juopot juokoot itsensä hautaan

fiksutin

on se niin väärin, että yhteiskunta joutuu kustantamaan näiden juoppojen " sairauden" - jos juo aivonsa pihalle ja maksa poksahtaa niin ei kait se mikään sairaus ole vaan VIINANHIMO.
jokainen aikuinen joka tarttuu pulloon tietää sen eikä se helvata ole mikään sairaus.

66

3745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tupunav

      Siinä ja siinä viitsiikö tähän viestiin vastata. Alkoholismi on sairaus siinä kuin diabeettes tai allergia.Ja paljonko niihin käytetaan yhteiskunnan tukea, en vähättele, oikeaan osoitteeseen menee nekin rahat. Juotko itse?

      • faksufiksutin

        juu, en juo ja osaan myös kirjoittaa sanan diabetes oikein! Viina ei ole tuhonnut aivojani eikä alkoholismi ole sairaus vaan yksinkertaisesti viinanhimoa - ihminen joka juo itsensä piippuun ei pitäisi kehdata vaatia siihen yhteiskunnan apua - juoppoa kuntoutetaan jotta hän muutaman viikon/kuukauden kuluttua taas kolkuttelee " hoitopaikan" ovea....
        ällöttävää paapomista.


      • Tupunav
        faksufiksutin kirjoitti:

        juu, en juo ja osaan myös kirjoittaa sanan diabetes oikein! Viina ei ole tuhonnut aivojani eikä alkoholismi ole sairaus vaan yksinkertaisesti viinanhimoa - ihminen joka juo itsensä piippuun ei pitäisi kehdata vaatia siihen yhteiskunnan apua - juoppoa kuntoutetaan jotta hän muutaman viikon/kuukauden kuluttua taas kolkuttelee " hoitopaikan" ovea....
        ällöttävää paapomista.

        No meitä on moneksi, toiset purkaa yleistä vitutustaan näillä palstoilla, toiset saa näistä todellisen avun. Luojan kiitos v-tyyppejä on vähän.


      • ei ole iskenyt viinanhimo
        Tupunav kirjoitti:

        No meitä on moneksi, toiset purkaa yleistä vitutustaan näillä palstoilla, toiset saa näistä todellisen avun. Luojan kiitos v-tyyppejä on vähän.

        Luojan kiitos, juoppoja ei tarvitse hyysätä eikä niitä tarvitse edes tuntea, on ne niin halpaa porukkaa.


      • avun ulkopuolelle!
        faksufiksutin kirjoitti:

        juu, en juo ja osaan myös kirjoittaa sanan diabetes oikein! Viina ei ole tuhonnut aivojani eikä alkoholismi ole sairaus vaan yksinkertaisesti viinanhimoa - ihminen joka juo itsensä piippuun ei pitäisi kehdata vaatia siihen yhteiskunnan apua - juoppoa kuntoutetaan jotta hän muutaman viikon/kuukauden kuluttua taas kolkuttelee " hoitopaikan" ovea....
        ällöttävää paapomista.

        Syövät niin, että polvet ja sydän pettää. Yhteiskunta sitten leikkaa ja hyysää. Sitä paitsi ylensyönti on paljon enemmän väärin kuin viinanjuonti, sillä kolmannes maailman ihmisistä näkee nälkää, kolmannes elää aliravitsemuksessa. Niin että suu tukkoon viinan juonnista, rupea uhoamaan tämän suuremman vääryyden kanssa! Liiat ruoat läskeiltä pois ja ohjataan ne nälkäänäkeville!

        Samoin kaikki huippu-urheilijoiden urheiluvammat, omaa syytä. Pitääkö nyt niin himoita kultaa ja kunniaa, että kroppansa tärvelee. Entäpä kaikki ns. masentuneet? Omaa laiskuutta vaan monella. Eiku itseään niskasta kiinni ja liikkeelle! Ja nämä kaikki pulimiat sun muut anoreksiat, ei ne mitään kalliita terapioita tarvitse. Tehdään vaan selväksi, ettei ruoan kanssa leikitä. Kolareissa loukkaantuneet hoitakoon myös itse itsensä, mitäs törttöillään liikenteessä. Ja hirveintä on tuo AIDSIN hoitoon uppoavat yhteiskunnan varat!

        Onhan näitä itseaiheutettuja "tauteja" pilvin pimein, oikeastaan melkein kaikki. Kyllä flunssankin voi välttää, jos pysyttelee kotosalla. Hoidettaisiin vain ihan selvät itsestä riippumattomat sairaudet kuten syöpä (ei keuhkosyöpä), epilepsia ja syntymähulluus.

        Viinanjuojat nyt kuitenkin maksavat komeaa veroa nautinnoistaan. Valtaosahan heistä juo ihan sivistyneesti, niin että silläkin suunnalla verokarhu tienaa. Kyllä kai ne hoitokustannukset täältä viinaveroista karttuu.

        Toivoo Virdahebo (ei onnistunut kirjautuminen)


      • mixmax
        avun ulkopuolelle! kirjoitti:

        Syövät niin, että polvet ja sydän pettää. Yhteiskunta sitten leikkaa ja hyysää. Sitä paitsi ylensyönti on paljon enemmän väärin kuin viinanjuonti, sillä kolmannes maailman ihmisistä näkee nälkää, kolmannes elää aliravitsemuksessa. Niin että suu tukkoon viinan juonnista, rupea uhoamaan tämän suuremman vääryyden kanssa! Liiat ruoat läskeiltä pois ja ohjataan ne nälkäänäkeville!

        Samoin kaikki huippu-urheilijoiden urheiluvammat, omaa syytä. Pitääkö nyt niin himoita kultaa ja kunniaa, että kroppansa tärvelee. Entäpä kaikki ns. masentuneet? Omaa laiskuutta vaan monella. Eiku itseään niskasta kiinni ja liikkeelle! Ja nämä kaikki pulimiat sun muut anoreksiat, ei ne mitään kalliita terapioita tarvitse. Tehdään vaan selväksi, ettei ruoan kanssa leikitä. Kolareissa loukkaantuneet hoitakoon myös itse itsensä, mitäs törttöillään liikenteessä. Ja hirveintä on tuo AIDSIN hoitoon uppoavat yhteiskunnan varat!

        Onhan näitä itseaiheutettuja "tauteja" pilvin pimein, oikeastaan melkein kaikki. Kyllä flunssankin voi välttää, jos pysyttelee kotosalla. Hoidettaisiin vain ihan selvät itsestä riippumattomat sairaudet kuten syöpä (ei keuhkosyöpä), epilepsia ja syntymähulluus.

        Viinanjuojat nyt kuitenkin maksavat komeaa veroa nautinnoistaan. Valtaosahan heistä juo ihan sivistyneesti, niin että silläkin suunnalla verokarhu tienaa. Kyllä kai ne hoitokustannukset täältä viinaveroista karttuu.

        Toivoo Virdahebo (ei onnistunut kirjautuminen)

        Älä tonttu vertaa muita sairauksia viinanhimoon, läskeistä pääsee eroon jos tahtoo ja sitäpaitti
        läski ihminen ei terrorisoi ympäristöön uhoamalla haistattelemalla, uhkailemalla eikä pistä puolisoaan ja lapsiaan lumihankeen vain siksi että saisi juoda rauhassa.
        Todellisille sairauksille ei voi mitään, mutta voi olla tarttumatta puolloon. Ihan itse.


      • aahoohoo
        faksufiksutin kirjoitti:

        juu, en juo ja osaan myös kirjoittaa sanan diabetes oikein! Viina ei ole tuhonnut aivojani eikä alkoholismi ole sairaus vaan yksinkertaisesti viinanhimoa - ihminen joka juo itsensä piippuun ei pitäisi kehdata vaatia siihen yhteiskunnan apua - juoppoa kuntoutetaan jotta hän muutaman viikon/kuukauden kuluttua taas kolkuttelee " hoitopaikan" ovea....
        ällöttävää paapomista.

        kun sanon että viinanhimo loppuu viikossa tai kun pahimmat vieroitusoireet on kärsitty. Loppu on sitten sairautta.


      • suurempi kansantauti
        mixmax kirjoitti:

        Älä tonttu vertaa muita sairauksia viinanhimoon, läskeistä pääsee eroon jos tahtoo ja sitäpaitti
        läski ihminen ei terrorisoi ympäristöön uhoamalla haistattelemalla, uhkailemalla eikä pistä puolisoaan ja lapsiaan lumihankeen vain siksi että saisi juoda rauhassa.
        Todellisille sairauksille ei voi mitään, mutta voi olla tarttumatta puolloon. Ihan itse.

        kuin alkoholismi. Se kerrottiin meille jo viime vuonna, etkös kuullut! Siitä johtuviin sairauksiin uppoaa enemmän yhteiskunnan varoja ja hoitokapasiteettia kuin alkoholismin hoitoon.

        Ei siis oo kansassa tahtoa läskittymisen ehkäisemiseksi! Ettäs nyt tiedät.

        En minä ole lumihankeen ketään puskenut, vaikka änkyräpäissään kotonakin usein olin. Ei minun yhteiskuntaluokassani niin juurikaan käyttäydytty, se lienee kai enempi xxxxxxxx:n hommaa. Älä siis kuule punnitse itsesi mittareilla meitä normaalijuoppoja. Mehän kuule ollaan pohjimmiltamme oikeinkin lupsakkaa sakkia! Kannattaisi tutustua paremmin!


      • maarmuskainen
        suurempi kansantauti kirjoitti:

        kuin alkoholismi. Se kerrottiin meille jo viime vuonna, etkös kuullut! Siitä johtuviin sairauksiin uppoaa enemmän yhteiskunnan varoja ja hoitokapasiteettia kuin alkoholismin hoitoon.

        Ei siis oo kansassa tahtoa läskittymisen ehkäisemiseksi! Ettäs nyt tiedät.

        En minä ole lumihankeen ketään puskenut, vaikka änkyräpäissään kotonakin usein olin. Ei minun yhteiskuntaluokassani niin juurikaan käyttäydytty, se lienee kai enempi xxxxxxxx:n hommaa. Älä siis kuule punnitse itsesi mittareilla meitä normaalijuoppoja. Mehän kuule ollaan pohjimmiltamme oikeinkin lupsakkaa sakkia! Kannattaisi tutustua paremmin!

        ei tee mieli tutustua.
        ja läski on pahasta selväse, mutta läski ihminen ei tuhoa perhettä, ei menetä työpaikkaansa, ei tappele, ei rähjää, ei tapa, ei juo suvun ja omia rahoja kunnes kuolema tulee.


      • Anonyymi
        avun ulkopuolelle! kirjoitti:

        Syövät niin, että polvet ja sydän pettää. Yhteiskunta sitten leikkaa ja hyysää. Sitä paitsi ylensyönti on paljon enemmän väärin kuin viinanjuonti, sillä kolmannes maailman ihmisistä näkee nälkää, kolmannes elää aliravitsemuksessa. Niin että suu tukkoon viinan juonnista, rupea uhoamaan tämän suuremman vääryyden kanssa! Liiat ruoat läskeiltä pois ja ohjataan ne nälkäänäkeville!

        Samoin kaikki huippu-urheilijoiden urheiluvammat, omaa syytä. Pitääkö nyt niin himoita kultaa ja kunniaa, että kroppansa tärvelee. Entäpä kaikki ns. masentuneet? Omaa laiskuutta vaan monella. Eiku itseään niskasta kiinni ja liikkeelle! Ja nämä kaikki pulimiat sun muut anoreksiat, ei ne mitään kalliita terapioita tarvitse. Tehdään vaan selväksi, ettei ruoan kanssa leikitä. Kolareissa loukkaantuneet hoitakoon myös itse itsensä, mitäs törttöillään liikenteessä. Ja hirveintä on tuo AIDSIN hoitoon uppoavat yhteiskunnan varat!

        Onhan näitä itseaiheutettuja "tauteja" pilvin pimein, oikeastaan melkein kaikki. Kyllä flunssankin voi välttää, jos pysyttelee kotosalla. Hoidettaisiin vain ihan selvät itsestä riippumattomat sairaudet kuten syöpä (ei keuhkosyöpä), epilepsia ja syntymähulluus.

        Viinanjuojat nyt kuitenkin maksavat komeaa veroa nautinnoistaan. Valtaosahan heistä juo ihan sivistyneesti, niin että silläkin suunnalla verokarhu tienaa. Kyllä kai ne hoitokustannukset täältä viinaveroista karttuu.

        Toivoo Virdahebo (ei onnistunut kirjautuminen)

        Vittuako sävellät lunssasta, se on nimitetty koronaksi ja sillä mädännyt hautaan, Loppi! 😙😙


      • Anonyymi
        maarmuskainen kirjoitti:

        ei tee mieli tutustua.
        ja läski on pahasta selväse, mutta läski ihminen ei tuhoa perhettä, ei menetä työpaikkaansa, ei tappele, ei rähjää, ei tapa, ei juo suvun ja omia rahoja kunnes kuolema tulee.

        On suomalaiset tyhmintä kansaa euroopassa on tullut selväksi millais se parannetaan


      • Anonyymi
        suurempi kansantauti kirjoitti:

        kuin alkoholismi. Se kerrottiin meille jo viime vuonna, etkös kuullut! Siitä johtuviin sairauksiin uppoaa enemmän yhteiskunnan varoja ja hoitokapasiteettia kuin alkoholismin hoitoon.

        Ei siis oo kansassa tahtoa läskittymisen ehkäisemiseksi! Ettäs nyt tiedät.

        En minä ole lumihankeen ketään puskenut, vaikka änkyräpäissään kotonakin usein olin. Ei minun yhteiskuntaluokassani niin juurikaan käyttäydytty, se lienee kai enempi xxxxxxxx:n hommaa. Älä siis kuule punnitse itsesi mittareilla meitä normaalijuoppoja. Mehän kuule ollaan pohjimmiltamme oikeinkin lupsakkaa sakkia! Kannattaisi tutustua paremmin!

        usein läskeillä on sydänkin niin suuren kuormituksen alla, että sekin on operoitava ja lonkat ja polvet.
        hoikat ihmise joutuvat odottamaan pienempien vaivojensa kanssa kun läskit prioidisoidaan ensin leikattavaksi. yhteen läskiin menee soten määrärahoja paljon kun niitä veteliä väkisten pidetään hengissä.
        normaalipainoisten asema on heikko kun voimavarat uhrataan läskivempuloiden hoitoon , 150 kiloset pitäis lahdata ja lihat syöttää kettutarhaan.


    • ensimmäinen

      kivi. Voi, kun kaikki olisivat yhtä täydellisiä
      kuin sinä helvata, että maailma olisi hyvä
      paikka. Osta nyt kuitenkin talveksi vähän
      löysempi pipo. Tuskin sun veroroposi menee
      ainoastaan poksahtaneiden maksojon "siivoomiseen"
      (ihan tiedoksi ensin yleensä tulee haimatulehdus)

      • ah ihanaa olla ei täydellin...

        ai kuule sie, miulla on ihan hyvä pipa ja ihan hyvät aivot - ei kenenkään ole oikeasti pakko juoda että tulee haimatulehdus tai muuta vastaavaa, kun kerran juodaan voitaisiin puhua asioista niiden oikealla nimellä eikä miun tarvitse heittää mitään kiviä - juopot tekee sen ihan itse....


      • Anonyymi
        ah ihanaa olla ei täydellin... kirjoitti:

        ai kuule sie, miulla on ihan hyvä pipa ja ihan hyvät aivot - ei kenenkään ole oikeasti pakko juoda että tulee haimatulehdus tai muuta vastaavaa, kun kerran juodaan voitaisiin puhua asioista niiden oikealla nimellä eikä miun tarvitse heittää mitään kiviä - juopot tekee sen ihan itse....

        Ryyppääminen on mukavoo tuunia, ei ol sen mukavampoo ku rappis


    • jestoori

      mikäs sua risoo kyll ne herrat pistää rahaa menemään muullekkin kuin trveydenhoitoon, entäs narkkarit ja himopelurit. entäs sellaiset niinkuin sinä jotka kadehtivat juoppoja ei juopoissa ole mitään kadehdittavaa, harvat niistä edes hakevat apua, juuri siksi kun on niin monta sinua jotka vihaavat sairastunutta, ethän sinäkään vihaa sokeritautista taikka syöpää sairastavaa. onnea sinulle ja avarakatseisuutta. pärjäile hyvin äläkä rasita itseäsi saunantakus-politiikalla ei stalin ja hitlerkään siinä onnistunut. HYVÄÄ PÄIVÄNJATKO

      raitis

      • myös raitis

        älä sinä tonttu vertaa oikeita sairauksia viinanhimoon!


      • mr wint
        myös raitis kirjoitti:

        älä sinä tonttu vertaa oikeita sairauksia viinanhimoon!

        viinanhimo niinpä mikäs siinä...sehän lähtee juomalla palatakseen heti seuraavana aamuna...alkoholismi on tunne-elämäm sairaus, se ei ole ainostaan viinanhimoa ja ryyppäämista niin kuin asiantuntemattomat luulee alkoholisti juo tarpeeseen. alkoholin juonti on OIRE sairaudesta..et silleen. kysypä lääkäriltäsi

        mr wint


    • selväpäinen

      Tupakan osalta on aloitettu asennekasvatus sen vähentämiseksi. eli ne varoitustarrat etc..., kun on tajuttu sen aiheuttamat haitat. Seurauksena tupakointi on vähentynyt.
      Saman voi tehdä alkoholin osalta, asennekasvatuksen. Varoitukset likakäytöstä pulloissa etc... Ei tyhmä kansa muuten tajua.

      Ihmetyttää, että ihmisten on vaikea oppia, jos joku homma toimii jonkun päihteen käytön vähentämiseksi, niin toimii se muidenkin päihteiden käytön vähentämiseksi.

      Kieltolaki ei toimi se tuo vain rikollisuuden mukaan kuvioon. Tupakan salakauppa, pirtun salakauppa. Aikoinaan kahvikin oli kiellettyjen aineiden listalla. Siinäkin oli silloin salakauppaa. Samaten huumeiden osalta on nykyisin salakauppaa, eli ei kieltolaki toimi sielläkään.

      Asennekasvatus ja kielteisen kuvan luominen päihteiden käytöstä on hyvä työväline.
      Ajattelepa miten paljon ihmiset vastustavat huumeita kun niistä on onnistuttu luomaan oikea kuva, siitä mihin se johtaa.
      Sama kuva pitää luoda alkoholista, jotta ihmiset lopetavat sen liikakäytön. Koska ei alkoholi todellisuudessa aineena eroa yhtään huumeista.
      Se on keskivahva huume liki kuten kokaiini ja aiheuttaa lähes yhtä paljon vahinkoa ympärilleen.

