Guyline 95

Purjehtija II

Olen harkitsemassa vakavasti ko. veneen ostoa. Minkälaisia kokemuksia teillä mahdollisesti on veneestä? Ovatko purjehdusominaisuudet yhtä hyvät kuin sisätilat? Kiitos etukäteen vastauksista!

11

9936

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karhu3

Kaivele vanhoja Vene -lehtiä esim. kirjastosta. Muistini mukaan lehti koepurjehti veneen silloin kun paatti oli tuotannossa.

Purjehdusominaisuuksista muistan vain sen, että lehti totesi veneen olevan herkkä kallistumaan ja se ei muistini mukaan aivan pärjännyt kryssillä samassa vertailussa mukana olleille veneille.

• SpK

Mulla ei ole kyseistä venettä ollut, mutta olen purjehtinut muutaman reissun. Yleisesti ottaen erittäin kiva vene. Erikoinen sisustusratkaisu, jolla saatu salongista todella tilava. Myös sitlooda mukavan kokoinen. Purjehdusominaisuudet on melko hyvät. Hyvin tehty. Nostoköli antaa paljon vapauksia varsinkin niille jotka tykkäävät liikkua saaristossa ja rantautua luonnonsatamiin.

Ulkonäkö on monen silmään turhan erikoinen. Jos sinua ei ulkonäkö häiritse, viihdyt kys veneessä ja annat arvoa nostokölille niin osta ihmeessä. Hyvä vene.

• Line?

Älä osta, liikaa erikoisia ratkaisuja mikä taas vaikeuttaa jälleenmyyntiä, ylläpitoa, jne.
      Bavarian 30 tai 33 -jalkainen lienee parempi vaihtoehto.

• voihan nenä

Oliko nyt aivan välttämätöntä sitä BAVARIA hehkutusta aloittaa...eikö ne enää mene kaupaksi???

• a33

huonoa: vuotavat ikkunat, kölin akseli vääntyy helposti, sortaa luovilla, patjat kiinni vanerissa-homentuu, ruma kannen ja rungon liitos

• XXXXXX

Täällä on kyllä niin paljon lonkalta vedettyjä mielipiteitä että joutuu kommentoimaan.
      95:nen ei ole Guy:n paras vene mutta:
      Guyline 95 HR:n Lys-luku on1.14 ja LR 1.13, siihen ei yllä "herkästi kallistuvaa" vene joka ei "pärjännyt kryssillä samassa vertailussa mukana olleille veneille".
      Vene purjehtii siis erinomaisesti osaavan miehistön käsissä ja ”swing keel” ratkaisu on meidän saaristossa turvallisin ja paras ratkaisu mitä voit ajatella. Akseli ei väänny ja yksikään Guy-vene ei ole pudottanut köliinssä. Toki joillakin on ollut ongelmia hydrauliikkaan kanssa mutta korjaamisen kustannukset ovat olleet marginaalisia.
      Bavaria-intoilijat ovat oikeassa siinä että halvalla saat asuttavuutta mutta jos haluat purjehtia on kyllä 95:nen ihan toisesta maailmasta!
      Jos joku saa sen sortamaan luovissa on se kyllä oltava BV-purjehtia!
      Ysivitosen hinta-laatu suhde on hyvässä mallissa ja erikoista Guy:n veneiden suhteen on ollut että niiden suhteellinen arvo on ajan myöten aina noussut kun ihmiset oppii hyväksymään erikoisuudet.
      Eli jos vene on hyvässä kunnossa ja hinta kohdallaan on se hyvä ostos!

• Joshua Slocum

Minulla ei ole omia kokemuksia kyseisen veneen purjehdusominaisuuksista, mutta hyvällä ystävälläni on GL95. Hänellä on pitkäaikainen kokemus purjehtimisesta, mutta silti arkailee ylityksiä kuten Utö-Saarenmaa, Utö-Gotlanti, yms. Tosin Bavaria tuttavallani on samoja ongelmia. Mielestäni on tyhmä vertailla näitä kahta. On vähän kun vertailisi käytetyn citroenin uuteen hyundaihin, edustavat vähän eri kategoriaa. Jo senkin puolesta tuntuu hölmöltä että purjehdusvalmis GL95 saa 40 k€, kun taas bavve liikkuu 80 k€. Erikoiset ratkaisut ovat olleet GC:n tavaramerkki, ja vähän yllätyn kannanotosta että GL:än arvo nousee...? Jos haluat venettä jossa ominaisudet, tilat, hinta ja jälleenmyyntiarvo ovat kohdallaan, niin käännä katseesi naapurimaahan. Mitään "löytöjä" ei kannata havitella, siitä avoin markkina pitää huolen.

• GL95
        Joshua Slocum kirjoitti:

Minulla ei ole omia kokemuksia kyseisen veneen purjehdusominaisuuksista, mutta hyvällä ystävälläni on GL95. Hänellä on pitkäaikainen kokemus purjehtimisesta, mutta silti arkailee ylityksiä kuten Utö-Saarenmaa, Utö-Gotlanti, yms. Tosin Bavaria tuttavallani on samoja ongelmia. Mielestäni on tyhmä vertailla näitä kahta. On vähän kun vertailisi käytetyn citroenin uuteen hyundaihin, edustavat vähän eri kategoriaa. Jo senkin puolesta tuntuu hölmöltä että purjehdusvalmis GL95 saa 40 k€, kun taas bavve liikkuu 80 k€. Erikoiset ratkaisut ovat olleet GC:n tavaramerkki, ja vähän yllätyn kannanotosta että GL:än arvo nousee...? Jos haluat venettä jossa ominaisudet, tilat, hinta ja jälleenmyyntiarvo ovat kohdallaan, niin käännä katseesi naapurimaahan. Mitään "löytöjä" ei kannata havitella, siitä avoin markkina pitää huolen.

Guyline 95 saa myös ilman hydraulistaköliä, mutta niiden lukumäärä on vähäinen.

Veneen purjehdusominaisuudet ovat hyvät ja vuotavia ikkunoita ei ole koska kysessä on vene johon ikkunat on laminoitu integroiduksi osaksi ylärakennetta.

Ulkonäkö on aina katsojan oman näkemysten ja mielikuvien tuotosta. Purjehdusominaisuudet ovat ok ja vene on yläkanttiin rikattuna mielenkiintoinen laite. Käyttätyy hyvin mutta vaatii keskittymistä. Silloin saa aika paljon iloa. Hinta-laatusuhde on omasta mielestäni kohdallaan.

Jos vene on kunnossa ja hinta oikea, niin ei paha hankinta. Tarkista kuitenkin nostoköli ja muut normaalit asiat ennen ostoa. Kysessä on kuitenkin 80 - 90 GRP vene.

• Jeesio

Vissiin ainakin yksi 95 on pudottanut kölinsä.. Navigaressa oli juttua aiheesta.

• 10 vuotta omistanut

Olen purjentinut 40 vuotta, viimeiset 10 vuotta GL95:lla viiden hengen perheen kanssa. Veneellä on erinomaiset purjehdusominaisuudet ja on vielä sisätilaihme. Kovassa kelissä turvallinen purjehtia, avomerelle uskaltaa lähteä. Satama-manöövereissä vene kääntyy 360 astetta miltei paikallaan. Eli en voi muuta kun suositella. Lisätietoja tarvitaessa.

• HPP2000

Äärimmäisen käyttökelpoinen paatti ja oikeissa käsissä purjehtii itsekseen. Hintalaatu erinomainen, euroille saa täyden vastineen - on tilaa, ominaisuuksia ja soveltuu erinomaisesti Itämeren olosuhteisiin (mataliin rantoihin). Avomerikeleissä ei mitään ongelmia - selviää säästä kuin säästä. Jatkoperämalli on ylivoimainen, tämä on ominaisuus jota kymmenkertaa kalleammistakin veneistä puuttuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe