very heavy

jupiter68

Itse en henk.kohtaisesti ole oikeastaan yhtään heavy-rock ihmisiä, paitsi Rainbow Queenin lisäksi mielestäni tosi hyvää musiikkia. Muutamat raskaat kappaleet ovat mahtavia elämyksiä siis kuitenkin.. Jotain alkuvoimasta ja hienoja sanoituksia.

Kun on joskus noita listoja ollut kappaleista joidenkin teemojen ympärillä, niin tuli mieleeni listata muutamia biisejä, jotka tosiaan sopivat heavy-musiikki kategoriaan:
-Hammer to fall
-We will rock you
-Sheer heart attack
-Stone gold crazy
-Hitman
-Dead on time
-Ogre battle
-Modern times rock´n roll
-Tie you mother town
-Let me entertain you
-Gimme the prize
-One vision
-Death on two legs
-White man
-Sweet lady
-Brighton rock
-Great king rat

...nyt huomaa ainakin, että Queen lienee mainittukin useasti heavy-bändiksi. Ainakin yksi kirja, jossa kirjoitettiin heavy-musiikin historiasta, niin Led Zeppelin ja Queen saivat eniten tilaa.

3

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • as it begun

      ja Queenin kirjassa As it begun mainostetaan Queeniä maailman menestyneimmäksi CLAM ROCK bändiksi.

    • Soul Brother

      "Took my baby dancing to see a heavy band" lauloi Queen vuonna '84, vaikka bändin hevimetelipäivät olivat tuolloin jo kaukana takanapäin...

      Noista listaamistasi Tie Your Mother Down ja We Will Rock You ovat mielestäni varsin puhdasta rockia, ei mitenkään erityisen heviä. Sheer Heart Attack puolestaan on kai lähinnä raivokasta punkia. One Visionin taas laittaisin johonkin pop/rock -kategoriaan. Mun on aina ollut vaikea ymmärtää, miksi ko. biisi löytyy Queen Rocks -kokoelmalta, kun bändillä on ihan oikeasti raskaita biisejä vaikka millä mitalla. Muuten listasi on mitä erinomaisin. Pari lisäystä ja saamme täydellisen settilistan heavy metal bändille nimeltä Queen.

      Father To Son
      Son & Daughter
      Jesus
      Liar
      The Prophet's Song

      Queen oli tosiaan alkuaikoinaan selkeästi heavybändi, vaikka bändi ymmärsikin alusta asti myös tarttuvien popmelodioiden päälle, ja kuorrutti biisinsä upeilla harmonioilla. Harmi, että "heavybändi Queen" kuoli joskus 70-luvun puolessa välissä. Popahtava Killer Queen oli iso hitti, ja sen jälkeen heavyä Queenia kuultiin aina vain vähemmän ja vähemmän. :( Mutta hienoja biisejä syntyi myös rock/popbändiltä nimeltä Queen :)

      Jupiter toi myös esiin Queenin heavyt sanoitukset ja olen kyllä samaa mieltä, että bändillä on joitain pirun hienoja ja "raskaita" sanoituksia, esim. Flick of The Wristillä Freddie on lähes pelottava:), White Man, Hammer To Fall ja Prophet's Song nousevat myös mieleen, samoin Gimme The Prize, joka sopii Highlander-leffan teemaan ja Kurganin saatanalliselle olemukselle enemmän kuin täydellisesti.

    • STONECOLDCRRRAZY , you know

      HALOOO!!
      QUEEN ON PALJON ENEMMÄN JA SUUREMPAAKIN KUN PELKKÄ JOKU SAATANAN HEVI BÄNDI, Farrokh oli määkivä ujo runoilijapoika joka piiloutui Freddie Mercuryn taakse ja muokkasi itsestään tuon mahtavaäänisen legendan jolloin oli valmis paljastamaan itsensä maailmalle ja sitten tämä koitui hänen kuolemakseen.
      oletteko koskaan kuullut
      LOVE OF MY LIFE
      TEO TORRIATTE (LET US CLING TOGETHER)
      NEVERMORE
      LILY OF THE VALLEY

      TYHMÄT ETTE VOI PITÄÄ BÄNDISTÄ JOS ETTE PITÄ BÄNDISTÄ KANS JOS SILLÄ ON MUUTAKIN MUSIIKKIA KUN PELKKÄ HEVI.
      SITÄ PAITSI TYHMÄT ETTE EDES TIEDÄ MITÄ HEVI ON.

      FREDDIE ON IHANA JA OLIS VOINU TULLA MUN KANSA HERCULEKSEEN MUTTEI PÄÄSSYT KOSKA HELVETISSÄ ON KOVEMMAT PIPPALOT.

      I STILL LOVE YOU.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe