Ruotsin karttaa

matkailijat

Oon yrittänyt etsiä ruotsin karttaa josta näkisi noi moottori tiet, ja samalla vaikka tanskan, tai ainakin kohdan mistä se silta ruottin puolelta tanskan puolelle menee.
Myös erilaisia linkkejä kaivataan vaik mitä maksaa lautalla tanskaan ja mitä jos menee sillan kautta.ja tietty tanskalaisia majoitus sivustoja ja nähtävyyksiä.

Ollaan ens kesänä menossa Naatalasita Käppelskäriin laivalla auton kanssa ja sielt sit ajetaan suoraan Tanskaan ja yövytään varmaan köpiksessä tai sen lähellä, ja sit fyllantiin yöksi tai pariksi ja sit saksaa kiertää alle viikoksi ja itävaltaan ainakin viikoksi. Ei olla viel mietitty et mitä kautta kannattais tulla takas puola-latvia-viro vai saksa-tanska-ruotsi. sinänsä kiinnostais tulla puola-viro-kautta kun vois samalla käydä riikassa sekä pärnussa.

Mutta siis kaikkeen matkailuun liittyvää kaipailen mut etenkin tota ruotsin karttaa. Saksan kartta meillä jo onkin.Ja tietty kaikkee muuta matkailuun liittyvää.

12

1103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sieltä ainakin

      eniro.se
      sieltä löytyy ja taitaapa olla tanskallakin oma eniro.dk
      hyvää matkan suunnittelua !

    • yksi ainoa

      menee vain yksi eli E4 läpi Ruotsin ja jatkuu läpi Tanskan , eikö ole helppoa?

    • ihmetteleväinen

      ....niin ettet tiedä, missä karttoja myydään?

      • niitä

        Juu kyllähän mä sen tiedän että karttoja saa ihan ostettuakin ja lainattua.Mutta ensiks nyt vähän suunnittelen, ja odottelen tonne joulu-aleen jos sillon olis kartat halvempia, toki lainastostakin saa, mutta niitä ei saa viedä ulkomaille, mutta niitäkin voi alustavasti lainalla ja katsoa mieleisensä ja sitten vaikka ostaa. Sama on tietty sanakirjoilla kun pitäis vähän opetella saksaa että osaa huoneita varata ja tilata ruokaa jne. Kun ei toi englanti oo mikään paras mulla, eikä saksassa kuulemma tule enkulla toimeen kauheen hyvin.


      • kerro minulle
        niitä kirjoitti:

        Juu kyllähän mä sen tiedän että karttoja saa ihan ostettuakin ja lainattua.Mutta ensiks nyt vähän suunnittelen, ja odottelen tonne joulu-aleen jos sillon olis kartat halvempia, toki lainastostakin saa, mutta niitä ei saa viedä ulkomaille, mutta niitäkin voi alustavasti lainalla ja katsoa mieleisensä ja sitten vaikka ostaa. Sama on tietty sanakirjoilla kun pitäis vähän opetella saksaa että osaa huoneita varata ja tilata ruokaa jne. Kun ei toi englanti oo mikään paras mulla, eikä saksassa kuulemma tule enkulla toimeen kauheen hyvin.

        ja milloin ja missä on Jouluale? Ja kyllä nyt ilman sanakirjaa pärjää euroopassa ja jopa ilman kartaa jos ajelee pääteitä. Mutta odota sinä tammialea, voi saada 20 euron kartan 18 eurolla. jes jes.


      • en nyt
        kerro minulle kirjoitti:

        ja milloin ja missä on Jouluale? Ja kyllä nyt ilman sanakirjaa pärjää euroopassa ja jopa ilman kartaa jos ajelee pääteitä. Mutta odota sinä tammialea, voi saada 20 euron kartan 18 eurolla. jes jes.

        No tarkotin sitä etten ainakaan nyt heti tänään mene ostamaan kaikkien maiden karttoja, koska enirosta katoin ett ruotsin karttaa ei tosiaankaan tarvii, koska siin ajetaan ihan moottoriteillä vaan.Tanskan kartan ajattelin lainastosta lainata, kun siel nyt vaa ollaan vaa yks tai kaks yötä niin ei sillein kannata sen takia ostaa.
        Sit tommonen kartta meil jo on euroopan maat, mut ei pohjoismaita, eikä baltian maita. Ett ostan sit ainakin uuden euroopan kartan, josta näkyy baltian maat, toki tietty lainaan ensiks kirjastosta, ja katson et tarviiko sitäkään ostaa, kun pää asiallinen matkustus kohteemme on saksa ja itävalta, niin ne kartat mä ainakin aion päivittää kun ne on 80-luvulta niin on voinut tulla uusia teitä ja poistunut vanhoja.

        Ja varmaan ilman sanakirjaa pärjääkin euroopassa, mutta kyllä mä nyt haluaisin tietää että mitä ruokalistassa sanotaan ja miten tervehditään, ja luku sanat tietty, vaikka nekin voi paperille kirjoittaa ja kassakoneesta näky useimmiten summa.

        Ja kyll tämmöseen matkaan varmaan rahaa palaa että senkin puolesta vähän etukäteen kattelen ett mitä karttoja kannattaa ostaa. Kun voi jo laskeskella et yöpymisiin menee about 5 000, ruokaan nyt ei mee ihan noin paljoo, mut varmaan 3 000 menee.Ja sit just karttoihin,filmiin passi kuviin ja tommosee muuhun huvitteluun, esim. alkoholiin menee varmaan rahaa kauheesti.Laiva ja silta maksut tekee ainakin 200.
        Meit siis lähtee 3 henkeä ihan henkilöautolla.et jos joku ihmettelee hintoja.

        Ett sentakii laskeskelen vähän ennakkoon, kun joku 12 000 reissuun menee rahaa.eikä tos oo viel ees kaikkii nähtävyyksiä mukana,kun nekin on vast suunnitelu astella.Muttei kummiskaan suunnitella reissua kokonaan etukäteen vaan mennään mielen mukaan, ett tietty tulee semmosia päiviä jolloin ei tuu ajettua yhtään.


      • älä nyt viitsi
        en nyt kirjoitti:

        No tarkotin sitä etten ainakaan nyt heti tänään mene ostamaan kaikkien maiden karttoja, koska enirosta katoin ett ruotsin karttaa ei tosiaankaan tarvii, koska siin ajetaan ihan moottoriteillä vaan.Tanskan kartan ajattelin lainastosta lainata, kun siel nyt vaa ollaan vaa yks tai kaks yötä niin ei sillein kannata sen takia ostaa.
        Sit tommonen kartta meil jo on euroopan maat, mut ei pohjoismaita, eikä baltian maita. Ett ostan sit ainakin uuden euroopan kartan, josta näkyy baltian maat, toki tietty lainaan ensiks kirjastosta, ja katson et tarviiko sitäkään ostaa, kun pää asiallinen matkustus kohteemme on saksa ja itävalta, niin ne kartat mä ainakin aion päivittää kun ne on 80-luvulta niin on voinut tulla uusia teitä ja poistunut vanhoja.

        Ja varmaan ilman sanakirjaa pärjääkin euroopassa, mutta kyllä mä nyt haluaisin tietää että mitä ruokalistassa sanotaan ja miten tervehditään, ja luku sanat tietty, vaikka nekin voi paperille kirjoittaa ja kassakoneesta näky useimmiten summa.

        Ja kyll tämmöseen matkaan varmaan rahaa palaa että senkin puolesta vähän etukäteen kattelen ett mitä karttoja kannattaa ostaa. Kun voi jo laskeskella et yöpymisiin menee about 5 000, ruokaan nyt ei mee ihan noin paljoo, mut varmaan 3 000 menee.Ja sit just karttoihin,filmiin passi kuviin ja tommosee muuhun huvitteluun, esim. alkoholiin menee varmaan rahaa kauheesti.Laiva ja silta maksut tekee ainakin 200.
        Meit siis lähtee 3 henkeä ihan henkilöautolla.et jos joku ihmettelee hintoja.

        Ett sentakii laskeskelen vähän ennakkoon, kun joku 12 000 reissuun menee rahaa.eikä tos oo viel ees kaikkii nähtävyyksiä mukana,kun nekin on vast suunnitelu astella.Muttei kummiskaan suunnitella reissua kokonaan etukäteen vaan mennään mielen mukaan, ett tietty tulee semmosia päiviä jolloin ei tuu ajettua yhtään.

        on sinulla vähän matkabudjetti ylimitoitetttu jos meinaat saada menemään 12000 euroa tuohon matkaan. Missä oikein meinaat asua, Hiltoneissa ja siltikään ei mene 12000 euroa mokomaan kierokseeen. Siis tuo matka kestää max 2 viikkoa eli joka päiväksi on rahaa 860 euroa eli vanha 5000 mk. Kyllä siihen nyt muutaman kaljan kärsii ottaa. Mutta suunnittele vaan ihan rauhassa, taitaa muuten jäädäkkin sille asteelle kun tarkemmin miettii?


      • pååvo
        en nyt kirjoitti:

        No tarkotin sitä etten ainakaan nyt heti tänään mene ostamaan kaikkien maiden karttoja, koska enirosta katoin ett ruotsin karttaa ei tosiaankaan tarvii, koska siin ajetaan ihan moottoriteillä vaan.Tanskan kartan ajattelin lainastosta lainata, kun siel nyt vaa ollaan vaa yks tai kaks yötä niin ei sillein kannata sen takia ostaa.
        Sit tommonen kartta meil jo on euroopan maat, mut ei pohjoismaita, eikä baltian maita. Ett ostan sit ainakin uuden euroopan kartan, josta näkyy baltian maat, toki tietty lainaan ensiks kirjastosta, ja katson et tarviiko sitäkään ostaa, kun pää asiallinen matkustus kohteemme on saksa ja itävalta, niin ne kartat mä ainakin aion päivittää kun ne on 80-luvulta niin on voinut tulla uusia teitä ja poistunut vanhoja.

        Ja varmaan ilman sanakirjaa pärjääkin euroopassa, mutta kyllä mä nyt haluaisin tietää että mitä ruokalistassa sanotaan ja miten tervehditään, ja luku sanat tietty, vaikka nekin voi paperille kirjoittaa ja kassakoneesta näky useimmiten summa.

        Ja kyll tämmöseen matkaan varmaan rahaa palaa että senkin puolesta vähän etukäteen kattelen ett mitä karttoja kannattaa ostaa. Kun voi jo laskeskella et yöpymisiin menee about 5 000, ruokaan nyt ei mee ihan noin paljoo, mut varmaan 3 000 menee.Ja sit just karttoihin,filmiin passi kuviin ja tommosee muuhun huvitteluun, esim. alkoholiin menee varmaan rahaa kauheesti.Laiva ja silta maksut tekee ainakin 200.
        Meit siis lähtee 3 henkeä ihan henkilöautolla.et jos joku ihmettelee hintoja.

        Ett sentakii laskeskelen vähän ennakkoon, kun joku 12 000 reissuun menee rahaa.eikä tos oo viel ees kaikkii nähtävyyksiä mukana,kun nekin on vast suunnitelu astella.Muttei kummiskaan suunnitella reissua kokonaan etukäteen vaan mennään mielen mukaan, ett tietty tulee semmosia päiviä jolloin ei tuu ajettua yhtään.

        typeryyden huippu..
        Matkabudjetti 12000 eikä malta karttaa ostaa??

        Huvittuneena ja joskus äimistellen lueskelen ihmisten kysymyksiä ja käsityksiä matkailusta.
        Provojahan joukossa on paljonkin mutta kait joku täällä tosissaankin kyselee..??

        Noh, sehän on totta ettei ruotsissa karttaa edes tarvitse kun Tukholmasta-Helsinborgista/Malmöstä on viitotukset toisiinsa..


      • rahaa saa
        en nyt kirjoitti:

        No tarkotin sitä etten ainakaan nyt heti tänään mene ostamaan kaikkien maiden karttoja, koska enirosta katoin ett ruotsin karttaa ei tosiaankaan tarvii, koska siin ajetaan ihan moottoriteillä vaan.Tanskan kartan ajattelin lainastosta lainata, kun siel nyt vaa ollaan vaa yks tai kaks yötä niin ei sillein kannata sen takia ostaa.
        Sit tommonen kartta meil jo on euroopan maat, mut ei pohjoismaita, eikä baltian maita. Ett ostan sit ainakin uuden euroopan kartan, josta näkyy baltian maat, toki tietty lainaan ensiks kirjastosta, ja katson et tarviiko sitäkään ostaa, kun pää asiallinen matkustus kohteemme on saksa ja itävalta, niin ne kartat mä ainakin aion päivittää kun ne on 80-luvulta niin on voinut tulla uusia teitä ja poistunut vanhoja.

        Ja varmaan ilman sanakirjaa pärjääkin euroopassa, mutta kyllä mä nyt haluaisin tietää että mitä ruokalistassa sanotaan ja miten tervehditään, ja luku sanat tietty, vaikka nekin voi paperille kirjoittaa ja kassakoneesta näky useimmiten summa.

        Ja kyll tämmöseen matkaan varmaan rahaa palaa että senkin puolesta vähän etukäteen kattelen ett mitä karttoja kannattaa ostaa. Kun voi jo laskeskella et yöpymisiin menee about 5 000, ruokaan nyt ei mee ihan noin paljoo, mut varmaan 3 000 menee.Ja sit just karttoihin,filmiin passi kuviin ja tommosee muuhun huvitteluun, esim. alkoholiin menee varmaan rahaa kauheesti.Laiva ja silta maksut tekee ainakin 200.
        Meit siis lähtee 3 henkeä ihan henkilöautolla.et jos joku ihmettelee hintoja.

        Ett sentakii laskeskelen vähän ennakkoon, kun joku 12 000 reissuun menee rahaa.eikä tos oo viel ees kaikkii nähtävyyksiä mukana,kun nekin on vast suunnitelu astella.Muttei kummiskaan suunnitella reissua kokonaan etukäteen vaan mennään mielen mukaan, ett tietty tulee semmosia päiviä jolloin ei tuu ajettua yhtään.

        Kyllähän siihen rahaa saa kulumaan kun laskeskelee et kolmelle hengelle yö hotellista tai hostellista maksaa keskimäärin 150 euroa per yö.Ja sit kun kuukauden reissu on niin kertaa vaik 25, niin pelkästään yöpymiseen menee about 4000€.
        Ruokaakin menee ihan kunnolla rahaa kun ei pahemmin halpis hotelleissa ole kunnon keittiötä niin ulkona pitää syödä esim. vaik 100 euroa per päivä niin siit saa 3000€, bensat mukaan 600€.
        Ja alkoholiin, vaikkei sitä nyt joka päivä voikkaan kaatokännejä juoda kun pitää ajaa seuraavana päivänä, mut siihenkin vaik toiset 3000€. Niin siitähän se summa sit alkaakin tulemaan kokoon.
        Ettei tässä mitään pikku lomaa olla suunnittelemassa että nopeasti vaan käydään kääntymässä itävallassa ja sit takasin, kyllä siellä ollaan pidempään kun yks yö.

        Mun mielest laskelmat on ainakin ihan kohdallaan koska ei matkustelu ole mitään halpaa, saahan täällä suomessakin maksaa jostain holiday clubin huoneesta lapissa kolme henkeä tuon 150€, ja bensa on samoissa hinnoissa kun täälläkin. Ja pitäähän ihmisten syödäkkin, ett mun mielestä ihan kohdallaan laskelmat on.


      • Pååvo
        rahaa saa kirjoitti:

        Kyllähän siihen rahaa saa kulumaan kun laskeskelee et kolmelle hengelle yö hotellista tai hostellista maksaa keskimäärin 150 euroa per yö.Ja sit kun kuukauden reissu on niin kertaa vaik 25, niin pelkästään yöpymiseen menee about 4000€.
        Ruokaakin menee ihan kunnolla rahaa kun ei pahemmin halpis hotelleissa ole kunnon keittiötä niin ulkona pitää syödä esim. vaik 100 euroa per päivä niin siit saa 3000€, bensat mukaan 600€.
        Ja alkoholiin, vaikkei sitä nyt joka päivä voikkaan kaatokännejä juoda kun pitää ajaa seuraavana päivänä, mut siihenkin vaik toiset 3000€. Niin siitähän se summa sit alkaakin tulemaan kokoon.
        Ettei tässä mitään pikku lomaa olla suunnittelemassa että nopeasti vaan käydään kääntymässä itävallassa ja sit takasin, kyllä siellä ollaan pidempään kun yks yö.

        Mun mielest laskelmat on ainakin ihan kohdallaan koska ei matkustelu ole mitään halpaa, saahan täällä suomessakin maksaa jostain holiday clubin huoneesta lapissa kolme henkeä tuon 150€, ja bensa on samoissa hinnoissa kun täälläkin. Ja pitäähän ihmisten syödäkkin, ett mun mielestä ihan kohdallaan laskelmat on.

        Takaisin kartta-asiaan...

        Noh, kävin kattomassa omasta Ruotsin kartastani että hinta oli viime vuonna 99,50 kruunua eli about 10 euroa. Se nyt ei kait enää reissun taloutta kaada vaikkei sitä tarvitsisi kuin suunnitteluvaiheessa silmäilyyn??

        Ja vielä vinkiksi että kuukauden reissu voi olla sillai turhan pitkä.
        Itellä on ollut sellasia kolmen viikon non-stop reissuja sillai että pari kertaa on ollu pari yötä samassa paikassa ja muuten liikkeellä.
        Niin tulee vaan sellainen "elämys-ähky" ettei enää loppureissusta kiinnosta ja jaksa innostua juuri mistään. Menee jo sillai läpiajeluksi.

        Seuraavalla kerralla aionkin ajaa viikon jonnekkin,olla viikon jossain keskeisessä paikassa josta teen tutumisretkiä ympäristöön ja sitten viikon verran takaisin päin.


      • ***
        Pååvo kirjoitti:

        Takaisin kartta-asiaan...

        Noh, kävin kattomassa omasta Ruotsin kartastani että hinta oli viime vuonna 99,50 kruunua eli about 10 euroa. Se nyt ei kait enää reissun taloutta kaada vaikkei sitä tarvitsisi kuin suunnitteluvaiheessa silmäilyyn??

        Ja vielä vinkiksi että kuukauden reissu voi olla sillai turhan pitkä.
        Itellä on ollut sellasia kolmen viikon non-stop reissuja sillai että pari kertaa on ollu pari yötä samassa paikassa ja muuten liikkeellä.
        Niin tulee vaan sellainen "elämys-ähky" ettei enää loppureissusta kiinnosta ja jaksa innostua juuri mistään. Menee jo sillai läpiajeluksi.

        Seuraavalla kerralla aionkin ajaa viikon jonnekkin,olla viikon jossain keskeisessä paikassa josta teen tutumisretkiä ympäristöön ja sitten viikon verran takaisin päin.

        Itse mulla oli apua tällaisesta:

        http://www.visitsweden.com/VSTemplates/Page____31344.aspx

        Sivulla olevassa PDF-kartassa "Elämyskartta" oli paljon kivoja kohteita - myös paljon uusia & tuntemattomia paikkoja.

        Tsemppiä suunnitteluun!


    • Matkailija1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe