Ei meinaa löytyä hyviä kirjoja

pönttö

Tietäisittekö hyviä kirjoja joissa olisi ainakin jotain näistä:

huijaus, väärä henkilöllisyys, juonittelua, veijareita, huumoria-myös mustaa, terävää sanailua, jännitystä.

Sellaisista kirjoista pidän kovin, harmi vaan ettei meinaa löytyä. Haluaisin tietää muitten suosikkeja, enkä käyttää enää hakusanoja.

Kiitos etukäteen avusta.

10

943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pumba

Jaroslav Hasek - Kunnon sotamies Svejkin seikkailut maailmansodassa (ja tästä nimenomaan se 60-luvun painos, uusi suomennus on surkea)

Veikko Huovinen - Veitikka, Lampaansyöjät. Ei vääriä henkilöllisyyksiä mutta tiukkaa ja kummallista huumoria. Huovisen novellikokoelmissa on kanssa tosi helmiä, tsekkaa vaikka Ronttosaurus, Rasvamaksa, Lyhyet erikoiset ja Mikäpä tässä. Ja Ympäristöministeri.

Ainakin nämä kieroudet vetoavat suunnattomasti mun huumorintajuuni.

• täyttää useatkin noista kriteereistä. Suosittelen:
      - Teurastamo 5
      - Kissan kehto
      - Jumala teitä siunatkoon mr Rosewater
      - Äiti yö
      - Titaanin seireenit
      - Hui hai eli jäähyväiset yksinäisyydelle

Kotimaisista suosittelen Jari Tervon
      - Myyrä
      - ja tämä uusi, Ohrana, varauksin, olen lukenut siitä vasta vähän yli puolet

• John

Grishamin kirjoja. Olen lukenut itse kaikki suomennetut (jotain 17-18 kpl.) Kirjoissa on paljon noita elementtejä, joita luettelit. Esim. Partneri, Armahdus ja Viimeinen valamies. Myös Firma on huippu, ja tempaa mukaansa eka sivulta alkaen.

Nyt on itsellänikin sama ongelma, ettei tahdo löytyä mieleistä lukemista. Antakaa vinkkejä mistä jatkaa Grishamien jälkeen.

• hullunhauska

Aivan outo kirja, mutta vetosi minuun koska olen itsekin misantrooppi ja haluaisin asua kaukana koko h****n yhteiskunnasta.

• abagnalen

ota kiinni jos saat

• ynsis

suosittelen sellaista teosta kuin Valtion tulo- ja menoarvio. Henkilögalleria on suppeahko ja ehkä kuivahko, mutta sisältö vastannee toiveitasi täysin. Tosin veijarimaisuus ei selviä aina saman vuoden puolella, mutta onpahan jotain jännättävää.

Huhupuheet tosin väittävät, ettei kirjoittaja enää olekaan väitetty kaksikko; Hallitus& Hinisteriöt, vaan että asialla olisi haamukirjoittajana Tuula Sariola, joka taas puolestaan ei ole kirjoittanut omaksi väittämäänsä tekstiä, vaan sen on väsännyt ihan joku muu.

Tässä teoksessa on veijareita ja pyhimyksiä jokaisen makuun.

• calmato
      • Isabella

Phillip Margolin on parempi kuin Grisham. Sain juuri luettua Margolinin "Mennyt mutta muistoissa", oli huippujännittävä. Tätä kirjaa ei malttanut laskea käsistään.

• Ohimo

Jari Tervon kirjassa. "Minun sukuni tarina" Löytyy kaikkea tuota.

• animagus

Donald E. Westlaken kirjat (ainakin ne, joissa esiintyy Dortmunder-niminen konna) ovat mustaa huumoria täynnä olevia jännäreitä. Itse olen pitänyt. Kokeilepa esim. jotakin seuraavista teoksista:
      - Kuuma kivi
      - Apua, minua pidetään vankina
      - Ottakaa pankki kiinni!
      - Ihmisryöstön käsikirja

On näitä muutama muukin, mutta tässä mieleen jäänyttä parhaimmistoa. Kuuma kivi on klassikko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      174
      2618
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2387
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1082
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      849
    6. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      19
      747
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      734
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      727
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      86
      720
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      678
    Aihe