Olisko kellään vinkkiä, miten kirpparilta ostetuista esim. lastenvaatteista saa niihin käytetyn pyykinpesuaineen hajun pois? Itse en voi käyttää hajustettuja pesuaineita vaan meillä käytetään aina LV:tä. Olen pessyt kirpparilta ostamani vaatteet normaalisti 40 asteessa ja normaalimäärällä tuota hajutonta pesuainetta, näin ei ainakaan vaatteisiin pinttynyt haju lähde pois. Auttaisiko tuuletus, kuumemmalla peseminen, isompi määrä pesuainetta...? Auttakaa!
Pesuaineen haju pois vaatteista?
10
11498
Vastaukset
- liottaa
laimennetussa etikkavedessä tai laita pesukoneeseen huuhteluun etikkaa jos sillä lähtisi vähemmäksi haju.
- siivoojatartar
Sillä muuten kotona uudellen pestyt vaatteet pitäisi käydä ilman että tulee ainakaan iho-oireita.
Itse käytän hajutonta Minirisk-pesuainetta.
Joskus Kuluttaja-lehti testasi pesuaineita ja Minirisk todettiin pesuteholtaan parhaimmaksi ja se sopii minulle,sillä perheessämme on astmaatikko.- Annalinnea
En ole varsinaisesti hajuallerginen eli minulle ei tule mitään iho-oireita tms., olen vain aika herkkä hajusteille, varsinkin nyt kun olen raskaana. Niinpä mieluummin käytän hajusteettomia pesuaineita, enkä oikein kärsi sitä hajua myöskään noissa käytetyissä vaatteissa.
- nallush
Annalinnea kirjoitti:
En ole varsinaisesti hajuallerginen eli minulle ei tule mitään iho-oireita tms., olen vain aika herkkä hajusteille, varsinkin nyt kun olen raskaana. Niinpä mieluummin käytän hajusteettomia pesuaineita, enkä oikein kärsi sitä hajua myöskään noissa käytetyissä vaatteissa.
Jos laitan etikkaa huuhteluohjelmaan, ilmeisesti etikanhaju ei jää pyykkeihin?
Mieluummin haistelen pesuaineen tuoksua kuin etikan...
- maria18
ei jää etikan haju
- hajuherkkä
Pesu 60 yleensä auttaa. Kuolee kaikki muutkin pöpöt vaatteista jos ja kun on tarve, sama koskee petivaatteita.
- Anonyymi
Kaikkea kokeilin etikkaa myöten. Apua ongelmaan kuitenkin tuli, kun muistin, että vanha kansa käytti piimää hometahroihin. Liotin puuvillaa rasvattoman piimän ja veden liossa. Pesin normaalisti vielä koneessa. Haju laimentui siedettäväksi. Kantsii kokeilla piimällä liottelua.
- Anonyymi
Ruokasooda myös "syö" hajuja. Laita vaate muovipussiin ja ripottele sekaan REILUSTI ruokasoodaa niin että sitä on vaatteen joka puolella (mitä voimakkaampi haju sitä enemmän soodaa), sulje pussi ja anna olla muutama päivä, sen jälkeen ravistele soodat pois ja normaali pesu hajuttomalla ja etikkaa huuhteluaineen tilalle.
Soodalla saa raikastettua myös ne vanhat hikiset lenkkarit samalla pussisysteemillä, imuroi vaan sitten soodat pois lenkkareista. Myöskään niihin lenkkivaatteisiin ei se hiki pinty jos et heti kerkee pesemään, laitat vaan pussiin ja soodaa sekaan ja peset sitten seuraavana päivänä
- Anonyymi
Minulla pestyt pyykit on aina tuoksunut hyvältä huolimatta siitä mistä ne olen ostanut. Vaikeuksia tuottaa lähinnä taloyhtiön pyykkituvan käyttö vielä milloinkaan en ole osannut käyttää varauskirjaa vahtioiden mielestä oikein puhumattakaan siitä milloin pyykkituvalle voisi tai ei voisi mennä sitten joku vaan päättää merkitä itselleen aikaa minun vuorolta. Täysin hölmöläisten hulluutta.
- Anonyymi
Etikkaa liotusveteen, sen jälkeen pese normaalisti. Soodatemppu sekin hyvä. Mitään hajua ei jää yleensä, jos jäänyt pesen liotan uusiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808