Eli tänään tulee avaimia, kaksi herraa, allas 250 litraa 125*40*50 (korkeus). Voinko mahdollisesti ottaa tuonne myöhemmin naaraita vai tuleeko muille kaloille hankaluuksia. Olen aw:ssa lukenut kaiken mahdollisen ja kysellytkin niistä (myös netistä hakenut tietoa), mutta mutta onko pienemmillä (kardinaalitetrat ja inkkarit)mahdollisuus joutua avainherrojen suuhun ja minkä ikäisiksi niillä on tapana elää ?
Avaimista
4
348
Vastaukset
- fish DR.
Nehän on rauhaa rakastavia kirjoaffenia mitä oon ikinä tavannu, kardinaali parvi (n.30) ei vähentynyt lainkaan avainten seurassa. Eivätkä kardinaalitkaan nyppineet avainten pyrstöjä/eviä koskaan. Sen hoitivat pallokalat ;(
Mulla olio 240 litrasessa vain pariskunta joten en tuohon haaremi asiaan osaa muuta sanoa kuin lainata Rääkyltä .. "Avain viihtyy paitsi yksin, niin myös pareittain. Yksin onkin kaikkein turvallisin tapa pitää niitä pienemmissä altaissa, sillä ovathan ne kuitenkin kirjoahvenia jotka voivat alkaa ottaa yhteen mikäli innostuvat kutemaan."
Hankin avain pariskunnan syksyllä hmmmmmmmmm ... -96 ja ne sairastuivat kalatubiin ja menehtyivät kesällä -02 tai -03 kuuman kesän tuomiin veden jäähdytys ongelmiin... samaisena kesänä kuoli muitakin kaloja mutta ei niistä sen enempää.
Eivät siis eläneet koko elämän kaartaan mikä saattaa olla jopa kymmenisen vuotta. Särkänniemen K.lta kuulin kerran että heillä oli yli viisitoista vuotiaaksi elänyt avain koiras. - fish DR.
Kirjoitit "pienimmillä" kardinaaleilla ja itiaaneilla... no, tuohonkaan en osaa vastata sillä affenet tulivat akvaarioon kun kardinaalit olivat jo pari vuotta mulla olleet joten eivät enää ihan niin pieniä---?
- hoitaja
Ei meillä taida ainakaan ihan heti noi pienemmät hävitä, avainukot on sen verta pieniä itsekin, ostin yksityiseltä enkä tiennyt että olivatkin melkein "vauvoja" (n.6-7 cm). Kardinaalit on olleet puolisenvuotta eikä enää ihan minimaalisia. Avaimet näyttävät sopeutuneen hyvin jo nyt ja ovat aivan ihania, pienempi sai jo nimen haintarinan Lennyn mukaan, saman oloinen, pelkää jopa monnisia.
- Visitori
hoitaja kirjoitti:
Ei meillä taida ainakaan ihan heti noi pienemmät hävitä, avainukot on sen verta pieniä itsekin, ostin yksityiseltä enkä tiennyt että olivatkin melkein "vauvoja" (n.6-7 cm). Kardinaalit on olleet puolisenvuotta eikä enää ihan minimaalisia. Avaimet näyttävät sopeutuneen hyvin jo nyt ja ovat aivan ihania, pienempi sai jo nimen haintarinan Lennyn mukaan, saman oloinen, pelkää jopa monnisia.
Eihän 6-7cm aivan vauva ole.. 10cm akvaariossa kuitenkin aika max (15cm jossain nähny että kasvaisi). Itsellä kun oli pari, toinen oli about 10 ja toinen jonkin matkaa alle.
Itse ottaisin ilman muuta naaraat herroille. Nuohan on aika lailla parikaloja ja tykkäävät leikkiä kotia. Ja sitä puuhaa on kiva seurailla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663105
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262183Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681749Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251627Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161361- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281200Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101157Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631057