      Asennekasvatuksen tulisi ohjata nyt suomalaiset kohtuukäytön puitteisiin.
      Ongelma on eurooppalaisen ja suomalaisen alkoholin käyttökulttuureiden sulautumisessa.
      Juodaan viikolla muutamat bisset ja viiniä ruokailtaessa. sitten perjantaina ja lauantaina perskännit. Sitten joskus viikollakin lipsahtaa ensin keskiviikkona. Eli pikkulauantaina.
      Huomaamatta se onkin liki jokapäiväistä.
      samaten sitä alkaa mennä sitää bisseakin joka ilta se 6 päkki tai mäyris, kun toleranssi on niin kova. sitten alkaa mielenterveysongelmat.
      Tulee alkoholistin ajatusmaailma. Kaikki se oma elämä tuntuu normaalilta. Vaikka todellisuudessa pikkuhiljaa alkaa asiat olla rempallaan. Ei jaksa huolehtia ulkonäöstään. Vähäpätöisiä asioita jotka on vähemmän tärkeitä jää tekemättä.
      Seura alkaa muuttua samankaltaiseksi.
      Yhtä äkkiä herääkin todellisuuteen, että voi viddu musta on tullu melkonen deeku kun herää ekä kerran baari reissun jälkeen puistonpenkiltä tai vieraan miehen tai naisen vierestä, tietäen mitä on tullut illalla tehtyä kännipäissään.
      Kehitys on hidas mutta vakaa. Alkoholi muokkaa myös ihmisen mieltä siihen suuntaan, että juominen on aina vain koko ajan se tärkeämpi asia.
      Jos ruoka maksaa 10 euroa se on kallista, mutta mäyräkoiran hinta on halpa kun se on tarjouksessa. Siinäpä alkavan alkoholistin ajatuksia. Onneksi osasin nyt jo lopettaa ajoissa.

    • Oli paljon totuutta, valtaosa juopoista/ alkoholisteista juo itsensä hautaan, miksi sitten näin? Läheskään kaikki eivät löydä omaa henkistä pohjaansa jotta he olisivat halukkaita hakemaan itselleen apua.

      • fixfax

        Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää? Monille sairauksille ihminen ei tod voi mitään - syövät, yms mutta jokainen tarttuu ihan itse siihen pulloon.
        EI se ole mikään sairaus vaan älytöntä paapomista koska " juoppoja pitää ymmärtää" ja miksi, kysyn?
        Jos juon niin, että kaikki menee puoliso lapset koti työ rahat teen velkaa ja ties mitä niin mitä helvetin sairautta se on?
        Suomeksi sanottuna se on halua juoda.


      • *Eden*

        ei ole kukaan maailmanpatsaaksi jäänyt. Syökö tai juoko itsensä hautaan, niin aivan sama. Aika harva ihminen vanhaksi elää niin ettei olis mitään kremppaa. Niin ja tupakanpoltosta voi saada keuhkösyövän, ajatteles sitä.


      • fixfax kirjoitti:

        Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää? Monille sairauksille ihminen ei tod voi mitään - syövät, yms mutta jokainen tarttuu ihan itse siihen pulloon.
        EI se ole mikään sairaus vaan älytöntä paapomista koska " juoppoja pitää ymmärtää" ja miksi, kysyn?
        Jos juon niin, että kaikki menee puoliso lapset koti työ rahat teen velkaa ja ties mitä niin mitä helvetin sairautta se on?
        Suomeksi sanottuna se on halua juoda.

        Monille sairauksille ei voi mitään, ei edes lääketiede. Se on myös totta että jokainen tartuu itse siihen pulloon mutta ei läheskään kaikista tule alkoholisteja/ juoppoja eikä heitä tarvitse " paapoa " päinvastoin, minun mielestäni heidän juomistaan ei pitäisi mahdollistaa esim. rahalla, peitelemällä totuutta ( kulissien pystyssä pitäminen ) mutta jos ihminen juo kuten kirjoitat: menee puoliso lapset koti työ kuten minulle meinas käydä se saattaa olla se henkinen pohja. Joinko sitten tahallani itseni tuohon pisteeseen? En todellakaan, en yksinkertaisesti pystynyt tai uskaltanut elää tätä elämää ilman alkoholia, joo se siitä ja tästä loputtomasta kädenväännöstä. Olen raitistunut alkoholisti ja pystyn elämään suurinpiirtein normaalia elämää ilman alkoholia, tänään en tarvitse alkoholia mihinkään tilanteeseen tai tapahtumaan, olen vapaa alkoholista "tänään" ja ehkä myös huomenna mutta elän vain tätä päivää.


      • fiksuko
        *Eden* kirjoitti:

        ei ole kukaan maailmanpatsaaksi jäänyt. Syökö tai juoko itsensä hautaan, niin aivan sama. Aika harva ihminen vanhaksi elää niin ettei olis mitään kremppaa. Niin ja tupakanpoltosta voi saada keuhkösyövän, ajatteles sitä.

        juu tupakasta voi saada keuhkosyövän minäpä en tupakoi - mutta et silti voi verrata tupakkaa ja viinaa - viina tekee niin paljon hallaa monen ihmisen elämässä että ei mitään väliä.
        tupakka on myös paska aine, mutta siit ei mene pää sekaisin ja harva on tupakoimalla saanut aikaiseksi sellaisia ongelmia kuin viinalla eli
        on juotu maat ja mannut terveys, ihmissuhteet yms
        ja joo`o kaikki me täältä lähdemme - voimme valita miten elämme - kunnes lähdemme.


      • Anonyymi

        Ei tarvitse apua jos löytää oman henkisen Pohjanmaa itse vaikkei aduis lapisa


      • Anonyymi
        *Eden* kirjoitti:

        ei ole kukaan maailmanpatsaaksi jäänyt. Syökö tai juoko itsensä hautaan, niin aivan sama. Aika harva ihminen vanhaksi elää niin ettei olis mitään kremppaa. Niin ja tupakanpoltosta voi saada keuhkösyövän, ajatteles sitä.

        Siitäkin o ajateltavaa etä voi saada keuhkosyövän polttamatta.
        Aina se veivi irtuaa, nussiessa, tanssiessa tai pöntöllä sontiessa!


    • painoindeksisi?

      Eihän vaan sulla oo alipainoa, kun oot noin aggressiivisen oloinen ihminen? Sisällä vellova viha ja kiukku mm. kummasti laihduttavat. Muista nyt poloinen syödä monipuolisesti, ettet aiheuta itsellesi mitään itseaiheutettua tautitilaa. Ethän vaan polta tupakkaa? No et varmaan, olet sillekin kai hyvin hyvin vihainen Nasse-sedän tyyliin. Ja hoidathan itseäsi oikein oikein hyvin, ettet ainakaan sisäsyntyisistä syistä sairastuisi.

