jotta tämmönen tapaus....

moro!itse asun tuppukylässä ja jotenki tuntuu et lääkäritki täällä on aikamoisia tupeloita.eli alko noin 7vuotta sitten tulla kohtauksia jotka itse määritin paniikix ja psykologini "lieväksi ylijännityneeksi".no "lieviä"nämä kohtaukset oliki,mitä nyt tajutonta huimauksen ja helvetellistä tunnetta että nyt "sekoon".itellä ei tule tunnetta ettei pysty hengittää mut muuten aika samoja oireita mitä oon täältä lukenu.tuleeko muilla "epätodellista"oloa?takas asiaan eli psyko määräs xanoreja ja niitäpä tuli popsittua 2-3/vrk nämä vuodet kunnes rupes teekoosta tulee lappuja että lääkettä ei uusita....soitin psykolle ja sano et pitää tulla käymään että niistähän saattaa tulla riippuvaisex:)onneksi siellä oli isomman kaupungin lääkäri käymässä joka kysyi että mitä syön kohtausten estoon?en mitään....määräs heti seprameita 1viikko 10mg sitte 20mg jota oon nyt syöny kuukauden.kohtauksia tulee yhtä usein muttei yhtä voimakkaina.maanantaina kävi tämä samainen lääkäri paikkakunnalla ja sano että mahollisimman nopeesti nostetaan annos 40mg/vrk.saas nähdä loppusko tämä helvetti vielä sittenki....vituttaa vaan ku ei sillo 7vuotta sitte sattunu tämä samainen lääkäri:)nyt vrk coctailina 3sepramii,xanoreja tarvittaes joita kyl pari vieläki menee ja uneen zopinaxii.ai nii,sepramit määrättiin paniikkihäiriöön:)ei "lievään ylijännitykseen"onko muille sattunu samanlaisii tapauksii missä tässätapauksessa psykologi tarttis itse jotain lääkitystä.........:)
4501
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

määrää kellekään mitään lääkkeitä, hänellä kun ei ole reseptin kirjoitusoikeutta...
Ja totta kai paniikkihäiriössä pitää olla ns. pohjalääkitys, jokin lääke joka vaikuttaa serotoniini/dopamiini/non.adr. jne. aineen vaihduntaan aivoissa, ei pelkkä kohtauslääke pitkälle auta. Xanorhan jonkin verran estää kohtauksia mutta ei täysin.
Kirjoitit psykologista, psykologi EI diagnosoi ketään, diagnosin tekee AINA lääkäri, toki huomioiden psykologin lausunnot.
Etää näin.

Äänestä

Moi!

Se epätodellinen olo valitettavasti kuuluu paniikkihäiriöön... itse kärsin siitä myös. En tosin enää sen jälkeen, kun sain lääkityksen (sertraliini). Epätodellinen olo on se pahin oire omasta mielestäni. Hengenahdistus ja vapina ei ole yksinään mitään verrattuna siihen, kun tuntuu että sekoaa pää ja täytyy päästä äkkiä "pois" jonnekin, vaikka ois sillä hetkellä missä tahansa..

Paniikkihäiriö on vain kemiaa.. :)

Äänestä
  • Itsellänikin on epätodellinen olo, lähes päivittäin ja tuntuu ettei siitä ikinä pääse eroon, kun on se ajatus, että mitä tää kaikki on ja tuntuu kun omaa elämäänsä filmiltä kattelis! :( Onko kenelläkään kokemusta, että epätodellisesta olosta voi päästä?? Tuntuu ettei elämässä oo mitään elämisen arvosta, kun koko ajan tuntuu että mä en oo tässä ja nyt ja mä voin singota kohta vaikka ulkoavaruuteen. Saan paniikkikohtauksenikin sekavasta ja epätodellisesta olosta enimmäkseen! :( Tämä on kamalaa! :(

    Äänestä

  • täyttä helvettiä kirjoitti:

    Itsellänikin on epätodellinen olo, lähes päivittäin ja tuntuu ettei siitä ikinä pääse eroon, kun on se ajatus, että mitä tää kaikki on ja tuntuu kun omaa elämäänsä filmiltä kattelis! :( Onko kenelläkään kokemusta, että epätodellisesta olosta voi päästä?? Tuntuu ettei elämässä oo mitään elämisen arvosta, kun koko ajan tuntuu että mä en oo tässä ja nyt ja mä voin singota kohta vaikka ulkoavaruuteen. Saan paniikkikohtauksenikin sekavasta ja epätodellisesta olosta enimmäkseen! :( Tämä on kamalaa! :(

    Itsellänikin on epätodellinen olo, lähes päivittäin ja tuntuu ettei siitä ikinä pääse eroon, kun on se ajatus, että mitä tää kaikki on ja tuntuu kun omaa elämäänsä filmiltä kattelis! :( Onko kenelläkään kokemusta, että epätodellisesta olosta voi päästä?? Tuntuu ettei elämässä oo mitään elämisen arvosta, kun koko ajan tuntuu että mä en oo tässä ja nyt ja mä voin singota kohta vaikka ulkoavaruuteen. Saan paniikkikohtauksenikin sekavasta ja epätodellisesta olosta enimmäkseen! :( Tämä on kamalaa! :(

    NIIN ON KAMALAA MINUNKIN MIELESTÄ SE ONKIN PAHIN TÄSSÄ SAIRAUDESSA :(((( HYVÄÄ ALKAAVAA SYKSYÄ KAIKILLE : )

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


joppajoo kirjoitti:

moro!itse asun tuppukylässä ja jotenki tuntuu et lääkäritki täällä on aikamoisia tupeloita.eli alko noin 7vuotta sitten tulla kohtauksia jotka itse määritin paniikix ja psykologini "lieväksi ylijännityneeksi".no "lieviä"nämä kohtaukset oliki,mitä nyt tajutonta huimauksen ja helvetellistä tunnetta että nyt "sekoon".itellä ei tule tunnetta ettei pysty hengittää mut muuten aika samoja oireita mitä oon täältä lukenu.tuleeko muilla "epätodellista"oloa?takas asiaan eli psyko määräs xanoreja ja niitäpä tuli popsittua 2-3/vrk nämä vuodet kunnes rupes teekoosta tulee lappuja että lääkettä ei uusita....soitin psykolle ja sano et pitää tulla käymään että niistähän saattaa tulla riippuvaisex:)onneksi siellä oli isomman kaupungin lääkäri käymässä joka kysyi että mitä syön kohtausten estoon?en mitään....määräs heti seprameita 1viikko 10mg sitte 20mg jota oon nyt syöny kuukauden.kohtauksia tulee yhtä usein muttei yhtä voimakkaina.maanantaina kävi tämä samainen lääkäri paikkakunnalla ja sano että mahollisimman nopeesti nostetaan annos 40mg/vrk.saas nähdä loppusko tämä helvetti vielä sittenki....vituttaa vaan ku ei sillo 7vuotta sitte sattunu tämä samainen lääkäri:)nyt vrk coctailina 3sepramii,xanoreja tarvittaes joita kyl pari vieläki menee ja uneen zopinaxii.ai nii,sepramit määrättiin paniikkihäiriöön:)ei "lievään ylijännitykseen"onko muille sattunu samanlaisii tapauksii missä tässätapauksessa psykologi tarttis itse jotain lääkitystä.........:)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu