Uusi Yaris T-Sport esitellään Pariisin autonäyttelyssä. Myynti alkaa vuoden 2007 alussa.
http://www.worldcarfans.com/news.cfm/country/jcf/newsID/2060828.008/toyota/toyota-to-reveal-yaris-ts-at-paris
Yaris T-Sport esitellään Pariisissa
79
5693
Vastaukset
- jani k
Voiko pitää paikkansa,että tuolla 1.8Litran,132hevosvoimalla uusi T-Sport Yaris todellakin kulkee 194km/h -huippunopeutta?.
Kuinka vähän mahtaa sitten kiihtyvyys 0-100km/h OLLA,
alle 7s. ?.- tästä
Epäilen vahvasti noiden lukemien paikkaansapitävyyttä.
- epäilyttäjä
tästä kirjoitti:
Epäilen vahvasti noiden lukemien paikkaansapitävyyttä.
niissä epäilyttää? Ei tuo teho, eikä todennäköisesti suorituskykykään, paljon jää Ford Fiesta ST:lle, VW Polo GTI:lle tai Mitsu Colt CZT:lle, koska Yaris tulee olemaan em. kevyempi(kuten normaaliteho-versioissakin)
Olishan tietysti kiva, että siinä olisi tehoa kilpailijoitaan enemmän, luokkaa 160 hv jota ko. moottorista ei ole edes vaikea saavuttaa, niin jäisivät jo mielikuvissa
- VVT-i 1.8
Eipä ole kovin huimasti otettu irti tuosta myllystä... No mutta sama kone on tulossa Aurikseen kahtena versiona eli tuo sekä T-sport missä lukema n. 200hv.
ei ole huimasti tehoja otettu juu...MUTTA siitä saa todella helposti reilujakin lisätehoja mm. TTEn kompressorin avulla, kuten "Toyoyta-tietoa" on tällä palstalla aiemmin kertonut!
tosin kyllä noillakin 132hv tehoilla saa aikalailla saman suorituskyvyn kuin mm. VW Polo GTI ja Ford Fiesta ST 150hv tehoilla, koska Yaris tullee paljon kevyemmäksi- faktaa esille?
Pitääkö tuo paikkansa???.
- Mutta Suomeen ??
faktaa esille? kirjoitti:
Pitääkö tuo paikkansa???.
Siitä ei ole tietoa. Oli jonkun Saksalaisen autolehden sivuilla, katsotaan jos löytyisi linkki.
- kevyemmäksi?
toyota4ever kirjoitti:
ei ole huimasti tehoja otettu juu...MUTTA siitä saa todella helposti reilujakin lisätehoja mm. TTEn kompressorin avulla, kuten "Toyoyta-tietoa" on tällä palstalla aiemmin kertonut!
tosin kyllä noillakin 132hv tehoilla saa aikalailla saman suorituskyvyn kuin mm. VW Polo GTI ja Ford Fiesta ST 150hv tehoilla, koska Yaris tullee paljon kevyemmäksiEikös nuo kaikki noin paina 1100-1200kg?
kevyemmäksi? kirjoitti:
Eikös nuo kaikki noin paina 1100-1200kg?
ovat kyllä tuossa haarukassa, MUTTA tuo 100 kiloakin riittää tekemään aikamoisen eron.
- Saara
toyota4ever kirjoitti:
ovat kyllä tuossa haarukassa, MUTTA tuo 100 kiloakin riittää tekemään aikamoisen eron.
Kerropa missä haarukassa tuo ero olisi?
Saara kirjoitti:
Kerropa missä haarukassa tuo ero olisi?
on reilun 0,5s paikkeilla, Yarisin hyväksi. Ero ei näin kuulosta isolta, mutta vertailussa tuo ero voi riittää kirkkaaseen voittoon tai reiluun jumbosijaan!
- Saara
toyota4ever kirjoitti:
on reilun 0,5s paikkeilla, Yarisin hyväksi. Ero ei näin kuulosta isolta, mutta vertailussa tuo ero voi riittää kirkkaaseen voittoon tai reiluun jumbosijaan!
Mitkä sitten ovat tosiasiallisesti Yaris T Sportin kilpailijat markkinoillamme?
- 1,8T:lle....
toyota4ever kirjoitti:
ei ole huimasti tehoja otettu juu...MUTTA siitä saa todella helposti reilujakin lisätehoja mm. TTEn kompressorin avulla, kuten "Toyoyta-tietoa" on tällä palstalla aiemmin kertonut!
tosin kyllä noillakin 132hv tehoilla saa aikalailla saman suorituskyvyn kuin mm. VW Polo GTI ja Ford Fiesta ST 150hv tehoilla, koska Yaris tullee paljon kevyemmäksiTeholukuna 132 hv on kohtalainen, vaan käytännön ajon miellyttävyydessä ja ripeydessä vääntö on se joka ratkaisee. Ja tossa se jää reilusti alle ahdetun bensakoneen eli vaikkapa Volkkari-konsernin 150 heppaisen version 220-230 Nm:n joka tulee jo 1500 rpm:n kohdalla. Ei tartte piiskata välttämättä isoilla kierroksilla ja pikkuvaihteilla, tietenkin jos haluaa niin tuo turbokone mahdollistaa senkin. Ja tuo tehokin jää liki 20 heppaa perus-1,8T:stä. Eli ei jakoja edelleenkään Polo GTI:lle eikä Ibiza FR 150:lle....
- lisäys........
1,8T:lle.... kirjoitti:
Teholukuna 132 hv on kohtalainen, vaan käytännön ajon miellyttävyydessä ja ripeydessä vääntö on se joka ratkaisee. Ja tossa se jää reilusti alle ahdetun bensakoneen eli vaikkapa Volkkari-konsernin 150 heppaisen version 220-230 Nm:n joka tulee jo 1500 rpm:n kohdalla. Ei tartte piiskata välttämättä isoilla kierroksilla ja pikkuvaihteilla, tietenkin jos haluaa niin tuo turbokone mahdollistaa senkin. Ja tuo tehokin jää liki 20 heppaa perus-1,8T:stä. Eli ei jakoja edelleenkään Polo GTI:lle eikä Ibiza FR 150:lle....
Auto Bildin pikkusport-vertailussa Ibiza FR:lle mitattiin mm. 0-100:seen 7,9 sek ja Pololle 8 sekkaa, ja www.zeperfs.com-sivuilta löytyy eri merkkien suoritusmittaus-arvoja, FR:llä arvo 7,8 sek. Pystyykö 132 hv:n T-Sport samaan?
Saara kirjoitti:
Mitkä sitten ovat tosiasiallisesti Yaris T Sportin kilpailijat markkinoillamme?
kilpailijoita ovat, kuten tuossa ylempänä keskustelussa kirjoitin otsikolla "tehoista", ainakin Mitsubishi Colt CZT, Seat Ibiza FR, Ford Fiesta ST!
lisäys........ kirjoitti:
Auto Bildin pikkusport-vertailussa Ibiza FR:lle mitattiin mm. 0-100:seen 7,9 sek ja Pololle 8 sekkaa, ja www.zeperfs.com-sivuilta löytyy eri merkkien suoritusmittaus-arvoja, FR:llä arvo 7,8 sek. Pystyykö 132 hv:n T-Sport samaan?
turbo-autolta(ja vielä saksalaiselta) vaaditaan täysin optimilähtö, jota muuten ei taida osata kaikki kotiinpäinvetävät saksalais-toimittajatkaan, jotta tuon tehtaanarvon alle pääsee...
yarisin kiihtyvyydeksi veikkaisin reilusti alle 9 kuitenkin, sitten vielä kun tod.näk Yaris tulee edullisemmaksi kuin nuo VAG-lelut voi asiaa korjata(jolloin muuten takuukin vielä säilyy) varustamalla Yaris TTE:n kompressorilla, ja sitten mennäänkin jo 7 paikkeille!!!- Hasse
toyota4ever kirjoitti:
kilpailijoita ovat, kuten tuossa ylempänä keskustelussa kirjoitin otsikolla "tehoista", ainakin Mitsubishi Colt CZT, Seat Ibiza FR, Ford Fiesta ST!
Ihan kaupallisessa mielessä kai Polo GTI:kin on selkeä kilpailija?
Hasse kirjoitti:
Ihan kaupallisessa mielessä kai Polo GTI:kin on selkeä kilpailija?
kyllähän sekin vag-ryhmän auto kuuluu niihin
- ts turbo
toyota4ever kirjoitti:
ei ole huimasti tehoja otettu juu...MUTTA siitä saa todella helposti reilujakin lisätehoja mm. TTEn kompressorin avulla, kuten "Toyoyta-tietoa" on tällä palstalla aiemmin kertonut!
tosin kyllä noillakin 132hv tehoilla saa aikalailla saman suorituskyvyn kuin mm. VW Polo GTI ja Ford Fiesta ST 150hv tehoilla, koska Yaris tullee paljon kevyemmäksiPainaa 1025 kg ja TM12/2004 mittasi ts turbolle 0-100 km/h 8,2 s ja 0-400 m 16,0s. Eipä taida paino ratkaista jos hevoset on laiskoja.
ts turbo kirjoitti:
Painaa 1025 kg ja TM12/2004 mittasi ts turbolle 0-100 km/h 8,2 s ja 0-400 m 16,0s. Eipä taida paino ratkaista jos hevoset on laiskoja.
mihin sen olisi pitänyt sitten kiihtyä?!
nii alle 6 tietty!
Kyllähän se jäi tietysti tehtaan ilmoittamasta 7.9s, kuten japanilaiset aina suomalaistesteissä, peräti 0.3s!!! Keskieuroopassa ok kuitenkin menty 7.5-7.9 tehtaan arvon alle useammassa testissä!- Sulander
toyota4ever kirjoitti:
turbo-autolta(ja vielä saksalaiselta) vaaditaan täysin optimilähtö, jota muuten ei taida osata kaikki kotiinpäinvetävät saksalais-toimittajatkaan, jotta tuon tehtaanarvon alle pääsee...
yarisin kiihtyvyydeksi veikkaisin reilusti alle 9 kuitenkin, sitten vielä kun tod.näk Yaris tulee edullisemmaksi kuin nuo VAG-lelut voi asiaa korjata(jolloin muuten takuukin vielä säilyy) varustamalla Yaris TTE:n kompressorilla, ja sitten mennäänkin jo 7 paikkeille!!!No, kyllä noihin VAG-leluihin löytyy myös lisätehoja pikkuisella lisäpanostuksella, joten Yaris ei pärjää sittenkään... Ja löytyyhän kokoluokasta myös muita, joihin nopeutta saa helpostikin lisää.
- Sulander
toyota4ever kirjoitti:
mihin sen olisi pitänyt sitten kiihtyä?!
nii alle 6 tietty!
Kyllähän se jäi tietysti tehtaan ilmoittamasta 7.9s, kuten japanilaiset aina suomalaistesteissä, peräti 0.3s!!! Keskieuroopassa ok kuitenkin menty 7.5-7.9 tehtaan arvon alle useammassa testissä!Väitteittesi todentamiseksi linkit kyseisiin testeihin, kiitos!
toyota4ever kirjoitti:
mihin sen olisi pitänyt sitten kiihtyä?!
nii alle 6 tietty!
Kyllähän se jäi tietysti tehtaan ilmoittamasta 7.9s, kuten japanilaiset aina suomalaistesteissä, peräti 0.3s!!! Keskieuroopassa ok kuitenkin menty 7.5-7.9 tehtaan arvon alle useammassa testissä!linkkejä en pysty antamaan vain tiedot:tm testi oli numero 14/02 ja myös jutut netistä löytyy www.Autoweek.nl automotorundsport.de sekä auto strassen verkehristä sivuilta
Sulander kirjoitti:
Väitteittesi todentamiseksi linkit kyseisiin testeihin, kiitos!
riisikippo ruostuu, tuulessa kaatuu sun muihin provoiluihin saa tuollaista vastausta ikinä, mutta annas olla kun €uro(-premium)-autoja tulee puhe nii kyllä ollaan heti valittamassa ja vaatimassa tarkkoja todisteita
Sulander kirjoitti:
No, kyllä noihin VAG-leluihin löytyy myös lisätehoja pikkuisella lisäpanostuksella, joten Yaris ei pärjää sittenkään... Ja löytyyhän kokoluokasta myös muita, joihin nopeutta saa helpostikin lisää.
miten noihin VAGeihin saa lisätehoja pienellä panostuksella, kun puhe oli takuun alaisesta, ai niin "lastulla" juu, MUTTTA minäpä tiedän että ainakin Volkswagen, ja kai muutkin konserni-merkit, on kieltänyt lastujen käytön jo toista vuotta sitten, syistä jotka ovat(nyt vasta?!)esillä viimeisimmässä Autobild'issä: mm. palaneita katteja, sulaneita turbon johdin siipiä jne jne.
- riittäpi...
toyota4ever kirjoitti:
miten noihin VAGeihin saa lisätehoja pienellä panostuksella, kun puhe oli takuun alaisesta, ai niin "lastulla" juu, MUTTTA minäpä tiedän että ainakin Volkswagen, ja kai muutkin konserni-merkit, on kieltänyt lastujen käytön jo toista vuotta sitten, syistä jotka ovat(nyt vasta?!)esillä viimeisimmässä Autobild'issä: mm. palaneita katteja, sulaneita turbon johdin siipiä jne jne.
Pultatkaa vaan siihen varikseen kiinni jälkiasennusahdinta vaan, ei paljoa haittaa. Vakio 150 hv turbo-Ibiza näyttää takavalot. Ottakaa huomioon myös auton ilmanvastus kaiken päälle, uusin Yaris korkeampi kuin Ibiza tai Polo, se korkeus verottaa ilmanvastuskerrointa. Nauratti eräs tojofanaatikko kun väitti että edellisen korimallin ts-Yaris hakkaa kaikki pikkusportit kulullaan, anti mun kaikki kestää!
riittäpi... kirjoitti:
Pultatkaa vaan siihen varikseen kiinni jälkiasennusahdinta vaan, ei paljoa haittaa. Vakio 150 hv turbo-Ibiza näyttää takavalot. Ottakaa huomioon myös auton ilmanvastus kaiken päälle, uusin Yaris korkeampi kuin Ibiza tai Polo, se korkeus verottaa ilmanvastuskerrointa. Nauratti eräs tojofanaatikko kun väitti että edellisen korimallin ts-Yaris hakkaa kaikki pikkusportit kulullaan, anti mun kaikki kestää!
Yaris TS ei jää kun alle sekunnin 0-100kmh kiihdytyksessä...
lisäksi eroo vielä pienentää helpommalla liikkeelle lähtevyydellä: vaan kaasu pohjaan ja kytkin ylös kun volkkareissa (ja vielä turbo-...)niin joutuu oikeen kikkailemaan kytkimen nostossa että se tapahtuu veto
alueella ja sitten toivotaan ettei polteta kytkintä ja/tai renkaita
ja mm. ohituskiihtyvyys, siis lähtö alkuvauhdista on parempi..
PS.Ja toi ilmanvastus..ei se korkeus ole aino vaikuttava tekijä
PPS. ja tämä kaikki vuodatus vain siitä syystä ettei, Eurooppalaiset vaan osaa!!!- testasi
toyota4ever kirjoitti:
mihin sen olisi pitänyt sitten kiihtyä?!
nii alle 6 tietty!
Kyllähän se jäi tietysti tehtaan ilmoittamasta 7.9s, kuten japanilaiset aina suomalaistesteissä, peräti 0.3s!!! Keskieuroopassa ok kuitenkin menty 7.5-7.9 tehtaan arvon alle useammassa testissä!polo gti:n ja 0-100km/h meni 7,7s eli ainahan noi euroopanlehdissä menee ...
- osaa
toyota4ever kirjoitti:
Yaris TS ei jää kun alle sekunnin 0-100kmh kiihdytyksessä...
lisäksi eroo vielä pienentää helpommalla liikkeelle lähtevyydellä: vaan kaasu pohjaan ja kytkin ylös kun volkkareissa (ja vielä turbo-...)niin joutuu oikeen kikkailemaan kytkimen nostossa että se tapahtuu veto
alueella ja sitten toivotaan ettei polteta kytkintä ja/tai renkaita
ja mm. ohituskiihtyvyys, siis lähtö alkuvauhdista on parempi..
PS.Ja toi ilmanvastus..ei se korkeus ole aino vaikuttava tekijä
PPS. ja tämä kaikki vuodatus vain siitä syystä ettei, Eurooppalaiset vaan osaa!!!sport auto 05/2006 ajoi 1,4 koneisen golffin joka ei ole mikään muu kuin perheauto ja kiihtyvyys 0-100km/h 7,2 s
osaa kirjoitti:
sport auto 05/2006 ajoi 1,4 koneisen golffin joka ei ole mikään muu kuin perheauto ja kiihtyvyys 0-100km/h 7,2 s
näköjään niitä onnistujiikin on
testasi kirjoitti:
polo gti:n ja 0-100km/h meni 7,7s eli ainahan noi euroopanlehdissä menee ...
näkyy...mutta puhe olikin siitä, että miksei ne saa japanilaisii autoja sitten tehtaan arvoihin tosin lähemmäs mm. italiassa, ruotsissa, ja hollannissa päästään sentää kun täällä suomilandiassa
- corolla.
toyota4ever kirjoitti:
mihin sen olisi pitänyt sitten kiihtyä?!
nii alle 6 tietty!
Kyllähän se jäi tietysti tehtaan ilmoittamasta 7.9s, kuten japanilaiset aina suomalaistesteissä, peräti 0.3s!!! Keskieuroopassa ok kuitenkin menty 7.5-7.9 tehtaan arvon alle useammassa testissä!ts:n 0-100km/h 7,7s kun tehdas lupaa 8,2s eli kyllä tm:n pojat homman osaa eli ei aina
corolla. kirjoitti:
ts:n 0-100km/h 7,7s kun tehdas lupaa 8,2s eli kyllä tm:n pojat homman osaa eli ei aina
eivät osaa, koska muissa maissa testitulokset ovat 7.2-7.6 haarukassa!
tosin huomasin tuota TM 10/02 tarkemmin lukiessa että sen kiihdytysmittausten tulosta ei ehkä voi suoraan verrata keskieuroopan lehtiin,
koska siinä on mainittu olleen 2 henkilöä ja painava mittalaite-tietokone kyydissä
tosin ihmetyttää että ko. vetailussa mukana ollut Civic typerä ajettiin eri mittalaitteella(mahdollisesti tilanne on sitten näin muissakin TM testeissä)toyota4ever kirjoitti:
eivät osaa, koska muissa maissa testitulokset ovat 7.2-7.6 haarukassa!
tosin huomasin tuota TM 10/02 tarkemmin lukiessa että sen kiihdytysmittausten tulosta ei ehkä voi suoraan verrata keskieuroopan lehtiin,
koska siinä on mainittu olleen 2 henkilöä ja painava mittalaite-tietokone kyydissä
tosin ihmetyttää että ko. vetailussa mukana ollut Civic typerä ajettiin eri mittalaitteella(mahdollisesti tilanne on sitten näin muissakin TM testeissä)siis kun muualla kiihdytys mittaukset tehdään kevyellä mittalaittella pelkkä kuljettaja autossa
- Sulander
toyota4ever kirjoitti:
siis kun muualla kiihdytys mittaukset tehdään kevyellä mittalaittella pelkkä kuljettaja autossa
Laita ny äkkiä noottia TM:n testaajille, että ovat kaltoin kohdelleet Yarista testin aikana. Eihän tuo ny kävele lainkaan, että tommottia menivät tekemään.
Sulander kirjoitti:
Laita ny äkkiä noottia TM:n testaajille, että ovat kaltoin kohdelleet Yarista testin aikana. Eihän tuo ny kävele lainkaan, että tommottia menivät tekemään.
tästä kannata sinne kirjoitella, ne kun ovat nielleet "reemijumi-syötin"!!!
eli tuota kiihdytysjuttua, kuten ei ohjattavuuttakaan, pidetä "reemijumeissa" ongelmana vaan "riisikupeissa"- Sulander
toyota4ever kirjoitti:
tästä kannata sinne kirjoitella, ne kun ovat nielleet "reemijumi-syötin"!!!
eli tuota kiihdytysjuttua, kuten ei ohjattavuuttakaan, pidetä "reemijumeissa" ongelmana vaan "riisikupeissa"turha sitten täälläkään itkeä. Itse olen joskus kirjoittanut kyseiseen lehteen ja kommentoinut jotakin asiaa. Olen saanut ihan asiallisen vastauksen, joka on sisällöltään tyydyttänyt. Kannattaisi kokeilla...
Sulander kirjoitti:
turha sitten täälläkään itkeä. Itse olen joskus kirjoittanut kyseiseen lehteen ja kommentoinut jotakin asiaa. Olen saanut ihan asiallisen vastauksen, joka on sisällöltään tyydyttänyt. Kannattaisi kokeilla...
enpä oo sitä itkenyt... te €uromerkin omistajat käytte täällä itkemässä!
ja tuo toinen juttu. ei niiden ennakkoasenteita voi muuttaa millään kirjepalsta-jutulla...
asenteen näkee joka jutusta, saksalaista kun pitää urissa ja tuulessa paimentaa, ja kun se meinaa väistökokeessa karata lepikkoon
(jollei purista hampaat irvessä 2 kädellä ratista) niin tämä on joko tarkan ohjauksen ominaisuus tai sitten se ohitettaaan olankohautuksella, toista on kirjoittelu vähäisempien japanilaisissa esiintyvien ominaisuuksien arvionti...
mm. em. ura- ja tuulijutut nimenomaan aiheutuvat siitä ettei japanilaista ajeta rattia puristamalla, jolloin se kyllä alkaa seurata uria, ja näin tekee moni muukin automerkkin- Sulander
toyota4ever kirjoitti:
enpä oo sitä itkenyt... te €uromerkin omistajat käytte täällä itkemässä!
ja tuo toinen juttu. ei niiden ennakkoasenteita voi muuttaa millään kirjepalsta-jutulla...
asenteen näkee joka jutusta, saksalaista kun pitää urissa ja tuulessa paimentaa, ja kun se meinaa väistökokeessa karata lepikkoon
(jollei purista hampaat irvessä 2 kädellä ratista) niin tämä on joko tarkan ohjauksen ominaisuus tai sitten se ohitettaaan olankohautuksella, toista on kirjoittelu vähäisempien japanilaisissa esiintyvien ominaisuuksien arvionti...
mm. em. ura- ja tuulijutut nimenomaan aiheutuvat siitä ettei japanilaista ajeta rattia puristamalla, jolloin se kyllä alkaa seurata uria, ja näin tekee moni muukin automerkkinOmasta kirjoittelustasi heijastuu myös vahva €uromerkkivastaisuus, joka ei perustu täysin tietoon vaan usein tunteeseen. Oliskos sille jotain tehtävissä? Oletkos niitä joko tai -ihmisiä? Autojen suhteen kannattaisi olla hieman neutraalimpi, koska hyviä/huonoja puolia löytyy joka merkistä ja mallista.
Toisekseen: kirjoitin aikanaan suoraan TM:n erään jutun kirjoittaneelle toimittajalle ja sain asiallisen vastauksen. Onko asiallisen kommentin lähettäminen TM:n toimittajille niin vaikeaa? Kyllä he vastaavat, jos esität tuon esittämäsi ongelman hyvin perusteltuna. Parannusehdotukset testeihin otetaan varmaankin mielihyvin vastaan. - kirjoitti
toyota4ever kirjoitti:
enpä oo sitä itkenyt... te €uromerkin omistajat käytte täällä itkemässä!
ja tuo toinen juttu. ei niiden ennakkoasenteita voi muuttaa millään kirjepalsta-jutulla...
asenteen näkee joka jutusta, saksalaista kun pitää urissa ja tuulessa paimentaa, ja kun se meinaa väistökokeessa karata lepikkoon
(jollei purista hampaat irvessä 2 kädellä ratista) niin tämä on joko tarkan ohjauksen ominaisuus tai sitten se ohitettaaan olankohautuksella, toista on kirjoittelu vähäisempien japanilaisissa esiintyvien ominaisuuksien arvionti...
mm. em. ura- ja tuulijutut nimenomaan aiheutuvat siitä ettei japanilaista ajeta rattia puristamalla, jolloin se kyllä alkaa seurata uria, ja näin tekee moni muukin automerkkinnettiauto kun testasi yarista . allaolevat 35-sarjan renkaat aiheuttavat huomattavaa vetelyä ja tempomista urissa. Alustaltaan tämä Yaris ei ole kovuudeltaan pahimmasta päästä, mutta urainen tie vaatii jatkuvaa keskittymistä ajolinjojen pitämiseksi kurissa.
- merkitystä?
Mutta Suomeen ?? kirjoitti:
Siitä ei ole tietoa. Oli jonkun Saksalaisen autolehden sivuilla, katsotaan jos löytyisi linkki.
Onko sillä mitään väliä kiihtyykö Yaris, Polo, ym. 7s vai 10s 0-100km/h? Eivät ne urheiluautoja ole
Sulander kirjoitti:
Omasta kirjoittelustasi heijastuu myös vahva €uromerkkivastaisuus, joka ei perustu täysin tietoon vaan usein tunteeseen. Oliskos sille jotain tehtävissä? Oletkos niitä joko tai -ihmisiä? Autojen suhteen kannattaisi olla hieman neutraalimpi, koska hyviä/huonoja puolia löytyy joka merkistä ja mallista.
Toisekseen: kirjoitin aikanaan suoraan TM:n erään jutun kirjoittaneelle toimittajalle ja sain asiallisen vastauksen. Onko asiallisen kommentin lähettäminen TM:n toimittajille niin vaikeaa? Kyllä he vastaavat, jos esität tuon esittämäsi ongelman hyvin perusteltuna. Parannusehdotukset testeihin otetaan varmaankin mielihyvin vastaan.olisi tehtävissä, jos olisin kokenut paremman euro-auton!!
Olen kuitenkin koeajanut tai omistanut 10 euroautoo (mm.opel, fiat, mercedes,ford..) joissa kaikissa on ajamiin/omistamiin japseihin(neljä toyota, pari honda, pari nissan, mitsubishi, subaru) verrattuna puuttunut esim se ohituksia helpottava,innokkaasti kiertävä, vähäkulutuksinen moottori, niissä enemmän erilaisia kolinoita ja muita ylimääräsiä ääniä, siis korkeamman melutason lisäksi ja kun vielä vikoina löytyy asiakkaan laskuun mm. kerran vuoteen löystyviä, ja parin vuoden välein vaihtoon meneviä, tukivarsia , öljynsyöntiä jne
PS.Ja en vaan ymmärrä edelleenkään noita euroautojen "ylivertaisia" ajo-ominaisuuksia niin raskas ohjaus että ohjaamiseen pitää erikseen paneutua kahdella kädellä hampaat irvessä, joka ainakin itsellä aiheuttaa enemmän ajon kiemurtelua ja sitä kautta ajon rasittavuutta, kun taas japsien kevyttä ohjausta voi matkalla pitää rennosti vasemmalla kädellä "kello ysistä"
PPS mutta sinähän sanoisit mainitsemani jutut japseista, joten turha meidän on jatkaa tätä väittelyä...tilakin taitaa loppua, ainakin tässä keskustelupuussa, kohta kesken...kirjoitti kirjoitti:
nettiauto kun testasi yarista . allaolevat 35-sarjan renkaat aiheuttavat huomattavaa vetelyä ja tempomista urissa. Alustaltaan tämä Yaris ei ole kovuudeltaan pahimmasta päästä, mutta urainen tie vaatii jatkuvaa keskittymistä ajolinjojen pitämiseksi kurissa.
ko. julkaisu sanoi polosta matalaprofiilirenkailla
..niinpä nii, yllättäen ei mitään negatiivista, jaa tämä ei ole vw hyvyyttä..- tieto?
toyota4ever kirjoitti:
ei ole huimasti tehoja otettu juu...MUTTA siitä saa todella helposti reilujakin lisätehoja mm. TTEn kompressorin avulla, kuten "Toyoyta-tietoa" on tällä palstalla aiemmin kertonut!
tosin kyllä noillakin 132hv tehoilla saa aikalailla saman suorituskyvyn kuin mm. VW Polo GTI ja Ford Fiesta ST 150hv tehoilla, koska Yaris tullee paljon kevyemmäksikun tiedät että yaris on paljon kevyenpi kuin muut pikku gti autot.yaris 1,3 linea sol omamassa 1095 kg, polo 1,4 comforline omamassa 1096 kg, colt 95 invite cool omamassa 1045 kg. onko niin että yaris onkin perusautoon lisännyt vain tehokkaaman moottorin ja jättänyt korin jäykistämättä eikä ole panostanut jarruihin eikä voimansiirtoon??? colt czt:n omamassa on 1135 kg eli 7,56 hv/kg samalla teho/paino suhteella yaris saisi painaa 999 kg ja ollakseen paljon kevyenpi saisi painaa varmaan 924 kg.
tieto? kirjoitti:
kun tiedät että yaris on paljon kevyenpi kuin muut pikku gti autot.yaris 1,3 linea sol omamassa 1095 kg, polo 1,4 comforline omamassa 1096 kg, colt 95 invite cool omamassa 1045 kg. onko niin että yaris onkin perusautoon lisännyt vain tehokkaaman moottorin ja jättänyt korin jäykistämättä eikä ole panostanut jarruihin eikä voimansiirtoon??? colt czt:n omamassa on 1135 kg eli 7,56 hv/kg samalla teho/paino suhteella yaris saisi painaa 999 kg ja ollakseen paljon kevyenpi saisi painaa varmaan 924 kg.
alle Yaris sol plus painosta puhetta eli 1050 tullee painamaan!
eli tuohon "jätetty jäykistämättä..." eipä taida olla tarve juurikaan jäykistellä, sen verran vääntöjäykkä kori vakio-Yarisissakin on!- Susa
toyota4ever kirjoitti:
alle Yaris sol plus painosta puhetta eli 1050 tullee painamaan!
eli tuohon "jätetty jäykistämättä..." eipä taida olla tarve juurikaan jäykistellä, sen verran vääntöjäykkä kori vakio-Yarisissakin on!Yariksen perusmallin kori ei todella kestäisi noita täällä mainittuja tehoja. Voisit ottaa asiantuntevilta tahoilta asiasta selvää. Soita lähimmälle virityspajalle, niin kuulet totuuden.
Susa kirjoitti:
Yariksen perusmallin kori ei todella kestäisi noita täällä mainittuja tehoja. Voisit ottaa asiantuntevilta tahoilta asiasta selvää. Soita lähimmälle virityspajalle, niin kuulet totuuden.
lisää, minä kuutelen...tai sitten en!!!!
- on todella
toyota4ever kirjoitti:
alle Yaris sol plus painosta puhetta eli 1050 tullee painamaan!
eli tuohon "jätetty jäykistämättä..." eipä taida olla tarve juurikaan jäykistellä, sen verran vääntöjäykkä kori vakio-Yarisissakin on!kevyt moottori kun painaa vähemmän kuin 3 pyttynen litran moottori. 1.0 vvt-i yaris painaa 1055kg eikä autossa ole ilmastointia , levyjarruja takana eikä vcs järjestelmää. tosin nämä lisävarusteet todennäköisesti keventävät auto yli 100 kg
- GTI-series.
mainittiin,että tuossa,uuden T-Sport TSI Yariksen 1.8Litraisessa moottorissa on hevosvoimia vain 132hv.,mutta hevosvoima/vääntö-tehot HÄMÄÄVÄT suoritus-arvoja jotka ovat "KILPAILUKYKYISET" saman koko-luokan ja teho-luokan malleihin verrattuna!.
Mm.tähän verrattuna:
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/VW_News.nsf/0/8F207C40A85FBB91C22571450047D73F?OpenDocument&db=olen sanonut aiemmin tässä keskustelussa !
7-9 kiloo on hevosvoiman kuljetettavana on kaikissa tämän kokoluokan autoissasiis niin tulee TS yarisiin kuin on mm.VW polo GTI ja Mitsu Colt CZT
- Reini
Yaris T-Sportille tulee vauhdikas kilpailija uuden Corsan(vm. 2007) OPC-versiosta. Ennakkotietojen mukaan 1.6-koneella ja 190 hp. Potkua luulisi löytyvän.
- Opel JYRÄÄ!.
Taitaa Toyotalle tulla "paniikki",kun tuo ensivuoden alusta tuleva,uusi Yaris T-Sport saa kilpailijan tuosta uudesta (1.6)Litraisesta OPC Corsasta,jossa on (190)hv!. =)
ensivuonna tulevasta Yarisista kyllä tulee!!!
Täällähän on ollut juttua että yarisin kohdalla Toyotan Euroopan kilpailuyksikkö TTE kehittäisi, kuten tekivät edelliseenkin yariisiin (jossa teho muuten nousi 86>140), jälkeenpäin(-kin) asennettavan (ja takuun säilytttävän) kompressoriahtimen jolla teho nousee vakiosta ~130 hevosesta tuonne 200 hepan hujakoille, ja virivaraa on, tämänkin jälkeen ilman suurempia muutoksia 100hv !
KUMMA JUTTU EDELLEEN on sellainen, että näissä nettikeskusteluissa €urofanaatikot eivät meinaa tajuta tehopainosuhteen ja paperillä olevan tehon ja ajossa tuntuvan tehon vaikutusta suorituskykyyn, nimittäin Yaris tulee olemaan sekä sen verran kilpailijoita kevyempi että siin tulee olemaan väänökkäämpi kone että jo perus TS yaris ~130 hv tullee pieksemään ~150hv kilpailijansa mm Fiesta ST ja VW Polojuttua aiheesta muunmuassa täällä http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000797&posting=22000000018677521
- Aldar
toyota4ever kirjoitti:
ensivuonna tulevasta Yarisista kyllä tulee!!!
Täällähän on ollut juttua että yarisin kohdalla Toyotan Euroopan kilpailuyksikkö TTE kehittäisi, kuten tekivät edelliseenkin yariisiin (jossa teho muuten nousi 86>140), jälkeenpäin(-kin) asennettavan (ja takuun säilytttävän) kompressoriahtimen jolla teho nousee vakiosta ~130 hevosesta tuonne 200 hepan hujakoille, ja virivaraa on, tämänkin jälkeen ilman suurempia muutoksia 100hv !
KUMMA JUTTU EDELLEEN on sellainen, että näissä nettikeskusteluissa €urofanaatikot eivät meinaa tajuta tehopainosuhteen ja paperillä olevan tehon ja ajossa tuntuvan tehon vaikutusta suorituskykyyn, nimittäin Yaris tulee olemaan sekä sen verran kilpailijoita kevyempi että siin tulee olemaan väänökkäämpi kone että jo perus TS yaris ~130 hv tullee pieksemään ~150hv kilpailijansa mm Fiesta ST ja VW PoloSullahan jutut paranee viesti viestiltä. Hevosvoimat kasvaa koko ajan vaikka T-Sportin kohdalla ne ,perusmallia vaille, ovat vielä huhujen asteella. Ja perus T-Sport ei pärjää mainitsemillesi autoille. Tehopainosuhde ei ole ainoa tekijä, joka merkitsee.
PS. Kerrotko, miten 180-190 hp:iin lisätään helposti 100 hp:ta, ihan tuosta vaan? Se haluaisin nähdä käytännössä tehtävän ja miten tuo ihmekone/-auto kestäisi hajoamatta kiihdytyskokeessa. Aldar kirjoitti:
Sullahan jutut paranee viesti viestiltä. Hevosvoimat kasvaa koko ajan vaikka T-Sportin kohdalla ne ,perusmallia vaille, ovat vielä huhujen asteella. Ja perus T-Sport ei pärjää mainitsemillesi autoille. Tehopainosuhde ei ole ainoa tekijä, joka merkitsee.
PS. Kerrotko, miten 180-190 hp:iin lisätään helposti 100 hp:ta, ihan tuosta vaan? Se haluaisin nähdä käytännössä tehtävän ja miten tuo ihmekone/-auto kestäisi hajoamatta kiihdytyskokeessa.kannen, nokka-akselin, koko pakoputken ja lastun vaihdolla,kaikki löytyy TRD tai TTE valikoimista, takuulla
PS miten niin kasvaa teho viesti viestiltä?? niin minä kuin "toyota-tietoa" on kokoajan puhunut että vaparissa on 132hv ja pelkällä TTEn kompressorilla teho nousee 190 hevosen paikkeille!!!!- Aldar
toyota4ever kirjoitti:
kannen, nokka-akselin, koko pakoputken ja lastun vaihdolla,kaikki löytyy TRD tai TTE valikoimista, takuulla
PS miten niin kasvaa teho viesti viestiltä?? niin minä kuin "toyota-tietoa" on kokoajan puhunut että vaparissa on 132hv ja pelkällä TTEn kompressorilla teho nousee 190 hevosen paikkeille!!!!"nousee tuonne 200hv:n hujakoille.." Se on eri asia kuin tarkka 190hv:aa. Oletko muuten ajatellut, miten tuon pikku auton muut osat olisivat suhteessa muuttuneisiin tehoihin? Jos tuollainen tehomylly laitettaisiin nokalle, se vaatisi suuria muutoksia myös auton muihin osiin, jotta se kestäisi valtavan rasituksen. Eli ihan pikkurahalla tuota muutosta ei tehtäisi.
Aldar kirjoitti:
"nousee tuonne 200hv:n hujakoille.." Se on eri asia kuin tarkka 190hv:aa. Oletko muuten ajatellut, miten tuon pikku auton muut osat olisivat suhteessa muuttuneisiin tehoihin? Jos tuollainen tehomylly laitettaisiin nokalle, se vaatisi suuria muutoksia myös auton muihin osiin, jotta se kestäisi valtavan rasituksen. Eli ihan pikkurahalla tuota muutosta ei tehtäisi.
kymmenen heppaa on TOOOSI iso haarukka,
varsinkin kun sen ilmotetun saavuttaa usein japseissta vetopyöristä...toista se on muilla;)
Mitä muutoksia se virittäminen sitten vaatisi? TTE osat kun on suunniteltu varta vasten vakio toyotiin!
kyllähän tietysti joissakin autoissa on voimansiirron kestävyys koetuksella vakiotehoillakin(mm. vw polo), mutta tämä siis ei koske japseja...vähiten toyotaa!- Aldair
toyota4ever kirjoitti:
kymmenen heppaa on TOOOSI iso haarukka,
varsinkin kun sen ilmotetun saavuttaa usein japseissta vetopyöristä...toista se on muilla;)
Mitä muutoksia se virittäminen sitten vaatisi? TTE osat kun on suunniteltu varta vasten vakio toyotiin!
kyllähän tietysti joissakin autoissa on voimansiirron kestävyys koetuksella vakiotehoillakin(mm. vw polo), mutta tämä siis ei koske japseja...vähiten toyotaa!Taidat olla joku Toyota-lahkon opetuslapsi, kun japseissa kaikki aina kestää ja muissa pettää. Kuten hyvin tiedät, asia ei ole niin yksinkertaista kuin annat ymmärtää. TTE-osia saakin laittaa oikein urakalla autoon, jotta se toimisi. Ja mietipä mitä tulisi auton hinnaksi? Sillä rahalla saisi jo luokkaa parempia autoja...
Aldair kirjoitti:
Taidat olla joku Toyota-lahkon opetuslapsi, kun japseissa kaikki aina kestää ja muissa pettää. Kuten hyvin tiedät, asia ei ole niin yksinkertaista kuin annat ymmärtää. TTE-osia saakin laittaa oikein urakalla autoon, jotta se toimisi. Ja mietipä mitä tulisi auton hinnaksi? Sillä rahalla saisi jo luokkaa parempia autoja...
juurikaan sen enempää kuin täällä pyörivät "europremium lahkolaiset"...
Miten niin saa laittaa urakalla? kyllä tuo kompressori ja ehkä siihen lisää pakoputkisto(komp pakoputki yhteensä ~6k€)kun tuo sen reilu 50hv lisää tehoa ja sen verran kulkua ettei tarvi jäädä jalkoihin- laittaa 6 tonnia
toyota4ever kirjoitti:
juurikaan sen enempää kuin täällä pyörivät "europremium lahkolaiset"...
Miten niin saa laittaa urakalla? kyllä tuo kompressori ja ehkä siihen lisää pakoputkisto(komp pakoputki yhteensä ~6k€)kun tuo sen reilu 50hv lisää tehoa ja sen verran kulkua ettei tarvi jäädä jalkoihinlisää rahaa ni voi ajella 3-vuotta ja sit kamat pois ku ei mene katsastuksesta läpi. kannattais varmaan ostaa joku valmiiksi tehokas jo tolla rahalla.
- Celica GT-Four
toyota4ever kirjoitti:
kannen, nokka-akselin, koko pakoputken ja lastun vaihdolla,kaikki löytyy TRD tai TTE valikoimista, takuulla
PS miten niin kasvaa teho viesti viestiltä?? niin minä kuin "toyota-tietoa" on kokoajan puhunut että vaparissa on 132hv ja pelkällä TTEn kompressorilla teho nousee 190 hevosen paikkeille!!!!En löytänyt TTE:n sivuilta puheena ollutta "kompressori kittiä". Mutta yleisesti näissä jälkiasennus systeemeissä pitäydytää 25-30% (132->170hv)tehonlisäyksessä, jolloin alusta, vaihdelaatikko, voimansiirto, yms. riittävät vakoina. Jos tehoja aletaan ottamaan rajummin ulos täytyy edellä mainitut systeemit vaihtaa/vahvistaa ja se maksaa. Itselläni rahaa harrastukseen mennyt n.35 000e auto. En väitä ettei ahtoja nostamalla saisi helposti tuon puheena olleen 190hv
- Susa
toyota4ever kirjoitti:
juurikaan sen enempää kuin täällä pyörivät "europremium lahkolaiset"...
Miten niin saa laittaa urakalla? kyllä tuo kompressori ja ehkä siihen lisää pakoputkisto(komp pakoputki yhteensä ~6k€)kun tuo sen reilu 50hv lisää tehoa ja sen verran kulkua ettei tarvi jäädä jalkoihinNoin vähillä muutoksilla et saisi autoa toimintavarmaan ja kestävään kuntoon. Saisit laittaa vielä puolet lisää, jos riittäisikään. Sitten ehkä auto toimisi, mutta tuollaisen rahan uhraaminen olisi järjetöntä tuhlausta.
Celica GT-Four kirjoitti:
En löytänyt TTE:n sivuilta puheena ollutta "kompressori kittiä". Mutta yleisesti näissä jälkiasennus systeemeissä pitäydytää 25-30% (132->170hv)tehonlisäyksessä, jolloin alusta, vaihdelaatikko, voimansiirto, yms. riittävät vakoina. Jos tehoja aletaan ottamaan rajummin ulos täytyy edellä mainitut systeemit vaihtaa/vahvistaa ja se maksaa. Itselläni rahaa harrastukseen mennyt n.35 000e auto. En väitä ettei ahtoja nostamalla saisi helposti tuon puheena olleen 190hv
olen jo johonkin vastaukseeni laittanut,
mutta laitan sen uudestaan eli tässä edellisen mallin linkki http://www.tte.de/cm_yaris_P1_Facelift.htm klikkaat "compressor kit" siitä näkee että jo vanha 1.3 teho nousee 86->140 eikä tuossa puhuta muista muutoksistaSusa kirjoitti:
Noin vähillä muutoksilla et saisi autoa toimintavarmaan ja kestävään kuntoon. Saisit laittaa vielä puolet lisää, jos riittäisikään. Sitten ehkä auto toimisi, mutta tuollaisen rahan uhraaminen olisi järjetöntä tuhlausta.
lisää...
- väärin
toyota4ever kirjoitti:
olen jo johonkin vastaukseeni laittanut,
mutta laitan sen uudestaan eli tässä edellisen mallin linkki http://www.tte.de/cm_yaris_P1_Facelift.htm klikkaat "compressor kit" siitä näkee että jo vanha 1.3 teho nousee 86->140 eikä tuossa puhuta muista muutoksistatehon lisäys oli 106 hv - 140 hv ja malli 1,5 ts
väärin kirjoitti:
tehon lisäys oli 106 hv - 140 hv ja malli 1,5 ts
kävikin näköjään niin etten huomannut tarkemmin linkkia vilkaista, aiemmin siellä oli tarkoittamani muutos ylhäällä..
toyota4ever kirjoitti:
kävikin näköjään niin etten huomannut tarkemmin linkkia vilkaista, aiemmin siellä oli tarkoittamani muutos ylhäällä..
ja tietoa viriosista saa kun oikeita henkilöitä tuntee tai netistä
- se on
toyota4ever kirjoitti:
ja tietoa viriosista saa kun oikeita henkilöitä tuntee tai netistä
mut mitä järkee on laittaa osia joita ei saa muutoskatsastettua. sen ymmärrän jos auto on ratakäytössä ja arkiajossa on käyttöauto.
se on kirjoitti:
mut mitä järkee on laittaa osia joita ei saa muutoskatsastettua. sen ymmärrän jos auto on ratakäytössä ja arkiajossa on käyttöauto.
mutta jotkut osat saa...
ja enemmänkin saisi, jos ake noudattaisi eu määräyksiä, TTE-osat kun saa esim. ruotsissa ja saksassa samalla lailla autoon kuin täällä talvirenkaat, ruksaamalla lisävarustelistalta koska TTE on hakenut hyväksynnän koko mallistoon valmiiksi
- OPC.
tuo ensivuonna tuleva,uusi Opel Corsa OPC tulee "päihittämään" suoritus-arvoillaan tuon -07 alusta myyntiin tulevan uuden T-Sport Yariksen!.
- mr selviö
kyllähän tämä nyt ihan itsestään selvää!!
- sportti megane
Engine: 2.0-litre turbocharged four cylinder
Power/Torque: 165kW/300Nm
Transmission: Front-wheel drive, six-speed manual only
Seats/Weight: Five/1361kg
Fuel tank/type: 60 litres/premium unleaded
Litres/100km: 8.8 combined
0-100km/h: 6.5 seconds
Turning circle: 10.35m
Airbags/ABS: Six/Yes - päihittäjä
sportti megane kirjoitti:
Engine: 2.0-litre turbocharged four cylinder
Power/Torque: 165kW/300Nm
Transmission: Front-wheel drive, six-speed manual only
Seats/Weight: Five/1361kg
Fuel tank/type: 60 litres/premium unleaded
Litres/100km: 8.8 combined
0-100km/h: 6.5 seconds
Turning circle: 10.35m
Airbags/ABS: Six/Yesmutta kyseesä ero kokoluokan autot!
- Yaris-man
1.8L 132hv. ja 195km/h. huippuja:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5319&cache=no - Yaris-man
Kiihtyvyys 0-100km/h ei tule olemaan mitenkään "räjähtävä",0-100km/h on n.9.5s.!!.
- _kimi_
vanhalla 1.5L koneella päästiin parempiin lukemiin huippujen ja kiihtyvyyden osalta. Onko tämä nyt jotain edistystä?
- "Hyvä" Toyota!!.
_kimi_ kirjoitti:
vanhalla 1.5L koneella päästiin parempiin lukemiin huippujen ja kiihtyvyyden osalta. Onko tämä nyt jotain edistystä?
The top speed of the Yaris TS will be (194) km/h and it will accelerate to 100 km/h in (9.3) seconds. =(
- Nauraa!!.
"Hyvä" Toyota!!. kirjoitti:
The top speed of the Yaris TS will be (194) km/h and it will accelerate to 100 km/h in (9.3) seconds. =(
-2007 keväällä tulee uusi Honda Civic Type-R malli myyntiin,joka on HUOOMATTAVASTI tehokkaampi,kuin tuo uusi T-Sport Yaris!.Sen kiihtyvyys 0-100km/h on 6,6 sekuntia (uuden T-Sport Yariksen 9,3 sekuntia!!).
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078