Pulmia ajastimen kanssa

digiin jo nyt kyllästynyt

Mikä voi olla syynä digiboksin ajastimen teppuilulle? Ajastimen pitäisi avata ja sulkea boksi ohjelmoituna aikana ja sen perään kytketty DVD nauhoittaa ext. link toiminnolla televisiosta tuleva ohjelma. Boksi vain toimii miten sitä itseä huvittaa - aukeaa ja sulkeutuu milloin sattuu ja mille kanavalle tahansa - jos aukeaa ollenkaan. Olen kokeillut kahdellakin boksilla ja molemmilla saman tyyppisiä ongelmia. Miten luotettavia näiden boksien ajastimet on? Signaali vaikuttaisi olevan kunnossa, eikä kuvan tai tekstin laadussa ole mitään häiriöitä.

6

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan

kertoa se boxin merkki ja malli ja mielellään myös sen DVD-tallentimen merkki ja malli, niin joku jolla sattuu olemaan samanlainen yhdistelmä voisi kertoa jotain vinkkejä (jos sellaisia on).

• Unohda se ext link ja ajasta tallennin normaalisti. Boksi kannattaa jättää päälle ensimmäisen ajastuksen kanavalle ja tallentaa muut ohjelmat boksin ajastimeen. Ainakin minun Handanissani tuntuu ajastin toimivan luotettavammin, kun boksi on päällä.

• Digiin jo nyt kyllästynyt

Meillä ei ehditä juurikaan istua tv:n ääressä niihin aikoihin jolloin katsotuimmat ohjelmat tulevat. Sen vuoksi ohjelmat katsotaan jälkikäteen nauhoituksilta. Tavoitteena pitää olla, että ajastus tarvitsee tehdä vain yhteen paikkaan - silloin myös virheiden määrä vähenee. Jos teen ajastuksen DVD:n puolelle ja jätän boksin auki, pitää minun kuitenkin tehdä boksin puolelle vielä kanavien vaihtoajastus. Harmittaa niin vietävästi kun jompaan kumpaan ajastukseen sattuu pieni virhe...

Pitäähän noiden laitteiden toimia kuten niiden luvataan toimivan!

• Digiin jo nyt kyllästynyt kirjoitti:

Meillä ei ehditä juurikaan istua tv:n ääressä niihin aikoihin jolloin katsotuimmat ohjelmat tulevat. Sen vuoksi ohjelmat katsotaan jälkikäteen nauhoituksilta. Tavoitteena pitää olla, että ajastus tarvitsee tehdä vain yhteen paikkaan - silloin myös virheiden määrä vähenee. Jos teen ajastuksen DVD:n puolelle ja jätän boksin auki, pitää minun kuitenkin tehdä boksin puolelle vielä kanavien vaihtoajastus. Harmittaa niin vietävästi kun jompaan kumpaan ajastukseen sattuu pieni virhe...

Pitäähän noiden laitteiden toimia kuten niiden luvataan toimivan!

Ei kyle ole mistään raketin suunnittelusta vaan videoiden ohjelmoinnista. En näe miksi siinä pitäisi tehdä virheitä. Boksin ajastamisessa voit olla varsin summittainen, kunhan se vain on oikeaan aikaan oikealla kanavalla.

• Digiin jo kyllästynyt
        okaro kirjoitti:

Ei kyle ole mistään raketin suunnittelusta vaan videoiden ohjelmoinnista. En näe miksi siinä pitäisi tehdä virheitä. Boksin ajastamisessa voit olla varsin summittainen, kunhan se vain on oikeaan aikaan oikealla kanavalla.

Kuten otsikossakin lukee (olen ihminen mikään inhimillinen ei ole minulle vierasta) virheitä sattuu aina silloin tällöin kun tekee paljon ajastuksia. Ei ajastaminen mitään suurta tiedettä olekkaan, mutta mitä useampaan paikkaa ajastus pitää tehdä sitä suurempi todennäköisyys on sattua joku pieni, mutta harmittava kömmähdys aina silloin tällöin. Jotkut laitteet kun vielä sallivat ajastuksen teon päällekäin kahdelta eri kanavalta samaan aikaan. Arvaa harmittaako kun hyvästä elokuvasta jää puolituntia lopusta näkemättä???

Jos ajastusta tarvitsee silloin tällöin, niin sen voisi tehdä vaikka viiteen paikkaan, mutta kun sitä tekee jatkuvasti, niin silloin toivoo saavansa asian kerralla kuntoon.

• digiin jo nyt kyllästynyt

Boksit, joita olen kokeillut paljon ovat olleet Humaxin CT 1201T tyyppisiä. Niiden ajastimet toimivat joskus, mutta useinmiten miten sattuu. Sen lisäksi kokeilin Thomson DTI 500 boksia, mutta se vuotaa virta pois päältäkin signaalia läpi sen verran, että DVD pysyy käynnissä koko ajan. Varsinaista ajastimen toimintaa en pystynyt edes kunnolla testaamaan. Nyt viimeisenä olen kokeillut Conaxin T-2001CX:ää, mutta siinä ei ajastin herätä boksia lainkaan. DVD:nä on Panasonicin DMR-EH50. DVD tuntuu toimivan moitteettomasti.

Usko tahtoo pikku hiljaa hiipua...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6712
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      41
      4685
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      65
      2448
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      40
      1920
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      8
      1462
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      18
      1418
    7. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1269
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1261
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1194
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1107
    Aihe