onko teillä muilla ketkä ootte ventolinea käyttäny tullu siitä oireita?? jos niin minkälaisia??
mulla tosi pahaa suun ärsytystä ja lääkäri on sitä mieltä että samalla lääkkeellä pitäisi jatkaa, ettei ärsytys ole siitä johtunut.. olen lukenut että voi aiheuttaa suun ja kurkun ärsytystä, mulla niin pahat etten meinaa voida syödä ja ääni häviää kokonaan. Kertokaa onko kellään vastaavia kokemuksia?!
ventoline
9
7383
Vastaukset
- skäribo
että suuntaat suihkun väärin, siitä tulee juuri tuonkaltaisia oireita. Piippu on ehkä liikaa kallistunut ylöspäin, silloin suihke osuu äänihuuliin ja ärsyttää. Koitapa vaihtaa piipun asentoa, uskon että huomaat eron.
- vaan kiekko
puhutaanko samasta välineestä?
- kiekko vent.
Lukekaa ventolinekiekon käyttöohje uudestaan läpi, jos ei muista. Käyttöohjeessa lukee, että VOI ärsyttää kurkkua ja nielua. Ei oleväärin käytetty jos ärsyyntyy!!!
- suzyanne
Mä olen käyttänyt Ventolinea niin aerosoli- suihkeena, "diskuksena" (kiekko) ja spiran kautta otettuna. Missä muodossa se on Sinulla?
Se on tehokas lääke, mutta mä olen käyttänyt sitä yhdessä Atroventin kanssa. Kyllä minulle on tullut siitä kurkun kipeyttä & ärsytystä yksin käytettynä. Atroventin kanssa se ei minulle sopinut.
Mutta... kannattaa luottaa omiin tuntemuksiin.
Se on paras mittari. 12 v. kokemuksin t. Suzyanne - ventoline
Mullakin on ventoline käytössä, ensin oli se piippu jossa nestemäisenä, ärsytti myös kurkkua ja suuta, vaihdoin jauhemaiseen kiekkoon, jolloin ärsytys loppui.
- marjoli
Mulla kurkkua ärsyttää kortisoni...
- tietämätön....
joo mulla vaan on suu vieläkin tosi kipee... koko alahuuli on turvonnut ja syöminen on hankalaa.. oon käyny läääkärillä jo kahdesti ja kerran hammaslääkärillä mutta asialle ei nyt kuulemma voi tehdä muuta kun olla ottamatta ventolinea. kyllä rupee ärsyttämään kun on jo 9päivä kun koko ajan koskee..
- Anonyymi
Onko muille nousu verenpaine ventolinin käytössä
- Anonyymi
https://turpaduunari.fi/salbutamolin-haitat/
"Täytyy sanoa, että tässä lääketeollisuus on kyllä ylittänyt itsensä – mikä olisikaan tuottavampaa kuin myydä astmaan lääkettä, joka herkistää keuhkoputket allergeeneille ja muille ärsykkeille ja samalla lisää keuhkoputkien toleranssia lääkkeelle. Tätähän pitää sitten lääkitä suuremmilla annoksilla astmalääkettä, koska ”lääke ei tehonnutkaan”. Ja näin se karuselli pyörii…"
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä
Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin161562Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka4221326Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait3081279Ethän leiki kanssani J- mies
Jos oletkin joku pelimies, jolla monia vaihtoehtoja, katkon kylmästi yhteyden. En jaksa sellaisia miehiä.100913Miesmäinen vanha nainen joka kulkee lastenvaunujen kanssa
Mikähän kaheli tämä yks kaupungilla karvahattu päässä kulukeva vanha eukko on joka työntää lastenvaunuja. Onhan sitte16894Molemmat päät
aivan tulessa😫 Miksi pitää ihmisen tällaisesta kärsiä??? Jos koko ajan pnettaa, niin miksi sitä seksiä ei voi sitten s115816Liikenne onnettomuus
Luin juuri Ampparista Konneveden kauheasta onnettomuudesta jossa menehtyi 60-luvulla syntynyt mies. Onko kellään tarkemp6760kukaan ei pakota kasteeseen..
Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot280759Kasteen merkityksestä ihmiselle
Jeesuksen hyvä ystävä Nikodemus meni heti Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkityksestä ihmiselle. J379757Mari Rantanen eroa! Lausunnot vapun pahoinpitelystä ovat järkyttäviä!
Poliisiministerin, eli sisäministeri Mari Rantasen on syytä erota!121711