. Ja silloinkaan ei pidä odottaa ihmeparannusta...

        Kun täällä niin usein vedotaan siihen, että kaikkien täytyy saada "olla sitä mitä on", niin huomautan, että KUKAAN meistä ei ole täysin sellainen miksi meidät on alunperin tarkoitettu. Uskovana eläminen on nimenomaan pyrkimistä ja kasvamista siihen, että meistä tulisi Jumalan tahdon mukaisia olentoja. Kasvaminen ON tuskallista, ei siitä mihinkään pääse.

        Joka tapauksessa on kyse vain ja ainoastaan siitä mikä oli ja on Jumalan alkuperäinen tarkoitus myös tässä asiassa. Eli homoudessa. Eli TARKOITTIKO Jumala miesten (tai naisten) välisen rakkaussuhteen NIMENOMAAN vaihtoehtoiseksi parisuhteen muodoksi, vai onko sillä joku muu tarkoitus??? Itse henkilökohtaisesti (entisenä biseksuaalina muuten) uskon että sillä on muu tarkoitus.

        Anyway, vain sillä TARKOITUKSELLA on merkitystä. Ei sillä mitä me itse koemme, tunnemme tai haluamme. Nykymaailmassa ei enää etsitä totuutta, vaan kaikkea mitataan omilla tunteilla. Huolestuttavaa on se, etteivät kristitytkään enää etsi Jumalan alkuperäistä tarkoitusta, minkä pitäisi olla meille kaikkein tärkein ja muut vaihtoehdot poissulkeva asia.

        Olemme varmaan kaikki yhtä mieltä siinä, että Jumalalta oli erittäin nerokasta keksiä sellainen asia kuin rakkaus. Mutta vielä nerokkaampaa oli jakaa rakkaus erilaisiin osastoihin ja lajityyppeihin.

        Jotkut asiat muuttuvat, kuten esim. naisen asema perheessä ja yhteiskunnassa. Mutta seksuaalisuus on ihmisen herkintä aluetta, ja sitä ihminen ei koskaan ole kyennyt hallitsemaan erityisen hyvin. Siksi on oltava olemassa rajat siinä mille elämän ja rakkauden alueelle seksuaalisuutta ei pidä tuoda. (Myös esim. lähisukulaisten suhteen seksi jätetään ulkopuolelle, mikä on sekin on yhä vain Jumalan tahdon mukaista.)

        Siis TARKOITTIKO Jumala alun alkaenkin niin, että voi mennä naimisiin joko miehen tai naisen kanssa (tai molempien) ihan sen mukaan mikä hyvältä tuntuu?

        "Olemme varmaan kaikki yhtä mieltä siinä, että Jumalalta oli erittäin nerokasta keksiä sellainen asia kuin rakkaus."

        Jumala ei "keksinyt" sellaista asiaa kuin rakkaus. Jumala itse ON rakkaus.

        1.Joh. 4:16: "Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä."

        1.Joh. 4:8: "Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa,sillä Jumala on rakkaus."

        Yksinkertaista, eikö.


      • Anonyymi
        Enkelinpoika kirjoitti:

        Ensinnäkin täyty sanoa, että homous ja homoseksi ovat niinkuin vähän eri käsitteitä.
        Monelle uskovalle sana homo tarkoittanee samaa kuin seksi ja se ilmeiseti perustuu omaan mielikuvitukseen.

        Mietitäämpä miksi homous ja homoseksi olisi synti:
        Tätä on jauhettu täällä netissäkin uskomattoman paljon, löytämättä yhteisymmärrystä.
        Jokainen löytäköön itse kukin oman tiensä, niin olen minäkin löytänyt.
        Jumala ei ole halunnut muuttaa minua muuksi, vaikka olen rukoillut ja itkenyt Hänen edessään vuosikymmeniä. Tehnyt parannusta homoudesta omilla voimillani, koska Jumala ei tuhlaa omaa voimaansa joutavanpäiväiseen ihmisen olemuksen muuttamiseen.
        Hän on armahtanut minut tällaisena kuin olen ja rakastaa minua kaikkinensa, olimpa homo tai hetero. Homous ei ole Jumalalle kovinkaan iso ongelma, mutta meille vajavaisille se näytää olevan suurikin ongelma, joka mielestäni johtuu meidän epäuskosta, ettemme halua uskoa Jumalan armoa homoudenkaan yli tai emme usko kelpaavamme homoina Hänelle. Se mitä teemme, "homostelemmeko" vai kieltäydymme siitä, ei tee meitä yhtään hurskaammaksi, sillä josajatuksemme ja tunteemme ovat suuntautuneet koko ikämme samaan sukupuoleen, ei sitä muututa noin vaan, lakata vain olemasta homo.

        Moni kovasti homoutta vastustava uskova on omassa elämässään kipuleva ihminen juuri tässä asiassa ja on pakko yrittää todistella itselleen olevansa oikeassa.
        Kuinka moni naimisissa oleva uskovainen on pohjimmiltaan homo tai bi, mutta uskon painostuksesta päätyneet avioon vastakkaisen sukupuolen kanssa.

        Lainaus kirjoittajalta Enkelinpoika: " ´homostelemmeko´ vai kieltäydymme siitä, ei tee meitä yhtään hurskaammaksi, sillä jos ajatuksemme ja tunteemme ovat suuntautuneet koko ikämme samaan sukupuoleen, ei sitä muututa noin vaan, lakata vain olemasta homo. "
        "Jokainen löytäköön itse kukin oman tiensä, niin olen minäkin löytänyt."


        Jumala odottaa, että kilvoittelemme, emmekä antaudu ajatukselle "en kuitenkaan pysty".
        Et pystykään yksin, mutta Jumalan voima Pyhä Henki auttaa, mutta vain jos todella annat Sen auttaa. Nyt koko asenteesi on lähtenyt siitä, ettet pysty muuttamaan itseäsi tai et pysty pidättäytymään. Sehän on totta, et todellakaan pysty itse muuttamaan itseäsi, jos olet jotakin jo kauan itsessäsi pitänyt. Ja omin voimin? Et ole antanut Jumalalle täydellistä mahdollisuutta muuttaa sinua tai antaa voimaa pidättäytyä himoista, vaan olet lähtenyt itse tekemään omaa teoriaasi, jotta voisit elää kuten haluat.

        Älä levitä muille omia selityksiäsi kuin Jumalan sanana, jos olet itse epäonnistunut. Varaskin voi tuudittautua sinun laillasi omiin selityksiin, kun jatkaa himoaan varastaa muilta. Kuitenkin tiedämme selkeästi, ettei ole oikein ottaa toiselta ilman lupaa.

        Homoseksuaalisuudelle ei yleensä ihminen voi itse mitään, mutta hänen kohtalonaan on pidättäytyä siitä, minkä Jumala on kieltänyt eli samaan sukupuoleen kohdistuvasta seksistä.
        Kyllä maailmassa on paljon heterojakin, jotka ovat sinkkuja ja joilla ei ole seksisuhteita juuri sen takia, että Jumala on tarkoittanut seksin aviopuolisoiden välille. Kuitenkin heilläkin on seksuaalisia tunteita ja haluja vastakkaista sukupuolta oleviin, mutta silti he elävät onnellista elämää. Kyllä maailmassa on niin paljon muutakin ajateltavaa kuin seksi, jota homoseksuaalit pitävät usein sairaalloisesti esillä.

        Tänä päivänä ihminen laittaa usein itsensä Jumalaa suuremmaksi, ei siedä ketään opettajakseen, ohjaajakseen tai neuvojakseen elämän vaikeissa valinnoissa ja keksii selityksiä - omasta mielestään hyviäkin - jotta voi elää kuten itse haluaa eli välittämättä Jumalan tahdosta ja tuudittautua siihen, että selitys kelpaa Jumalallekin.
        Jumala ei muuta sanojaan tai ajatuksiaan, vaikka yhteiskunnassamme niitä muutettaisiin. Jumalan Sana on sama eilen, tänään ja huomenna.


    • myös vastuunsa

      Näytät olevan jonkinlainen rutiinisaarnaaja, sellaisia maallikoitahan on olemassa paljon. He tietävät synnit tarkasti oman käsityksensä mukaan ja suuntaavat sanomansa lähimmäisilleen. Mutta sekin on suuri synti. Miten moni itseään kristittynä pitävä haluaakin vain toimia Jumalan sijaisena ja tuomita lähimmäisiään Hänen puolestaan. Mutta se joka itsensä ylentää, alennetaan.
      Kristityn pitäisi pysähtyä miettimään omia tekojaan ja yrittää kehittyä paremmaksi lähimmäiseksi. Omissa synneissä on jo yhdelle ihmiselle tarpeeksi selittämistä. Nöyryyttä pitää opetella jatkuvasti. Kaikki lähimmäiset tekevät samoin, eikä meidän tarvitse heitä neuvoa vajavaisella kokemuksellamme. Kyllä Jumala omistaan pitää huolen.
      On tietenkin selvää, että maallikkosaarnaajien perinnettä ylläpitävät protestanttiset liikkeet ja lahkot ovat päässeet hämärtämään koko kristillisyyden, mutta sekään ei ole mikään puolustus. Vääriä opettajia on aina ollut ja tulee olemaan. Itse pitää valita oikein.

