Kia Sorento

Vaihdoin Kia Sorenon pois seuraavista syistä:
-Ei ajotietokonetta vaikka auto ei ole mikään halpa ( nykyään lähes joka autossa )
- Kilpailjoiden moottorien kiihtyvyys,kulutus ja huippunupeus lukemat paremmat, ja yleensä halvempiakin.
-sisustusmateriaali yli neljänkymmenentuhannen autossa naurettavan halpaa.
-Jousitus löysempi kun jopa JENKKIMAASUREISSA !
-ei ajonvakausjärjestelmää, löytyy muilta vastaavan hintasissa autoissa.
- moottorin melu (diesel) ihan kun josain superhalppismerkissä.
- ei integroitua radiota vaan radio lisävaruste !!!!
- maalipintaan tulee naarmut kun ähän johonkin hipasee ( ei metallihohto ) mutta kyllä muissa vastaavan hintaisissa autoissa maalit pysyy ja ovat kovempia.
- ilmanpaine ja vedenpinnan korkeusmittari lähinnä vitsi,(kompassi jotenkuten jopa oikeassa) on testattu monesti, miten ylipäätään voi olla mahdollista että autossa on ko.mittarit mutta ne ei toimi oikein, sehän on korjauksen paikka, kokeilkaa vaikka NE EI TOIMI !.
-Takuu on rajattu ja Delta Auto antaa saman rajatun takuun kaikkiin muihinkin merkkeihin, härski myyntikikka, ei muuta.
-jälkeenjäänyt auto ominaisuuksiltaan kaikinpuolin.

Ei muuta.
Ilmoita

-unohtui vielä yksi seikka, Kia Sorento EI OLE kokoluokaltaan iso maasturi vaan keskikokoinen maasturi ja huomattavasti huonommilla varusteilla mutta kalliimpi !.
2 VASTAUSTA:
Kokeilun perusteella oikein mukavan oloinen peli tuo Sorento: Se on pärjännyt maailmalla erittäin hyvin ja erityisesti asiakastyytyväisyys on ollut mallissa erittäin korkea mistä esimerkkinä voittoja JD power-asiakastyytyväisyyskyselyissä.

"The midsize Sorento has brought a lot of respect to the Kia brand name since its inception in 2002, winning award after award and a lot of happy customers along the way. To name a few, of the awards not the customers, it held the highest consumer rating voted by new car buyers in the 2003 Strategic Vision Total Quality Index (TQI) (see automotive news for June 13, 2003: Kia Sorento Receives Top Award for Quality), it was voted winner of the "Official Winter Vehicle of New England" competition by the New England Motor Press Association (NEMPA) and won the prestigious 2003 "Drivers Choice" Award for Best Mid-Size SUV (see automotive news for April 2, 2003: Kia Taking Its Sorento SUV to the Top). " Lähde: automobile.com

Eli tässä on varmasti kyse siitä että ostaja ei ole oikein tiennyt mitä ostaa. Sorento on erillisellä rungolla varustettu eräänlainen katumaasturin ja maasturin hybridi, sen maasto-ominaisuudet ovat huomattavan paljon paremmat kuin lähes kaikilla noilla aiemmin luetelluilla city-maastureilla, ja kolikon kääntöpuolena se ei ole yhtä henkilöautomainen (enemmän perinteinen maasturi) kuin nämä varsinaiset katumaasturit.

On kuitenkin kohtuutonta verrata autoa semmoisiin pieniin katumaastureihin kuten RAV4 tai CRV, ne painivat eri sarjassa joka suhteessa. Tarkastakaa itse ulkomitat/paino. Pari pv sitten eräällä parkkipaikalla seisoi vierekkäin Sorento ja uusi RAV4 ja kyllä niissä autoissa oli valtava kokoero nimenomaan Sorennon eduksi, auto oli huomattavasti korkeampi ja isomman oloinen. Mutta kuten sanoin, ostaja ei ole tiennyt mitä ostaa, ei ole tehnyt taustakartoittamista riittävän hyvin ja nyt sitten poraa täällä.
Sorento kirjoitti:
Kokeilun perusteella oikein mukavan oloinen peli tuo Sorento: Se on pärjännyt maailmalla erittäin hyvin ja erityisesti asiakastyytyväisyys on ollut mallissa erittäin korkea mistä esimerkkinä voittoja JD power-asiakastyytyväisyyskyselyissä.

"The midsize Sorento has brought a lot of respect to the Kia brand name since its inception in 2002, winning award after award and a lot of happy customers along the way. To name a few, of the awards not the customers, it held the highest consumer rating voted by new car buyers in the 2003 Strategic Vision Total Quality Index (TQI) (see automotive news for June 13, 2003: Kia Sorento Receives Top Award for Quality), it was voted winner of the "Official Winter Vehicle of New England" competition by the New England Motor Press Association (NEMPA) and won the prestigious 2003 "Drivers Choice" Award for Best Mid-Size SUV (see automotive news for April 2, 2003: Kia Taking Its Sorento SUV to the Top). " Lähde: automobile.com

Eli tässä on varmasti kyse siitä että ostaja ei ole oikein tiennyt mitä ostaa. Sorento on erillisellä rungolla varustettu eräänlainen katumaasturin ja maasturin hybridi, sen maasto-ominaisuudet ovat huomattavan paljon paremmat kuin lähes kaikilla noilla aiemmin luetelluilla city-maastureilla, ja kolikon kääntöpuolena se ei ole yhtä henkilöautomainen (enemmän perinteinen maasturi) kuin nämä varsinaiset katumaasturit.

On kuitenkin kohtuutonta verrata autoa semmoisiin pieniin katumaastureihin kuten RAV4 tai CRV, ne painivat eri sarjassa joka suhteessa. Tarkastakaa itse ulkomitat/paino. Pari pv sitten eräällä parkkipaikalla seisoi vierekkäin Sorento ja uusi RAV4 ja kyllä niissä autoissa oli valtava kokoero nimenomaan Sorennon eduksi, auto oli huomattavasti korkeampi ja isomman oloinen. Mutta kuten sanoin, ostaja ei ole tiennyt mitä ostaa, ei ole tehnyt taustakartoittamista riittävän hyvin ja nyt sitten poraa täällä.
Onhan se hienoa että Englannissa ko.auton omistajat pitävät siitä.
+Lisää kommentti
paljonko kerkesit ajaa?
Ilmoita
Saanko kysyä millä perusteilla maksoit autosta yli 40 tonnia jos se on niin huono?
Ilmoita
Lähes kaikki noista väittämistäsi puutteista on ollut hyvin tiedossa ostohetkellä, että itseäsi olet ampunut jalkaan. Niin Sorentohan on ollut suosituin maasturi kokoluokassaan, massaltaan se on painavampi kuin esim. BMW X5. lähde www.euroncap.com

Minkä merkkisen tuon kokoluokan (siis omamassa yli 2000kg) maasturin (jossa on ihan oikeita maasto-ominaisuuksia) saat alkaen 35000? Jos tuolla rahasummalla saisi esim. mersun ML:n sarjan veroisen auton, olisi kian markkinaosuus luokassaan varmasti 90%.

Sorentosta muuten tulee facelift 2007, jossa suurin osa "puutteista" on korjattu (ESP, tehokkaammat moottorit, parannettu jousitus).
Ilmoita
1 VASTAUS:
Sensuuri iski niinku neuvostoliitossa:

Yleisön pyynnöstä muttei ehkä kaikkien iloksi jatketaan keskustelua Sorennosta, minulla ei ole mitään menetettävää, jollain muulla ehkä on.
-Delta Auto mainostaa autoa Isojen maastureiden ykkösenä vaikka kokoluokka ei sinne ylläkkään eli Delta auto kertoo väärin, paino yltää joka myös kertoo auton vanhanaikaisuudesta.
-vuoden 2006 ja sitä aikaisemmissa Sorennoissa EI OLE ajonvakausjärjestelmää ! ei edes EX mallissa vakiona.
- muunmuassa seuraavat autot ovat hinnalataan samaa luokkaa ottaen huomioon moottorin mutta kulutus pienempi ja huippunopeuslukemat sekä kiihtyvyys parempi:
-Hyundai Santa Fe ( uusi malli, myös isompi)
-Toyota Rav 4
-Suzuki Grand Vitara
-Kaikki Land Roverin mallit (samassa hintaluokassa)
-Nissan Pathfinder ( business malli lähtö 44000 €, pidempi myös)
-Chevrolet Captiva (isompi kun Sorento)
-Honda CRV kaikki mallit.
Toyota Land Cruiser ( isompi mutta jo hieman kalliimpi )
Siinä aluksi lähteestä TM autotietotaulukko noin nopealla vilkaisulla, kerron lisää kun se älähtää johon kalikka kalahtaa.

Kia laski Dieselien hintaa n: 2000 euroa tämän vuoden alussa, ompa kivaa politiikkaa aikaisempia auton ostajia ajatellen, tosin hinnan alennusta en sinällään ihmettele.

Toki jos tällainen vertailu ja ominaisuuksien puute ei haittaa ja haluaa silti ajaa Sorenolla niin siitä vaan.
Itse vaan tuppaan pitämään siitä että varuustelu korreloituu hintatasoon.

Kia Sorennon halvin versio, bensa 2,4 lx johon joku viittasi hinnan vuoksi on erittäin pelkistetty sisustukseltaan sekä varustukseltaan, bensankulutus ihan hirveä, vertaapa ihan mihin tahansa saman kokoluokan autoon, lähde TM autotietotaulukko.

Miksi ostin Sorennon kysyi joku, kokeilin autoa ja totesin em: asiat, minulla on rahaa tehdä niin.

Joku ihmetteli miksi lähes sama tarina löytyy suomi24 keskustelusta, ei tarvitse eenää ihmetellä, minä kirjoitin sen sinne.

Tässä vertailun vuoksi yksi linkki Kia Sorento/ Hyundai Santa Fe
http://www.iltasanomat.fi/autot/Kia Sorento 2%2E5 CRDi/1161646

Autot 3.9.2006

jatketaan

« Viimeksi muokattu: Tänään kello 10:08:42 kirjoittanut turnedo » Kirjattu

eyelid
Valvoja

Viestejä: 46

Re: Vaihdoin Sorennon pois
« Vastaus #8 : Tänään kello 11:15:05 »

--------------------------------------------------------------------------------
vähintäänkin eriskumallinen postaus...onko tämä tottakaan? TM-autotietotaulukko..siinäpä vasta lähdettä kerrakseen.

Jos nyt vinkkais vielä uudelleen että monessako maasturissa huippunopeus ja kiihtyvyys on tärkein ominaisuus? Kulutus nyt voi näillä nykyhinnoilla ehkä tärkeää jo ollakkin mutta tärkeää maastoajossa on mahdollisimman suuri vääntö jo alhaisilla kierroksilla ja käyttökelpoinen voima. Se että käytät lähteenä jotain tm-autotaulukkoa etkä omia muistiinpanojasi koeajoilta, kertoo jo jotain. Ethän sinä ole edes ajanut noita muita autoja?

Noitten samojen taulukoiden mukaan Hyundai Santa Fe:ssä on jopa vähemmän vääntöä kuin Sorentossa ja kulutus on samaa luokkaa. Hyundain karvalakkimallikin kuitenkin maksaa sen 47 000 kun Sorenton diesel-malli lähtee täysvarustelullakin hintaan 44 000 eli onhan siinä pointtia siinä Sorentossakin eikö? Hyundain täysvarusteltu dieselmalli maksaakin sitten jo 55 000 euroa. Noista kulutusilmotuksista nyt ei kannata niin paljoa tietoa itseensä ottaa, ovat lähinnä suuntaa-antavia ja se kulutus muodustuu sitten omassa ajossa siksi mikä se on joten turha niitä on edes vertailla autojen kesken. Diisseli ku diisseli..

Hauskinta koko jupassa on se että kukaan ei ole puhunut täällä 2.4 lx -versiosta, mutta Turnedo väittää kivenkovaan että joku otti sellaisen puheeksi. tosin 35 000 hinta tuossa karvalakkimallissa ei pahalta edes kuulosta että eipä siinä...

RAV4:stä kun tutkailin tietoja taasen tojota.fi:stä niin 136hp diesel-malli näyttäs lähtevän samaan hintaan kuin Sorento? Eli kun sulle ne tehot oli tärkeitä niin Sorentossa olisi valmistajien ilmotuksen mukaan jopa 4 heppaa enemmän...Oikeesti onko tätä vertailua järkevämpää jatkaa edes enää koko listaa läpi? En minä ainakaan jaksa kun ei tuossa postauksessa ole päätä eikä häntää..

« Viimeksi muokattu: Tänään kello 11:17:14 kirjoittanut eyelid » Kirjattu

--------------------------------------------------------------------------------
Hyundai Scoupe GT
Hyundai Accent 1.6 GLS

turnedo
Rekisteröitynyt

Viestejä: 3

Re: Vaihdoin Sorennon pois
« Vastaus #9 : Tänään kello 11:37:11 »

--------------------------------------------------------------------------------
"Hauskinta koko jupassa on se että kukaan ei ole puhunut täällä 2.4 lx -versiosta, mutta Turnedo väittää kivenkovaan että joku otti sellaisen puheeksi. tosin 35 000 hinta tuossa karvalakkimallissa ei pahalta edes kuulosta että eipä siinä..."

Kyllä se otettiin nimenomaan hintavertailun vuoksi.

"Oikeesti onko tätä vertailua järkevämpää jatkaa edes enää koko listaa läpi? En minä ainakaan jaksa kun ei tuossa postauksessa ole päätä eikä häntää.."

Kyllä sitä voi jatkaa mutta kun nuo mainitsemasi olivat listan ainoita joissa oli jokin hieman toisenlainen (heikompi) ominaisuus ja itse et ole kyllä ajanut mitään noista, se on varma.

Lisätään listaan: Jeep Cherokee,Ford Maverick

Niin eihän mikään ominaisuus jota omassa autossa ei ole ole tärkeä, ajatelkaa niin, nukuttaa paremmin.

Hauskinta eyelidin vastauksessa on että TM autotietotaulukko viihdettä??? kertoo paljon kirjoittajan tyhmyydestä.

Kirjattu

eyelid
Valvoja

Viestejä: 46

Re: Vaihdoin Sorennon pois
« Vastaus #10 : Tänään kello 11:46:14 »

--------------------------------------------------------------------------------
Hohhoijjakkaa...

Eiköhän pistetä lukkoa tälle

Jos jollakulla on minulle jotain asiaa niin voi pistää yksityisviestiä.

« Viimeksi muokattu: Tänään kello 11:49:15 kirjoittanut eyelid » Kirjattu

--------------------------------------------------------------------------------
Hyundai Scoupe GT
Hyundai Accent 1.6 GLS

Sivuja: [1]

« edellinen seuraava »

Siirry: Ole hyvä ja valitse kohde: ----------------------------- Yleistä ----------------------------- => Yleistä keskustelua => Helpdesk => Autohifi => Kuvagalleriat ===> Kia ===> Hyundai ===> Muut kuvat ----------------------------- Kia ----------------------------- => Sorento => Sportage => Carnival => Carens => Opirus => Magentis => Rio => Cerato => Picanto ----------------------------- Hyundai ----------------------------- => Coupe => Tucson => Terracan => Santa Fe => Trajet => Elantra => Sonata => Accent => Matrix => Getz ----------------------------- Tori ----------------------------- => Myydään => Ostetaan

KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland | Powered by SMF 1.0.6.
© 2001-2005, Lewis Media. Kaikki oikeudet pidätetään.
Neptune / TinyPortal v0.8.6 © Bloc
+Lisää kommentti
Provohan koko juttu taas kerran on, mutta jos olisin itse ostanut noin kalliilla noin huonon auton, olisin ihan hiljaa ja yrittäisin ajella sillä mahdollisimman huomaamattomasti, jotta kukaan muu ei huomaisi tekemääni mokaa.

Ainoa mahdollisuus ostaa uusi auto huomaamatta suurinta osaa luetelluista "vioista" on tehdä kauppa säkki päässä autoa näkemättä. Ja jos näin on tehnyt, voi syyttää vain omaa tyhmyyttään ja vieläpä vallan suurella T:llä. Tosin kyllähän jotkut joskus väittävät tilanneensa auton ennakkoon sitä lainkaan näkemättä! Enpä itse uskaltaisi, ellei rahaa sitten ole rajattomasti tällaiseen hölmöilyyn tuhlattavaksi.

Ja jos Sorento ihan aikuistenkin oikeesti on noin huono, eihän siitä vaihdossakaan mitään saa. Siispä sillä on pakko ajella itse jatkossakin.
20 VASTAUSTA:
Nyt se vertailu vasta alkaakin !!!!
kerrompa Kia Sorennon takuu aikana ilmenneet viat.
Ensimmäisenä vuonna: Automaatti ilmastointi hajosi, kytkin meni jumiin pakkasella, akku tyhjeni pari kertaa.
pakko ajella kirjoitti:
Nyt se vertailu vasta alkaakin !!!!
kerrompa Kia Sorennon takuu aikana ilmenneet viat.
Ensimmäisenä vuonna: Automaatti ilmastointi hajosi, kytkin meni jumiin pakkasella, akku tyhjeni pari kertaa.
Ja muissa autoissahan ei näin voi käydä? :)
Joo olisko pitäny alkaa raaputtaa liikkeessä maalipintaa vai? entäs ilmanpaine ja vedenkorkeusmittarien testaus? jousituksen testaus,olis pitäny painua maastoon sillä?
Penkkien huonouksaan ei ilmene ihan heti kun siihen istuu jne....
vois testata ? kirjoitti:
Joo olisko pitäny alkaa raaputtaa liikkeessä maalipintaa vai? entäs ilmanpaine ja vedenkorkeusmittarien testaus? jousituksen testaus,olis pitäny painua maastoon sillä?
Penkkien huonouksaan ei ilmene ihan heti kun siihen istuu jne....
Ei taida oikein raksuttaa nyt aamulla sinulla. Eli mistä olisit saanut tietoa Sorennon hyvistä/huonoista puolista? NETISTÄ, ei täältä vaan lukemalla PARI Sorennon koeajoa/kestotestiä tms, onnistuu helposti kirjoittamalla googleen Kia Sorento, ja katsomalla minkätyylisellä sivustolla koeajo on. Jos et osaa englantia, opettele. Sitä paitsi suomenkielisiäkin koeajosivuja löytyy, esim. www.ajovalo.net Lisäksi löytyy kian käyttäjien foorumi, www.kia-forums.com, jossa myös Sorennon käyttäjät vaihtavat kokemuksiaan. Jos autoon haluaa sijoittaa kuitenkin kohtuullisen summan rahaa, ei parin tunnin nettisurffailu (ja jonkun joka osaa "kieliä" avuksi pyytäminen) tunnu missään.
näin se menee..... kirjoitti:
Ei taida oikein raksuttaa nyt aamulla sinulla. Eli mistä olisit saanut tietoa Sorennon hyvistä/huonoista puolista? NETISTÄ, ei täältä vaan lukemalla PARI Sorennon koeajoa/kestotestiä tms, onnistuu helposti kirjoittamalla googleen Kia Sorento, ja katsomalla minkätyylisellä sivustolla koeajo on. Jos et osaa englantia, opettele. Sitä paitsi suomenkielisiäkin koeajosivuja löytyy, esim. www.ajovalo.net Lisäksi löytyy kian käyttäjien foorumi, www.kia-forums.com, jossa myös Sorennon käyttäjät vaihtavat kokemuksiaan. Jos autoon haluaa sijoittaa kuitenkin kohtuullisen summan rahaa, ei parin tunnin nettisurffailu (ja jonkun joka osaa "kieliä" avuksi pyytäminen) tunnu missään.
Koska auto on niin surkea kun se on niin nyt sitten aletaankin syyttää ostajaa ???!!
Perkele että Suomalainen osaa kääntää asian kun asian nurinpäin.
voi puolustella kirjoitti:
Koska auto on niin surkea kun se on niin nyt sitten aletaankin syyttää ostajaa ???!!
Perkele että Suomalainen osaa kääntää asian kun asian nurinpäin.
Onhan tuossa viestiketjussa juttua vaikka kuinka paljon autosta ja sen ominaisuuksista. Erittäin tyytyväisiä ovat Sorennon ostajat maailmalla olleet. KUn tietää mitä ostaa niin ei tule näitä valitusvirsiä, esim. jokaikisessä Sorentoa koskevassa testissä on kerrottu huonona puolena maantieajossa lötkö jousitus ja laiskuus. Kyllä sen huomaa kun ekan kerran pihasta lähtee ettei tämä Sorento mikään tykki ole (ainakin minä huomasin). Esimerkki: Jos ihminen hakee esim. ajettavuudeltaan erityisen tunnokasta ja tarkkaa autoa ja sitten ostaa vaikka Hyundai Sonatan (jossa on tunnetusti heikohko tuntuma ja kevyt ohjaus) ja alkaa poraamaan että "kauhea tunnoton ohjaus", niin kyllä sitten pitää katsoa itseään peiliin, eikä ruveta autoa haukkumaan. Kia tekee edullisia suht.hyviä autoja, ei ne mersuja ole, ei ole tarkoitus ollakkaan....Mutta ihan sama, jos ei ole tyytyväinen niin vaihtakoon autoa. Ei se auto oikeasti ole huono, koko jutun pointtina on että jos etsii omenaa ja ostaa appelsiinin niin kyllähän voi tyytymättömyyttä esiintyä.
juttua_ kirjoitti:
Onhan tuossa viestiketjussa juttua vaikka kuinka paljon autosta ja sen ominaisuuksista. Erittäin tyytyväisiä ovat Sorennon ostajat maailmalla olleet. KUn tietää mitä ostaa niin ei tule näitä valitusvirsiä, esim. jokaikisessä Sorentoa koskevassa testissä on kerrottu huonona puolena maantieajossa lötkö jousitus ja laiskuus. Kyllä sen huomaa kun ekan kerran pihasta lähtee ettei tämä Sorento mikään tykki ole (ainakin minä huomasin). Esimerkki: Jos ihminen hakee esim. ajettavuudeltaan erityisen tunnokasta ja tarkkaa autoa ja sitten ostaa vaikka Hyundai Sonatan (jossa on tunnetusti heikohko tuntuma ja kevyt ohjaus) ja alkaa poraamaan että "kauhea tunnoton ohjaus", niin kyllä sitten pitää katsoa itseään peiliin, eikä ruveta autoa haukkumaan. Kia tekee edullisia suht.hyviä autoja, ei ne mersuja ole, ei ole tarkoitus ollakkaan....Mutta ihan sama, jos ei ole tyytyväinen niin vaihtakoon autoa. Ei se auto oikeasti ole huono, koko jutun pointtina on että jos etsii omenaa ja ostaa appelsiinin niin kyllähän voi tyytymättömyyttä esiintyä.
Olisin erittäin halukas kuulemaan mitä parempaa Kia Sorenossa on vrt seuraaviin saman hintaluokan maastureihin joissa kaikissa yleensä parempi varustelu:
Hyunda Santa Fe
Chevrolet Captiva
Nissan Pathfinder
Jeep Cherokee
Toyota Land Cruiser
Land Rover freelander,defender

Jätetään nyt ne kooltan pienemmät sitten pois ja pysytään samassa kokoluokassa, em autoista 2 on pienempiä LOPUT SUUREMPIA kun Kia Sorento.

Nyt anataa tulla vaan niitä hyviä puolia, odotellaan mielenkiinnolla, nämä on sitten kaikki ihan samann tarkoitukseen olevia autoja.
huono niin.. kirjoitti:
Olisin erittäin halukas kuulemaan mitä parempaa Kia Sorenossa on vrt seuraaviin saman hintaluokan maastureihin joissa kaikissa yleensä parempi varustelu:
Hyunda Santa Fe
Chevrolet Captiva
Nissan Pathfinder
Jeep Cherokee
Toyota Land Cruiser
Land Rover freelander,defender

Jätetään nyt ne kooltan pienemmät sitten pois ja pysytään samassa kokoluokassa, em autoista 2 on pienempiä LOPUT SUUREMPIA kun Kia Sorento.

Nyt anataa tulla vaan niitä hyviä puolia, odotellaan mielenkiinnolla, nämä on sitten kaikki ihan samann tarkoitukseen olevia autoja.
Ihan ensimmäiseksi voin sanoa, että ulkonäkö.

Mielestäni Sorento on parhaimman näköinen isohko maasturi markkinoillamme.

Onko tällä tekemistä ajo-ominaisuuksien kanssa?
No ei eikä pidäkään, mutta kysymys onkin makuasiasta.

Sen sijaan en ylipäätään ymmärrä 90 prosenttia maasturien ja katumaasturien omistajista
- tuntuu, että suurin osa näistä autoista kohtaa suurimmat maastolliset haasteensa kaupunkien hidastetöyssyjen muodossa.
Jokainenhan saa tietenkin maksaa polttoaineenkulutuksesta juuri niin paljon kuin haluaa.

Mielestäni alkuperäisen ruikuttajan on kohtuuttoman naurettavaa alkaa valittaa polttoaineenkulutuksesta ylipäänsä puhuessaan katumaasturien tms. ominaisuuksista.
Yhteistä on, että ne kaikki kuluttavat LIIKAA polttoainetta.
YoHannes kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi voin sanoa, että ulkonäkö.

Mielestäni Sorento on parhaimman näköinen isohko maasturi markkinoillamme.

Onko tällä tekemistä ajo-ominaisuuksien kanssa?
No ei eikä pidäkään, mutta kysymys onkin makuasiasta.

Sen sijaan en ylipäätään ymmärrä 90 prosenttia maasturien ja katumaasturien omistajista
- tuntuu, että suurin osa näistä autoista kohtaa suurimmat maastolliset haasteensa kaupunkien hidastetöyssyjen muodossa.
Jokainenhan saa tietenkin maksaa polttoaineenkulutuksesta juuri niin paljon kuin haluaa.

Mielestäni alkuperäisen ruikuttajan on kohtuuttoman naurettavaa alkaa valittaa polttoaineenkulutuksesta ylipäänsä puhuessaan katumaasturien tms. ominaisuuksista.
Yhteistä on, että ne kaikki kuluttavat LIIKAA polttoainetta.
Ulkonäkö on makuasia, näissä muissa on vakiona ajonvakausjärjestlmä, hidas ja nopea 4veto, polttoaineen kulutus pienempi, kiihtyvyys ja nopeus suurempi.
Niin osta Kia Sorento, saat kovimman kulutuksen ja hitaimman sekä huonoimmin varustellun auton luokassaan.
Kyllä sillä on väliä normaalille ajattelevalle ihmiselle.
ei ole millään välia kirjoitti:
Ulkonäkö on makuasia, näissä muissa on vakiona ajonvakausjärjestlmä, hidas ja nopea 4veto, polttoaineen kulutus pienempi, kiihtyvyys ja nopeus suurempi.
Niin osta Kia Sorento, saat kovimman kulutuksen ja hitaimman sekä huonoimmin varustellun auton luokassaan.
Kyllä sillä on väliä normaalille ajattelevalle ihmiselle.
Heh heh..

Meinaatko, että maastossa ajellaan useinkin niin lujaa, että ajonvakautukselle on tarvetta?
Kerropa kuinka usein suoralla tiellä tarvitset ajonvakautusta - et juuri koskaan.
Normaalit ajattelevat ihmiset varautuvat huonoihin keleihin sovittamalla ajonopeuden ja tavan olosuhteisiin, mutkaisella tiellä tai ramppiin ei kannata ajaa liian kovalla tilannenopeudella.
Ajattelemattomat kokemattomat kuljettajat jättävätkin sitten ääritilanteet tekniikan hallittavaksi. Useimmiten ne pidon rajoille viedyt ääritilanteet, jotka tulevat ajonvakautuksella vastaan eivät ole enää kuljettajan korjattavissa, koska vauhti on jo liian suuri.

Maastoautolla ei myöskään ole tarkoitus päästä urheiluautomaiseen suorituskykyyn - jos näin on niin suosittelen katsomaan mieluimmin Porsche Cayennen tai vastaavien suuntaan.

Normaalit ajattelevat ihmiset muuten eivät ilman perusteltua syytä käytä aikaansa jonkun tietyn automerkin tai -mallin parjaamiseen.
Mikähän sinun motivaatiosi on?
Harmittaako, kun Sorentoja näkyy niin paljon liikenteessä?
Jos se sinua niin korpeaa niin ole tyytyväinen, että sait auton vaihdettua.
Sorento on sen verran hintava auto, että suurin osa on varmasti tehnyt valintansa perustellusti sillä vertailukohtia löytyy.

Veikkaan myös, että puhtaisiin katumaastureihin verrattuna Sorento on melko tilava.
Uskoisin, että se myös kykenee haastavampiin maastoihin tarvittaessa kuin katumaasturit vaikkei se täysin kilpailukykyinen olisikaan perinteisiä "isoja" maastureita vastaan.

Miltä osin se on siis sinulta pois, jos ihmiset ostavat Sorentoja?
ei ole millään välia kirjoitti:
Ulkonäkö on makuasia, näissä muissa on vakiona ajonvakausjärjestlmä, hidas ja nopea 4veto, polttoaineen kulutus pienempi, kiihtyvyys ja nopeus suurempi.
Niin osta Kia Sorento, saat kovimman kulutuksen ja hitaimman sekä huonoimmin varustellun auton luokassaan.
Kyllä sillä on väliä normaalille ajattelevalle ihmiselle.
Sorentohan on hinnaltaan huomattavasti halvempi kuin lähes kaikki noista kilpailijoista, diesel alkaen 40000, sillähän se kilpailee, hintaluokka ei ole "sama" jos hintaeroa on esim. 4000e tai 10000e.

Esim. Kia Sorento CRDI 39900
Hyundai Santa fe 47900 e alkaen
Land Cruiser alkaen 60000e
pathfinder 51100

Lähteet Nissan.fi, toyota.fi, hyundai.fi, kiamotors.fi

Niin halusit hyviä puolia: Suuri omamassa, eli vetopaino on suuri, hyvät sisätilat, jämäkän oloinen, "Korkea" istutaan siellä missä nämä suv-intoilijat haluavatkin. Takuu 5 vuotta 150000, mitään faktaa mistään rajoituksista verrattuna muihin merkkeihin ei ole, ei ainakaan meikäläisen takuulapussa. ERittäin hyvä puoli autossa on sen HINTA, jos rahaa on, tottakai ihmiset ostaisivat ML:n tai X5:den. Auto on lisäksi erittäin komeannäköinen. Puutteita on mutta facelift-korjaa ne hyvin pitkälti: ajonvakautus, tehokkaammat moottorit, jämäkämpi jousitus.
ei ole millään välia kirjoitti:
Ulkonäkö on makuasia, näissä muissa on vakiona ajonvakausjärjestlmä, hidas ja nopea 4veto, polttoaineen kulutus pienempi, kiihtyvyys ja nopeus suurempi.
Niin osta Kia Sorento, saat kovimman kulutuksen ja hitaimman sekä huonoimmin varustellun auton luokassaan.
Kyllä sillä on väliä normaalille ajattelevalle ihmiselle.
"Ulkonäkö on makuasia, näissä muissa on vakiona ajonvakausjärjestlmä, hidas ja nopea 4veto, polttoaineen kulutus pienempi, kiihtyvyys ja nopeus suurempi."

Hyundai Santa Fessä, LR Freelanderissa ja Chevrolet Captivassa ei suinkaan ole hidasta ja nopeaa nelivetoa. Nehän ovat citymaastureita. Sorentosta hidas ja nopea alue löytyvät, koska se on aito maastoauto. Samoin siinä on taka-akselilla viskoluistonrajoitin, jota ei löydy em. cittareista. Erona näihin cittareihin Sorentossa on myös maastoajoon paremmin soveltuva erillisrunko (itsekantavan korin sijaan) ja jäykkä taka-akseli - cittareissa taas kaikki pyörät ovat erillisjousitetut. Sorentossa on myös keskilukko. Santa Festä sellainen löytyy myös (joskin toimii vain pienissä nopeuksissa), Captivassa mahdollinen nelivedon lukitus ei ehkä ole aivan oikean keskilukon veroinen, mutta tästä en ole varma. Freelanderissa ei ole minkäänlaista keskilukkoa, vaan siinä on vanhanaikainen viskokytkimeen perustuva, etuvetopainotteinen neliveto, joka siirtää vetoa taakse vain tarvittaessa.

Sitten kommentteja edelliseen viestiin, joka kuului näin:

"Olisin erittäin halukas kuulemaan mitä parempaa Kia Sorenossa on vrt seuraaviin saman hintaluokan maastureihin joissa kaikissa yleensä parempi varustelu:
Hyunda Santa Fe
Chevrolet Captiva
Nissan Pathfinder
Jeep Cherokee
Toyota Land Cruiser
Land Rover freelander,defender"

Taitaa olla kovin laaja käsite nyt tuo hintaluokka. Noista ehkä Captiva ja Freelander ovat samassa hintaluokassa ja kaikki muut selvästi kalliimpia (no, Defenderin lyhyt versio ehkä voisi mennä samoihin hintoihin).

Mitä parempaa Sorentossa? Cittareihin Santa Fe, Freelander ja Captiva verrattuna oleellisesti paremmat maasto-ominaisuudet (minusta vaikuttaa, ettei kirjoittaja ehkä tiedosta, mikä on maastoauton ja citymaasturin ero). Defenderiin verrattuna uskaltaisin väittää, että oleellisesti parempi ajomukavuus normaalioloissa, vaikka työkalumainen Defender hoitaakin homman kotiin maastossa. Loput ovat hinnaltaan toista luokkaa, eikä Sorentolla ole sikäli mitään velvollisuutta olla parempi tai edes samaa tasoa.
Arnie kirjoitti:
"Ulkonäkö on makuasia, näissä muissa on vakiona ajonvakausjärjestlmä, hidas ja nopea 4veto, polttoaineen kulutus pienempi, kiihtyvyys ja nopeus suurempi."

Hyundai Santa Fessä, LR Freelanderissa ja Chevrolet Captivassa ei suinkaan ole hidasta ja nopeaa nelivetoa. Nehän ovat citymaastureita. Sorentosta hidas ja nopea alue löytyvät, koska se on aito maastoauto. Samoin siinä on taka-akselilla viskoluistonrajoitin, jota ei löydy em. cittareista. Erona näihin cittareihin Sorentossa on myös maastoajoon paremmin soveltuva erillisrunko (itsekantavan korin sijaan) ja jäykkä taka-akseli - cittareissa taas kaikki pyörät ovat erillisjousitetut. Sorentossa on myös keskilukko. Santa Festä sellainen löytyy myös (joskin toimii vain pienissä nopeuksissa), Captivassa mahdollinen nelivedon lukitus ei ehkä ole aivan oikean keskilukon veroinen, mutta tästä en ole varma. Freelanderissa ei ole minkäänlaista keskilukkoa, vaan siinä on vanhanaikainen viskokytkimeen perustuva, etuvetopainotteinen neliveto, joka siirtää vetoa taakse vain tarvittaessa.

Sitten kommentteja edelliseen viestiin, joka kuului näin:

"Olisin erittäin halukas kuulemaan mitä parempaa Kia Sorenossa on vrt seuraaviin saman hintaluokan maastureihin joissa kaikissa yleensä parempi varustelu:
Hyunda Santa Fe
Chevrolet Captiva
Nissan Pathfinder
Jeep Cherokee
Toyota Land Cruiser
Land Rover freelander,defender"

Taitaa olla kovin laaja käsite nyt tuo hintaluokka. Noista ehkä Captiva ja Freelander ovat samassa hintaluokassa ja kaikki muut selvästi kalliimpia (no, Defenderin lyhyt versio ehkä voisi mennä samoihin hintoihin).

Mitä parempaa Sorentossa? Cittareihin Santa Fe, Freelander ja Captiva verrattuna oleellisesti paremmat maasto-ominaisuudet (minusta vaikuttaa, ettei kirjoittaja ehkä tiedosta, mikä on maastoauton ja citymaasturin ero). Defenderiin verrattuna uskaltaisin väittää, että oleellisesti parempi ajomukavuus normaalioloissa, vaikka työkalumainen Defender hoitaakin homman kotiin maastossa. Loput ovat hinnaltaan toista luokkaa, eikä Sorentolla ole sikäli mitään velvollisuutta olla parempi tai edes samaa tasoa.
Ahaa nyt tiedämme Kia Sorennon "hyvät ominaisuudet" ja huonot sekä varustelun tason.
Ihmettelen vaan ettei metsässä,pelloilla,vuoristoissa,hiekkaaavikoilla joita Suomessa "paljon" ko. merkkisiä autoja ole tullut vastaan, kaupungissa paljonkin.
tarkoitus kirjoitti:
Ahaa nyt tiedämme Kia Sorennon "hyvät ominaisuudet" ja huonot sekä varustelun tason.
Ihmettelen vaan ettei metsässä,pelloilla,vuoristoissa,hiekkaaavikoilla joita Suomessa "paljon" ko. merkkisiä autoja ole tullut vastaan, kaupungissa paljonkin.
Ehkäpä sinun olisi nyt pikkuhiljaa parempi mennä hiekka-laatikolle, siellä voit ajella mielikuvituksesi rajoissa varustellulla autolla ja kulutus on olematon.

Ainoa kotimainen hiekka-aavikon tapainen taitaa olla armeijan mailla Santahaminassa taikka Syndalenissa ja siellä vastaan tulleet ajoneuvot olivat hieman jykevämpää kokoluokkaa.

Sanopa minkä merkkisiä tai ikäisiä maastureita olet ylipäätään maastossa nähnyt kotomaassamme?
Kuka hullu nyt yli 30.000€:n arvoisen auton metsään veisi?
:-)
Metsissä vastaan tulee ikäloppuja ruosteisia Pajeroita ja Land Cruisereita, mutta uudemmat maasturit merkistä riippumatta koristavat mukavasti Espoolaisen omakotitalon pihaa tai vetävät hevoskärryä jossain päin maata.
Se siitä maastokäytöstä, joten unohda.

Sorento ja Sportage ovat kelpo pelejä luokissaan.
YoHannes kirjoitti:
Ehkäpä sinun olisi nyt pikkuhiljaa parempi mennä hiekka-laatikolle, siellä voit ajella mielikuvituksesi rajoissa varustellulla autolla ja kulutus on olematon.

Ainoa kotimainen hiekka-aavikon tapainen taitaa olla armeijan mailla Santahaminassa taikka Syndalenissa ja siellä vastaan tulleet ajoneuvot olivat hieman jykevämpää kokoluokkaa.

Sanopa minkä merkkisiä tai ikäisiä maastureita olet ylipäätään maastossa nähnyt kotomaassamme?
Kuka hullu nyt yli 30.000€:n arvoisen auton metsään veisi?
:-)
Metsissä vastaan tulee ikäloppuja ruosteisia Pajeroita ja Land Cruisereita, mutta uudemmat maasturit merkistä riippumatta koristavat mukavasti Espoolaisen omakotitalon pihaa tai vetävät hevoskärryä jossain päin maata.
Se siitä maastokäytöstä, joten unohda.

Sorento ja Sportage ovat kelpo pelejä luokissaan.
Juuri siksi että ne seisovat Espoolaisen omakotitalon pihassa EI VOI KUN IHMETELLÄ MIKSI ON VALITTU SORENTO !!!! sen hyvät ominaisuudethan ovat vain ja ainoastaan metsään sopivia ja huonot maanteille.
tarkoitus kirjoitti:
Ahaa nyt tiedämme Kia Sorennon "hyvät ominaisuudet" ja huonot sekä varustelun tason.
Ihmettelen vaan ettei metsässä,pelloilla,vuoristoissa,hiekkaaavikoilla joita Suomessa "paljon" ko. merkkisiä autoja ole tullut vastaan, kaupungissa paljonkin.
Jopa on kiva lähteä töihin tällaisena pyryaamuna lämpimällä Sorentolla. Kaukosäädöllä makuuhuoneesta Webasto päälle ja puolen tunnin päästä taipaleelle. Oikein naurattaa väistellessä kinoksiin juuttuneita tojo-kuskeja.
käyttö kirjoitti:
Jopa on kiva lähteä töihin tällaisena pyryaamuna lämpimällä Sorentolla. Kaukosäädöllä makuuhuoneesta Webasto päälle ja puolen tunnin päästä taipaleelle. Oikein naurattaa väistellessä kinoksiin juuttuneita tojo-kuskeja.
Ja sitten sinua vituttaa kun huomaat että Sorennossasi pitää vaihtaa öljyt 7500 km välein ja 8,2 L ja 30 000 km huolto maksaa 690 €. Toyotassa on yli puolet halvemmat huollot ja öljytkin vaihdetaan 20 000 km välein. Itse olet aina Sorentosi kanssa huollossa ja tukehdut siihen sisälle käryttävään webastoosi. Myin Sorennon pois ja vaihdoin aitoon Japanilaiseen Mitsubishiin. Penkitkin Sorennossa ovat huonommat kuin ennen oi Mossessa.
YoHannes kirjoitti:
Heh heh..

Meinaatko, että maastossa ajellaan useinkin niin lujaa, että ajonvakautukselle on tarvetta?
Kerropa kuinka usein suoralla tiellä tarvitset ajonvakautusta - et juuri koskaan.
Normaalit ajattelevat ihmiset varautuvat huonoihin keleihin sovittamalla ajonopeuden ja tavan olosuhteisiin, mutkaisella tiellä tai ramppiin ei kannata ajaa liian kovalla tilannenopeudella.
Ajattelemattomat kokemattomat kuljettajat jättävätkin sitten ääritilanteet tekniikan hallittavaksi. Useimmiten ne pidon rajoille viedyt ääritilanteet, jotka tulevat ajonvakautuksella vastaan eivät ole enää kuljettajan korjattavissa, koska vauhti on jo liian suuri.

Maastoautolla ei myöskään ole tarkoitus päästä urheiluautomaiseen suorituskykyyn - jos näin on niin suosittelen katsomaan mieluimmin Porsche Cayennen tai vastaavien suuntaan.

Normaalit ajattelevat ihmiset muuten eivät ilman perusteltua syytä käytä aikaansa jonkun tietyn automerkin tai -mallin parjaamiseen.
Mikähän sinun motivaatiosi on?
Harmittaako, kun Sorentoja näkyy niin paljon liikenteessä?
Jos se sinua niin korpeaa niin ole tyytyväinen, että sait auton vaihdettua.
Sorento on sen verran hintava auto, että suurin osa on varmasti tehnyt valintansa perustellusti sillä vertailukohtia löytyy.

Veikkaan myös, että puhtaisiin katumaastureihin verrattuna Sorento on melko tilava.
Uskoisin, että se myös kykenee haastavampiin maastoihin tarvittaessa kuin katumaasturit vaikkei se täysin kilpailukykyinen olisikaan perinteisiä "isoja" maastureita vastaan.

Miltä osin se on siis sinulta pois, jos ihmiset ostavat Sorentoja?
Ajonvakautuskin vaikuttaa maastoajoon, tosin yleensä se on hyvä laittaa esim lumessa pois päältä. Kirjoittaja tarkoitti varmaankin vetoluistonestoa. Näillä auton etenemiskykyä voi parantaa selvästi...
YoHannes kirjoitti:
Heh heh..

Meinaatko, että maastossa ajellaan useinkin niin lujaa, että ajonvakautukselle on tarvetta?
Kerropa kuinka usein suoralla tiellä tarvitset ajonvakautusta - et juuri koskaan.
Normaalit ajattelevat ihmiset varautuvat huonoihin keleihin sovittamalla ajonopeuden ja tavan olosuhteisiin, mutkaisella tiellä tai ramppiin ei kannata ajaa liian kovalla tilannenopeudella.
Ajattelemattomat kokemattomat kuljettajat jättävätkin sitten ääritilanteet tekniikan hallittavaksi. Useimmiten ne pidon rajoille viedyt ääritilanteet, jotka tulevat ajonvakautuksella vastaan eivät ole enää kuljettajan korjattavissa, koska vauhti on jo liian suuri.

Maastoautolla ei myöskään ole tarkoitus päästä urheiluautomaiseen suorituskykyyn - jos näin on niin suosittelen katsomaan mieluimmin Porsche Cayennen tai vastaavien suuntaan.

Normaalit ajattelevat ihmiset muuten eivät ilman perusteltua syytä käytä aikaansa jonkun tietyn automerkin tai -mallin parjaamiseen.
Mikähän sinun motivaatiosi on?
Harmittaako, kun Sorentoja näkyy niin paljon liikenteessä?
Jos se sinua niin korpeaa niin ole tyytyväinen, että sait auton vaihdettua.
Sorento on sen verran hintava auto, että suurin osa on varmasti tehnyt valintansa perustellusti sillä vertailukohtia löytyy.

Veikkaan myös, että puhtaisiin katumaastureihin verrattuna Sorento on melko tilava.
Uskoisin, että se myös kykenee haastavampiin maastoihin tarvittaessa kuin katumaasturit vaikkei se täysin kilpailukykyinen olisikaan perinteisiä "isoja" maastureita vastaan.

Miltä osin se on siis sinulta pois, jos ihmiset ostavat Sorentoja?
On tietysti se muilta pois jos toiset ostavat sorentoa, eivätkä sitä merkkiä mistä itse pitää. Oletkos ajatellut, että kun oma suosikki auto menestyy, tehdas saa rahaa, näin se voi investoida ja kehittää tulevia malleja selvästi paremmiksi, ja itse siitä hyötyy sitten viimeistään seuraavassa autossaan joka on samaista merkkiä. Eli kaikki vaikuttaa kaikkeen . . . Itse en sorento asiaa kommentoi mitenkään, mutta sanonpahan vain että on tuollakin merkisystä. Sorentojen ostoa vastaan minulla ei ole mitään, mutta jollain muulla näyttää olevan . . .
näin se menee..... kirjoitti:
Ei taida oikein raksuttaa nyt aamulla sinulla. Eli mistä olisit saanut tietoa Sorennon hyvistä/huonoista puolista? NETISTÄ, ei täältä vaan lukemalla PARI Sorennon koeajoa/kestotestiä tms, onnistuu helposti kirjoittamalla googleen Kia Sorento, ja katsomalla minkätyylisellä sivustolla koeajo on. Jos et osaa englantia, opettele. Sitä paitsi suomenkielisiäkin koeajosivuja löytyy, esim. www.ajovalo.net Lisäksi löytyy kian käyttäjien foorumi, www.kia-forums.com, jossa myös Sorennon käyttäjät vaihtavat kokemuksiaan. Jos autoon haluaa sijoittaa kuitenkin kohtuullisen summan rahaa, ei parin tunnin nettisurffailu (ja jonkun joka osaa "kieliä" avuksi pyytäminen) tunnu missään.
Olkoonkin, että tämä on vastaus vuosien takaiseen kommeenttiin, niin on ihan pakko kommentoida.

Ei kannata ajovalo.netin koeajoja paljon mainostella. Kyseisten juttujen kirjoittaja ei ole puolueeton, vaan oma mielipide näkyy härskisti. Mainittakoon vaikkapa juurikin tämä kyseinen Kia Sorenton koeajo. Heti alkuunsa jutussa lytätään Kia turhaksi merkiksi ja mallisto tylsäksi. Siitä onkin sitten huono lähteä lukemaan juttua puolueettomasta näkökulmasta. Puolueettomia koeajoja löytyy kyllä. Sellaisia missä kerrotaan puolueettomasti hyvistä ja huonoista puolista.
+Lisää kommentti
Joillekin autossa on tärkeintä sen soveltuvuus omaan käyttöön ja omalle kukkarolle, joillekin kateellisille tärkeintä on naapurin auton haukkuminen.
Tämän keskustelun aloittajalle autossa lienee tärkeintä karvanopat ja mahtavat stereot.
2 VASTAUSTA:
Aloittaja ei puhu mitään karvanopista eikä mahtavista steroista vaan ominaisuuksista jotka Kia Sorennosta puuttuu, puolustajat taas eivät ole löytäneet mitään muita hyvia ominaisuksia Sorentosta kun jokunen hassu maasto ominaisuus, sitten kuitenkin puolustajat toeteaa ettei auotlla mennä maastoon vaan ne seisoo kaupunkiasunnon pihassa.
Joten täytyy vaan ihmmetellä miksi on valittu Sorento jolla on surkeat maantieominaisuudet ja varustelutaso.
ontuu kirjoitti:
Aloittaja ei puhu mitään karvanopista eikä mahtavista steroista vaan ominaisuuksista jotka Kia Sorennosta puuttuu, puolustajat taas eivät ole löytäneet mitään muita hyvia ominaisuksia Sorentosta kun jokunen hassu maasto ominaisuus, sitten kuitenkin puolustajat toeteaa ettei auotlla mennä maastoon vaan ne seisoo kaupunkiasunnon pihassa.
Joten täytyy vaan ihmmetellä miksi on valittu Sorento jolla on surkeat maantieominaisuudet ja varustelutaso.
No kyllä minusta ainakin vaikuttaa, että ketjun aloittaja on ostanut maasturin sellaiseen käyttöön, missä olisi palvellut paremmin citymaasturi tai henkilöauto. Tämän johtopäätöksen teen sillä perusteella, ettei hän näyttäisi tunnistavan tai ainakaan antavan arvoa autonsa maasto-ominaisuuksille, ja pitää citymaastureita vaihtoehtona autolleen. Yleensä maantie- ja maasto-ominaisuuksien välillä on tehtävä valintoja, ja toisen puolen parantaminen heikentää toista. Jos nyt puhutaan vaikka Sorenton nelivedosta (poislukien V6-malli), sitähän ei ole tehty varsinaisesti maantiekäyttöön - moni on sitä mieltä, että tällaisella nelivedolla varustettua autoa tulisi ajaa talviliukkaillakin pelkällä takavedolla, koska autosta puuttuu keskitasauspyörästö. Sen sijaan citymaastureissa, vaikkapa Kia Sportagessa, neliveto soveltuu paremmin myös maantiekäyttöön (koskee myös Sorenton V6-mallin nelivetototeutusta). Samoin Sportagessa pyörien tuenta on tehty enemmän maantieominaisuuksia ajatellen (erillistuetut pyörät joka nurkassa) jne.

Kyllähän totta on, että maastureita ostetaan paljon ilman käyttötarvetta maasturin erityisominaisuuksille, mutta onko silloin oikein moittia autoa sen suunnittelukriteereistä tai vähätellä niitä ("jokunen hassu maasto-ominaisuus..."). Mitä tulee aloittajan moitteisiin varustelun tai suoritusarvojen osalta, täytyy vain todeta, että nuo seikat ovat olleet helposti selvitettävissä ennen auton hankintaa.

Kyllä minulla ainakin on sellainen käsitys, että Sorento on aivan kilpailukykyinen tuote. Facelift-uudistus varmasti parantaa tilannetta entisestään.
+Lisää kommentti
koska suurin osa tuosta listatasi oli tiedossa jo ennen ostopäätöstä.
5 VASTAUSTA:
Liekö ollenkaan ostanut ja jos on, niin miksi tulla tälle palstalle tyhmyyttään itkemää.
hulkai kirjoitti:
Liekö ollenkaan ostanut ja jos on, niin miksi tulla tälle palstalle tyhmyyttään itkemää.
Lista on tehty siksi että jos vaikka Delta Auton myyjä ! unohtaa kertoa kaikki puutteet mitä autossa on, sellasta nimittäin tapahtuu eikä asiakas aina jaksa kysellä.
Tämä on tiedoksi ja informaatioksi sellaisille !!!
Tämän informaation saanti ON TARPEELLISTA sanopa "Arnie" tai "hulkai" ihan mitä vaan tai siis sillä ei ole mitään merkitystä ainakaan minulle niinkun ei heidän kysymyksilläänkään.
Lista kirjoitti:
Lista on tehty siksi että jos vaikka Delta Auton myyjä ! unohtaa kertoa kaikki puutteet mitä autossa on, sellasta nimittäin tapahtuu eikä asiakas aina jaksa kysellä.
Tämä on tiedoksi ja informaatioksi sellaisille !!!
Tämän informaation saanti ON TARPEELLISTA sanopa "Arnie" tai "hulkai" ihan mitä vaan tai siis sillä ei ole mitään merkitystä ainakaan minulle niinkun ei heidän kysymyksilläänkään.
Niin itse olen harkitsemassa Sorenton ostoa, koeajamassa olen käynyt ja mikään noista valituksistasi ei tule yllätyksenä, mutta auton hinta/laatu/ominaisuussuhde on mielestäni hyvä, ja pirun komea se on. Voi olla että kohta tuo pihasta löytyy, kunhan nyt tulisi Suomeen tuo 174hp diesel....
näin.... kirjoitti:
Niin itse olen harkitsemassa Sorenton ostoa, koeajamassa olen käynyt ja mikään noista valituksistasi ei tule yllätyksenä, mutta auton hinta/laatu/ominaisuussuhde on mielestäni hyvä, ja pirun komea se on. Voi olla että kohta tuo pihasta löytyy, kunhan nyt tulisi Suomeen tuo 174hp diesel....
Saat sitten provikat kun joku ostaa, kandee kyllä odotella sitä faceliftiä !!! ja toivoa parasta
Homma kirjoitti:
Saat sitten provikat kun joku ostaa, kandee kyllä odotella sitä faceliftiä !!! ja toivoa parasta
saan siis provikat kun ostan itselleni auton, voin laittaa tilinron, sinähän ne maksat?
+Lisää kommentti
No johan nyt. Oletpas nopea auton koeajaja ja ostaja, kun et heti autoon tutustuessasi ja kauppoja hieroessasi moisia vikoja havainnut. Vaan niin pöljän oston teit. Mutta onneksi pääsit riesastasi eroon ja laitoit vahingon ja nipun lisää uusia euroja kiertämään. Kauppa se markkinataloutta pyörittää ja öljystä tislattu polttoaine auton rattaita...
7 VASTAUSTA:
Muuten jotenkuten hauska tarina mutta pöljä en ole, jos olisin ei mulla olisi varaa tällaiseen "pelleilyyn", mutta on kun hoitaa hommat viisaasti.
heh kirjoitti:
Muuten jotenkuten hauska tarina mutta pöljä en ole, jos olisin ei mulla olisi varaa tällaiseen "pelleilyyn", mutta on kun hoitaa hommat viisaasti.
Kyllähän viisaallekkin vahinkoja sattuu ja tulee tehtyä joskus "pöljyyksiä". Varsinkin autokaupoissa saattaapi liukkaiden myyjien kanssa erehtyä. Mutta eipä haittaa, kun on fyrkkaa.
anastas vararatas kirjoitti:
Kyllähän viisaallekkin vahinkoja sattuu ja tulee tehtyä joskus "pöljyyksiä". Varsinkin autokaupoissa saattaapi liukkaiden myyjien kanssa erehtyä. Mutta eipä haittaa, kun on fyrkkaa.
Homma ja elämä jatkuu, raha ei lopu, siihen pitää panostaa, se on pääasia, vitut pienistä "vastoinkäymisistä" toki niistä aina jotain oppiikin.
se on kirjoitti:
Homma ja elämä jatkuu, raha ei lopu, siihen pitää panostaa, se on pääasia, vitut pienistä "vastoinkäymisistä" toki niistä aina jotain oppiikin.
Arvot oikeassa järjestyksessä:
Raha ei lopu, siihen pitää panostaa!
hulkai kirjoitti:
Arvot oikeassa järjestyksessä:
Raha ei lopu, siihen pitää panostaa!
Korealainen riistokapitalismi esittäytyy tänä viikonloppuna Helsingissä.
riistokapialismi kirjoitti:
Korealainen riistokapitalismi esittäytyy tänä viikonloppuna Helsingissä.
Taitaa tässä Kian tapauksessa ( vrt huoltohinnat/ Delta-Auton omistus ) riistokapitalisti asua huomattavasti lähempänä kuin Koreassa.
anastas vararatas kirjoitti:
Kyllähän viisaallekkin vahinkoja sattuu ja tulee tehtyä joskus "pöljyyksiä". Varsinkin autokaupoissa saattaapi liukkaiden myyjien kanssa erehtyä. Mutta eipä haittaa, kun on fyrkkaa.
Olen samaa mieltä . Persaukiset ne ovat aina valittamassa.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
tässä listaa ja keskustelua.
1 VASTAUS:
OK, eli Sorento oli kyseessä (tästä oli juttua toisessa ketjussa). Olen kommentoinut asiaa yo. viesteissä, eikä siihen taida olla paljoa lisättävää. Sorentosta ei minulla ole omakohtaista kokemusta. Suurin osa noista argumenteistasi on kuitenkin ollut tiedossasi jo auton ostohetkellä, jos olet auton koeajanut ennen ostopäätöstä.
+Lisää kommentti
Kyllä hiukan ihmetyttää kun olet aikoinasi Kian ostanut ja nyt valitat miten surkea se oli.
Oliko Sinulla huppu päässä ,että et nähnyt mitään.
Olitko muuten sairas " autokuume" ,että ajatusmaailma oli ihan tööt .Kyllä kai kävit testaamassa myös muita merkkejä,että oli vertailupohjaa.Kyllä riittää ihmeellisiä autonostajia. Ensin ostetaan ja sitten valitetaan kun ei ole sitä eikä tätä. Sen ymmärrän ,jos autossa on vikoja joista ei takuukorjauksillakaan pääse eroon , mutta kun mainuttaja ominaisuuksia ei ole alkuunkaan ollut . Sitten aletaan haikaileen puutteiden perään ja se on muka auton vika .Vika on silloin ostajassa kun tietäen sortuu tällaisiin "puutteellisiin " autokauppoihin.
4 VASTAUSTA:
Ai niinkun surkea maalipinta? ajo-ominaisuudet pidemmän päälle? varmaan nuo varustepuutteet on ollut tiedossa, siinä vaan on lueteltu ne varusteet joita Sorennossa ei ole vrt. vastaaviin autoihin.
aiemminkin kirjoitti:
Ai niinkun surkea maalipinta? ajo-ominaisuudet pidemmän päälle? varmaan nuo varustepuutteet on ollut tiedossa, siinä vaan on lueteltu ne varusteet joita Sorennossa ei ole vrt. vastaaviin autoihin.
Niin tämän viestiketjun aloittajahan tapasi vertailla Sorentoa huomattavasti kalliimpiin autoihin ja ihmetellä miksi ominaisuudet ovat heikommat kuin 10000e kalliimmassa autossa...
hinnaltaan kirjoitti:
Niin tämän viestiketjun aloittajahan tapasi vertailla Sorentoa huomattavasti kalliimpiin autoihin ja ihmetellä miksi ominaisuudet ovat heikommat kuin 10000e kalliimmassa autossa...
Lainaus ylempää olevasta kirjoituksesta:
muunmuassa seuraavat autot ovat HINNALTAAN SAMAA LUOKKAA

ottaen huomioon moottorin tehot mutta kulutus pienempi ja

huippunopeuslukemat sekä kiihtyvyys parempi kun Sorennossa:
-Hyundai Santa Fe ( uusi malli, myös isompi, kalliimpi kun Sorennon

halvimmat mallit)
-Toyota Rav 4 (pienempi)
-Suzuki Grand Vitara (pienempi)
-Kaikki Land Roverin mallit (samassa hintaluokassa)
-Nissan Pathfinder ( business malli lähtö 44000 €, isompi myös)
-Chevrolet Captiva (isompi kun Sorento)
-Honda CRV kaikki mallit., halvempia myös
Toyota Land Cruiser ( isompi mutta jo hieman kalliimpi kun jopa Sorennon

kalleimmat mallit) )
Jeep Cherokee (halvempi, lähes kaikki mallit)
Ford Maveric ( halvempi)

Sorenossa on yksi ominaisuus mikä osasta näistä puuttu, nimittäin

alennusvaihde, sitten onkin lukematon määrä asioita missä Sorento häviää niin

ajo-ominaisuuksiin kun kulutukseen,huoltohintoihin,tehoihin,melutasoon ja

varsinkin varusteluun liittyen.
on jo asia puitu kirjoitti:
Lainaus ylempää olevasta kirjoituksesta:
muunmuassa seuraavat autot ovat HINNALTAAN SAMAA LUOKKAA

ottaen huomioon moottorin tehot mutta kulutus pienempi ja

huippunopeuslukemat sekä kiihtyvyys parempi kun Sorennossa:
-Hyundai Santa Fe ( uusi malli, myös isompi, kalliimpi kun Sorennon

halvimmat mallit)
-Toyota Rav 4 (pienempi)
-Suzuki Grand Vitara (pienempi)
-Kaikki Land Roverin mallit (samassa hintaluokassa)
-Nissan Pathfinder ( business malli lähtö 44000 €, isompi myös)
-Chevrolet Captiva (isompi kun Sorento)
-Honda CRV kaikki mallit., halvempia myös
Toyota Land Cruiser ( isompi mutta jo hieman kalliimpi kun jopa Sorennon

kalleimmat mallit) )
Jeep Cherokee (halvempi, lähes kaikki mallit)
Ford Maveric ( halvempi)

Sorenossa on yksi ominaisuus mikä osasta näistä puuttu, nimittäin

alennusvaihde, sitten onkin lukematon määrä asioita missä Sorento häviää niin

ajo-ominaisuuksiin kun kulutukseen,huoltohintoihin,tehoihin,melutasoon ja

varsinkin varusteluun liittyen.
Ostin Kia Sorennon hepalle vetoautoksi. Kun vankkurin ja kaksi heppaa laittaa perään, ja liukkaalla talvikelillä ajelee, ei kyllä huomaa että vetää mitään. Tehot ja väännöt on tätä varten suunniteltu. Kivana yllätyksenä tulivat nahkapenkit, superhyvin säätyvä kuskin tuoli ja helposti ajettava automaatti. Vertailin vaihtoehtoisia autoja ja sanoisin että hinta-laatusuhde tähän tarkoitukseen oli paras. Myös pehmeät jarrut sopivat meille, Mersun kanssa hepat lentelivät nenilleen kun jarrut tökkäsivät kunnolla...
+Lisää kommentti
Sorento on ok maastossa mutta on lähes moraalitonta koittaa väittää sen soveltuvan maantieajoon.
5 VASTAUSTA:
Noin kirjoittaa henkilö, joka ei Sorentoa ole edes koeajanut saatikka sitten omistanut. Sorento on maantiellä parhaimmillaan, hiljainen, suuntavakaa ja pienikulutuksinen.
Hyvin harva saman hintaluokan henkilöauto pystyy samaan.
Maastoajoon parin kymmenen sentin maavara on liian pieni, offroad kalusto on aivan erilaista kuin hieno Sorento.
oma Sorento kirjoitti:
Noin kirjoittaa henkilö, joka ei Sorentoa ole edes koeajanut saatikka sitten omistanut. Sorento on maantiellä parhaimmillaan, hiljainen, suuntavakaa ja pienikulutuksinen.
Hyvin harva saman hintaluokan henkilöauto pystyy samaan.
Maastoajoon parin kymmenen sentin maavara on liian pieni, offroad kalusto on aivan erilaista kuin hieno Sorento.
Kun et osaa lukea mitä täällä aiemmin on kirjoitettu enkä jaksa toistaa niin lueppa vaikka tuolta ennekun tulet tänne paskaa puhumaan ja on muuten omia kokemuksia siitä helvetin kiikusta asfaltilla ja on sullakin jos todellakin autolla edes koskaan olet ajanut!!! se melu on ihan naurettavan kovaa nykypäivän autoksi !
Linkki:
http://www.iltasanomat.fi/autot/Kia Sorento 2.5 CRDi/1161646
puhu soopaa kirjoitti:
Kun et osaa lukea mitä täällä aiemmin on kirjoitettu enkä jaksa toistaa niin lueppa vaikka tuolta ennekun tulet tänne paskaa puhumaan ja on muuten omia kokemuksia siitä helvetin kiikusta asfaltilla ja on sullakin jos todellakin autolla edes koskaan olet ajanut!!! se melu on ihan naurettavan kovaa nykypäivän autoksi !
Linkki:
http://www.iltasanomat.fi/autot/Kia Sorento 2.5 CRDi/1161646
Ihan paska maantiellä, ne joilla ei ole kokemusta Kia Sorennosta voivat kertoa muuta.
vedin vaunua 1700 kg .tuli muuten hyvin perässä automaatti laatikko toimi hyvin ja oli 140hv kone vm 2005. ja normaali ajossa toimi hyvin. EI VALITTAMISTA
livinstone kirjoitti:
vedin vaunua 1700 kg .tuli muuten hyvin perässä automaatti laatikko toimi hyvin ja oli 140hv kone vm 2005. ja normaali ajossa toimi hyvin. EI VALITTAMISTA
täysin samaa mieltä,tyytyväinen veturiin.
+Lisää kommentti
Entäs Kia Sorento hevostrailerin vetoautona? itselläni seisoo nyt tamperelaisen omakotitalon pihassa citymaasturi Honda CR-V vm. 1998 jonka veto-ominaisuudet eivät riitä hevostrailerin vetämiseen. Se selityksenä mm sille miksi kaupunkitalon pihassa seisoo maasturi. Juu maastossa ei käydä ajelemassa mutta kun pitää laittaa perään painoa polleineen päivineen niin maasturi on siinä tilanteessa paras.
7 VASTAUSTA:
Nykypäivän muotimaasturien ostajat eivät ymmärrä, mitä eroa on muotivehkeillä ja oikealla rungollisella jokapaikan vetopelillä. Olisi kiva kuulla, mitä sanoisivat, jos joutuisivat ajamaan 70-luvun Land-Roveria tai Landcruiseria. Valittaisivat varmaan ajo-ominaisuuksia. Eivätkä siis tietäisi mitään, koska kysymys olisi työkaluista. Valittaisivat meluisuutta. Eivätkä tietäisi mitään, koska jokaisen pitäisi tietää, mistä saa kuulosuojaimia, jos niitä tarvitsee. Eivätkä muotiliikkeeestä "maasturiinsa" pomppaavat ässävikaiset muutoinkaan tiedä mitään. Vaikka ääntä pitävätkin.
Väärää sakkia kirjoitti:
Nykypäivän muotimaasturien ostajat eivät ymmärrä, mitä eroa on muotivehkeillä ja oikealla rungollisella jokapaikan vetopelillä. Olisi kiva kuulla, mitä sanoisivat, jos joutuisivat ajamaan 70-luvun Land-Roveria tai Landcruiseria. Valittaisivat varmaan ajo-ominaisuuksia. Eivätkä siis tietäisi mitään, koska kysymys olisi työkaluista. Valittaisivat meluisuutta. Eivätkä tietäisi mitään, koska jokaisen pitäisi tietää, mistä saa kuulosuojaimia, jos niitä tarvitsee. Eivätkä muotiliikkeeestä "maasturiinsa" pomppaavat ässävikaiset muutoinkaan tiedä mitään. Vaikka ääntä pitävätkin.
Miksi muuten aina uskotaan, että työkalun pitää olla meluisa, huono ajaa, laiska, ruma ja karu??? Suuntaus esim. pakettiautoissa on nykyään muuttunut siihen suuntaan, että näillä monilla nykyisillä ajaa melkein ennemmin kuin henkilöautoilla. Silti niillä saa kuljetettua samat tavarat kuin 25 vuotta sitten.
Miksi tinkiä? kirjoitti:
Miksi muuten aina uskotaan, että työkalun pitää olla meluisa, huono ajaa, laiska, ruma ja karu??? Suuntaus esim. pakettiautoissa on nykyään muuttunut siihen suuntaan, että näillä monilla nykyisillä ajaa melkein ennemmin kuin henkilöautoilla. Silti niillä saa kuljetettua samat tavarat kuin 25 vuotta sitten.
"Miksi muuten aina uskotaan, että työkalun pitää olla meluisa, huono ajaa, laiska, ruma ja karu???"

Missä muka aina niin uskotaan? Työkalu toimii työkaluna, vaikka meteliä pitäisikin. Voi se toki olla kivampi, ettei pidä meteliä.

Toisaalta se on hyvä, että nuo valittavat pehmoeläimet eroavat rotevammasta porukasta täällä keskustelussakin. Erikseen ovat ne, jotka saavat ihottumaa per...een heti kun on istuimessa väärä kangas ja ne, jotka kulkevat omia polkujaan. Jos pitää lähteä tiettömälle taipaleelle riehumaan, otan vanhan Lantikan tai vaikka Gazin ja huoltopackin. Ja hyvin menee kun on taitoa ja oikeat emmeet. Mutta kyllä järkeni senkin sanoo, että jos pitäisi ajella jollakin Gazilla joka päivä Hesan ruuhkaliikenteessa, luultavasti amp..sin itseni siihen paikkaan.
Tosi on orava kirjoitti:
"Miksi muuten aina uskotaan, että työkalun pitää olla meluisa, huono ajaa, laiska, ruma ja karu???"

Missä muka aina niin uskotaan? Työkalu toimii työkaluna, vaikka meteliä pitäisikin. Voi se toki olla kivampi, ettei pidä meteliä.

Toisaalta se on hyvä, että nuo valittavat pehmoeläimet eroavat rotevammasta porukasta täällä keskustelussakin. Erikseen ovat ne, jotka saavat ihottumaa per...een heti kun on istuimessa väärä kangas ja ne, jotka kulkevat omia polkujaan. Jos pitää lähteä tiettömälle taipaleelle riehumaan, otan vanhan Lantikan tai vaikka Gazin ja huoltopackin. Ja hyvin menee kun on taitoa ja oikeat emmeet. Mutta kyllä järkeni senkin sanoo, että jos pitäisi ajella jollakin Gazilla joka päivä Hesan ruuhkaliikenteessa, luultavasti amp..sin itseni siihen paikkaan.
Saahan sitä jokainen ajaa ihan millä lystää, mutta jos vaihtoehtona on ajaa työkalulla joka täyttää edellä mainitut työkalun karut ominaisuudet tai työkalulla jossa istuessa viihtyy, valitsen jäkimmäisen. Ajaminen hammasta purren ei minusta ole mikään itsetarkoitus. Etenemiskykyisiä maastureita löytyy ihan "pehmoeläinten" vehkeistä. Vanha kunnon Mersun G-sarjakin on jalostunut miltei luxuspeliksi, mutta ei kait kukaan sen maastokelpoisuutta ole ikinä moittinut. Hummer on lähinnä bling bling vitsi, mutta monesti unohdetaan, että sen juuret ovat sotilaskäyttöön kehitetyssä jokapaikan höylässä.

Cittari ostetaan nykyään varmaan enemmänkin korkeamman istuma-asennon takia kuin puhtaasti maasto-ominaisuuksien. Myös Cittarien monikäyttöisyys on plussaa ja miksei toki se nelivetoisuuskin, joka auttaa normaali teilläkin liukkailla keleillä. Myös kärryä on mukavampi vetää jo ihan perus-cittarillakin.
Lantikoilla ja muilla oikeilla maastureilla ajavat kuvittelevat aina, että Cittari hankittaisiin muka maasturin korvikkeeksi ja pilkkaavat.
Myös Cittarien joutuminen saastuttavien autojen maskotiksi on hullua. Normi-cittari uudenaikaisella DPF-dieselillä ei saastuta juuri enempää kuin iso neliveto-farkkukaan.

Off-road harrastus on toki asia erikseen. Siinä pitää ollakkin vähän karuutta ja extremeä, ei tarvi olla niin nuukaa vaikka vähän rapa lentää. Kyseisessä harrastuksessa myös kiipeillään kallioita ja rinteitä, joihin kukaan täysijärkinen ei autolla uskoisi pääsevänsä. Mutta niinkuin totesit, Uazit korotetut Samurait ja muut eivät toimi arkikäytössä. Eikä ne oikeen työkaluksikaan kelpaa, kun oikeilla työkaluilla pitää pystyä myös kunnolla ajamaan liikenteessäkin. Ja harvoinpa muussa yhteydessä kuin off-road leikeissä tarvii autolla nousta lähes pystysuoraa mäkeä. Ei edes ammattikäytössä.
Miksi tinkiä kirjoitti:
Saahan sitä jokainen ajaa ihan millä lystää, mutta jos vaihtoehtona on ajaa työkalulla joka täyttää edellä mainitut työkalun karut ominaisuudet tai työkalulla jossa istuessa viihtyy, valitsen jäkimmäisen. Ajaminen hammasta purren ei minusta ole mikään itsetarkoitus. Etenemiskykyisiä maastureita löytyy ihan "pehmoeläinten" vehkeistä. Vanha kunnon Mersun G-sarjakin on jalostunut miltei luxuspeliksi, mutta ei kait kukaan sen maastokelpoisuutta ole ikinä moittinut. Hummer on lähinnä bling bling vitsi, mutta monesti unohdetaan, että sen juuret ovat sotilaskäyttöön kehitetyssä jokapaikan höylässä.

Cittari ostetaan nykyään varmaan enemmänkin korkeamman istuma-asennon takia kuin puhtaasti maasto-ominaisuuksien. Myös Cittarien monikäyttöisyys on plussaa ja miksei toki se nelivetoisuuskin, joka auttaa normaali teilläkin liukkailla keleillä. Myös kärryä on mukavampi vetää jo ihan perus-cittarillakin.
Lantikoilla ja muilla oikeilla maastureilla ajavat kuvittelevat aina, että Cittari hankittaisiin muka maasturin korvikkeeksi ja pilkkaavat.
Myös Cittarien joutuminen saastuttavien autojen maskotiksi on hullua. Normi-cittari uudenaikaisella DPF-dieselillä ei saastuta juuri enempää kuin iso neliveto-farkkukaan.

Off-road harrastus on toki asia erikseen. Siinä pitää ollakkin vähän karuutta ja extremeä, ei tarvi olla niin nuukaa vaikka vähän rapa lentää. Kyseisessä harrastuksessa myös kiipeillään kallioita ja rinteitä, joihin kukaan täysijärkinen ei autolla uskoisi pääsevänsä. Mutta niinkuin totesit, Uazit korotetut Samurait ja muut eivät toimi arkikäytössä. Eikä ne oikeen työkaluksikaan kelpaa, kun oikeilla työkaluilla pitää pystyä myös kunnolla ajamaan liikenteessäkin. Ja harvoinpa muussa yhteydessä kuin off-road leikeissä tarvii autolla nousta lähes pystysuoraa mäkeä. Ei edes ammattikäytössä.
hienosti menee, vuoden 2006 typerä aloitus poikii keskustela vielä vuonna 2012 ja ihan muusta asiasta.
elämä on tylsää kirjoitti:
hienosti menee, vuoden 2006 typerä aloitus poikii keskustela vielä vuonna 2012 ja ihan muusta asiasta.
Hyvä että vaivaiduit itsekkin kertomaan mielipiteesi asiasta.
kyllä se niin on ettei minun pihaani ikinä tule eteläkorean seisojaa ostin muutama vuosi sitten 06 mallisen bensa sorennon alle 200 tonnia ajetun,juhnnus aatonaattona tein kaupat ja päivää vaille vuosi se hinattiin 3 kerran korjaamolle jossa se seisoi 2 kk.deltta auton osien toimitus tökki.joko niitä ei saanut tai varaosamyyjiä ei saanut kiinni.autucentter lahdesta myi paskan silmää räpäyttämättä vanhalle äijälle joka ei autosta suuria ymmärtänyt.ensin poksahti katalysaattori,se kuumeni matkalla ja hajotti paisnta-astian ja termostaatin.lumet tuli maahan ja huomattiin ettei 4 veto toimi,monien mutkien jälkeen onnistuttiin deltasta saamaan jakolaatikkoon osat.remontin jälkeen voimasiirrosta kuului aina vain ylimääräisiä ääniä.etuperän rattaista oli kulmat pois.deltan kirja tunsi osat hinnoittelikin ne mutta niitä ei saanut,vajaassa vuodessa vuodessa autoon paloi rahaa yli 4000 euroa josta autocentter velvoitettiin hyvittämään 1200 euroa mutta saas nähdä kumpi tulee ennemmin rahat vai noutaja,se siitä kiasta,
+Lisää kommentti
voi jeesus =)
1 VASTAUS:
Miten Jeesus tähän liittyy ??
+Lisää kommentti
Viihdyttävä ketju.

Ainakin uusi versio näyttää toimivan maastossakin tosin ei Suomesta löytyvällä moottorilla.
http://autohullut.fi/etusivu/autotestivideo-2014-kia-sorento-maastossa/
2 VASTAUSTA:
2006 mallin Sorento 2,5 crdi automaatti 135000 km testissä, ainoa vika oli ilmastoinnin putken hankautuminen rikki, takuu korvasi. Jarrupalat vaihdettiin 125000km kohdalla. akku meni vaihtoon 6v jälkeen. Polttimoita kulunut n. 10 kpl. Auto on hyvä ajettava maantiellä, suuntavakaa, hiljainen ja kohtuullisen pienikulutuksinen 7,2 l/100 km n.90 km/h keskinopeudella, jousitus on veltto, suorastaan vaarallinen kovemmissa nopeuksissa. Maastossa renkaat ratkaisee, alkuperäisillä katurenkailla meno hyytyy pidon puutteeseen, muuten maasto-ominaisuudet hyvät. Soveltuu hyvin vetoautoksi, hitaalla nelivedolla esim venetraileri helppo vetää luiskalta ylös.
kialla kirjoitti:
2006 mallin Sorento 2,5 crdi automaatti 135000 km testissä, ainoa vika oli ilmastoinnin putken hankautuminen rikki, takuu korvasi. Jarrupalat vaihdettiin 125000km kohdalla. akku meni vaihtoon 6v jälkeen. Polttimoita kulunut n. 10 kpl. Auto on hyvä ajettava maantiellä, suuntavakaa, hiljainen ja kohtuullisen pienikulutuksinen 7,2 l/100 km n.90 km/h keskinopeudella, jousitus on veltto, suorastaan vaarallinen kovemmissa nopeuksissa. Maastossa renkaat ratkaisee, alkuperäisillä katurenkailla meno hyytyy pidon puutteeseen, muuten maasto-ominaisuudet hyvät. Soveltuu hyvin vetoautoksi, hitaalla nelivedolla esim venetraileri helppo vetää luiskalta ylös.
Kivastihan tuo sorento on kehittynyt, ja 2013 mallissa herkkuja piisaa. Dieselkin liki 200 heppainen, tuossa uudessa 2,2 litraisessa pannussa kulutuskin kohdallaan. Auto asiat toki nostattaneet jo vuosikymmenien ajan intohimoisia keskusteluja nuorten miesten keskuudessa. ja tuskimpa se tulevien vuosikymmenien aikanakaan loppuu. Mitään kummoista hyötyähän perinteisessä pojujen vouhotuksessa ei ole, ISOT herrat tuskin kehittävät tuotteita netti palstojen akkamaisien juoruajien mukaan. Minua edeltävä kirjoittaja tosin lienee jo kypsempi henkilö, joka on ostanut aikanaan autonsa harkiten. Ja nähtävästi harkinta on toiminut, siinä on luultavasti hoksittu hinta/laatu suhteen merkitys myös.
+Lisää kommentti
Vaihdoit pois Sorenton ja tuliko munamankeli tilalle?
Ilmoita
Tais alottajalla jäädä vaa velkaa ja luottotiedot meni 🤣🤣😂😂🤣🤣😂
Ilmoita

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Uhkasiko teitä joku aseella ja pakotti ostamaan sorennon? Itse pidän niistä todella paljon, itselläni on vieläkin 2006 huippumalli ja en ole vaihtamassa pois!
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kia Sorento

Vaihdoin Kia Sorenon pois seuraavista syistä:
-Ei ajotietokonetta vaikka auto ei ole mikään halpa ( nykyään lähes joka autossa )
- Kilpailjoiden moottorien kiihtyvyys,kulutus ja huippunupeus lukemat paremmat, ja yleensä halvempiakin.
-sisustusmateriaali yli neljänkymmenentuhannen autossa naurettavan halpaa.
-Jousitus löysempi kun jopa JENKKIMAASUREISSA !
-ei ajonvakausjärjestelmää, löytyy muilta vastaavan hintasissa autoissa.
- moottorin melu (diesel) ihan kun josain superhalppismerkissä.
- ei integroitua radiota vaan radio lisävaruste !!!!
- maalipintaan tulee naarmut kun ähän johonkin hipasee ( ei metallihohto ) mutta kyllä muissa vastaavan hintaisissa autoissa maalit pysyy ja ovat kovempia.
- ilmanpaine ja vedenpinnan korkeusmittari lähinnä vitsi,(kompassi jotenkuten jopa oikeassa) on testattu monesti, miten ylipäätään voi olla mahdollista että autossa on ko.mittarit mutta ne ei toimi oikein, sehän on korjauksen paikka, kokeilkaa vaikka NE EI TOIMI !.
-Takuu on rajattu ja Delta Auto antaa saman rajatun takuun kaikkiin muihinkin merkkeihin, härski myyntikikka, ei muuta.
-jälkeenjäänyt auto ominaisuuksiltaan kaikinpuolin.

Ei muuta.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta