ventoline

tietämätön....

onko teillä muilla ketkä ootte ventolinea käyttäny tullu siitä oireita?? jos niin minkälaisia??
mulla tosi pahaa suun ärsytystä ja lääkäri on sitä mieltä että samalla lääkkeellä pitäisi jatkaa, ettei ärsytys ole siitä johtunut.. olen lukenut että voi aiheuttaa suun ja kurkun ärsytystä, mulla niin pahat etten meinaa voida syödä ja ääni häviää kokonaan. Kertokaa onko kellään vastaavia kokemuksia?!

9

7334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skäribo

että suuntaat suihkun väärin, siitä tulee juuri tuonkaltaisia oireita. Piippu on ehkä liikaa kallistunut ylöspäin, silloin suihke osuu äänihuuliin ja ärsyttää. Koitapa vaihtaa piipun asentoa, uskon että huomaat eron.

• vaan kiekko

puhutaanko samasta välineestä?

• kiekko vent.

Lukekaa ventolinekiekon käyttöohje uudestaan läpi, jos ei muista. Käyttöohjeessa lukee, että VOI ärsyttää kurkkua ja nielua. Ei oleväärin käytetty jos ärsyyntyy!!!

• suzyanne

Mä olen käyttänyt Ventolinea niin aerosoli- suihkeena, "diskuksena" (kiekko) ja spiran kautta otettuna. Missä muodossa se on Sinulla?

Se on tehokas lääke, mutta mä olen käyttänyt sitä yhdessä Atroventin kanssa. Kyllä minulle on tullut siitä kurkun kipeyttä & ärsytystä yksin käytettynä. Atroventin kanssa se ei minulle sopinut.

Mutta... kannattaa luottaa omiin tuntemuksiin.
      Se on paras mittari. 12 v. kokemuksin t. Suzyanne

• ventoline

Mullakin on ventoline käytössä, ensin oli se piippu jossa nestemäisenä, ärsytti myös kurkkua ja suuta, vaihdoin jauhemaiseen kiekkoon, jolloin ärsytys loppui.

• marjoli

Mulla kurkkua ärsyttää kortisoni...

• tietämätön....

joo mulla vaan on suu vieläkin tosi kipee... koko alahuuli on turvonnut ja syöminen on hankalaa.. oon käyny läääkärillä jo kahdesti ja kerran hammaslääkärillä mutta asialle ei nyt kuulemma voi tehdä muuta kun olla ottamatta ventolinea. kyllä rupee ärsyttämään kun on jo 9päivä kun koko ajan koskee..

• Anonyymi

Onko muille nousu verenpaine ventolinin käytössä

• Anonyymi

https://turpaduunari.fi/salbutamolin-haitat/
      "Täytyy sanoa, että tässä lääketeollisuus on kyllä ylittänyt itsensä – mikä olisikaan tuottavampaa kuin myydä astmaan lääkettä, joka herkistää keuhkoputket allergeeneille ja muille ärsykkeille ja samalla lisää keuhkoputkien toleranssia lääkkeelle. Tätähän pitää sitten lääkitä suuremmilla annoksilla astmalääkettä, koska ”lääke ei tehonnutkaan”. Ja näin se karuselli pyörii…"

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      238
      4660
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      454
      3354
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2308
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1962
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      9
      1253
    6. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      28
      1119
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1073
    8. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1045
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      77
      996
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      936
    Aihe