Tietäisittekö hyviä kirjoja joissa olisi ainakin jotain näistä:
huijaus, väärä henkilöllisyys, juonittelua, veijareita, huumoria-myös mustaa, terävää sanailua, jännitystä.
Sellaisista kirjoista pidän kovin, harmi vaan ettei meinaa löytyä. Haluaisin tietää muitten suosikkeja, enkä käyttää enää hakusanoja.
Kiitos etukäteen avusta.
Ei meinaa löytyä hyviä kirjoja
10
914
Vastaukset
- Pumba
Jaroslav Hasek - Kunnon sotamies Svejkin seikkailut maailmansodassa (ja tästä nimenomaan se 60-luvun painos, uusi suomennus on surkea)
Veikko Huovinen - Veitikka, Lampaansyöjät. Ei vääriä henkilöllisyyksiä mutta tiukkaa ja kummallista huumoria. Huovisen novellikokoelmissa on kanssa tosi helmiä, tsekkaa vaikka Ronttosaurus, Rasvamaksa, Lyhyet erikoiset ja Mikäpä tässä. Ja Ympäristöministeri.
Ainakin nämä kieroudet vetoavat suunnattomasti mun huumorintajuuni. täyttää useatkin noista kriteereistä. Suosittelen:
- Teurastamo 5
- Kissan kehto
- Jumala teitä siunatkoon mr Rosewater
- Äiti yö
- Titaanin seireenit
- Hui hai eli jäähyväiset yksinäisyydelle
Kotimaisista suosittelen Jari Tervon
- Myyrä
- ja tämä uusi, Ohrana, varauksin, olen lukenut siitä vasta vähän yli puolet- John
Grishamin kirjoja. Olen lukenut itse kaikki suomennetut (jotain 17-18 kpl.) Kirjoissa on paljon noita elementtejä, joita luettelit. Esim. Partneri, Armahdus ja Viimeinen valamies. Myös Firma on huippu, ja tempaa mukaansa eka sivulta alkaen.
Nyt on itsellänikin sama ongelma, ettei tahdo löytyä mieleistä lukemista. Antakaa vinkkejä mistä jatkaa Grishamien jälkeen. - hullunhauska
Aivan outo kirja, mutta vetosi minuun koska olen itsekin misantrooppi ja haluaisin asua kaukana koko h****n yhteiskunnasta.
- abagnalen
ota kiinni jos saat
- ynsis
suosittelen sellaista teosta kuin Valtion tulo- ja menoarvio. Henkilögalleria on suppeahko ja ehkä kuivahko, mutta sisältö vastannee toiveitasi täysin. Tosin veijarimaisuus ei selviä aina saman vuoden puolella, mutta onpahan jotain jännättävää.
Huhupuheet tosin väittävät, ettei kirjoittaja enää olekaan väitetty kaksikko; Hallitus& Hinisteriöt, vaan että asialla olisi haamukirjoittajana Tuula Sariola, joka taas puolestaan ei ole kirjoittanut omaksi väittämäänsä tekstiä, vaan sen on väsännyt ihan joku muu.
Tässä teoksessa on veijareita ja pyhimyksiä jokaisen makuun.
- calmato
Kokeilepa tätä. Jos ei löydy juuri haluamaasi, löytyy ainakin muuten lukemisen arvoisia kirjoja:
http://www2.hs.fi/klik/klassikkoautomaatti/klassikkoautomaatti.html- Isabella
Phillip Margolin on parempi kuin Grisham. Sain juuri luettua Margolinin "Mennyt mutta muistoissa", oli huippujännittävä. Tätä kirjaa ei malttanut laskea käsistään.
- Ohimo
Jari Tervon kirjassa. "Minun sukuni tarina" Löytyy kaikkea tuota.
- animagus
Donald E. Westlaken kirjat (ainakin ne, joissa esiintyy Dortmunder-niminen konna) ovat mustaa huumoria täynnä olevia jännäreitä. Itse olen pitänyt. Kokeilepa esim. jotakin seuraavista teoksista:
- Kuuma kivi
- Apua, minua pidetään vankina
- Ottakaa pankki kiinni!
- Ihmisryöstön käsikirja
On näitä muutama muukin, mutta tässä mieleen jäänyttä parhaimmistoa. Kuuma kivi on klassikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä323987- 1431649
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111541- 771187
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931121Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va281119- 601094
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy261037Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä391015Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67960