osaako joku kertoa et tarttuuko toi kuinka herkästi esim.muihin perheenjäseniin esim.omiin lapsiin,kun mulla toi todettiin pari päivää sitte
keuhkokuume
4
3347
Vastaukset
- apua
Keuhkokuume on alahengitystieinfektio, joten voisi ajatella ettei se välttämättä tartu yhtä helposti kuin tavallinen nuhakuume. Pneumonialla eli keuhkokuumeella on kuitenkin monta eri aiheuttajaa ja virulenssi eli tartuttavuus on erilainen. Yleisin aiheuttaja taitaa olla streptokokki (streptococcus pneumoniae), eikä se muistaakseni ilmateitse leviä. Käytännössä yskökset sitä levittävät eli älkää pärskikö toisianne kohti ja peskää kätenne tiuhaan (käsihuuhde olisi vielä parempi), niin ei taruntoja pitäisi tulla.
- kunnes antibiootti tehoaa
Siinähän se leviää kostean hengitysilman mukana, keuhkoihin kertyvästä nesteestä johtuen potilaan uloshengitysilma tavallista kosteampaa ja sisältää myös taudinaiheuttajia kunnes antibiootti tekee tehtävänsä.
- minulla myös
kunnes antibiootti tehoaa kirjoitti:
Siinähän se leviää kostean hengitysilman mukana, keuhkoihin kertyvästä nesteestä johtuen potilaan uloshengitysilma tavallista kosteampaa ja sisältää myös taudinaiheuttajia kunnes antibiootti tekee tehtävänsä.
Sain myös keuhkokuumeen, bakteerin aiheuttama ei pitäisi tarttua. ei ainakaan meillä ole tarttunut.
- keuhkokuumeko
minulla myös kirjoitti:
Sain myös keuhkokuumeen, bakteerin aiheuttama ei pitäisi tarttua. ei ainakaan meillä ole tarttunut.
Minulle lääkäri kirjoitti paperiin alahengitystieinfektio, onko tämä siis sama asia kuin keuhkokuume?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395268- 853762
- 503170
- 623045
- 113035
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562393- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1461867Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751