Dokaamisen lopettaminen

niinseuun

Tulipa aloitettua tällainen yritys maanantaina. Nyt menossa siis taas toinen päivä putkeen. Kyselisin muilta m.nettiläisiltä:

- Oletko ikinä yrittänyt lopettaa? Onnistuiko?
- Käytitkö apuja, kuten antabusta tai naltreksonia??
- Mikä oli vaikeinta? / Missä vaiheessa sorruit taas juopottelemaan?
- Kertokaa nyt vielä vaikka että kuinka kauan olit dokannut..

Itsehän siis olen dokannut noin 5 vuotta. En muista tarkalleen koska se alkoi, yhtäkkiä vain hoksasin dokaavani milloin sattuu. Lopettaa olen yrittänyt joitakin kertoja. Parhaimmillaan lakko on kestänyt kaksi viikkoa ja muutaman kerran pari päivää.

Olen kokeillut vaikka mitä apukeinoja itsesuggestiosta AA.han, mutta nyt jostain syystä olen päättänyt olla käyttämättä mitään ja dokailla silloin tällöin. Toistaiseksi menee ihan hyvin, vaikka kaljanhimo on kova. En aio kuitenkaan luovuttaa.

4

663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistui

Vuonna 2002 panin kortin kiinni. Kävin katkolla A klinikalla. Kavin kalliolan vieroitus/kuntoutusjakson. Käyn säännöllisesti AAssa. Päivä kerrallaan jo yli 4 vuotta raittiina. Kliffaa, eikä tee enää mieli juoda.

• ja hmmmm

"...olla käyttämättä mitään ja dokailla silloin tällöin...."

Yhtälö ei rimmaa. Valitse tuo ennen ja-sanaa. Silloin voit onnistuakkin... siis käyttämättä mitään. Piste

Kokemusta on.

• sekasikiö

Olen lopetellut abaut tuhatkertaa. Lupauksen olen aina tehnyt silloin kun muutaman päivän putki on takana. Peiliin kun katsoo silloin niin, ei ole kaulaa ja turpa on turvoksissa.
      Kaksi-kolmeviikkoa menee hienosti. Urheilen helvetisti, jopa 5kiloa lähtee pöhöä pois. Sitten kun taas on itseensä tyytyväinen niin baari kutsuu........
      Kerran kun rupeea maistuun, niin aina maistuu... En edes itsekkään tiedä haluanko kokonaan lopettaa..

Nykyään juon perjantaisin kännin ja lauantaina tasoittelen...sunnuntain kärsin ja viikolla en koskaan ota. Ruoka maistuu aina ja liikunnasta on tullut isompi tarve kuin viinasta....

Alkoholi on ongelma, mutta pystyn elämään sen asian kanssa ja tiedän, että metsään mennään jos viikolla rupean korkkaileen. Ikää on jo 40v.

A-klinikka ja antabukset ovat tuttuja, mulla ei ne auttanut.

Muutaman tosi kovan alkkisen kanssa keskustelut ovat kyllä auttaneet ja parin sukulaisen kuolema viinan takia vuoden sisällä on pistänyt miettimään.

En tuomitse ketään muuta kuin itseni, itse sen viinan kurkkuun kaadan. Juominen ei ole koskaan kenenkään muun syy kuin juojan itsensä!!

• kokenut

että tähänastiset konstit eivät ole riittäneet raittiina pysymiseen, kokeile sitä mitä tuhannet suomalaiset alkoholistit ja minä: kaksi kirjainta A ja A. Ainoana vaatimuksena AA:han pääsyyn on halu lopettaa juominen. Mieti, onko sulla sellainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      2593
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      206
      1204
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66