Hei!
En tiedä onko tämä oikea palsta kysellä tästä mutta...
Minulla on todettu olevan polykystinen maksa... Nyt haluaisin kuulla maalaisjärjellä että mikä se on? Miten se vaikuttaa elämääni? Miten sitä hoidetaan? Miten muutan elämääni ettei se haittaa, jos haittaa, normaalia elämääni?
voinko tulla enää raskaaksi? Siis haittaako se raskautta vai täytyykö silloin ottaa joitain asioita erityisesti huomioon?
Lääkärin tapaan seuraavan kerran vasta n. 2 kk päästä.
Polykystinen Maksa
7
6113
Vastaukset
- kysyt asiaa
siltä sinulle tämän diagnosoinneelta lääkäriltä!
Etkö tosiaan saanut mitään tietoa sairaudestasi, miten se vaikuttaa elämääsi ym.? Outoa.
Sairautta voidaan hoitaa eri tavoin, esim. tähystysleikkauksella, avoleikkausella ja kystia kuivataan alkoholihoidolla, mutta hoitohan määräytyy aina potilaan tilanteen mukaan.
Kysta on yhtä kuin nesteen täyttämä rakkula suoraan suomennettuna, sinulla on kystia maksassasi.
Hormoniehkäisyä ei sitten suositella laisinkaan tuon sairauden yhteydessä.
Kyseessä on kuitenkin sen luokan sairaus, että ota nyt ihmeessä yhteys sinua hoitavaan lääkäriin, hän on se oikea osoite kertomaan sinulle asioista.- calle
Hei!Avovaimollani on kyseinen sairaus ja haluan tietää siitä kaiken mahdollisen.Tuntuu että lääkäritkin ovat aivan "pihalla" koko asiasta.
- ina
calle kirjoitti:
Hei!Avovaimollani on kyseinen sairaus ja haluan tietää siitä kaiken mahdollisen.Tuntuu että lääkäritkin ovat aivan "pihalla" koko asiasta.
Minulla on kolme vuotta sitten todettu polykystinen maksa. Siis maksastani on 60 % "kystien vallassa".Suurimman halkaisija on vajaa 10 cm. Ne ovat vaarattomia, jos maksa-arvot ovat muuten hyvät ja ne voi puhkeilla itsekseen ja uusia voi myös tulla. Vatsa on aina vähän pömpöllään. Minua kiinnostaisi tietää se, että mistä ne johtuvat, koska lääkärini ei osannut siihen vastata.
- poly kystä maksaa
Tämä neste toisen vinkkin ja lääkäri kinkki-nen, ei saisi ottaa,joo jaaaketaan sitten maksaleikkauseen,,!
Ainetta on ammoisina aikoina käytetty kansanlääkityksessä, joskin tänä päivänä luontaistuotetta käytetään ensisijaisesti happamuuden poistoon, närästykseen, mahalaukun ja suoliston ongelmiin. Uutteen paras vaikutus on 0,5 tuntia ennen mahdollisia lääkkeitä.
Sen lisäksi, että uute on emäksinen, mikä virkistää syöjäsoluja (mikro- ja makrofagit), se sisältää yli 60 hivenainetta ja mineraaleja, jotka osaltaan vahvistavat tervettä solupohjaa lisäten vastustuskykyä ja terveyttä.
Annostus
On hyvä aloittaa varovasti eli esim. aamuin ja illoin lasillisella (30 ml uutetta vettä / mehua), jatkossa voi ottaa päivälläkin tarpeen vaatiessa, kuitenkin enintään 4 annosta päivittäin. Uutetta nautitaan noin 0,5 tuntia ennen lääkkeiden ottamisen.
Kahden viikon kuurin jälkeen 2-6 viikon tauko. Uutetta voidaan myös käyttää 3 kuukauden ajan 15 ml aamuin illoin. Uutetta voidaan käyttää sellaisenaan ihottuma-alueelle, jota haudotaan esim. - Christina Zühlke
Uskomaton keskustelupalsta! Ja tuo viimeinen kommentti! Polykystinen maksa johtuu geenivirheestä, on perinnöllinen sairaus ja harvinainen sellainen. Pääsääntöisesti ei aiheuta radikaaleja hoitotoimenpiteitä, mutta pahimmillaan jopa maksan siirron. Polykystistä maksaa potevan ei pitäisi käyttää mitään hormonilääkkeitä, ei myöskään hormoni kierukkaa ja jokainen raskaus myös edistää kystien kasvua. Sairauden tiimoilta saa enemmän tietoa netistä, tavalliset yleislääkärit eivät juurikaan sairautta tunne. Minulla suurin tuhottu kysta oli yli 20 cm ja noin 3,5 litraa...
- polykystamaksa
Toivottavasti "poly kystä maksaa" lukee Christiinan asiallisen viestin.
Itse olen sairastanut yli 20 vuotta polykystistä maksaa. Jos olisi tiedetty 20v sitten, että estrogeeni pahentaa kystien kasvua, en olisi käyttänyt. Estrogeenihoidon lopettamisen jälkeen kystien kasvu rauhoittui huomattavasti. Nyt maksani on noin 10kg eikä toimi enää täyspainoisesti. Prealbumiini on alle viitearvojen ja glaktoosirasituskokeen puoliintumisarvo huomattavasti pidentynyt.
Chistinalta kysyisin olisiko hänellä jotain tietoa prealbumiinista? Minua hoitaneet lääkärit eivät osaa sanoa mitään muuta kuin tarkkailaan arvoja.
Minulta postettiin kilpirauhaset rakkuloiden takia kokonaan ja olen nyt tyroksiinitaplettien varassa. Sen verran netistä löysin tietoa, että prealbumiini kuljettaa juuri tuota tyroksiinia.
Olisin kiitollinen kaikista asiallisista vastauksista! - potkupallo2
Älä sairasta, vaan elä elämää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713