Paljonkos on paino noussut RV15 mennessä???

hip

Heippa vaan kaikille odottajille!Painonnousu täs mielessä oli ja ajattelinkin kysäistä muilta, että paljonkos noin suurin piirtein teillä on paino noussut RV15 mennesä? Itselläni se on noussut noin 4kg...onkohan tuo ihan normaali nousua?

37

12575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet

      tuosta painon lisäyksestä päätellen...

      • miulla

        minulla oli vissiin tullu suunnilleen samanverran,, jaterkka kehui että ei yhtään ylimäärästä ole..laskin niin että ennen raskautta painoin 43kg..ja vkolla 15 5 paino oli 47.5kg neuvolassa..lähtöpaino vkolla 8 mulla oli 45.5kg..elikkäs ei sulla huolta..:) mikä sun bmi on??minulla se on 18.5 muistaakseni..


      • hip
        miulla kirjoitti:

        minulla oli vissiin tullu suunnilleen samanverran,, jaterkka kehui että ei yhtään ylimäärästä ole..laskin niin että ennen raskautta painoin 43kg..ja vkolla 15 5 paino oli 47.5kg neuvolassa..lähtöpaino vkolla 8 mulla oli 45.5kg..elikkäs ei sulla huolta..:) mikä sun bmi on??minulla se on 18.5 muistaakseni..

        Bmi 24 ennen raskautta. En ole kauheesti mässäilly, joskus hiukan herkutellut.En todellakaan aio kaloreita laskea, niin kuin eräät, sillä nautin tästä raskaudesta NIIIIIN paljon!!!Paino oli siis ennen raskautta 69kg, nyt n.73kg. Pituutta 170cm.


    • äiti 10/2005

      mulla nyt rv 14 5 ja paino on laskenut 2 kiloa lähtöpainosta. Esikoiselta( 10kk) tulikin kiloja enemmän kun laki sallii ja niitä kiloja on vielä vähän jälellä,joten toivottavasti ei hirveästi tule lisää painoa.Painoindeksi on 24.

    • tullut

      jo ainakin 5kg ellei 6:kin en ole nyt käynyt puntarilla hetkeen.. ensi viikolla neuvola...
      Mutta mitäpäs tuota ressaan net tippuu sitten imetyksen jälkeen reenaamalla niinkuin ennenkin...

      • ja nyt

        viikko 15 menossa...


    • Nonnigee

      Mulle tullut kanssa jo 5 kiloa (rv 15) ja neuvolassa sanoivat, että tässä vaiheessa painon ei kuuluisi vielä nousta... Painoindeksini oli ennen raskautta 22.

    • mgfds

      Toi on aikas yksilöllistä, miten paino nousee. Jotkuut eivät siis mässää, vaan turpoavat :) Eli alkuraskaus kerää nesteitä. Mulla ainakin paino nousee todella herkästi raskaana ollessa, onneksi olen nyt saanut pidettyä 0-linjan, rv 15 meneillään.

    • lasjnlbkefnjblke

      Nyt H22 ja paino karvan verran vähemmän kuin raskauden alkaessa. Tosin ylipainoa oli kymppi omasta takaa, joten eri asia kuin normaalipainoisella :) Vielä 4-6 viikkoa saa paino pysytellä tässä jos on pysyäkseen, mutta sitten sen kyllä jo pitääkin vähän nousta. Ja jos nousee maltillisesti aiemmin, niin sitten nousee, no panic. Mitään en laske tai kituuttele, syön kunnon ruokaa 4-6 ateriaa päivässä ja herkuttelen joskus eli vähän liiankin usein ;)

      Vauva, kohtu, lapsivesi yms. painaa tuossa rv 15 vielä aikas vähän, mutta joillekin tulee enemmän väliaikaista hormonaalista turvotusta ja toisille vähemmän, ja jos kovin hoikka on niin saa vähän vararavintoa kerätäkin... mutta kyllä tuohon kilomäärään jo kuuluu rasvakudoksen lisääntyminen (="lihominen"), ellei sitten jotain megaturvotuksia ole.

    • =?(&`#^&`=

      Minulla oli pari kiloa tullut rv 13 aikoihin, nyt en ole punninnut, joten en tiedä tätä 15. viikon tilannetta. Käytännössä minulla on vaihtoehtoina joko oksennella täysipäiväisesti tai syödä parin tunnin välein ja kun syö parin tunnin välein, niin silloin painokin tuppaa nousemaan. Ja mainittakoon vielä, että porkkanoiden tai kurkkujen syöminen ei auta, koska niistä ei tule niitä kaloreita, eli hiilihydraatteja elimistö vaatii.

      Itselläni on takana neljä raskautta, joista kolmesta tuli painoa varsin komeasti raskausaikana (noin 20 kg), mutta kaikki lähti ihan itsellään raskauksien jälkeen ja vielä viitisen kiloa meni miinukselle. Neljännestä sitten yllättäin tuli saman verran, mutta ei lähtenytkään kaikki, eli lähtöpaino oli nyt muutamia kiloja korkeampi. (BMI tämän raskauden alussa 25.) Nyt en jaksa stressata sillä, vaan tulee painoa se, mikä tulee, mutta raskauden jälkeen sitten pistän kaiken lähtemään, tässä ja edellisessä raskaudessa tulleet painot.

    • klöednf

      rv 16 enkä ole saanut yhtään lisäkiloja vaikka syönkin hyvin..oksennustautikin viime viikolla tiputti vielä pari kiloa..jostain luin, että vk 20 jälkeen tulee suurin osa painosta vasta.

    • Äippä 09-2011

      Rv 14 ja painoa nyt kilo vähemmän kuin alussa. Oksentanut en ole, mutta sen verran huonoa oloa, ettei ruoka kauheasti maita. Enkä kyllä muutenkaan ajatellut aloittaa mitään mässäilykautta vain siksi, että olen raskaana :-) Terveellistä ruokaa kun syö niin, ettei ole nälkä, niin eiköhän se riitä. Mielenkiinnolla odotan, koska painonnousu alkaa, koska alkaahan se joskus.

    • Mulle

      ei ollu sillon vielä tullu yhtään painoa lisää. Tosin mulla oli kyllä alussa aika pahoja pahoinvointeja, liekö johtuu sitten siitä :) Ekat kilot tuli 20 viikon jälkeen. Nyt rv 26 ja on tullut n. 5 kg lähtöpainosta. Tuntuu et nyt niitä kiloja tulee sitten ihan ropisemalla. :)

    • yksilöllistä...

      Mulle tuli 4 kg viikolle 17. BMI ennen raskautta oli jotain 23 enkä ole yhtään mässäillyt ja kuienkin käynyt spinningeissä ja bodypumpeissa. Nyt meneillään rv 21 ja painoa noussut yhteensä 4,3kg.

    • mie ja pikkunen 5kk

      Mulla oli bmi ennen raskautta 21. Rv 12 oli paino -1kg, rv 16 ja rv 20 molemmilla kerroilla -0. Ja vasta sit puolivälin jälkeen paino lähti nousuun. Kiloja tuli sit kuitenkin lopulta synnytykseen mennessä 8,5.

    • Mahdoton yhtälö

      Mieheni ei kertakaikkisesti voi ymmärtää omaa tilannettani. Syön neljä kertaa päivässä lämmintä ruokaa ja välipalat päälle. Olo on loistava, enkä ole oksentanut. Paino on grammalleen sama kuin raskauden alussa (nyt viikkoja 16). Ihmeteltiin asiaa neuvolassa ja sanoivat, että minulla on varmaankin poikkeuksellisen hyvä aineenvaihdunta.

    • ophjgugfu

      Hah ja hih :DDD Mulla tullu ekassa raskaudessa 30kg ja tokassa 25g..tuohon rv 15 mennessä on tainnu molemmissa tapauksissa olla kertyneenä n. 7-8kg...BMI ollu molemmilla kerroilla alkuraskaudessa hieman alle 25..niin ja molemmilla kerroilla on kilot tippunu imetyksen jälkeen kun on päässy taas kunnolla treenaamaan yms. eli en ny turhia murehtisi jos ei oo raskausdiabeteksen vaaraa(mulla ei ole ollu)...mitä sitä turhaa itteltään kieltää hyvyyksiä..raskausaika on hyvä syy syödä hyvin ja loikoilla soffalla, muuna aikana voi sitten ressata painojansa :)

    • sjisj

      Mulla putos ensin rajusti paino 5 kiloa 8 viikon aikana ja sitten pikkuhiljaa alko nouseen siinä 20viikon vaiheilla. Nyt 37 viikko menossa ja painoa lähtöpainoon tullu 6,6 kiloa, eli kaikki sitä vauvaa.. :)

    • --------------------

      Mulla oli joskus rv 14 paino tippunu 2kg oksentelujen takia.

    • Virtahepo olo...

      Mä oon vasta viikolla 10, mutta nyt jo paino noussut 2,5kg ja maha ihan turvoksissa. Samalla tavalla olen syönyt kuin ennen raskautta, eli ihan terveellisesti ja turhia mässäilemättä. Ja paino oli puolivuotta ihan samassa, paitsi nyt noussut tuon 2,5kg.

    • yksilöllistä :)

      itsellä nyt menossa rv 28 ja painoa tullut 2 kg ja normaali painoinen olin ennen raskautta. raskauden alussa voin pahoin mutta en oksennellut ja joudun syömään kahden tunnin välein vieläkin että pahoinvointi pysyy poissa. ja itse syön yöllä ainakin kerran ja silti ei ole paino noussut kuin tuon kaksi kiloa. neuvolassa vähän huomauttivat tuosta painon vähäisestä noususta, mutta vauva kuitenkin kasvaa normaalisti, kun ultralla lääkäri seurannut tuota.

      • nimetön5

        mulla tuli rv 15 mennessä jo 8kg, siis huh huh, pääsin ihan uudelle kymmenyksellekkin...hui!
        25rv:n mennessä painoa oli tullut jo15kg...
        yhteensä raskausaikana tuli 28kg
        huh huh


    • hmhmhmmm

      Joo nyt rv 16 0 ja oikein pelottaa ensi viikon neuvolakäynti kuinka paljon kiloja tullut... Kotona ei vaakaa ja eka neuvolakin oli järkytys, kun tupakoinnin lopettamisen myötä on nuo mässäilyhimot kasvaneet... Ennen raskautta oli jo varmaan himpun ylipainoa. Onneksi alkaa olla niin keväiset ilmat, että ulkoilu taas kiinnostaa :)

    • toukomami

      itelläni on paino noussu rv 15 2 mennessä 3,5 kiloo, etten mä nyt tiedä kuinka pahaks se pitäis luokitella :D

    • Mulla oli paino laskenut rv 15 kohdalla semmosen 3 kg. Rv 32 mennessä painoa on tullut lähtöpainon päälle (eli sen mitä painoin ennen raskautta) 5 kg. Ihan hyvä niin, koska mulla on raskausdiabetes ja olin lievästi ylipainoinen ennen raskautta.

      Ei tarttis kauheesti kyllä noustakaan.

      • Vauvalla painoa rv 32 jo 2088g. Eli ei ihan mini hänkään. :)


    • Susiekuuuuu

      Tänään kävin neuvolassa, aloituspainossa olen ja viikkoja nyt 14 2. Mutta mulla jokunen liikaa lähtöpainossa sekä pahoinvointia, eli ihan ok tilanne.

      Edellisestä raskaudesta nousi kaikestaan paino koko raskausaikana n. 8 kg ja synnytyksen jälkeen olin tasossa lähtöpaino -2kg.

      • Susiekuuuuu

        En siis aivan heti synnytyksestä, mutta jälkitarkastuksessa -2kg. Imetin ja maitoa todella runsaasti.


    • painoton

      ei yhtään!

    • mässäilyä tai turvot

      Tuossa vaiheessa oli -1kg, rv 20 -0 , ja synnyttäessä 7kg. Bmi 20 ennen raskautta, urheilen paljon. Ja hölkkäsin ja jumppasin/ treenasin salilla myös koko raskauden ajan.

      • haluaisin tietää

        Mielenkiinnosta kysyn, että miten sinulla onnistui imetys, kun noin hoikka olit jo ennen raskautta ja raskausaikana ei tullut yhtään ylimääräistä? Ja oliko vaikea pitää paino järkevissä lukemissa synnytyksen jälkeen, ettet laihtunut liikaa jos imetit? Itse olen kokenut aika vaikeaksi pitää painon normaalilukemissa, meinaan koko ajan laihtua, kun täysimetän. Ei siis tullut raskauden aikana paljon muuta kuin vauvan ym. paino eli ylimääräistä ei jäänyt. Ennen raskautta olin hoikka.


    • gshijudews

      Mulla kohta rv 14 ja painoa tullut 2kg lisää. Alkupaino 69 (painoindeksi 24) ja nyt siis 71. Ei mielestäni paha, ja parasta on et itellä hyvä olla. Syö ja liikkuu niin on tosi jees =)

    • Hyvät ihmiset älkää ainaskaa yrittäkö sitä painoa laskea raskauden aikana, itselläni paino oli laskenut rv 15 1 kuusi kiloa ja neuvolassa ei enää sydänääniä kuultu ja ultrassa todettiin kuolleeksi ja jouduin sen pienoisen synnyttään kuolleena, en tahallani ole laihduttanut mutta oli niin huonjo olo että ei voinut syödä kuin väkisin ja jälkikäteen harmittaa, olisin mielummin syönnyt väkisin enemmänkin jos olisin vaavin saanut pitää.. en tiedä oliko jotain tekemistä tuolla laihtumisella mutta jälkikäteen ajateltuna seki on voinut olla ainaskin yksi tekiä miksi vauva ei selvinnyt :(

      • hoitaja45

        osanottoni sillipilli, mutta huonovointisuus tai syömättömyys ei aiheuta sikiön kuolemaa joten älä syyllistä itseäsi!


      • Anonyymi
        hoitaja45 kirjoitti:

        osanottoni sillipilli, mutta huonovointisuus tai syömättömyys ei aiheuta sikiön kuolemaa joten älä syyllistä itseäsi!

        Ekan raskauden aikana 15 viikkoon mennessä oli tullut 10 kiloa ja yhteensä tulikin 22 kiloa, lähti kyllä korkojen kera, 27kg hävis johonkin muutamassa kuukaudessa.

        Tän toisen raskauden aikana, nyt 15. viikko, paino noussut tähän mennessä ehkä kilon jos sitäkään... Olen sairastanut koko alkuraskauden enkä tervettä päivää nähnyt :'( mieluummin olisin terve ja turvoksissa kuin keuhkokuumeessa ja sohvalle riutunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekan raskauden aikana 15 viikkoon mennessä oli tullut 10 kiloa ja yhteensä tulikin 22 kiloa, lähti kyllä korkojen kera, 27kg hävis johonkin muutamassa kuukaudessa.

        Tän toisen raskauden aikana, nyt 15. viikko, paino noussut tähän mennessä ehkä kilon jos sitäkään... Olen sairastanut koko alkuraskauden enkä tervettä päivää nähnyt :'( mieluummin olisin terve ja turvoksissa kuin keuhkokuumeessa ja sohvalle riutunut.

        Tuo lainaus tuli tuohon jotenkin vahingossa, oli tarkoitus kommentoida yleisesti ottaen...


    • Anonyymi

      Ei ole noussut yhtään, tosin mulla on jonkun verran "aloituspainoa". Ja se on tarkoituskin että nousisi mahdollisimman vähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe