Levy-yhtiön sivuilta:
Tapani Kansa - Kulkumies
Haminassa syntyneen Tapani Kansan ura on yksi Suomen pisimpiä. Vuonna 1965 hän aloitti lauluopinnot Kotkan Musiikkiopistossa jatkaen sieltä Sibelius Akatemiaan. Solistina ja levyttäjänä ajanjakso aloitetaan vuodesta 1967 ja sen vuoksi ensi vuonna on aika juhlia, mutta ennen sitä…
Tapani Kansa tunnetaan estraditaiteilijana, mutta häntä on nähty myös tähtirooleissa musikaaleissa ja opereteissa. Ensimmäisen maanlaajuisen konserttikiertueensa Tapani teki vuonna 1982 ja vuoden 1988 jälkeen hänen tapoihinsa on kuulunut lähes poikkeuksetta vuosittainen viihde – sekä joulukonserttikiertue.
Suomen ensimmäinen kultalevy myönnettiin Tapani Kansalle vuonna 1969 ja vuosien mittaan niitä on kertynyt kaikkiaan 13 kappaletta. Myös viimeisin, Tapsa ja Rautavaara – levytys on saavuttanut kultaa sekä kunniaa. Sitä on myyty lähes 23 000 kappaletta. Taiteilijan menestyksen takana on ehdottomasti synnynnäinen lavakarisma, rohkea monipuolisuus ja rautainen ammattitaito.
Lokakuussa 2006 ilmestyvältä Kulkumies - levyltä on lohkaistu, Huomispäivä eilisen sekä Rakkaus on sokea – singlet, jotka ovat Tapanin itsensä sanoittamia, niin kuin kaikki muutkin tulevalla levyllä olevat kappaleet. Kassu Halosen kanssa yhteistyössä tehty kokonaisuus on Tapanin omien sanojen mukaan: ”Sisältörikas, moni – ilmeinen ja erittäin omakohtainen levy, täynnä lämpimiä tarinoita eletystä elämästä. Olen sanoittanut aikaisemminkin, mutta vasta nyt niitä julkaistaan levyllinen, johon olen tavoitellut ja mielestäni myös saavuttanut annoksen Helismaa – Vainio – henkeä
Tapsa Kansa - Kulkumies
13
554
Vastaukset
- Ansku_
Mielenkiinnolla odotan tuota levyä ! :)
Toivottavasti siinä on sekä tunteikkaan romanttista Tapsaa, että myös sellaista rempseän railakasta Tapsaa. - Fanitar
Silloin, kun Kansalta ilmestyi se Rautavaara- levy täälä valitettiin ,että Tapsa matkii muita ,eikä tee mitään omaa ( ihan kuin se olisi laulajalta suurikin rike liki 40 vutta laulettuaan levyttää viimein myös esikuvansa lauluja ).
No, nyt hän on tehnyt levyn, jonka kaikki biisit ovat myös hänen itsensä sanoittamia. Joten ainakaan mistään matkimisesta ei voi kukaan syyttää. HYVÄ TAPSA ! Onnea uudelle levyllesi !- Just me
Hyvä Tapsa ja ONNEA !
- njaa-a
Tuota "Rakkaus on sokea" sinkkubiisiä en olekkaan vielä kuullut !
Odotan laadukkaita biisejä sisältävää levyä ja sellainen on varmasti luvassa tälläkin kertaa. - r.moore
Mielenkiinnolla odotan tapsankin uutuutta.....
- 3merkkiä
Pitääpä ostaa lehti. Siis nuorisokin on kiinnostunut Tapsasta!!
http://www.iltalehti.fi/viihde/200609015067112_vi.shtml- Jenna23
Aivan, Iltalehdessä luki,että TAPANI KANSA VILLITSI NUORET !
Tapsallahan oli keikka Helsingissä Kaivohuoneella 30.8. NRJ- radion bileissä.
Tapsa kertoi jännittäneensä ihan hirveästi tuota bile-keikkaa, mutta upeasti nuoriso otti hänet vastaan ja tunnelma oli katossa Tapsan esiintyessä.
Jännityksen hellittäessäTapsan olemuksesta saattoi aistia äärimmäisen helpottuneisuuden: Homma toimii täälläkin ! - Tanjuska
Siinä Iltalehden jutussa toimittaja yritti ilmeisesti saada Tapsan kertomaan hänen ja Ninan yhteiselosta.
Tapsa väisti avioliittonsa pohdiskelun toteamalla ,että :" Rakkaus on minulle niin intiimiä ja läheistä ,että haluan pitää sen itselläni ". Minusta tuo osoittaa ,että Tapsa on hyvin fiksu mies. Hän ei ole niinkuin monet muut julkkikset lehtiensivuilla ruotimassa omaa liittoaan ja höpöttämässä kaikkia sen yksityiskohtia.
Kiitos linkistä :D
Ihanaa ,että Tapsalta tulee viimein uusi levy !- sadunleikki
luvassa.
- Gerd
Tapsaa ja hänen uraansa vuosikymmeniä seuranneena en voi odottaakaan häneltä muuta kuin pelkkää 10 suoritusta seuraavaan tuotokseen. Hienoa, kun meidän keskuudessamme on näin upea ja monipuolinen taiteilija...!
- mä vaan
Gerd kirjoitti:
Tapsaa ja hänen uraansa vuosikymmeniä seuranneena en voi odottaakaan häneltä muuta kuin pelkkää 10 suoritusta seuraavaan tuotokseen. Hienoa, kun meidän keskuudessamme on näin upea ja monipuolinen taiteilija...!
Hienosti todettu !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5582192Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4071794Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H221610Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641418JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191176- 561112
- 1191111
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16898Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka13858Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66823