Moi, olen vakavasti miettimässä autonvaihtoa ja kiikarissa on tuommoinen Audi A4 1.9 Avant 96kw Diesel vm 2003, ajettu 80tkm.
Paljonko noissa on huoltovälit ja paljonko määräaikais huollot maksavat? Onko noissa kummempia lastentauteja tai muita ylläreitä teille arvoisat omistajat tullut vastaan??
Missä vaiheessa tuossa on odotettavissa isompia/kalliipia remontteja, jotain nokkahihnojen tms. vaihtamista ja paljonko semmoiseen uppoaa rahaa.
Kannattaako ostaa tuommoinen kolme vuotta vanha audi vaiko samalla rahalla n 30000€ uusi vastaava Skoda Octavia combi 1.9 diesel, samoista osistahan nuo kuitenkin on tehty.
Audin huollot
39
8221
Vastaukset
- osista
taitaa saada kuitenkin perin erilaiset autot.
Mitä tulee huoltoihin, 90tkm kohdalla on nokkahihnan vaihto, eli sellainen 600egeä palaa siinä huollossa kun myös LL huolto osuu kohdalle, muutenhan siinä on LL huoltoväli noin 27tkm välein ja kun vie omat öljyt niin säästää 30egeä siinäkin hommassa, eli yli 100egen taitaa mennä.
Korjaamisen tarve riippuu kuinka älytöntä käyttöä on ollut edellisellä kuskilla, muutenhan siinä ei ole mitään ongelmia seuraavaan 100tkm..- Osiensa summa
Lisäksi VAG-konsernin eri automerkit eivät ole tehty 100% samoista osista, vaan noin 15% osista on samoja. Poikkeuksena takavuosien isot tila-autot, jotka tulivat samalta tuotelinjalta yhtäaikaa ja vasta lopussa erot pellityksen prässeissä ja sisustusmateriaaleissa tekivät autosta joko Sharanin, Alhambran tai Galaxyn. Niissä yhteisten osien osuus taisi olla jotain 98 %.
- älä osta
Osiensa summa kirjoitti:
Lisäksi VAG-konsernin eri automerkit eivät ole tehty 100% samoista osista, vaan noin 15% osista on samoja. Poikkeuksena takavuosien isot tila-autot, jotka tulivat samalta tuotelinjalta yhtäaikaa ja vasta lopussa erot pellityksen prässeissä ja sisustusmateriaaleissa tekivät autosta joko Sharanin, Alhambran tai Galaxyn. Niissä yhteisten osien osuus taisi olla jotain 98 %.
Höpöhöpö, samaa paskaahan noi molemmat on.
Etuakseliston niveliä noihin vaihdellaan 10 000:n välein. Mahdollinen kytkinremontti maksaa n. 4000e. Jakajan pumppu vielä enemmän.
Osta tolla rahalla uusi auto monen vuoden takuulla, tyhmää tollasta vanhaa romua on ostaa. - Audillani
älä osta kirjoitti:
Höpöhöpö, samaa paskaahan noi molemmat on.
Etuakseliston niveliä noihin vaihdellaan 10 000:n välein. Mahdollinen kytkinremontti maksaa n. 4000e. Jakajan pumppu vielä enemmän.
Osta tolla rahalla uusi auto monen vuoden takuulla, tyhmää tollasta vanhaa romua on ostaa.on ajettu nyt 205tkm eikä siihen ole vaihdettu yhtään pumppua tai niveltä, ainoastaan kaksi nokkahihnaa ja öljyt ja suodattimet...
- sinulla
älä osta kirjoitti:
Höpöhöpö, samaa paskaahan noi molemmat on.
Etuakseliston niveliä noihin vaihdellaan 10 000:n välein. Mahdollinen kytkinremontti maksaa n. 4000e. Jakajan pumppu vielä enemmän.
Osta tolla rahalla uusi auto monen vuoden takuulla, tyhmää tollasta vanhaa romua on ostaa.ei ole mitään tietoa mistään asiasta, pidä se vitun turpasi kiinni. Että voi ottaa päähän lukea sinunlaisesi velliperseen paskanjauhamista. Lopeta itsesi!
- autonvaihtaja
Mikä LL huolto?? Mitä tuohon 27tkm huoltoon kuuluu muuta kuin öljy ja suodattimet? Paljon se siis maksaa?