      • wUNDERBAR

        Painoindeksi on 20.normaalipainoinen ja täysipäinen.ei ole viinalla lotrattu aivoja pilale. enkä ole aggressiivinen, ottaa vain pattiin kun juoppoja pitää hyysätä vaikka IHAN ITSE JUMALAUTA SEN VIINANSA JUOVAT JA TERRORISOIVAT LÄHIYMPÄRISTÖÄ,SUKUAAN, LAPSIAAN.


      • *Eden*
        wUNDERBAR kirjoitti:

        Painoindeksi on 20.normaalipainoinen ja täysipäinen.ei ole viinalla lotrattu aivoja pilale. enkä ole aggressiivinen, ottaa vain pattiin kun juoppoja pitää hyysätä vaikka IHAN ITSE JUMALAUTA SEN VIINANSA JUOVAT JA TERRORISOIVAT LÄHIYMPÄRISTÖÄ,SUKUAAN, LAPSIAAN.

        Et ole kuitenkaan oppinut.


    • Heh.

      Onko lopputuloksessa eroa?

      • Anonyymi

        Jos on huippukunnossa, pystyy juomaan 24 kohfia päivän aikana!!
        Tämä on torennettu


    • kuin..

      ..tiukkapipoinen, muita moralisoiva ja tuomitseva raivo- (raivokas-) raitis.
      Kyllä on raittius näköjään vaikeaa.

    • jusa47

      Ennen raitistumistani minä kulutin rahaa alkoholiin n 5000€ 20 vuoden ajan eli kar-
      keasti yhteensä 100 000€. Joista alkoholiverojen
      osuus oli 75%.
      Minun hoitoni Kalliolassa maksoi yhteiskunnalle
      n 5 000€. Kyllä jokainen alkoholisti ansaitsee
      mahdollisuuden hoitoon.
      Alkoholiverot näyttelevät valtion tulopuolen
      budjetissa n 4 - 5% osuutta.

      • ei ole totta

        MITEN HELVETISSÄ ILKEÄT KERTOA ETTÄ SINUN HOITOSI ON MAKSANYT 5000E YHTEISKUNNALLE...
        MITENKÄHÄN MONI VANHUS TAI KÖYHÄ LAPSI PERHE OLISI NUO RAHAT TARVINNUT.
        MUTTA TÄSSÄ SE NÄHDÄÄN MIHIN NE RAHAT MENEE JUOPPOJEN PERSEESEEN EN SEN KAUNIIMMIN VOI ASIAA ILMAISTA,SORI VAAN.
        RUPESI ENEMMÄN KUIN V....KUN TUON LUIN JOS SE NYT PITÄÄ PAIKKAANSA.TOISAALTA KUN JUOPPOJEN HOIDOSTA ON KYSE MIKSEI PITÄISI.
        JA MITEN VOIT SANOA ETTÄ OSTAMALLA VIINAA JA ALKOHOLI´VERON ANSIOSTA OLET HOITOSI MAKSANUT.
        TÄMÄ YHTEISKUNTA ON AIVAN KÄSITTÄMÄTÖN IHMISET JOTKA ITSE AIHEUTTAVAT SAIRAUTENSA JUOMALLA HEITÄ HYYSÄTÄÄN.
        TÄYTYY KOKEILLA PARI VIIKKOA VIINAA JA KATOTAAN MITÄ APUVA TULEE.EN KYLLÄ TOSISSANI TEIDÄN TASOLLE ALENNU.HÄVETKÄÄ JOS OSAATTE.TUSKIN.


      • kaasua!
        ei ole totta kirjoitti:

        MITEN HELVETISSÄ ILKEÄT KERTOA ETTÄ SINUN HOITOSI ON MAKSANYT 5000E YHTEISKUNNALLE...
        MITENKÄHÄN MONI VANHUS TAI KÖYHÄ LAPSI PERHE OLISI NUO RAHAT TARVINNUT.
        MUTTA TÄSSÄ SE NÄHDÄÄN MIHIN NE RAHAT MENEE JUOPPOJEN PERSEESEEN EN SEN KAUNIIMMIN VOI ASIAA ILMAISTA,SORI VAAN.
        RUPESI ENEMMÄN KUIN V....KUN TUON LUIN JOS SE NYT PITÄÄ PAIKKAANSA.TOISAALTA KUN JUOPPOJEN HOIDOSTA ON KYSE MIKSEI PITÄISI.
        JA MITEN VOIT SANOA ETTÄ OSTAMALLA VIINAA JA ALKOHOLI´VERON ANSIOSTA OLET HOITOSI MAKSANUT.
        TÄMÄ YHTEISKUNTA ON AIVAN KÄSITTÄMÄTÖN IHMISET JOTKA ITSE AIHEUTTAVAT SAIRAUTENSA JUOMALLA HEITÄ HYYSÄTÄÄN.
        TÄYTYY KOKEILLA PARI VIIKKOA VIINAA JA KATOTAAN MITÄ APUVA TULEE.EN KYLLÄ TOSISSANI TEIDÄN TASOLLE ALENNU.HÄVETKÄÄ JOS OSAATTE.TUSKIN.

        Pitäisikö juopot viedä saunan taa ja lopettaa?
        Alatko pääpyöveliksi?
        Taitaisi homma kiinnostaa.


      • jusa47
        ei ole totta kirjoitti:

        MITEN HELVETISSÄ ILKEÄT KERTOA ETTÄ SINUN HOITOSI ON MAKSANYT 5000E YHTEISKUNNALLE...
        MITENKÄHÄN MONI VANHUS TAI KÖYHÄ LAPSI PERHE OLISI NUO RAHAT TARVINNUT.
        MUTTA TÄSSÄ SE NÄHDÄÄN MIHIN NE RAHAT MENEE JUOPPOJEN PERSEESEEN EN SEN KAUNIIMMIN VOI ASIAA ILMAISTA,SORI VAAN.
        RUPESI ENEMMÄN KUIN V....KUN TUON LUIN JOS SE NYT PITÄÄ PAIKKAANSA.TOISAALTA KUN JUOPPOJEN HOIDOSTA ON KYSE MIKSEI PITÄISI.
        JA MITEN VOIT SANOA ETTÄ OSTAMALLA VIINAA JA ALKOHOLI´VERON ANSIOSTA OLET HOITOSI MAKSANUT.
        TÄMÄ YHTEISKUNTA ON AIVAN KÄSITTÄMÄTÖN IHMISET JOTKA ITSE AIHEUTTAVAT SAIRAUTENSA JUOMALLA HEITÄ HYYSÄTÄÄN.
        TÄYTYY KOKEILLA PARI VIIKKOA VIINAA JA KATOTAAN MITÄ APUVA TULEE.EN KYLLÄ TOSISSANI TEIDÄN TASOLLE ALENNU.HÄVETKÄÄ JOS OSAATTE.TUSKIN.

        Minun tapauksessani hoito toimi, ja olen
        ollut raittiina 17 v. Yhteiskunta on menettänyt
        ko aikana alkoholiverotuloja kohdallani
        melkoisen summan. Lopetetaan viinan myynti,
        niin juoppojen hyysääminen loppuu, kuten
        toivot. Tuloveroprosentti vaan taitaisi
        nykyisellä budjetilla kihahtaa meillä mo-
        lemmilla 4% ylöspäin.


      • maarutin
        ei ole totta kirjoitti:

        MITEN HELVETISSÄ ILKEÄT KERTOA ETTÄ SINUN HOITOSI ON MAKSANYT 5000E YHTEISKUNNALLE...
        MITENKÄHÄN MONI VANHUS TAI KÖYHÄ LAPSI PERHE OLISI NUO RAHAT TARVINNUT.
        MUTTA TÄSSÄ SE NÄHDÄÄN MIHIN NE RAHAT MENEE JUOPPOJEN PERSEESEEN EN SEN KAUNIIMMIN VOI ASIAA ILMAISTA,SORI VAAN.
        RUPESI ENEMMÄN KUIN V....KUN TUON LUIN JOS SE NYT PITÄÄ PAIKKAANSA.TOISAALTA KUN JUOPPOJEN HOIDOSTA ON KYSE MIKSEI PITÄISI.
        JA MITEN VOIT SANOA ETTÄ OSTAMALLA VIINAA JA ALKOHOLI´VERON ANSIOSTA OLET HOITOSI MAKSANUT.
        TÄMÄ YHTEISKUNTA ON AIVAN KÄSITTÄMÄTÖN IHMISET JOTKA ITSE AIHEUTTAVAT SAIRAUTENSA JUOMALLA HEITÄ HYYSÄTÄÄN.
        TÄYTYY KOKEILLA PARI VIIKKOA VIINAA JA KATOTAAN MITÄ APUVA TULEE.EN KYLLÄ TOSISSANI TEIDÄN TASOLLE ALENNU.HÄVETKÄÄ JOS OSAATTE.TUSKIN.

        Eihän juoppo osaa hävetä, ei sillä enää ole mitään millä hävetä eli aivot on liotettu viinassa.


      • Anonyymi
        ei ole totta kirjoitti:

        MITEN HELVETISSÄ ILKEÄT KERTOA ETTÄ SINUN HOITOSI ON MAKSANYT 5000E YHTEISKUNNALLE...
        MITENKÄHÄN MONI VANHUS TAI KÖYHÄ LAPSI PERHE OLISI NUO RAHAT TARVINNUT.
        MUTTA TÄSSÄ SE NÄHDÄÄN MIHIN NE RAHAT MENEE JUOPPOJEN PERSEESEEN EN SEN KAUNIIMMIN VOI ASIAA ILMAISTA,SORI VAAN.
        RUPESI ENEMMÄN KUIN V....KUN TUON LUIN JOS SE NYT PITÄÄ PAIKKAANSA.TOISAALTA KUN JUOPPOJEN HOIDOSTA ON KYSE MIKSEI PITÄISI.
        JA MITEN VOIT SANOA ETTÄ OSTAMALLA VIINAA JA ALKOHOLI´VERON ANSIOSTA OLET HOITOSI MAKSANUT.
        TÄMÄ YHTEISKUNTA ON AIVAN KÄSITTÄMÄTÖN IHMISET JOTKA ITSE AIHEUTTAVAT SAIRAUTENSA JUOMALLA HEITÄ HYYSÄTÄÄN.
        TÄYTYY KOKEILLA PARI VIIKKOA VIINAA JA KATOTAAN MITÄ APUVA TULEE.EN KYLLÄ TOSISSANI TEIDÄN TASOLLE ALENNU.HÄVETKÄÄ JOS OSAATTE.TUSKIN.

        Sulla ei taida olla aavistustakaan miten rahaa yhteiskknnassa käytetään:D tässäkin kuussa sain lähes 5k palkkaa ja työtä tasan nolla tuntia kuten normaalia, kunhan "suunnittelen" ja häiriköin alkoholipalstalla. Näin jatkunut jo 13 vuotta.

        Lasketaanpa yhteen paljonko rahaa turhakevirkaani on mennyt ja ulise sitten siitä viidestä tonnista joka menee juopon hyysäämiseen.

        Taidankin lähteä kiireettömälle lounaalle, kun senkin saa ilmaiseksi :D

        Asd


    • niksusnn

      voi voi, kun on kamalaa, kaikki ei säälikään juoppoja jotka haisevat, terrorisoivat, valehtelevat, pettävät, piilottelevat pulloja juovat omia ja toisten viinoja ja sairastuvat kaiken lisäksi.
      voi voi, kun on kamalaa, kun joku puhuu asioista niiden oikeilla nimillä.
      voi voi, kun on kamalaa kun koko " päihdehoito" kyseenalaistetaan humpuuksi joka vain antaa juopoille lisää puhtia juoda ja taas juoda kunhan on saatu itsensä kondikseen.
      Jos juo niin juo ja kantaa seuraukset, turha kitistä ettei " voi " olla ilman viinaa.
      Aivan taatusti voi - jos haluaa.

      • täysin samaa mieltä

        Hyvä me hienoa et olet kanssani samaa mieltä.olet hieno ihminen oikeasti.


      • ambivalenttineN

        Ei kukaan sääli juoppoja, sääli on sairautta. Niin myös alkoholismi, BED, sekä anoreksia ja bulimia. Teijän taviksien on vaan niin vaikee ajatella näitä ongelmia sairauksina. Teistä ne on vaan ihmisen omasta halusta ja itsekurista kiinni, mutta ei se vaan mee niin. Ihminen, joka sairastaa jotain em. sairauksista, on teitä taviksia heikompi ja sortúu siksi juomaan/ ahmimaan/ oksentamaan tai sairaalloisesti laihduttamaan. Jotkut ihmiset vaan addikotoituu asioihin helpommin kuin toiset jolloin kyse on sairaudesta. Ei kukaan halua vapaaehtoisesti addikotoitua mihinkään.

        Jos ei kykene hallitseen esim. viinanhimoa, apua on saatava, jos sitä haluaa. Mutta ei ketään voi pakottaa hoitoon, eikä siitä olekaan kyse. Mutta apua on tarjottava sille, joka sitä haluaa. Kaikilla on oltava samat mahdollisuudet ihmisarvoiseen elämään huolimatta siitä, mitä sairastaa.


      • rähjää

        ja hakaristi lippu liehuu.


      • Anonyymi
        täysin samaa mieltä kirjoitti:

        Hyvä me hienoa et olet kanssani samaa mieltä.olet hieno ihminen oikeasti.

        Miun hikkein tuosahtoo banhal vinetol


      • Anonyymi
        rähjää kirjoitti:

        ja hakaristi lippu liehuu.

        Eiku -sini


    • jymy

      Ooppa mahtava tyyppi,aivan virheetön.Herää kuitenki kysymys,että millä tavalla sinä oot saanu aivos tuommoseen kuntoon.Ihmettelen kyllä sitäki,että miten sullaki on aikaa pitkin päivää harrastella tuommosia paska puheita,vai onko niin ,että ihte oot laiskana ja jouten yhteiskunnan kustannuksella.Minä kyllä join omilla kustannuksilla ja maksoin ihte hoitoni ja olen aina ollut ja olen edelleen työelämässä ja osallistun yhteiskunnan ylläpitoon maksamalla asiallisesti veroni.Hyyssäileppä sinä sitte mitä tykkäät.

      • ookona hölmö

        Minä kippaan nyt kuppia ja omilla rahoilla juodaan nuija sunkin puolesta.Kippis ja kulaus.


      • elämänsä hallitsija
        ookona hölmö kirjoitti:

        Minä kippaan nyt kuppia ja omilla rahoilla juodaan nuija sunkin puolesta.Kippis ja kulaus.

        Joo juokaa vaan tontut aivonne pihalle, sittenpähän tärisette 50 kymppisinä hoitolaitoksessa kykenemättä edes käymään ITSE vessassa - ai, mistäkö tämän tiedän - teen valitettavasti työtä juoppojen parissa, nuoria ihmisiä - alle viiskymppisiä tärisevät, haisevat, oksentavat, eivät osaa enää edes kävellä vaan liikkuvat hyppien - täristen,
        ei oikein uskoisi, että nää enää on ihmisiä.


      • :::::::::::::::::::::::::::
        elämänsä hallitsija kirjoitti:

        Joo juokaa vaan tontut aivonne pihalle, sittenpähän tärisette 50 kymppisinä hoitolaitoksessa kykenemättä edes käymään ITSE vessassa - ai, mistäkö tämän tiedän - teen valitettavasti työtä juoppojen parissa, nuoria ihmisiä - alle viiskymppisiä tärisevät, haisevat, oksentavat, eivät osaa enää edes kävellä vaan liikkuvat hyppien - täristen,
        ei oikein uskoisi, että nää enää on ihmisiä.

        että oikein hallitset oman elämäsi ja työskentelet alkoholistien parissa, epäpätevätyöntekijä?


      • ei ole pätevä
        ::::::::::::::::::::::::::: kirjoitti:

        että oikein hallitset oman elämäsi ja työskentelet alkoholistien parissa, epäpätevätyöntekijä?

        tuo ihminen, joka "hoidokeistaan" noin puhuu. Taitaa kyllä tehdä enemmän hallaa kuin auttaa ihmisiä jaloilleen.

        Luulenkin, että hän valehtelee. Tai sitten hän on joku oikein pahasti luonnevikainen, joka on hakeutunut vihaaviensa ihmisten pariin. Huh huh, on tällä palstalla varmaan Suomen hulluimmat irrallaan olevat hullut.


      • juoppojen hoitaja
        ::::::::::::::::::::::::::: kirjoitti:

        että oikein hallitset oman elämäsi ja työskentelet alkoholistien parissa, epäpätevätyöntekijä?

        kuule, älä puhu paskaa, kun et mitään tiedä, minä olen nähnyt miten nämä juopot " kuntoutetaan" takaisin juomaan ja eikun taas " hoitoon" minulla on kyllä alan pätevyys.


      • valetta!
        juoppojen hoitaja kirjoitti:

        kuule, älä puhu paskaa, kun et mitään tiedä, minä olen nähnyt miten nämä juopot " kuntoutetaan" takaisin juomaan ja eikun taas " hoitoon" minulla on kyllä alan pätevyys.

        Jos oot sinä juoppojen hoitaja, niin olen minä kuule asiakkaasi, jota siis juoppojen hoitaja on hoitanut.
        Niin että kyllä minä Jeppe olen parempi arvioimaan sinun työsi laatua ja työsi hedelmiä kuin sinä itse. Tunnen tämän asiakaskuntasi täältä kentältä käsin, laidasta laitaan, vuosikymmenten ajalta.

        On tullut tutuksi mm, juoppojen asuntola, jossa oli juovien puoli ja juomattomien puoli. Näissä paikoissa "hoitajat" nyt olivat mitä sattuu, useimmiten kuiville päässeitä juoppoja, joilla ei juurikaan ollut mitään ihmissuhdetaitoja puhumattakaan mistään alan koulutuksesta. Eivät he mitään hoitajia olleet! Olivat pelkästään päivystämässä, ettei nyt mitään tappeluita tullut eikä ryypätty. Oli heissä toki sydämensivistyneitä ja empaattisia tyyppejäkin, mutta valitettavasti myös sinunlaisiasi katkeroituneita ja itseinhoisia ihmisiä. Olivat töissä vain kiillottaakseen omaa peilikuvaansa meitä vasten! Ja kyllä me jepet sen
        tajusimme, vaikkei hän sitä itse tullut tietämään, että me tajusimme.

        Olin sitten varsinaisessa juoppojen hoitolassa näiden asuntoloiden jälkeen ja tulin kuule raittiiksi niin ruumin kuin hengenkin puolesta. Koville se otti, mutta sielläpä olikin eri tyypit meitä opastamassa kuin vihaiset ja happamat "mukamashoitajat". Tai jos heitä oli, loistavasti he osasivat kyynisyytensä meiltä piilottaa, Oscarin arvoisia suorituksia siis.

        Parane!


      • fiksufaksutin
        valetta! kirjoitti:

        Jos oot sinä juoppojen hoitaja, niin olen minä kuule asiakkaasi, jota siis juoppojen hoitaja on hoitanut.
        Niin että kyllä minä Jeppe olen parempi arvioimaan sinun työsi laatua ja työsi hedelmiä kuin sinä itse. Tunnen tämän asiakaskuntasi täältä kentältä käsin, laidasta laitaan, vuosikymmenten ajalta.

        On tullut tutuksi mm, juoppojen asuntola, jossa oli juovien puoli ja juomattomien puoli. Näissä paikoissa "hoitajat" nyt olivat mitä sattuu, useimmiten kuiville päässeitä juoppoja, joilla ei juurikaan ollut mitään ihmissuhdetaitoja puhumattakaan mistään alan koulutuksesta. Eivät he mitään hoitajia olleet! Olivat pelkästään päivystämässä, ettei nyt mitään tappeluita tullut eikä ryypätty. Oli heissä toki sydämensivistyneitä ja empaattisia tyyppejäkin, mutta valitettavasti myös sinunlaisiasi katkeroituneita ja itseinhoisia ihmisiä. Olivat töissä vain kiillottaakseen omaa peilikuvaansa meitä vasten! Ja kyllä me jepet sen
        tajusimme, vaikkei hän sitä itse tullut tietämään, että me tajusimme.

        Olin sitten varsinaisessa juoppojen hoitolassa näiden asuntoloiden jälkeen ja tulin kuule raittiiksi niin ruumin kuin hengenkin puolesta. Koville se otti, mutta sielläpä olikin eri tyypit meitä opastamassa kuin vihaiset ja happamat "mukamashoitajat". Tai jos heitä oli, loistavasti he osasivat kyynisyytensä meiltä piilottaa, Oscarin arvoisia suorituksia siis.

        Parane!

        Puhut kuule juoppo paljon -
        ja pelkkää paskaa.


      • parane!
        fiksufaksutin kirjoitti:

        Puhut kuule juoppo paljon -
        ja pelkkää paskaa.

        Menitpä melkein sanattomaksi. Hyvinpä osuin. Parane!


      • Anonyymi

        On ilo elää tämän paskakansan yhteiskunnan varoilla ...


    • nyt kovasti!

      Ihan näyttäisi siltä, että aamulla tämä fiksutin päätti viettää tämän päivän haukkua retostamalla juoppoja. Ei ressukka nyt muuta keksinyt, kun häntä ei kukaan vähään aikaan ole noteerannut joksikin hyvin tärkeäksi henkilöksi. Nyt siellä hän hykertelee, kun on saanut näin paljon lukijoita ja aimo kasan inttäjäkavereitakin.

      Hän rakastaa inttämistä. Hän on hyvin yksioikoinen persoona, mitä viinaproblematiikkaan tulee. Hänen päivänsä on pilalla, jos ei saa ärhennellä juopoilleen, jotka kohtuujuomista eivät hallitse. Hän tarvitsee meitä juoppoja!

      Kai te jo arvaatte, kuka hän on. Tuo sama fiksutin kirjoittaa ketjussa useammalla nimimerkillä, tyylistä vanhan ketun tuntee. Voi sinua pientä. Jotenkin pakkaa säälittämäänkin - miten paha olo sulla mahtaakaan olla. Ja miksi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      no meijän äijä delas kirroosioon 49.vuotiaana ja on muitakin mennyt. käytän myös itse viinaa ostan omalla rahalla en tarvitse hoitoa ja sitten, kun kuolen minut hautaa kunta en ole mikään PRINSSI PHILIP

    • Anonyymi

      Jotkut juopot käyttäytyy ihan hyvin. Siivoo ulkona vapaaehtoisesti jne.
      https://www.youtube.com/watch?v=LxqYW9Yl3h4

    • Anonyymi

      Tissullaa on tussuuu se juoppojen tussuuu on voi voi tussuuua kun timooo on hossuuuua aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • Anonyymi

      On työ niin kurjaa ettei eläkkeelle ennätä kierrätyksestä.

    • Anonyymi

      Perkeleen juopot!

    • Anonyymi

      Helveta sentään, juo itsesi hautaan äläkä oppejasi muille tyrkytä. Ei sinua kaivata. Tervemenoa! 😄😄😄😄🤠😄😄😄😄
      🤠
      🤠

    • Anonyymi

      Viisaat ruotsalaiset.
      60-luvun puolivälissä olin töissä Scanialla, Södertäljessä.
      Kävin joskus keskustan tuntumassa olevassa virolaisen baarissa kahvilla ja ruisleipä ostoksilla.
      Baari naapurustossa oli svedu spurgujen kerrostalo. Meilläkin tyypillinen 3 kerrosta, kolme rappua. Tapasin kaksi talon suomalaista asukkia. Heput olivat siistissä kunnossa ja joivat svedujen kevytkaljan kierrättäen paikallisen vaatimuksen mukaan margariinilla sivellyn ruisleipäsiivun.
      Heput sanoivat talon asukkien saavan osana toimeentulon tukea viikoittain 6 pulloa halvinta valkoviiniä. Halvinta = kukapa ulkopolinen sitä ostaisi eikä sillä niukalla rahalla olisi muutakaan käyttöä.
      Määrä oli tietenkin riittämätön mutta porukka voi keskenään keskittää annoksia suuremmiksi. Vaikkapa pokerilla tai sököllä.

      Minun vanhat, hyvät kaverini kuolivat varhain. Nuorin hieman yli 20v ikäisenä sotkeutuessaan kännipäissään kalaverkkoihin.
      Muut tasaisesti enne 50v ikää. Porukan ainoa töissä käynyt sinnitteli luottamusmiesasemansa turvin töissä 60 vuotiseksi ja oikaisi koipensa kaksi vuotta myöhemmin. Oli kouluaikainen kaverini, perhetuttu ja toisen lapsemme kummi.
      Perhetuttavuuden lisäksi olimme samalla tuotantolaitoksella.

      • Anonyymi

        Heput putoo vähitellen ja vitut välittää vihersiirtymästä, joka on vähäälyisten leikittelyä!


    • Anonyymi

      Alkoholismin takana on usein vaikea psyykkinen trauma. On oikein, että yhteiskunta auttaa näitä.

    • Anonyymi

      Tietty osa alkoholia käyttävistä alkoholisoituu joko perinnöllisistä tai muista syistä, sillä alkoholi on addiktion aiheuttava päihde/huumausaine.
      Valtio tietää, että jokaisesta uudesta sukupolvesta osa alkoholisoituu, mutta silti myy monopoliasemassa tätä päihdettä keräten verotuloja.
      Koska valtio myy addiktiota aiheuttavaa ainetta on se velvollinen hoitamaan addiktion psyykkiset ja fyysiset seuraukset kuten lääkeyhtiö on vastuussa lääkkensä haittavaikutuksista.
      Julkisen sairaanhoidon tulee hoitaa seuraukset.
      1hoitsu

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe