SEVILLE

TYTTELI79

OLLAAN TÄSSÄ KATELTU CADILLAC SEVILLEÄ, VM-93. JOS ON KOKEMUSTA KYSEISESTÄ MALLISTA, NIIN OLISI KIVA KUULLA MIELIPITEITÄ...

14

2848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cadfani
    • monenlaista

      kommenttia tuolla palstalla oli. Itselläni on ollut lyhyen aikaa -97 Seville ja nyt -98 uudella korilla, joka on huomattavasti edistyneempi. Mitään suorituskykyeroa en ole havainnut. Tosiasiassa autojen välillä ei ole kuin n. 100 kg ero ja 300 hv tehoissa sillä ei ole paljon merkitystä. Pitää myös muistaa nelivaihteisen automaatin kiihtyvyyttä hillitsevä seikka. Uudessa mallissa on äänieristystä selvästi parannettu.
      Osat ovat kalliita,ja näin on kaikkien uutena kalliitten autojen osat. Itse olen nyt ajellut kolme vuotta, eikä yhtään osaa ole vielä mennyt. Kilometrejä n. 30 000. Itse toin molemmat autot Saksasta, joten kommentti loppuunajetuista ei pidä paikkaansa, jos auton valitsee huolellisesti.
      Toivottavasti löydät hyvän yksilön. Kannattaa aina tarkistaa auton vikakoodit ennen ostopäätöstä, eritoten iskarien kunto on tärkeä.
      Tuo osien tilaaminen jenkeistä on varmaan hyvä vinkki.

    • STS01

      Joskus noihin aikoihin taisi tulla Northstar, ja autoa sai myös vanhalla 4,9 litraisella kasilla.
      Jos meinaatte sevillen ostaa, niin kattokaa, että on Northstar-koneella. Vanha kone on laiska ja juoppokin.
      Ei mikään raketti Northstarillakaan, mutta ei 300 hepalla jalkoihin ainakaan jää !!

      • se oikeasti

        on. Kaikkihan on suhteellista. Se, missä pikkugti:t hyytyvät, jatkaa Seville kiihtymistä. Joku oli kellottanut O-200 km/h n. 25 sek. Tärkeämpää tietysti on vääntö. Auto reagoi näillä väännöillä välittömästi kaasuun, ei tarvitse odotella turboviiveitä. Niin ja se ääni! Ja niinkuin näillä palstoilla on ennenkin todettu, Seville ei ole strippilelu.


      • STS01
        se oikeasti kirjoitti:

        on. Kaikkihan on suhteellista. Se, missä pikkugti:t hyytyvät, jatkaa Seville kiihtymistä. Joku oli kellottanut O-200 km/h n. 25 sek. Tärkeämpää tietysti on vääntö. Auto reagoi näillä väännöillä välittömästi kaasuun, ei tarvitse odotella turboviiveitä. Niin ja se ääni! Ja niinkuin näillä palstoilla on ennenkin todettu, Seville ei ole strippilelu.

        No jaa siitä äänestä.. Mielestäni Cadillac ei pidä ääntä lainkaan (ainakaan Hemi-cudaan verraten :)).... Ihan kivaa ääntä se kuulemma kuitenkin ulospäin pitää kiihdyttäessä !

        STS olisi varmasti jonkin verran ripeämpi viisivaihteisella laatikolla, mutta ei tälläkään todellakaan jalkoihin jää, ja ohi pääsee turvallisesti rekastakin !

        Auton huonot puolet mielestäni :

        Paskaakin paskemmat valot (xenonit lienee paremmat), niillä ei näe syyspimeillä yhtään, sateella pimeessä ei ole kivaa.
        Toinen miinus on etuveto. 300 heppaa ei todellakaan sovi etuvetoiseen autoon, kovemmin kiihdyttäessä saa pitää ratista kunnolla kiinni. Tyypillinen amerikkalaisominaisuus on myös yliherkkyys sivutuulelle ja urille.

        Hyviä puolia onkin sitten sen verran, etten viitsi edes listata.


      • yksilöni
        STS01 kirjoitti:

        No jaa siitä äänestä.. Mielestäni Cadillac ei pidä ääntä lainkaan (ainakaan Hemi-cudaan verraten :)).... Ihan kivaa ääntä se kuulemma kuitenkin ulospäin pitää kiihdyttäessä !

        STS olisi varmasti jonkin verran ripeämpi viisivaihteisella laatikolla, mutta ei tälläkään todellakaan jalkoihin jää, ja ohi pääsee turvallisesti rekastakin !

        Auton huonot puolet mielestäni :

        Paskaakin paskemmat valot (xenonit lienee paremmat), niillä ei näe syyspimeillä yhtään, sateella pimeessä ei ole kivaa.
        Toinen miinus on etuveto. 300 heppaa ei todellakaan sovi etuvetoiseen autoon, kovemmin kiihdyttäessä saa pitää ratista kunnolla kiinni. Tyypillinen amerikkalaisominaisuus on myös yliherkkyys sivutuulelle ja urille.

        Hyviä puolia onkin sitten sen verran, etten viitsi edes listata.

        on tunteeton urille. Renkaina ovat vakioiset. Edellisessä autossani(ei Caddy) oli reilusti normaalikokoa leveämmät renkaat, ja auto kiemurteli urissa todella pahasti. Siksi en nykyiseen autooni vaihtanut leveämpää rengaskertaa. Pyöränkulmat ovat säädetty nollille.
        Valot ovat surkeat, selvästi paremmat niistä tulee vaihtamalla tilalle ksenon-muutossarja. Tämä kyllä tietää polttimoiden vaihtoa katsastuksen ajaksi, koska sarja on laiton. Itse polttimonvaihto on varsin helppo, koska johdotukset ovat pikaliittimillä.


      • STS01
        yksilöni kirjoitti:

        on tunteeton urille. Renkaina ovat vakioiset. Edellisessä autossani(ei Caddy) oli reilusti normaalikokoa leveämmät renkaat, ja auto kiemurteli urissa todella pahasti. Siksi en nykyiseen autooni vaihtanut leveämpää rengaskertaa. Pyöränkulmat ovat säädetty nollille.
        Valot ovat surkeat, selvästi paremmat niistä tulee vaihtamalla tilalle ksenon-muutossarja. Tämä kyllä tietää polttimoiden vaihtoa katsastuksen ajaksi, koska sarja on laiton. Itse polttimonvaihto on varsin helppo, koska johdotukset ovat pikaliittimillä.

        Minulla on alkuperäisen kokoiset kumit, ja kyllä urat tuntuu. Ei ole väljyyttä missään, tarkastettu tarkkaan. Myös tienpinnan kallistukset muuttavat auton suuntaa, mutta eipä ole ensimmäinen auto joka näin tekee. Kokemukseni eräästä liikaa ylistetystä saksalaismerkistä ovat vielä pahemmat..

        Mikä mahtaa tehdä tuosta xenon-sarjasta laittoman ? Onhan näitä autoja alkuperäisxenoneillakin ?! Että jos ostaa alkuperäiset xenonlyhdyt, niin niistä tulee jollain ilveellä laittomat ?!


      • ei ole
        STS01 kirjoitti:

        Minulla on alkuperäisen kokoiset kumit, ja kyllä urat tuntuu. Ei ole väljyyttä missään, tarkastettu tarkkaan. Myös tienpinnan kallistukset muuttavat auton suuntaa, mutta eipä ole ensimmäinen auto joka näin tekee. Kokemukseni eräästä liikaa ylistetystä saksalaismerkistä ovat vielä pahemmat..

        Mikä mahtaa tehdä tuosta xenon-sarjasta laittoman ? Onhan näitä autoja alkuperäisxenoneillakin ?! Että jos ostaa alkuperäiset xenonlyhdyt, niin niistä tulee jollain ilveellä laittomat ?!

        merkintää. Siitä pitäisi löytyä merkintä ksenonpolttimoille tarkoitetusta umpiosta. Tosin kukaan ei ole ainakaan minulle kertonut, mikä ero umpioissa on. Itselläni on muutossarja, joka meni heittämällä paikalleen. Vähän aikaa mietin, minne kiinnitän muuntajat. Kokonaisia umpioita kyllä löytyy alkuperäisvaraosina, mutta hinnat ovat tähtitieteellisiä. Ja pesimet pitäisi asentaa myös.
        Tuo auton valuminen tien kaltevuuden mukaan on tuttua.


      • STS01
        ei ole kirjoitti:

        merkintää. Siitä pitäisi löytyä merkintä ksenonpolttimoille tarkoitetusta umpiosta. Tosin kukaan ei ole ainakaan minulle kertonut, mikä ero umpioissa on. Itselläni on muutossarja, joka meni heittämällä paikalleen. Vähän aikaa mietin, minne kiinnitän muuntajat. Kokonaisia umpioita kyllä löytyy alkuperäisvaraosina, mutta hinnat ovat tähtitieteellisiä. Ja pesimet pitäisi asentaa myös.
        Tuo auton valuminen tien kaltevuuden mukaan on tuttua.

        Ihme juttu kyllä. Luulisi, että tulee laillinen peli, jos ostaa alkuperäiset ksenonit. Taitaa vaan olla hinnat aika huimat. Ihme juttu tosin sekin, että paskoilla valoilla saa ajaa ilman pesureita, mutta ksenonien kanssa ne on pakolliset.. Paljonko tuollainen "tarvikepaketti" maksaa ja kuka myy ??