    • ...

      Taistelutoverini! Haluaisin käpertyä syliisi yhteisessä poterossa

      • p3xi

        itse tyydytys on synti


      • on se
        p3xi kirjoitti:

        itse tyydytys on synti

        vain synti jos ei löydy kumppania :))


    • Selibath

      Jeesuksen morsmaikkuna ei ole huolia. En hyväksy minkäänlaisia seksisuhteita vaan olen sitä mieltä että teidänkin tulisi antautua herralle sataprosenttisesti. Avioliitto on ihmismiesten keksimä laitos jonka tarkoituksena on tyydyttää miehisen lihan himo. Kun antaudut herrallemme et muuta tarvitse.

      • ainakin osittain

        Avioliittoon vihkiminen on tosiaan kristillisen kirkon toimituksista viimeisiä käyttöön otettuja.


      • ...

        Ensinnäkin, kirjoita herra sana isollakirjaimella ja toiseksi luulisin morsian olevan seurakunta ei yksilö, eli olet ulkopuolinen tällä foorumilla


      • Selibath
        ... kirjoitti:

        Ensinnäkin, kirjoita herra sana isollakirjaimella ja toiseksi luulisin morsian olevan seurakunta ei yksilö, eli olet ulkopuolinen tällä foorumilla

        Vilahtiko tässä syvästi uskovaisten ahdistava muukalaisviha ja sisäänpäinlämpiävä ennakkoluuloisuus? Onnea ja menestystä teille valituille!


    • .............

      En puolustele biseksuaalisuuttani. Olen uskossa. Mutta raamattuun en täysin usko.

      Enkä USKO että homoseksuaalisuus on syntiä. Se ei silloin ole puolustelua, niin minä vaan uskon.

      • Anonyymi

        Homoseksuaalisuus on eri asia kuin homoseksi.


    • Juuli...

      Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi!

      • Anonyymi

        Kyllä synnin saa sanoa synniksi.
        Tuomitseminen on eri asia kuin Jumalan Sanan esille tuominen silloin, kun omasta mielestä joku toimii Jumalan Sanan vastaisesti.


    • Anonyymi

      Kaikilla homouden puolustajilla, jotka sanovat olevansa uskovia on kyllä 100% väärinkäsitys siitä mitä käsite "uskova" tarkoittaa.

      Oikea kristityn usko tarkoittaa Jumalan Sanan kuulemista, sen tottelemista ja sen käskyissä vaeltamista. Siis Raamatun pitämistä ehdottoman auktoriteettina ja se käskyjen mukaan on elämässä valittava arvot. Jos uskovaksi itseään vakuuttava ihminen ei elä Raamatun arvovallan alla, ei hänen uskollaan ole Luojan silmissä mitään arvoa. Hän asettaa silloin itsensä maailman tuomariksi ja sanoo Luojalle: " Olet väärässä."

      Raamatussa puhutaan, että lopun aikoina monet luopuvat uskosta Raamattuun ja etsivät korvasyyhyynsä kaikkinaisia oppeja, VALHEENpuhujain ulkokultaisuuden vaikutusesta. Ja lisäksi sanotaan, että VALHEENpuhujain sydän on polinraudalla merkitty.

      Jos oppi-isiltä puuttuu rauha sydämestä niin on myös oppilapsilla.... Homouden puoltajat puhuvat valhettä, koska se on aivan eri asia kuin Jumalan Totuus = Raamattu.

      Helvetti on totta ja jokainen joka asettautuu puoltamaan homoutta, harjoittamaan sitä ja taistelee homouden puolesta on tiellä joka vie Helvettiin. Ikuinen itku, kärsimys, tuska, kipu.....homouden puoltamisesta. HULLU PUOLTAA HOMOUTTA!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe