keräsin pudokkaita nelisen sangollista ja mehua tuli tuskin yhtä sangollista, vaikka annoin kyllä kaiken mehun irrota.
olisiko pitänyt antaa omenoiden olla pimeässä ja viileässä jonkin aikaa, vai teinkö jotain muuta väärin, vai eikö niistä todella tule enempää.
mites jos olisin puristanut mehun ? olisiko tullut kenties enemmän ja miten sen voi säilöä?
PALJONKO TULEE MEHUA OMENISTA?
2
3491
Vastaukset
- punakaneli
Mulla samankaltaisia kokemuksia, ja olen parin kokeilun jälkeen tullut tulokseen että riippuu lajista, toiset mehukkaampia ja tulee enemmän mehua. Ja mehumaijalla kun olen tehnyt niin olen ottanut omenan soseen talteen ja tulee ihanaa hilloa(piirakkaan) tai puuroa talvella
- urakka
Tänä vuonna sato oli jälleen iso. Valkea kuulas teki runsaan sadon, jopa oksia katkesi. Puna-kanelissa omenat pieniä, johtui kai kuivasta kesästä. Huvituksessa omenat melko isoja. Mehuksi en tänä vuonna laittanut ollenkaan. Viime vuonna vein mehuasemalle 80 kg, josta irtosi mehua 55 litraa. Mehumaijalla, eli höyrystämällä mehua tulee paljon vähemmän. Arvio on että n. 1 kg: saa 6-8 dl tuoremehua asemilla. Kotikoneilla määrä on paljon vähäisempää. Nyt laitoin omppuja raasteeksi ja keitin hillosokerista liemen päälle. Tosi hyvää on lettuyjen ja pannarin pälle. Säilytys pakastimessa. Hassua on se, että kaupoissa on ulkomaisia omppuja tarjolla, mutta kotimaisia ei oteta, vaikka ne olisivat kuinka hyviä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607512Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232936- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1311153
- 77853
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 52745