onko teillä muilla ketkä ootte ventolinea käyttäny tullu siitä oireita?? jos niin minkälaisia??
mulla tosi pahaa suun ärsytystä ja lääkäri on sitä mieltä että samalla lääkkeellä pitäisi jatkaa, ettei ärsytys ole siitä johtunut.. olen lukenut että voi aiheuttaa suun ja kurkun ärsytystä, mulla niin pahat etten meinaa voida syödä ja ääni häviää kokonaan. Kertokaa onko kellään vastaavia kokemuksia?!
ventoline
9
6741
Vastaukset
- skäribo
että suuntaat suihkun väärin, siitä tulee juuri tuonkaltaisia oireita. Piippu on ehkä liikaa kallistunut ylöspäin, silloin suihke osuu äänihuuliin ja ärsyttää. Koitapa vaihtaa piipun asentoa, uskon että huomaat eron.
- vaan kiekko
puhutaanko samasta välineestä?
- kiekko vent.
Lukekaa ventolinekiekon käyttöohje uudestaan läpi, jos ei muista. Käyttöohjeessa lukee, että VOI ärsyttää kurkkua ja nielua. Ei oleväärin käytetty jos ärsyyntyy!!!
- suzyanne
Mä olen käyttänyt Ventolinea niin aerosoli- suihkeena, "diskuksena" (kiekko) ja spiran kautta otettuna. Missä muodossa se on Sinulla?
Se on tehokas lääke, mutta mä olen käyttänyt sitä yhdessä Atroventin kanssa. Kyllä minulle on tullut siitä kurkun kipeyttä & ärsytystä yksin käytettynä. Atroventin kanssa se ei minulle sopinut.
Mutta... kannattaa luottaa omiin tuntemuksiin.
Se on paras mittari. 12 v. kokemuksin t. Suzyanne - ventoline
Mullakin on ventoline käytössä, ensin oli se piippu jossa nestemäisenä, ärsytti myös kurkkua ja suuta, vaihdoin jauhemaiseen kiekkoon, jolloin ärsytys loppui.
- marjoli
Mulla kurkkua ärsyttää kortisoni...
- tietämätön....
joo mulla vaan on suu vieläkin tosi kipee... koko alahuuli on turvonnut ja syöminen on hankalaa.. oon käyny läääkärillä jo kahdesti ja kerran hammaslääkärillä mutta asialle ei nyt kuulemma voi tehdä muuta kun olla ottamatta ventolinea. kyllä rupee ärsyttämään kun on jo 9päivä kun koko ajan koskee..
- Anonyymi
Onko muille nousu verenpaine ventolinin käytössä
- Anonyymi
https://turpaduunari.fi/salbutamolin-haitat/
"Täytyy sanoa, että tässä lääketeollisuus on kyllä ylittänyt itsensä – mikä olisikaan tuottavampaa kuin myydä astmaan lääkettä, joka herkistää keuhkoputket allergeeneille ja muille ärsykkeille ja samalla lisää keuhkoputkien toleranssia lääkkeelle. Tätähän pitää sitten lääkitä suuremmilla annoksilla astmalääkettä, koska ”lääke ei tehonnutkaan”. Ja näin se karuselli pyörii…"
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2583750
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1352707Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta162192Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3571949Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2281934- 571498
Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita491444- 1031167
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan741162- 1111150