Nykyinen autoni on Nissan Primera ja sen huollot on 15tkm välin ja kustantaa noin 260€ kerta, vaihdetaan öljyt, suodattimet, herkistellään jarruja, rasvataan saranoita, sun muuta eli annetaan valohoitoa ja kierretään ympäri ja potkitaan renkaat. - autonvaihtaja
sinulla kirjoitti:
ei ole mitään tietoa mistään asiasta, pidä se vitun turpasi kiinni. Että voi ottaa päähän lukea sinunlaisesi velliperseen paskanjauhamista. Lopeta itsesi!
johan on kummallisen agressiivisen oloista porukkaa nää audin omistaja :)
Ihan asiallisia kommentteja tässä vain kaivataan, kaikki autothan on kuitenkin yksilöitä eikä sitä koskaan tiedä mitä tuommoisen vaihtoauton kanssa lopuksi sattuu, yritän vain kartoittaa odotettavissa olevia kustannuksia kun yritän järkeillä tuon vaihdon kanssa, 2003 primerasta saisin vaihdossa 17000€ ja tuo vaihtoauto on sen 30000€ joten 13000 tarvitaan rahoituksella joten ei olisi kolmeenvuoteen hirveästi varaa ylimääräisiin yllätyksiin. Audi nyt vaan kiinnostaa laadukkaan merkkinsä vuoksi ja olen jonkin verran työnpuolesta päässyt vuokra-auton ominaisuudessa noilla ajelemaan ja fiilikset on olleet hyviä. Eipä tuossa nykyisessä Primerassakaan mitään valittamista ole ollut, mutta kun työpaikka vaihtuu vuodenvaihteessa naapurikaupunkiin niin joutuu matkan vuoksi miettimään dieseliin vaihtamista. - Audistinen
autonvaihtaja kirjoitti:
Mikä LL huolto?? Mitä tuohon 27tkm huoltoon kuuluu muuta kuin öljy ja suodattimet? Paljon se siis maksaa?
Nykyinen autoni on Nissan Primera ja sen huollot on 15tkm välin ja kustantaa noin 260€ kerta, vaihdetaan öljyt, suodattimet, herkistellään jarruja, rasvataan saranoita, sun muuta eli annetaan valohoitoa ja kierretään ympäri ja potkitaan renkaat.huoltoon kuuluu periaatteessa nuo mainitut öljyt ja öljyn- ja ilmansuodattimet, raitisilmaaktiivihiilisuodatin 28 euroa mukaanlukien ja sanoisinko pintapuolinen koko auton- ja öljy- ja nestemäärien tarkastus, lisäksi n. 60tkm välein LL huollossa on esim. dieseliin polttoainesuodattimen 28 euroa vaihto, eli se on hieman kalliimpi. Ja on merkkiliikkeessä otettu tavaksi kaataa Fortea litra tankkiin 25 euroa. Jos haluaa hieman säästää niin sopivaa LL öljyä saa vähintään 5 euroa halvemmalla litran. Ja hinnat, tavallinen LL 290 ja 60tkm LL 360 merkkiliikkeessä.
- sinulla...
autonvaihtaja kirjoitti:
johan on kummallisen agressiivisen oloista porukkaa nää audin omistaja :)
Ihan asiallisia kommentteja tässä vain kaivataan, kaikki autothan on kuitenkin yksilöitä eikä sitä koskaan tiedä mitä tuommoisen vaihtoauton kanssa lopuksi sattuu, yritän vain kartoittaa odotettavissa olevia kustannuksia kun yritän järkeillä tuon vaihdon kanssa, 2003 primerasta saisin vaihdossa 17000€ ja tuo vaihtoauto on sen 30000€ joten 13000 tarvitaan rahoituksella joten ei olisi kolmeenvuoteen hirveästi varaa ylimääräisiin yllätyksiin. Audi nyt vaan kiinnostaa laadukkaan merkkinsä vuoksi ja olen jonkin verran työnpuolesta päässyt vuokra-auton ominaisuudessa noilla ajelemaan ja fiilikset on olleet hyviä. Eipä tuossa nykyisessä Primerassakaan mitään valittamista ole ollut, mutta kun työpaikka vaihtuu vuodenvaihteessa naapurikaupunkiin niin joutuu matkan vuoksi miettimään dieseliin vaihtamista.Sinusta siis on oikein, että täällä puhutaan paskaa tätäkin asiaa koskien?? Esimerkiksi tuo 10000 vaihtoväli ja 2003 vuosimallin auto.
En ymmärrä avautumistasi. Minun viestini koski tuota paskanpuhujaa. - vaihdetaan
Audistinen kirjoitti:
huoltoon kuuluu periaatteessa nuo mainitut öljyt ja öljyn- ja ilmansuodattimet, raitisilmaaktiivihiilisuodatin 28 euroa mukaanlukien ja sanoisinko pintapuolinen koko auton- ja öljy- ja nestemäärien tarkastus, lisäksi n. 60tkm välein LL huollossa on esim. dieseliin polttoainesuodattimen 28 euroa vaihto, eli se on hieman kalliimpi. Ja on merkkiliikkeessä otettu tavaksi kaataa Fortea litra tankkiin 25 euroa. Jos haluaa hieman säästää niin sopivaa LL öljyä saa vähintään 5 euroa halvemmalla litran. Ja hinnat, tavallinen LL 290 ja 60tkm LL 360 merkkiliikkeessä.
vain 60tkm LL huollossa, eli tavallisessa LL huollossa vain öljynsuodatin. Raitisilma-aktiivihiilisuodatin vaihdetaan kaikissa huolloissa.
Kai siinä potkitaan useampi kierros renkaita kun 2 työtuntia on budjetoitu ja 2,5 60tkm LL huoltoon.
Nuo tarkoittaa siis 1,9 TDI dieseliä... - autonvaihtaja
vaihdetaan kirjoitti:
vain 60tkm LL huollossa, eli tavallisessa LL huollossa vain öljynsuodatin. Raitisilma-aktiivihiilisuodatin vaihdetaan kaikissa huolloissa.
Kai siinä potkitaan useampi kierros renkaita kun 2 työtuntia on budjetoitu ja 2,5 60tkm LL huoltoon.
Nuo tarkoittaa siis 1,9 TDI dieseliä...eli paljon tuo LL huolto tekee yleensä yhteensä
- autonvaihtaja
sinulla... kirjoitti:
Sinusta siis on oikein, että täällä puhutaan paskaa tätäkin asiaa koskien?? Esimerkiksi tuo 10000 vaihtoväli ja 2003 vuosimallin auto.
En ymmärrä avautumistasi. Minun viestini koski tuota paskanpuhujaa.Eipä tietenkään ole oikein että puhutaan ihan paskaa, mutta turha sitä nyt on provosoitua varsinkaan jonkun internetissä olevan hölmön takia.
Pitkäikäistä autoa tässä ollaan hakemassa. - tosiaan.
sinulla kirjoitti:
ei ole mitään tietoa mistään asiasta, pidä se vitun turpasi kiinni. Että voi ottaa päähän lukea sinunlaisesi velliperseen paskanjauhamista. Lopeta itsesi!
Huh kannattaisiko jo oikeasti harkita lääkitystä tai sen selaimen sulkemista,jos noin suuresti skitsoaa jonkun eriävät mielipiteet.
- hinnasta
autonvaihtaja kirjoitti:
eli paljon tuo LL huolto tekee yleensä yhteensä
Eikö kukaan tiedä hintaa? Onko aina löytynyt jotain muutakin korjattavaa, joten ette tiedä siksi mitä perushuolto olis maksanut?
- Rauhallinen.
autonvaihtaja kirjoitti:
johan on kummallisen agressiivisen oloista porukkaa nää audin omistaja :)
Ihan asiallisia kommentteja tässä vain kaivataan, kaikki autothan on kuitenkin yksilöitä eikä sitä koskaan tiedä mitä tuommoisen vaihtoauton kanssa lopuksi sattuu, yritän vain kartoittaa odotettavissa olevia kustannuksia kun yritän järkeillä tuon vaihdon kanssa, 2003 primerasta saisin vaihdossa 17000€ ja tuo vaihtoauto on sen 30000€ joten 13000 tarvitaan rahoituksella joten ei olisi kolmeenvuoteen hirveästi varaa ylimääräisiin yllätyksiin. Audi nyt vaan kiinnostaa laadukkaan merkkinsä vuoksi ja olen jonkin verran työnpuolesta päässyt vuokra-auton ominaisuudessa noilla ajelemaan ja fiilikset on olleet hyviä. Eipä tuossa nykyisessä Primerassakaan mitään valittamista ole ollut, mutta kun työpaikka vaihtuu vuodenvaihteessa naapurikaupunkiin niin joutuu matkan vuoksi miettimään dieseliin vaihtamista.Selvä provohan tuo oli "samoista palikoistahan nuo on tehty" että katoppa peiliin kun syyttelet??
- selvinnyt
autonvaihtaja kirjoitti:
eli paljon tuo LL huolto tekee yleensä yhteensä
että tavallinen LL-huolto maksaa merkkiliikkeessä 290€ ja 60tkm 360€, nuo on listahintoja yhdessä liikkeessä, mutta jossain voi maksaa vähemmän tai enemmän. Lisätään nyt vielä saman liikkeen pelkkä hammashihnan vaihto, 390€...
- takakentiltä..
selvinnyt kirjoitti:
että tavallinen LL-huolto maksaa merkkiliikkeessä 290€ ja 60tkm 360€, nuo on listahintoja yhdessä liikkeessä, mutta jossain voi maksaa vähemmän tai enemmän. Lisätään nyt vielä saman liikkeen pelkkä hammashihnan vaihto, 390€...
... Oulussa Vepsäläisellä pieni LL 180 € ja suuri LL 280 €. Itse ainakin aion käyttää tuolla ennemmin kuin kyseisen paikkakunnan merkkiliikkeessä (huom. ei enää tehdastakuuta jäljellä). Sen verran on puskaradiosta huonoa kommenttia kuulunut.
- autonvaihtaja
autonvaihtaja kirjoitti:
Mikä LL huolto?? Mitä tuohon 27tkm huoltoon kuuluu muuta kuin öljy ja suodattimet? Paljon se siis maksaa?
Nykyinen autoni on Nissan Primera ja sen huollot on 15tkm välin ja kustantaa noin 260€ kerta, vaihdetaan öljyt, suodattimet, herkistellään jarruja, rasvataan saranoita, sun muuta eli annetaan valohoitoa ja kierretään ympäri ja potkitaan renkaat.Tuo hankinnassa oleva on siis 80tkm ajettu, alkaako olemaan jarrupalat kohta valmiit vaihdettavaksi? Paljonko ne maksaa, vaihdetaanko ne 90tkm huollossa?
- auto
autonvaihtaja kirjoitti:
Tuo hankinnassa oleva on siis 80tkm ajettu, alkaako olemaan jarrupalat kohta valmiit vaihdettavaksi? Paljonko ne maksaa, vaihdetaanko ne 90tkm huollossa?
ilmoittaa kun ne on vaihdettava, mutta ei vielä noilla kilometreillä tarvitse vaihtaa, eikä ne ole vaikeat vaihtaa itsekään...
80€ originaalit ja 40€ motonetistä eteen... - asdaf
älä osta kirjoitti:
Höpöhöpö, samaa paskaahan noi molemmat on.
Etuakseliston niveliä noihin vaihdellaan 10 000:n välein. Mahdollinen kytkinremontti maksaa n. 4000e. Jakajan pumppu vielä enemmän.
Osta tolla rahalla uusi auto monen vuoden takuulla, tyhmää tollasta vanhaa romua on ostaa.Höpöhöpö itsellesi vaan.
Jos nyt selvittäisit asioita ennenkuin tulet tänne avautumaan asioista joista et mitään tiedä, etkä koskaan ole VAG-konsernin autoa omistanut. Kannattaa lukea muutakin kuin suoli24 palstaa ja kommentoida vasta sitten kun oikeasti on kokemusta kyseisistä autoista.
Etuakseliston niveliä ei todellakaan tarvi enää vaihdella 2003 vuosimallissa. Kyseiset tukivarsiongelmat vaivasivat Audin B5 mallia (~95-00), samoin samanikäisiä A6, A8 ja VW Passatia. Ja tuo 10tkm vaihtovälikin on vahvasti liioiteltu, 30-50tkm on aika paljon lähempänä totuutta Toki liikaahan tuokin on, mutta kuten sanottu, nuo vaivat on olleet ohi jo kauan sitten.
"...Mahdollinen kytkinremontti maksaa n. 4000e..."
- Aha, hyvä tietää. Varmaan ihan samaa luokkaa kuin muissakin autoissa joissa kytkinremontti on ihan yhtä MAHDOLLINEN, hohhoijaa.
"...Osta tolla rahalla uusi auto monen vuoden takuulla, tyhmää tollasta vanhaa romua on ostaa.."
- Ja mitä tarkoitat tällä uudella autolla? Kerro esimerkki mikä voisi olla se auto "monen vuoden takuulla" joka kannattaisi ostaa uudenkarhean Audin sijaan? Et näköjään ole huomannut että tuo monen vuoden takuu otetaan takaisin muita merkkejä SELVÄSTI kalliimpien huoltojen ja varaosien hinnoissa.
Niin ja mitä tulee tuohon vanhaan romuun, kyllähän se niin on että tuon ikäinen Audi on vielä elinkaarensa alkupäässä, toisin kuin monet muut. Ihan OK autojahan on esimerkiksi esim. ranskalaiset autot uutena. Eipä noita vanhempia juuri kovinkaan paljoa liikenteessä näy, ainakaan hyväkuntoisena, joten pitkäikäistä kulkuneuvoa niistä ei saa vaikka haluaisi. Toisin kuin vanhempia Audeja, Volkkareita, Bemareita, Mersuja nyt esimerkiksi, joilla voi ajaa pidempäänkin kuin sen takuuajan.
Juu ja mulla ei ole Audia ... vielä.
- on uusi
ja takuu vielä päälle.. miettisin vahvasti sitä skodaa.. sulla on kolmen vuoden jälkeen audissa jo aika läjä kilometrejä.uusi lähtee nollilta...
- Jopikatti
Itse en arvosta uutta ja sen takuuta. Kun ajat sen uuden auton liikkestä ulos - sekin on käytetty ja ekojen vuosien arvon pudotus on reipasta.
Vioista on tunnettu ammekäyrä-malli joka toimii myös käytännössä. Vikoja on eniten aivan uutena ja sitten vikatiheys taas nousee kun auto vanhenee rittävästi.
Kaikki autoni ole ostanut käytettynä ja suoraan omistajalta, ekan v 1971. Ajellut ongelmattomia ja kohtuullisen halpoja kilometrejä - ainakin tähän saakka.
- Audissimo
Auton vaihdossa noin yleensä joutuu jossain määrin miettimään tuota uusi vs. käytetty asiaa. Uudessa autossa on takuu, joka kattaa mitä kattaa, automerkistä riippuen. Uudella autolla yleensä saa ajella suhteettoman huolettomia kilometrejä, jotka valitettavasti ovat hyvin kalliita.
Tämä kilometrien kalleus tulee paljolti uuden auton nopeasta arvon alenemisesta, joka on suurinta ensimmäisenä vuotena. Kannattaa käydä oheisen linkin sivulla lukemassa juttua arvon alenemisesta :http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1137;50094;91739
VAG:n dieselit olivat takavuosina ikiliikkujia. Nykyään niissäkin alkaa olemaan pikkuvikoja, tosin talouden VW:n AHU-mootorissa (1.9 TDI 66 kW) ei vielä 230 000 km jälkeen ole ollut muita vikoja, kuin MAF:n rikkoontuminen yhden kerran.
Audeissa valitettavasti on kaikenlaista pikkuvikaa, mutta niinpä sitä on kyllä muissakin merkeissä. Skodasta en osaa sanoa, onko se hyvä vai huono sijoitus. Mutta Audiin sitä ei ainakaan kannata verrata, missään mielessä. Voi olla, että jotkin osat ovat vaihtokelpoisia, mutta suurin osa ei ole.
VAG:lla on käytössä yleensä LongLife-huoltojärjestelmä, joka toimii dynaamisesti. Dynaamisuus tässä yhteydessä tarkoittaa sitä, että huoltoväli sopeutuu auton käyttöolosuhteiden (kesä/talvi), käyttötavan (kevyt maantie ajo/kaupunkiajo) yms. mukaan. Se voi olla 17 000 km tai 30 000 km, käyttötavasta riippuen. Toki autoon voi ottaa käyttöön normaalin vuosihuollon, se vain pitää "koodata" auton tietämyskoneelle (ECU).
Määräaikaishuoltojen hinnoittelu on varsin monipuolista. Merkkiliikkeessä se tyypillisesti maksaa noin 300-400 €, riippuen töistä, joita huollossa tehdään. Kalliimpi huolto tulee silloin, kun nokkahihna vaihdetaan. Sen hinta on 400 €:n tietämillä. On olemassa myös paljon ns. "yleishuoltoja", jotka tekevät niin LL kuin vuosihuollotkin edullisesti ja usein riittävän laadukkaasti.
Olen omistanut 20 vuoden autoilu-uran aikana useita Toyotia, joista pari oli uusia (Corolla), yhden Opel Vectran, muutaman muun pommin, sekä nykyiset VW Passat (-99) ja Audi A6 (-02). Sen verran täytyy sanoa, että Toyotat olivat hyvin luotettavia. Ei niitä voi kuitenkaan verrata nykyisiin autoihini, yksin jo kokoluokkansa puolesta. Opel oli myös hyvin luotettava ja halpa ylläpidettävä. Kori vain oli Vectran heikko kohta. Nykyinen VW on tarjonnut huolettomia kilometrejä edellä mainitun määrän. Audi yltää piakkoin 100 000 km:n paalulle. Audissa on ollut kaikkea pikkuvikaa, mutta Audin myynti/maahantuonti organisaatio on kiitettävästi hoitanut viat "good will" -takuuseen, auton varsinaisen tehdastakuun umpeuduttua.
Jotta auton vaihto onnistuu, siinä tarvitaan vähän tietämystä ja paljon onnea. Yhden asian voisin kuitenkin sanoa; ei kannata ostaa autoa, joka ei itseään miellytä. Mieluummin ajelee autolla, josta todella pitää, vaikka siinä olisikin pikkuvikoja (Citroen-ihmiset tietävät tämän =O) ).- Aplodeja
Mukava lukea välillä asiallistakin tekstiä.
- maalta(ko)
itsellä pari sitten mietinnässä. Laitoin kuitenkin audi A6, jolla oli ajettu n. 170 tkm. Nyt on takana 332tkm. ja edelleen pelittää hyvin. Ei ole ollut mitään erikoista lukuunottamatta jarrupalojen, jakohihnan ja takaiskareiden vaihtoa, muta ne ovat normaalia kulutustavaraa. Niin elikkä on diesel peli 2.5 tdi. siinäpä sulle miettimistä... en kiellä enkä käske... itse valitset... Hyvää syksyn jatkoa!
- autonvaihtaja
onko sulla ollut ongelmia sen nokan kulumisen kanssa mistä täällä varoitellaan että on kallis remppa nimenomaan tuon v6 2.5l kanssa? Tietty tuommoinenkin kiinnostaisi quatrona kun on sen verran ärhäkkä peli mutta tuohon n. 30000€ ei saa kuin noita 150tkm ajettuja autoja joissa just voi olla niitä loppuunkuluneita nokkia?
- Kokemusta on!
100000km kohdalla ilmamassa mittari paskana, polttoaine pummppu paskana, alustassa reiluja välyksiä, ohjaus täristää, jne... Itselläni audi ajettu 150000km ja rahaa palanut korjauksiin ja lastentauteihin jo 6000€... että silleen
- autonvaihtaja
juurikin tuommoisiin ongelmiin ei ole meikäläisellä varaa, siksi en haluaisi sijoittaa 13000€ vaihtorahaa samanikäiseen (vm2003) autoon kuin mikä minulla nyt on, koska tuohon 30000€ saa jo uudenkin dieselin esim primeran 1.9dsl visia travallerin. mutta tuo audi kiihottaa jostain syystä tällä hetkellä mieltä sen verran ja kun on tuossa ollut jo useampi nissani niin merkin vaihtokin olisi mielessä, ei silti että minulla olisi jotain nissanieta vastaa ihan ok luotettavia kulupelejä ovat olleet ja nimenomaan edullisia ylläpitää, kun ei ole ollut mitään yllättäviä menoeriä.
Tuo audi nyt vaan on hienon näköinen ja laadukkaan tuntuinen, ja järkimoottoriksi nimenomaan haluaisin tuon 96kw 1.9 dieselin pienen kulutuksen ja toivottavasti kestävän tekniikan vuoksi, mutta jos täällä ollaan sitä mieltä että noissa on paljon vikoja niin kai sitä pitää ostaa uusi nissani tai se skoda. - autonvaihtaja
autonvaihtaja kirjoitti:
juurikin tuommoisiin ongelmiin ei ole meikäläisellä varaa, siksi en haluaisi sijoittaa 13000€ vaihtorahaa samanikäiseen (vm2003) autoon kuin mikä minulla nyt on, koska tuohon 30000€ saa jo uudenkin dieselin esim primeran 1.9dsl visia travallerin. mutta tuo audi kiihottaa jostain syystä tällä hetkellä mieltä sen verran ja kun on tuossa ollut jo useampi nissani niin merkin vaihtokin olisi mielessä, ei silti että minulla olisi jotain nissanieta vastaa ihan ok luotettavia kulupelejä ovat olleet ja nimenomaan edullisia ylläpitää, kun ei ole ollut mitään yllättäviä menoeriä.
Tuo audi nyt vaan on hienon näköinen ja laadukkaan tuntuinen, ja järkimoottoriksi nimenomaan haluaisin tuon 96kw 1.9 dieselin pienen kulutuksen ja toivottavasti kestävän tekniikan vuoksi, mutta jos täällä ollaan sitä mieltä että noissa on paljon vikoja niin kai sitä pitää ostaa uusi nissani tai se skoda.Tämä nimenomainen yksilö olisi harkinnassa. Ei kait tuo nyt ihan surkea voi olla, kuitenkin vasta sisäänajettu.
http://www.laakkonen.fi/index.php?page=P0401121142582894&target_page=detail_form&vehicleid=CFS-634 - ongelmia
autonvaihtaja kirjoitti:
juurikin tuommoisiin ongelmiin ei ole meikäläisellä varaa, siksi en haluaisi sijoittaa 13000€ vaihtorahaa samanikäiseen (vm2003) autoon kuin mikä minulla nyt on, koska tuohon 30000€ saa jo uudenkin dieselin esim primeran 1.9dsl visia travallerin. mutta tuo audi kiihottaa jostain syystä tällä hetkellä mieltä sen verran ja kun on tuossa ollut jo useampi nissani niin merkin vaihtokin olisi mielessä, ei silti että minulla olisi jotain nissanieta vastaa ihan ok luotettavia kulupelejä ovat olleet ja nimenomaan edullisia ylläpitää, kun ei ole ollut mitään yllättäviä menoeriä.
Tuo audi nyt vaan on hienon näköinen ja laadukkaan tuntuinen, ja järkimoottoriksi nimenomaan haluaisin tuon 96kw 1.9 dieselin pienen kulutuksen ja toivottavasti kestävän tekniikan vuoksi, mutta jos täällä ollaan sitä mieltä että noissa on paljon vikoja niin kai sitä pitää ostaa uusi nissani tai se skoda.ei ole olemassakaan, sen varmempaa moottoria kuin 1,9 TDI ei olekaan. Itselläni on vastaava ja saman vuotinen, tosin matkaa on takana yli 200tkm eikä mitään ongelmia ja auto on eri planeetalta kuin nissanit ja skodat, tosin samalla moottorilla on skodaakin mutta siihen se jääkin...
- VERTAILUA
ongelmia kirjoitti:
ei ole olemassakaan, sen varmempaa moottoria kuin 1,9 TDI ei olekaan. Itselläni on vastaava ja saman vuotinen, tosin matkaa on takana yli 200tkm eikä mitään ongelmia ja auto on eri planeetalta kuin nissanit ja skodat, tosin samalla moottorilla on skodaakin mutta siihen se jääkin...
Audia ei voi verrata muihin konserdin tuotteisiin! se on eri sfääreistä, ja miks ei kukaan puhu seatista tässä vertailussa onhan siinäkin vag-teknologia?
- Mese AMG
VERTAILUA kirjoitti:
Audia ei voi verrata muihin konserdin tuotteisiin! se on eri sfääreistä, ja miks ei kukaan puhu seatista tässä vertailussa onhan siinäkin vag-teknologia?
Audin vika lista on kyllä ihan omiaan, euroopassa eniten katsastus hylkäyksiä ja huonoin jälleenmyynti arvo suhteessa uuteen.
- Lukeakkaan
Mese AMG kirjoitti:
Audin vika lista on kyllä ihan omiaan, euroopassa eniten katsastus hylkäyksiä ja huonoin jälleenmyynti arvo suhteessa uuteen.
.. niitä vika listoja - kun et osaa oikein kirjoitusta kaan....
- autonvaihtaja
Onko eroa huoltojen hinnoissa muiden vag-konsernin autojen välillä, eli huoltaako Volkkarin tai Skodan samaan hintaan "marmoritiskillä" vai otetaanko Audimiehiltä enempi €uroja huolloista? Siis näissä yleisimmissä Longlife määräaikais huolloissa, tai 90000tkm huollossa?
- VW.
Luin tämän ketjun läpi ja ihan uskomatonta potaskaahan tämä koko ketju on täynnä suurimmaksi osaksi, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (Audissimolla lähes ainoa asiallinen kommentti).
Mene kyselemään tuolta: www.ultimatevw.com tai www.audiclub.fi. Sieltä saat muutakin tietoa kuin essonbaarin juttuja tai korollamiesten kateuden aiheuttamaa provosointia ja höpötystä.
Audin huollot ei varmasti ole keskimäärin sen kalliimpia kuin muidenkaan merkkien huollot, kuten ei muutkaan korjaukset. Huoltohintoja ei voi kukaan täällä eikä muuallakaan kovin tarkasti sanoa, koska ne vaihtelevat paljon mm. paikkakunnan mukaan. PK-seudulla on pääsääntöisesti kalliimpaa kuin muualla Suomessa.
Jos huollat Primeraasi 15tkm välein ja huolto maksaa 260€/kerta, niin näin yhtäkkiä voisi laskeskella että Audin huoltaminen tulee halvemmaksi, vaikka se olisi hiukan kalliimpikin per kerta. Longlifehuolloissa bensakoneen TEOREETTINEN öljynvaihto-/huoltoväli on se 30tkm, käytännössä jotain ehkä 25tkm paikkeilla riippuen ajotavasta. VAG dieseleissä tuo teoreettinen vaihtoväli on ainakin ollut jopa 50tkm, käytännössä jotain 40-50tkm välillä varmaankin. Tuosta en ole varma onko asia vielä näin 2003 mallissa jakyseisessä dieselkoneessa.
Tuolta aiemmasta kommentistasi luin että "...vaihdetaan öljyt, suodattimet, herkistellään jarruja, rasvataan saranoita, sun muuta eli annetaan valohoitoa ja kierretään ympäri ja potkitaan renkaat..."
Eli nuoko on kaikki sinun mielestäsi valohoitoa? Ei ne kuitenkaan ihan itsestään nuokaan tapahdu. Mitä sinun mielestäsi pitäisi huollossa tehdä tuon "valohoidon" sijasta?
Samanlaisia ne huollot on Audilla kuin Nissanillakin ja muilla merkeillä, eli karkeasti sanottuna öljynvaihdot "silmämääräiset tarkistukset".- autonvaihtaja
Ei ollut tarkoitus provosoida ketään tuolla valohoito kommentilla, ihan asiallista palvelua olen aina nissanin merkkihuollossa saannut ja havaituista vioista on erikseenmainittu ja ne on korjattu. Tietty kun on ollut takuut autossa voimassa niin on voinnut olla luottavainen sen suhteen että kaikki toimii. Tuossa Audissahan ei enään takuuta sinänsä ole mutta varmaratkaisu kait kuitenkin jotain kattaaa seuraavan vuoden ajan hankinnasta. Lähinnä vain hain äsken sitä tietoa että onko merkkikohtaisia selviä eroja eri vag-konsernin autojen huoltojen välillä.
Onko kenelläkään suositella hyvää audi-vw huoltamoa tulevaisuutta varten tästä hämeenlinna-hyvinkää seudulta jonne tuota voisi sitten viedä esim tuohon kalliseen nokkahihna remonttiin n. 13tkm:n päästä.
- Metusalem
En ota kummemmin kantaa mihin vaihto kannattaisi, mutta mainitsit että pitemmän työmatkan vuoksi diesel kiinnostaa.
Laskeppas huviksesi paljonko polttoainetta saa 13000 eurolla ja kuinka pitkän matkan sillä ajaa.
Varsinkin jos vielä maksat korkoa tuosta summasta.
Omistathan kuitenkin suht tuoreen auton.- autonvaihtaja
Kilometrejä tulee noin 30000 vuodessa, ensi vuodesta siis eteenpäin. Ei tuo työmatka nyt ainut syy ole autonvaihtoon, kyllähän siihen vaikuttaa myös ajomukavuus mikä tuossa Audissa on aikapaljon parempi, näin voin siis sanoa nyt noin 200km ajon jälkeen, eipä paljoa tuuli suhise ja vakaata menoa verrattuna primeraan. Diesel moottorin luonne on myös mukava, se että vääntöä on heti pienilläkin kierroksilla on mukavaa.
En halua laskea niin tarkkaan joka ikistä euroa mitä tuohon tulee menemään, ei se niin tärkeää loppujenlopuksi ole, pääasia mun mielestä autoilussa on se että siitä myöskin nauttii. Kun nyt satuin bongaamaan sopivan vaihdokin ja ihan kohtuullisen inhimiliseen hintaan niin siitä autokuumeesta on hankala päästä eroon.
Kaikenlaisilla kinnereillä sitä on tullut ajeltua ja mielellään sitä haluaa aina mennä vähän kerralaan aina parempaan suuntaan.
Eli tuli sitten ostettua se Audi A4 Avantti 1.9Tdi 96kw:n koneella. Mukavalta peliltä tuntuu näin ensivaikutelmien jälkeen. Katsotaan nyt koska sitten tulee se moraalinen krapula. - autonvaihtaja
autonvaihtaja kirjoitti:
Kilometrejä tulee noin 30000 vuodessa, ensi vuodesta siis eteenpäin. Ei tuo työmatka nyt ainut syy ole autonvaihtoon, kyllähän siihen vaikuttaa myös ajomukavuus mikä tuossa Audissa on aikapaljon parempi, näin voin siis sanoa nyt noin 200km ajon jälkeen, eipä paljoa tuuli suhise ja vakaata menoa verrattuna primeraan. Diesel moottorin luonne on myös mukava, se että vääntöä on heti pienilläkin kierroksilla on mukavaa.
En halua laskea niin tarkkaan joka ikistä euroa mitä tuohon tulee menemään, ei se niin tärkeää loppujenlopuksi ole, pääasia mun mielestä autoilussa on se että siitä myöskin nauttii. Kun nyt satuin bongaamaan sopivan vaihdokin ja ihan kohtuullisen inhimiliseen hintaan niin siitä autokuumeesta on hankala päästä eroon.
Kaikenlaisilla kinnereillä sitä on tullut ajeltua ja mielellään sitä haluaa aina mennä vähän kerralaan aina parempaan suuntaan.
Eli tuli sitten ostettua se Audi A4 Avantti 1.9Tdi 96kw:n koneella. Mukavalta peliltä tuntuu näin ensivaikutelmien jälkeen. Katsotaan nyt koska sitten tulee se moraalinen krapula.Kiitoksia vain kaikille teille jotka asiantuntevasti kirjoittelitte tänne olitte ihan oikeasti avuksi tuon hankinnan kanssa. Täytyy varmaan seuraavaksi liittyä Audi club finlandiin ja kirjoitella siellä sitten lisää kokemuksia. Hyvältä hankinnalta vaikuttaa ainakin tällähetkellä ja Audi komeilee pihalla.
t. Onnellinen autonvaihtaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401410Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891245- 1091105
- 191051
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833