Kertokaa vihjeitä hyvistä vaellus/metsästys kengistä.Ovat aika kalliita hankkia niin hankkisin kerralla hyvät. Tarjonta erittäin kirjavaa ja erilaisia tarjouksia paljon.Kesportillakin joku 179 € kenkä ?
Hyvät vihjeet tarpeen!
Mikä on hyvä vaelluskenkä?
11
16871
Vastaukset
- Grön
Etsi vaelluskengiä, joista löytyy myös välikokoja, saat näin sopivammat kengät. Itsellä välikoon Salomonit ja kevyemmässä käytössä Vikingin nilkkamaasturit.
- Rinkkali
..sanoa mikä olisi sinun jalallesi paras, ei sitä taida tietää kuin itse kokeilemalla. Minulla taitaa nyt olla neljännet vaelluskengät menossa ja vihdoin löysin melkeimpä täydelliset (vielä en ole vikaa näistä löytänyt:), omaan jalkaani sopivat. Haglöfs LupisQ (Q=naisten malli)on merkki ja malli. Vaikka kuinka liikkeessä kokeilee ja testaa, on vaikea tietää miltä kenkä tuntuu pidemmällä reissulla ja vaikeassa maastossa rinkka selässä. Näitä kun testasin jalkaani, ne lähtivät samantien mukaani. Enkä ole katunut.
- sopivat
Hanwag merkkiset Saksalaiset kengät. Tai siis ainakin minun tapauksessani.
Tuurissa maksoivat n.140€.
Nyt eka vaellus ,karhunkierros takana ja voin todeta ,että oli nappivalinta.
Niin, ja niiden kenkien sisään sitten kunnon vaellussukat. - kumisaappaat ?
Kyllästyin kolmen kenkäparin jälkeen niiden kovaan hintaan ja huonoon kestävyyteen. Tai kestää ne mutta alkaa vuotaan. Ostin Sarek GL saappaat, toistaiseksi ne on kestäneet(4v.) Sopivasti sukkaa niin ei hölsky, ahkeraa sukkien vaihtoa, jalkojen tuuletusta ja pesua niin pärjää helteelläkin. Pohjakuvio ei lipsu. Varsi riittää kahluuseen. Helppo korjata itsekin. Liity saapaspuolueeseen. Ei yhtä näyttävää kuin vaelluskengät mutta tulos ratkaisee.
- -heppu-
Eipäspuolueita nyt sekoiteta tähänkin asiaan. Jookos?
- RÖH
Kosteassa maastossa saapas on ehdoton valinta.
Kuivalla kankaalla meno taittuu vaelluskengin mukavammin. Mulla on pitkävartiset vihreät Nokialaiset ja niissä on suorastaan kodikas olla ohuet villasukat jalassa: eivät hierrä eivätkä paina ja menokin on jotenkin helpomman oloista, kun nilkat on hyvin tuettu.
- kpmi
Omani ovat Meindlin Island Ladyt... ja kunnolliset vaellussukat. Kevyemmät kengät ovat italialaisen Garmontin kevyimmästä päästä... ja ne kunnolliset vaellussukat.
Oikeat löytää vain kokeilemalla ja kävelemällä. Ja kenkien, ainakin kunnollisten vaelluskenkien, sisäänajo vie useamman reissun.
Kengät kestävät paremmin hyvin ja oikeilla aineilla hoidettuna. Ainakin Meindlin nettisivuilla on selkeät ohjeet. - Vaelluskenkiä
Itselläni on Meindl:n vaelluskengät, olen niihin enemmän kuin tyytyväinen, toimivat ja tukevat jalkineet ovat. Mielestäni kenkien valinnassa kannattaa lähteä mm. siitä missä olosuhteissa ja maastoissa niitä meinaa käyttää. Toisena vaelluskenkänä minulla on Lowa, myös näihin olen ollut tyytyväinen, ominaisuuksiltaan Meind tasoa, joten hyvät ovat. Aikoinaan minulla oli myös aktiivikäytössä Salomonin kenkä, niissä lestin kapeus rajoitti käyttöä, kenkänä sekin oli muuten hyvä ja toimiva. Hyvää vaelluskenkää ei mielestäni saa alle 150 €, sillä kengät ovat vaeltajan tärkein väline ja niihin kannattaa satsata, sillä hyvät kengät ovat myös pitkäikäiset kun niitä malttaa hoitaa myöskin valleuksien välissä. Että sillei.
- Pocahontas
Nimittäin, montako kilsaa hyvä kenkä kestää?
Itsellä Aiglet kesti noin 1000 ( tuhat ) , sitten alkoivat vuotamaan. Vielähän niillä maantietä kävelee, muttei enää kuivin jaloin maastossa.
Hinnat oli vuosi sitten n. 130€
Kaapissahan ne kengät kyllä kestää vaikka viisitoista vuotta...entäs kilometrejä?
- Professional high on hyvä
Tilaa suoraan tuolta:
http://www.lundhags.se/
Palvelu on nopeaa ja asiallista! - Viikkari
Vikingin kengistä on vain ainoastaan hyviä kokemuksia. Hunterista pidän itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782