      • tämä:
        STS01 kirjoitti:

        Ihme juttu kyllä. Luulisi, että tulee laillinen peli, jos ostaa alkuperäiset ksenonit. Taitaa vaan olla hinnat aika huimat. Ihme juttu tosin sekin, että paskoilla valoilla saa ajaa ilman pesureita, mutta ksenonien kanssa ne on pakolliset.. Paljonko tuollainen "tarvikepaketti" maksaa ja kuka myy ??

        http://www.xenonled.com Hinnat näyttävät laskeneen, ja sytytinyksikkö on nykyään yhdessä paketissa. Jos kiinnostus herää, kannattaa kysyä mitä värisävyjä on tarjolla. Itse ostaisin tänä päivänä aivan päivänvalosävyn sinertävän sijaan.


      • Tytteli79
        tämä: kirjoitti:

        http://www.xenonled.com Hinnat näyttävät laskeneen, ja sytytinyksikkö on nykyään yhdessä paketissa. Jos kiinnostus herää, kannattaa kysyä mitä värisävyjä on tarjolla. Itse ostaisin tänä päivänä aivan päivänvalosävyn sinertävän sijaan.

        Kiitoksia vastauksista....
        Ollaan nyt sitten onnelliset caddyn omistajat.
        Tuli hommattua seville sts nortstar 95. Kyllä lähtee ja kaikin puolin siisti peli.


      • STS01
        Tytteli79 kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksista....
        Ollaan nyt sitten onnelliset caddyn omistajat.
        Tuli hommattua seville sts nortstar 95. Kyllä lähtee ja kaikin puolin siisti peli.

        Onneksi olkoon hyvästä hankinnasta. Riittää miellyttävää kyytiä vuosiksi eteenpäin !!

        En tiedä onko tuossa vuosimallissa vielä Magnaride (vai mikä prkl se on)- iskareita. Älkää vaan ajako vahingossa hidastetöyssystä 70 khm ja rikkoko iskareita, maksavat meinaan Metro-Autossa 1800 e per kpl. Tilasin Saksasta, eikä maksanut kuin tonnin kappale...

        Hyvän hankinnan teitte, pitäkää hyvin !!

        Ps. Northstaria pitää välillä polkea punasille kierroksille asti, muuten voi ruveta maistumaan öljy. Muutaman kerran kuussa kiihdytys kaasu pohjassa kierrokset punasille, niin Pohjantähti tykkää !!


      • STS01
        tämä: kirjoitti:

        http://www.xenonled.com Hinnat näyttävät laskeneen, ja sytytinyksikkö on nykyään yhdessä paketissa. Jos kiinnostus herää, kannattaa kysyä mitä värisävyjä on tarjolla. Itse ostaisin tänä päivänä aivan päivänvalosävyn sinertävän sijaan.

        Eli nuo on pelkät polttimot ? Käy tavallisiin umpioihin vai ?

        Vaikuttaa liian helpolta. Paraneeko valot merkittävästi ? No, eivät ne ainakaan huonontua voi :)


      • menee
        STS01 kirjoitti:

        Eli nuo on pelkät polttimot ? Käy tavallisiin umpioihin vai ?

        Vaikuttaa liian helpolta. Paraneeko valot merkittävästi ? No, eivät ne ainakaan huonontua voi :)

        heittämällä tavallisiin umpioihin, vaikka polttimo onkin pidempi. Mielenkiintoinen piirre oli päivällä, kun olin vaihtanut toisen polttimon ja kokeilin valoja tallin oveen. Aurinkosäällä piirtyi keltaisempi halogeenikuvio selvemmin. Pimeällä kyllä asetelmat muuttuivat, mutta hieman mietin siinä mitä tuli ostettua. Selitys lienee enemmän päivänvaloa muistuttava sävy.
        P.S. Niihin kumisuojiin joutuu tekemään reiän johdotuksen ulostulotiivistettä varten.
        Kaukovalothan jäävät halogeeneiksi, ellei sitten halua ostaa niihinkin ksenonit. Lähivaloihin joutuu vielä muuttamaan kytkennän niin, että palavat jatkuvasti, koska ksenon ei ehdi syttyä tarpeeksi nopeasti. Sinänsä pieni juttu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4643
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      56
      3210
    3. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2873
    4. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2815
    5. Suuri tulipalo

      Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2400
    6. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2185
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

      Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      21
      1642
    8. Mies! Lupaatko

      enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1601
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

      Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1538
    10. Maailmassa monta

      On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1514
    Aihe