Ruokabudjetti

opiskelemaan

Minkälaisella ruokabudjetilla kaksi nuorta opiskelijaa pärjää?
Paljonko teillä on varattuna ruokaan / kk?

14

5074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hksldh

      minä ja avomieheni käytämme noin 30e ruokaan per viikko, eli kuukaudessa ~120e. tämän lisäksi syömme molemmat 5 päivää viikossa opiskelijaruokaloissa joissa ateria maksaa 2,35e. varmaan voisimme halvemminkin syödä...

      • AXbeebi

        Mulla menee noin 50€/vko ja asun yksin, tai siis solussa. En käy koulun ruokalassa syömässä ja olen laskelmoinut että itse tekemällä ja pakkaseen ostamalla syöminen on halvempaa kuin koulun ruokalassa.

        Jos kaksin asuu niin halvimmaksi tulee varmasti tehdä ruoat itse ja kantaa kouluun vaikka eväät.


      • nykyään
        AXbeebi kirjoitti:

        Mulla menee noin 50€/vko ja asun yksin, tai siis solussa. En käy koulun ruokalassa syömässä ja olen laskelmoinut että itse tekemällä ja pakkaseen ostamalla syöminen on halvempaa kuin koulun ruokalassa.

        Jos kaksin asuu niin halvimmaksi tulee varmasti tehdä ruoat itse ja kantaa kouluun vaikka eväät.

        Minulla meni Todella vähän kun tein perusruokaa (itsestäni maistuvaa)Ihan monenlaista,mut kun rupesin olee avovaimoni kanssa niin ruokalasku melkein kolmenkertaistu.Vaikka itse suunnittelen yleensä ruuat (muuten meillä menis aivan tolkkuttomasti)


      • sushi-hannu
        nykyään kirjoitti:

        Minulla meni Todella vähän kun tein perusruokaa (itsestäni maistuvaa)Ihan monenlaista,mut kun rupesin olee avovaimoni kanssa niin ruokalasku melkein kolmenkertaistu.Vaikka itse suunnittelen yleensä ruuat (muuten meillä menis aivan tolkkuttomasti)

        Suunnilleen 70€ viikossa menee ruokaan. Joskus haluan vähän hemmotella itseäni ja käydä frendien kanssa ulkona syömässä. Silloin täällä http://bit.ly/Kotikaupungin-tarjoukset oleva vinkki on ollut hyödyksi. Usein hyviä promoja esim kahdelle jossain ravintolassa.


    • lohduttaja

      Ite pärjään noin 300€/KK ja meitä on kaksi syöjää... Tuohon 300€ kuuluu myös auton ylläpito jne.

      Täällä on pieni säästölista, jota kannattaa lueskella... on aika hyvä... :
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000001498&posting=22000000018243036

      • Kuuluu

        300€/kk ?Ruuan kyllä uskon ,mut auton ylläpitokulut ym.? Siis johan bensoihin menee se 300 ekee!! Itse varmaan pärjäisin ruuan kanssa reilulla 100€ ,mut perheen kanssa se on n.500€/kk


      • 65-80e kuussa ruokaan
        Kuuluu kirjoitti:

        300€/kk ?Ruuan kyllä uskon ,mut auton ylläpitokulut ym.? Siis johan bensoihin menee se 300 ekee!! Itse varmaan pärjäisin ruuan kanssa reilulla 100€ ,mut perheen kanssa se on n.500€/kk

        sisälsi 2e päivittäisen aterian, eli perusruokaa
        juomari enkä tupakoija en ole


    • aina hyvää

      makaroonia,jauhelihaa,sipulii,ketsuppia,maitoa,halpaa on.

    • hastuli

      Kaljaa/lonkeroa/siideriä juodessa kotosalla (ei baarissa) uppoaa joka ilta 10 EUR siihen (on jokailtainen juoppo). Säästäminen siis muualta.

      Halpaa ruokaa tehdään iso annos kerralla ja laitetaan pakastelokeroon koteloissa (vielä parempi jos on pakastin). Ei maksullisia harrastuksia tms.

      Opiskelija opintotuella & lainalla tuskin edes pystyy käyttämään tuota 10 EUR per päivä kaljaan/viinaan, mutta tämä on juopon neuvo.

      Ja jos ei juo eikä polta niin ei edes neuvoja tarvitse. Joka ruokakaupastahan löytyy halpaa sapuskaa ja tarjouksia.

      Millä budjetilla te elätte?

    • KöyhäilijäOpiskelija

      Ostin 2vkoa sitten LIDListä halvalla makaroonia kassillisen ja nuudelipaketteja. Ensi kuun aion KITUUTTAA 40 eurolla, eli 10e/vko ruokaan. Tämä lienee tavallinen opiskelijan ruokabudjetti. ps. opintotuet tarkistettiin viimeksi lamavuonna -92.

      • eläke

        ...vain opiskelija kituuta; myös eläkeläinen tekee sitä! Minä olen tässä kuussa yrittänyt pärjätä noilla itse kasvatetuilla kasviksilla...no perunaa tulee jo korvistakin ulos! Onneks on syksy ja sieniä, niin saa vähän vaihtelua ruokiin. Esim. herkkutattimuhennos on tosi hyvää perunoiden kanssa...
        Opiskelija mene sinäkin metsään, jos sellainen on lähellä...sienet ovat terveellisempää ruokaa, kuin nuudelit.


    • miettikaa

      ruokaan varattuna rahaa on enemm'n kuin muihin menoihin> aivan liikaa. laskut yltaa yhtalaiselle sijalle. elama on paskaa!rahaa ei siis muillakaan ole.

    • Halvallapääsee

      Jättää einekset pois niin saa ruokabudjettia alemmas. Jauhelihan voi korvata soijarouheella joka tulee rutkasti halvemmaksi ja terveellisemmäksi. Yksi soijarouhe pussi maksaa n.2€ ja siitä riittää useampaan kymmeneen kertaan.
      Vielä kun malttaa jättää herkut pois niin kyllä sitä selviää.

    • rintarotinkilla

      Toimeentulo tuessa lasketaan ruokaan ensimmäiselle henkilölle 6,67 €/ ruokapäivä.
      Toinen yli 14 v. on 0,5 ja alle 14 v. on 0,3 kerroin...
      Siis kaksi aikuista on 1,5 x = 6,67 €
      kaksi aikuista ja kaksi lasta 2,1 x = 6,67€

      Tuon alle ei kenenkään tarvitse elää vaikka näitä köyhyys kouluttajia riittä ympäri suoli24...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3852
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      119
      1514
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      272
      1358
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1319
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1204
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1111
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1078
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1061
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      57
      1001
    Aihe