Minä kuorsaaja?

Kuorsaaja(ko?)

Hei,

kuinka moni teistä NAISISTA kuorsaa?
En tiedä varmasti, kuorsaanko vaiko enkö,
mutta se on todennäköistä.

Onko kenelläkään vinkkiä päästä tästä eroon?
(En vastaa mihinkään vinkkeihin)

- Kiitän jo etukäteen.

5

1210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnSkU1981

Mulla on toi ongelmana ollu vuosia, oon 25v ja hävenny kuorsaamista paljon ja kaikista eniten siitä on saanu kärsiä kanssaihmiset. Oon puhunut vaivasta lääkäreille koska tiedän sen johtuvan isoista nielurisoista, mutta lääkärit eivät ota kuuleviin korviin puheitani esim.leikkauksesta. Ja juuri tämän takia mulla on ollu usein nielu, kurkku tosi kipeänä. Alkaa niin ottaa päähän lekurit jotka ei tee mitään...

• skäribo

Kuorsaaminen kun kuitenkin koetaan nykyisin terveysriskiksi. Toivottavasti seuraava lekuri tärppää! :)

• skäribo

koska mies kuorsaa ja nukkuu niin sikeästi, ettei kuule minun korinaani. Olen kuitenkin itse joskus herännyt omaan "korahtamiseeni". Näin käy etenkin jos on flunssaa tai jos on tullut juhlittua.

Äitini on aina kuorsannut, ja ehkä olen perinyt häneltä ahtaan nenäontelon. Allergian vuoksi myös toisen puolen poskiontelo ja kyynelkanava ovat vaurioituneet, mikä sekin saattaa vaikuttaa asiaan.

Ehkä pitää joskus käydä jossain operaatiossa, mutta aion lykätä sitä mahdollisimman pitkälle. :)

• Avun saanut

Kuorsauksesta pääsemiseksi ei enää ole välttämätöntä mennä mihinkään "operaatioon". Niin sanottuja isoja kuorsausleikkauksia ei enää edes tehdä, koska niistä ei ole vastaavaa hyötyä.

Ihan ensimmäiseksi kannattaa hakea (mieluiten korvalääkäriltä) lähete unipolygrafiatutkimukseen, jolla selvitetään, onko kyse uniapneasta vai vaarattomammasta kuorsauksen lajista. Kuorsaus joka tapauksessa heikentää elämän laatua, koska se aiheuttaa päiväväsymystä. Itse en tätä tajunnut ennen kuin pääsin kuorsauksesta eroon ja huomasin, että jaksan illalla töiden jälkeen lähteä jopa lenkille, mikä ei olisi tullut kuuloonkaan aikaisemmin.

Täysin kivuton (joskaan ei rahallisesti!) parannuskonsti on kuorsauskisko. Se on yöksi suuhun laitettava vekotin, joka pitää suun sen verran kiinni ja työntää leukaa eteenpäin, niin että hengitys kulkee nenän kautta ja kuorsaus estyy. Sellaisen voi saada erikoishammaslääkärin kautta, joskin yksityissektorilla teetettynä tulee aika kalliiksi (minulla maksoi 800 euroa), koska Kela ei korvaa hammaslaboratorion kuluja.

Omasta kokemuksestani voin kertoa, että investointi oli erittäin kannattava, enkä enää suostu nukkumaan ilman kiskoani. Vaikka nenä olisi tukossa esimerkiksi flunssan vuoksi, kisko toimii silti.

• utelias kuorsaaja
        Avun saanut kirjoitti:

Kuorsauksesta pääsemiseksi ei enää ole välttämätöntä mennä mihinkään "operaatioon". Niin sanottuja isoja kuorsausleikkauksia ei enää edes tehdä, koska niistä ei ole vastaavaa hyötyä.

Ihan ensimmäiseksi kannattaa hakea (mieluiten korvalääkäriltä) lähete unipolygrafiatutkimukseen, jolla selvitetään, onko kyse uniapneasta vai vaarattomammasta kuorsauksen lajista. Kuorsaus joka tapauksessa heikentää elämän laatua, koska se aiheuttaa päiväväsymystä. Itse en tätä tajunnut ennen kuin pääsin kuorsauksesta eroon ja huomasin, että jaksan illalla töiden jälkeen lähteä jopa lenkille, mikä ei olisi tullut kuuloonkaan aikaisemmin.

Täysin kivuton (joskaan ei rahallisesti!) parannuskonsti on kuorsauskisko. Se on yöksi suuhun laitettava vekotin, joka pitää suun sen verran kiinni ja työntää leukaa eteenpäin, niin että hengitys kulkee nenän kautta ja kuorsaus estyy. Sellaisen voi saada erikoishammaslääkärin kautta, joskin yksityissektorilla teetettynä tulee aika kalliiksi (minulla maksoi 800 euroa), koska Kela ei korvaa hammaslaboratorion kuluja.

Omasta kokemuksestani voin kertoa, että investointi oli erittäin kannattava, enkä enää suostu nukkumaan ilman kiskoani. Vaikka nenä olisi tukossa esimerkiksi flunssan vuoksi, kisko toimii silti.

mitään kuvaa? Kiinnostaisi valtavasti, kun isäntä välillä "valittaa", että kuorsasin yöllä... Jos väsymys johtuukin sitten siitä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      245
      6047
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      31
      4466
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      24
      2552
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      312
      2296
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      49
      1481
    6. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      178
      1424
    7. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1349
    8. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      133
      1267
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      35
      1054
    10. J. Et tullut.

Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      173
      1010
    Aihe