Vakuutus kysymys

varmistusta

Tuossa oli ketju keskustelua vakuutuksesta, mutta sitä tuntu pilaavan taas eräät tyypit.
Minulle selvis se, että osa ammattiliitoista on neuvotellut kuka minkäkin vakuutusyhtiön kanssa jäsenilleen matkavakuutuksen, mutta ei matkatavaravakuutusta. Esim. metalli if:n kanssa ja sähköliitto Turvan. Kysyisinkin, onko metallin jäsenkorttiin merkattu tämä vakuutus asia niin, että jäsen kortti käy suoraan sellaisenaan ilman erillistä vakuutuskorttia.
Kiitos asiallisesta vastauksesta ja tiedosta.

23

1702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viestisi...

Edellisen viestin provosoiva alku aiheuttaa juuri sen, että tänne tulee tälläisiä vastauksia.

JOS TUOLLAINEN PÖLJÄ EI OSAA KAIVAA VAKUUTUSSOPIMUSTAAN KIRJAHYLLYSTÄ JA KATSOA MITÄ HÄNEN VAKUUTUKSEENSA SISÄLTYY, OLKOON SITTEN ILMAN SITÄ TIETOA.

• asiallinen..

Jos on jotain kysyttävää, miksi ei ihan asiallisesti voi kysyä kysyttäväänsä. Nämä aloitukset, jossa kommentoidaan muiden vastauksia ovat tuhoon tuomittuja. Tyhmään kysymyksen asetteluun, ei voi tulla kuin yhtä tyhmiä vastauksia.

• itse PÖLJÄ!

tässä ei nyt ole kyseessä mikään kotivakuutuksen lisäosa, joka lukisi vakuutuskirjassa, vaan ammattiliiton jäsenedusta ja ne vakuutuspaperit ovat siellä ammattiliiton kirjahyllyssä.

• Kyllä näkyy..
        itse PÖLJÄ! kirjoitti:

tässä ei nyt ole kyseessä mikään kotivakuutuksen lisäosa, joka lukisi vakuutuskirjassa, vaan ammattiliiton jäsenedusta ja ne vakuutuspaperit ovat siellä ammattiliiton kirjahyllyssä.

If on vakuutusyhtiöni ja ammattiliiton kautta saatu matkavakuutusalennus näkyy minun vakuutuskirjassani kuin myös, että perheenjäsenet on matkavakuutettu.

• tullut mieleen
        Kyllä näkyy.. kirjoitti:

If on vakuutusyhtiöni ja ammattiliiton kautta saatu matkavakuutusalennus näkyy minun vakuutuskirjassani kuin myös, että perheenjäsenet on matkavakuutettu.

ennenkuin tulit tänne ihmisiä pöljäksi haukkumaan, että kaikki eivät ehkä käytä juuri samaa vakuutusyhtiötä kuin ammattiliittonsa!

• ei voinut tulla mieleeni
        tullut mieleen kirjoitti:

ennenkuin tulit tänne ihmisiä pöljäksi haukkumaan, että kaikki eivät ehkä käytä juuri samaa vakuutusyhtiötä kuin ammattiliittonsa!

Sen vuoksi suosittelen sinua selvittämään matkavakuutuksesi ihan itse.

• niinkuin
        ei voinut tulla mieleeni kirjoitti:

Sen vuoksi suosittelen sinua selvittämään matkavakuutuksesi ihan itse.

tuo aloittaja yrittääkin tehdä.

• aloittaja..
        niinkuin kirjoitti:

tuo aloittaja yrittääkin tehdä.

ajatuksena oli, että kaikille selviäis kyseinen asia ja mulla on vakaa ajatus, että monet maaksaa päällekkäistä matkustajavakuutusta. Mutta täällä menee toisten panetteluksi. Täytys tajuta, että eri liitoilla erilaisia etuja neuvoteltuna. Eikä sillä ole merkitystä missä yhtiössä omat vakuutukset, silti voi olla omanaan liiton neuvottelema.
        Esim. mulla sähköliiton ottama matkustajavakuutus VARMAssa ja olen täydentänyt jatkuvalla matkatavaravakuutuksella Eurooppalaisessa.
        hyvin toimii. Olen käyttänyt sähköliiton jäsenkorttia parikertaa, kaikki OK !

• koneesi, ole hyvä.
        aloittaja.. kirjoitti:

ajatuksena oli, että kaikille selviäis kyseinen asia ja mulla on vakaa ajatus, että monet maaksaa päällekkäistä matkustajavakuutusta. Mutta täällä menee toisten panetteluksi. Täytys tajuta, että eri liitoilla erilaisia etuja neuvoteltuna. Eikä sillä ole merkitystä missä yhtiössä omat vakuutukset, silti voi olla omanaan liiton neuvottelema.
        Esim. mulla sähköliiton ottama matkustajavakuutus VARMAssa ja olen täydentänyt jatkuvalla matkatavaravakuutuksella Eurooppalaisessa.
        hyvin toimii. Olen käyttänyt sähköliiton jäsenkorttia parikertaa, kaikki OK !

Viides viesti samalta henkilöltä. Lopeta jo.

• täällä ei rautalankaa
        koneesi, ole hyvä. kirjoitti:

Viides viesti samalta henkilöltä. Lopeta jo.

Olen kyllä vastannut
        Kirjoittanut: suoraan näihin 31.8.2006 klo 18.17

ammattiliittoasioihin, enkä tuonne alkuperäiseen aloitukseen.

Eli lyhyesti vielä, jos pitää vääntää rautalangasta:

Sellaisen vakuutuksen (sairausvakuutus, matkustajavakuutus), joka korvaa matkustajan lääkärissä käynnit tms. tarjoaa yleensä ammattiliitto jäsenetuna, eli tämä asia kannattaa varmistaa ennen vakuutuksen ottamista. Se saattaa olla myös kotivakuutuksessa valmiina. TÄMÄ VAKUUTUS EI OLE PAKOLLINEN!

Matkavakuutus eli matkatavaravakuutus saattaa jollain olla jo vakiona kotivakuutuksessa, mutta jos ei ole, niin se pitää hankkia matkaa varten. TÄMÄ VAKUUTUS ON PAKOLLINEN!

• jäsenkorttisi

takapuolta ja varmista lukeeko siellä jotain matkavakuutuksesta esim. Travel Insurance Certificate, silloin tämä jäsenkortti on matkavakuutuskorttisi, jonka otat mukaan matkalle ja näytät lääkärillä käydessäsi.

• ei ainakaan

lue liiton jäsenkortissa mitään matkavakuutuksesta. Vakuutuskortti, vakuutuskirja ja lasku vakuutuksesta tulee kotiin vuosittain. Liitto ei vakuutusta kokonaan maksa, liiton "etu" on pieni alennus vakuutusmaksusta.

• Asiaan...
        ei ainakaan kirjoitti:

lue liiton jäsenkortissa mitään matkavakuutuksesta. Vakuutuskortti, vakuutuskirja ja lasku vakuutuksesta tulee kotiin vuosittain. Liitto ei vakuutusta kokonaan maksa, liiton "etu" on pieni alennus vakuutusmaksusta.

Täällä taitaa olla paljonkin ihmisiä, jotka kuvittelevat saaneensa liitolta ilmaisen matkavakuutuksen.

• jäsenkortissa
        Asiaan... kirjoitti:

Täällä taitaa olla paljonkin ihmisiä, jotka kuvittelevat saaneensa liitolta ilmaisen matkavakuutuksen.

tämä etu on ja merkitty juuri noin. Se ei kuitenkaan HUOM ole mikään matkavakuutus, vaan sairausvakuutus matkalla. Matkatavaravakuutus pitää ottaa erikseen vakuutusyhtiöltä! Eikä maksa kun ehkä kympin.

• öötötö
        jäsenkortissa kirjoitti:

tämä etu on ja merkitty juuri noin. Se ei kuitenkaan HUOM ole mikään matkavakuutus, vaan sairausvakuutus matkalla. Matkatavaravakuutus pitää ottaa erikseen vakuutusyhtiöltä! Eikä maksa kun ehkä kympin.

Luulin olevani matkailu Bulgaria palstalla!

• on näitä hörhöjä
        öötötö kirjoitti:

Luulin olevani matkailu Bulgaria palstalla!

Jotka yrittävät netin kautta saada selville mitä vakuutuksia heillä on voimassa.

• utelias?
        ei ainakaan kirjoitti:

mulla sähköliitto ja kortin takaosassa lukee kyllä, että matkavakuutus Varmassa ja kyseinen liiton jäsenkortti toimii matkavakuutuskorttina!

• mutta****
        jäsenkortissa kirjoitti:

jotenkin täällä ei mene toisilla jakeluun.
        Ilmeisesti niin, että toisilla liitoilla paremmin hoidettu asiat. Esim. Teknistenliitolla etuna matkavakuutus, ei matkatavaravakuutusta, kattaa myös alaikäiset lapset. Liiton jäsenkortti toimii myös vakuutuskorttina, ei mitään erillisiä kortteja.

• osaa käyttää
        on näitä hörhöjä kirjoitti:

Jotka yrittävät netin kautta saada selville mitä vakuutuksia heillä on voimassa.

nettiä. Jos tunnukset, että pääsee katseleen omaan yhtiöönsä omia vakuutuksiaan!
        Samoin omia asioitaan pääsee liiton syövereihin katseleen ja näkyy kyllä jäsenedutkin, yksi niistä matkustajavakuutus kattaen alaikäiset lapset.

• "itse"
        on näitä hörhöjä kirjoitti:

jäänyt junasta!???

• todella neuvoa tässä asiassa
        "itse" kirjoitti:

jäänyt junasta!???

Neljän peräkkäisen viestin lähettäminen todistaa kyllä sinusta itsestä kaiken. Olen sanaton.

• metalliliittolaisille

Matkustajavakuutus

Matkustajavakuutus on voimassa liiton jäsenten enintään 45 vuorokautta kestävillä vapaa-ajan ulkomaanmatkoilla. Vakuutettuina ovat lisäksi matkalla mukana olevat alle 20-vuotiaat perheen lapset. Lasten vakuutukseen kuuluu kulukorvauksen lisäksi korvaus tapaturman aiheuttamasta kuolemasta 2 000 euroa ja tapaturman aiheuttamasta pysyvästä haitasta 10 000 euroa.

Vakuutuksesta korvataan matkalla tapaturmista ja sairauksista sekä matkan peruuntumisesta tai keskeytymisestä aiheutuvia kustannuksia.

Työssä käyvillä jäsenillä vakuutus on lisäksi voimassa matkustettaessa lomien tai nk. sopimusvapaiden aikana kotimaassa. Tällöin vakuutus on voimassa myös kesämökillä. Lomaa ja vapaapäiviä välittömästi edeltävä ja seuraava viikonloppu kuuluvat vakuutuksen piiriin.

Vakuutuskortti

Matkalle on syytä ottaa mukaan Metallin jäsenkortti, joka on samalla vakuutuskortti. Sillä saa sairaanhoitopalvelut ulkomailta useimmiten maksuttomasti. Kotimaahan palattua on täytettävä vahinkoilmoitus ja toimitettava se sekä alkuperäiset kulutositteet Ifiin.

Matkatavarat eivät kuulu vakuutukseen.

• vakuutus kunnossa

meidänkin liiton vakuutus on nimenomaan matkustajavakuutus kts. metalli, mutta jos sinulla on kotivakuutuksessa laaja turva korvataan matkatavarat sitä kautta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      31
      3720
    2. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      96
      3343
    3. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      97
      3274
    4. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      77
      3128
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      68
      3033
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2775
    7. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2560
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

ja mikä huonoin?
      Ikävä
      69
      2473
    9. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      45
      2382
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      88
      2100
    Aihe