Tämä oli mulla syynä. Eli ylin niskanikama oli "jumissa".
KAULARANKA.
C1 ATLAS. Vaikutukset:
Päänsäryt, hermostuneisuus, unettomuus, krooninen väsymys, huimaus, migreeni.
Ei ole migreeniä näkynyt yli vuoteen, ei edes päänsärkyä... Ja moni muukin vaiva poistui. Ongelmana oli vain löytää joku, joka osasi sen korjata. Kauan siinä etsimisessä kyllä menikin...
Mistä migreeni johtuu?
20
3868
Vastaukset
- oli apusi
No mikä taho tämän vian sitten korjasi?
Jos siitä olisi apua esim. minullekkin.- hoidettu
Kansanparantaja laitto nikaman suoraksi. Tunnen yhden sellaisen osaajan Lahdesta ja yhden Helsingistä. Kumpi ois lähempänä?
Kävin parilla kirolla ja napralla, mutta heiltä en saanut apua. - ---
hoidettu kirjoitti:
Kansanparantaja laitto nikaman suoraksi. Tunnen yhden sellaisen osaajan Lahdesta ja yhden Helsingistä. Kumpi ois lähempänä?
Kävin parilla kirolla ja napralla, mutta heiltä en saanut apua.Olen kerran käynyt osteopaatilla, joka sanoi myös että tuo ylin nikama on vinossa.
Yritti sitä laittaa aika kovaotteisesti paikalleen.
Toimenpide ei kestänyt varttituntia kauempaa ja sain pulittaa siitä 50 egee.
No kyllä mä huomasin, että oli jotenkin suoremman oloinen tuntu.
Mutta ei kestänyt vaikutus kauan.
Viikon päästä tuli kivut ja päänsäryt uudelleen.
Sanoi vielä, että pitäisi ainakin 20 kertaa käydä se laitattamassa.
Ei kiitos! Jos joutuu joka viikko käymään laitattamassa uudelleen ja maksaa 1000 egee eikä se autakaan. Ja pahimmassa tapauksessa siitä halvaantuu. On riskit niin isot kun lähetään noita kaulanikamia niksauttelemaan! - hoidettu
--- kirjoitti:
Olen kerran käynyt osteopaatilla, joka sanoi myös että tuo ylin nikama on vinossa.
Yritti sitä laittaa aika kovaotteisesti paikalleen.
Toimenpide ei kestänyt varttituntia kauempaa ja sain pulittaa siitä 50 egee.
No kyllä mä huomasin, että oli jotenkin suoremman oloinen tuntu.
Mutta ei kestänyt vaikutus kauan.
Viikon päästä tuli kivut ja päänsäryt uudelleen.
Sanoi vielä, että pitäisi ainakin 20 kertaa käydä se laitattamassa.
Ei kiitos! Jos joutuu joka viikko käymään laitattamassa uudelleen ja maksaa 1000 egee eikä se autakaan. Ja pahimmassa tapauksessa siitä halvaantuu. On riskit niin isot kun lähetään noita kaulanikamia niksauttelemaan!Mulla se laitettiin kerran yli vuosi sitten ja hyvin on pysynyt. Ei ole migreenit eikä edes päänsärky vaivannut sen jälkeen. Sitä ennen usean vuoden ajan joka päivä...
Ja moni muu on saanut avun myös. Eli se riippuu paljolti siitä, että kuka tekee ja kuinka se tehdään. Hyvin tehtynä sen kohdan korjaus kestää enintään 10 sekuntia... ja kerta riittää! - -.,
hoidettu kirjoitti:
Mulla se laitettiin kerran yli vuosi sitten ja hyvin on pysynyt. Ei ole migreenit eikä edes päänsärky vaivannut sen jälkeen. Sitä ennen usean vuoden ajan joka päivä...
Ja moni muu on saanut avun myös. Eli se riippuu paljolti siitä, että kuka tekee ja kuinka se tehdään. Hyvin tehtynä sen kohdan korjaus kestää enintään 10 sekuntia... ja kerta riittää!Kerta ei kyllä hyvinkään tehtynä riitä, sillä
lihakset, jotka ovat tottuneet virheasentoon vetävät taas nikaman lukkoon.
ohhoh!10 sekuntia on aika nopeata toimintaa.
Niitä virheitä sattuu kun noin hosutaan. - hoidettu
-., kirjoitti:
Kerta ei kyllä hyvinkään tehtynä riitä, sillä
lihakset, jotka ovat tottuneet virheasentoon vetävät taas nikaman lukkoon.
ohhoh!10 sekuntia on aika nopeata toimintaa.
Niitä virheitä sattuu kun noin hosutaan.Olen nähnyt monia tapauksia ja kerta riittää, myös itselläni riitti. Lantion nivelten asentovirheissä ei aina kerta riitä, mutta siellä onkin paljon isommat lihakset kireänä...
- mainitsemasi
migreenin hoito tuo apua kaikille. Migreeni on aivojen sairaus, tosin sitä voivat aiheuttaa hyvin monet tekijät.
Sinulla lienee ollut Kaularangasta johtuva särky (cervicogeeninen särky), joka on eräs päänsäryn muoto, ei varsinainen migreeni.
Yhtä oikeata hoitoa ei ole, ei myöskään yhtä oikeata lääkettä. Migreeni on yksilöllinen, joten hoidonkin tulee olla yksilöllistä.- hoidettu
Ei ehkä ihan kaikille, mutta ainakin melkein kaikille. Ja ainakin kaikille, joita minä oon ollu todistamassa....
Suosittelen kokeilemaan.
- www.
näkivät että oli jumissa?Miten oli jumissa?
Millaisella liikkeellä suoristivat? Oliko niskan kiertoliike? Vai vetoliike?
Siis ylin nikama oli kyseessä?
Kerro lisää..- hoidettu
"mistä näkivät että oli jumissa?"
Ymmärtääkseni liikerajoite pään käännössä. Myös pään ja niskan asennosta näkee sen...
"Miten oli jumissa? "
Tuohon en osaa hyvin vastata. Kai nivelpinnat oli jumiutuneet jotenkin. Lue tuolta linkistä alla...
"Millaisella liikkeellä suoristivat? "
No suunnilleen tuollaisella:
http://www.mattsholmstrom.com/?resurssi=niska_iso.jpg
Tuo herra saattais osata sen myös... mutta en ole varma, kun ei ole kokemusta.
"Siis ylin nikama oli kyseessä?
Kerro lisää.. "
Kyllä, nimeltään Atlas. Hyvin yleinen ongelma.
Lisää: http://www.upcspine.com/anatomy2.htm - ei tietoa
hoidettu kirjoitti:
"mistä näkivät että oli jumissa?"
Ymmärtääkseni liikerajoite pään käännössä. Myös pään ja niskan asennosta näkee sen...
"Miten oli jumissa? "
Tuohon en osaa hyvin vastata. Kai nivelpinnat oli jumiutuneet jotenkin. Lue tuolta linkistä alla...
"Millaisella liikkeellä suoristivat? "
No suunnilleen tuollaisella:
http://www.mattsholmstrom.com/?resurssi=niska_iso.jpg
Tuo herra saattais osata sen myös... mutta en ole varma, kun ei ole kokemusta.
"Siis ylin nikama oli kyseessä?
Kerro lisää.. "
Kyllä, nimeltään Atlas. Hyvin yleinen ongelma.
Lisää: http://www.upcspine.com/anatomy2.htmNäkyykö toi niskan jumi röntgenkuvissa?
- hoidettu
ei tietoa kirjoitti:
Näkyykö toi niskan jumi röntgenkuvissa?
Täytyy olla hyvät kuvat. Ja toisaalta kun eivät lääkärit edes usko, että tuo virheasento on mahdollista, niin he eivät sellaista edes etsi. Tai sitten sanovat että kaularanka on kyfoosissa, lordoosissa tai nikamat vain kuluneet...
Tuolla jotain malleja:
http://www.atlaschiro.com/case_studies.htm - kun en tiedä
hoidettu kirjoitti:
Täytyy olla hyvät kuvat. Ja toisaalta kun eivät lääkärit edes usko, että tuo virheasento on mahdollista, niin he eivät sellaista edes etsi. Tai sitten sanovat että kaularanka on kyfoosissa, lordoosissa tai nikamat vain kuluneet...
Tuolla jotain malleja:
http://www.atlaschiro.com/case_studies.htmkenellä olet käynyt hoidattamassa ja päässyt migreenistä?
- hoidettu
kun en tiedä kirjoitti:
kenellä olet käynyt hoidattamassa ja päässyt migreenistä?
Mä kävin lahtelaisella kansanparantajalla. Sitä ennen juoksin turhaan yli 10 vuotta useilla erilaisilla koululääketieteen edustajilla.
Googleta: kansanparantaja holma
- Lukasin sivujasi.
Sä olet nähnyt paljon vaivaa sun sivulla. Minä aluksi ihmettelin, että mikä ihmeen kansanparantaja sä olet, kunnes lukasin hieman nuita sun sivujas, niin luulo muuttui.
Mä olen se joka syö niitä Dolan lääkkeitä ja mulla on se alaselän skolioosi.;)- hoidettu
Mä olen entinen kipupotilas, joka on nyt ruennut keräilemään muiden potilaiden kokemuksia. Sivuillani on ainakin kolmen kansanparantajan parantamien ihmisten kertomuksia, sekä taitaa olla parin fysiatrinkin...
Ja kaikille heille useakin lääkäri tarjosi hoidoksi vain pillereitä, eikä nistä ollu apua.
- vaarallista
Vaarallista tuo nikamien niksauttelu. Eikös siitä ollut telkkarissakin juttua miehestä: mies vammautui vaikeasti, kun osaamaton kansanparantaja niksautteli niskoja.
- hoidettu
Lääkäreiden käsiin kuolee tuhat kertaa enemmän terveitä ihmisiä...
- Migreeni potilas
Hei kaikki! Mikä auttaa migreenin lähtöön? Kun mulla se tulee kerran viikossa! Osaako joku auttaa mua tän kanssa? :)
- Krooninen migreeni
Olitko tarkoituksella kirjoittanut juuri tähän ketjuun??? Kommentoin migreeniä pelkästään neurologisena ja aivoperäisenä sairautena. Niska, hartia tai selkä peräiset päänsäryt eivät ole migreeniä.
MIgreenikohtausta hoidetaan triptaaneilla (kohtauslääkkeillä) ja kipulääkkeillä. Kylmä kääre päässä ja esim. magnesium voi auttaa.
Usein toistuvaan migreeniin aloitetaan estolääkitys, jota käytetään säännöllisesti joka päivä useita kuukausia ja joka estää kohtauksia syntymästä. Lääkkeiden teho on vaihteleva, mutta kokeilemalla löytyy sinulle varmasti oikea vaihtoehto.
Kannattaa lukea läpi migreenin käypä hoito netistä sekä monet migreenisivustot, josta löytyy kattavat kuvaukset migreenin hoidon kulusta.
Jos migreeni on vielä lievä, kannattaa hakea lääkäriltä silti kunnolliset kohtaukslääkkeet ja keskustella estohoidosta. Liiän vähän hoidettu tai tehottomien lääkkeiden takia migreeni usein kroonistuu ja sitten sen hoito onkin jo hyvin vaikeaa. Eli aikaisessa vaiheessa lääkärille, diagnoosin tekemiseksi ja oikean lääkityksen aloittamiseksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401539Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751146Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758