Minä kuorsaaja?

Kuorsaaja(ko?)

Hei,

kuinka moni teistä NAISISTA kuorsaa?
En tiedä varmasti, kuorsaanko vaiko enkö,
mutta se on todennäköistä.

Onko kenelläkään vinkkiä päästä tästä eroon?
(En vastaa mihinkään vinkkeihin)

- Kiitän jo etukäteen.

5

1174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnSkU1981

      Mulla on toi ongelmana ollu vuosia, oon 25v ja hävenny kuorsaamista paljon ja kaikista eniten siitä on saanu kärsiä kanssaihmiset. Oon puhunut vaivasta lääkäreille koska tiedän sen johtuvan isoista nielurisoista, mutta lääkärit eivät ota kuuleviin korviin puheitani esim.leikkauksesta. Ja juuri tämän takia mulla on ollu usein nielu, kurkku tosi kipeänä. Alkaa niin ottaa päähän lekurit jotka ei tee mitään...

      • skäribo

        Kuorsaaminen kun kuitenkin koetaan nykyisin terveysriskiksi. Toivottavasti seuraava lekuri tärppää! :)


    • skäribo

      koska mies kuorsaa ja nukkuu niin sikeästi, ettei kuule minun korinaani. Olen kuitenkin itse joskus herännyt omaan "korahtamiseeni". Näin käy etenkin jos on flunssaa tai jos on tullut juhlittua.

      Äitini on aina kuorsannut, ja ehkä olen perinyt häneltä ahtaan nenäontelon. Allergian vuoksi myös toisen puolen poskiontelo ja kyynelkanava ovat vaurioituneet, mikä sekin saattaa vaikuttaa asiaan.

      Ehkä pitää joskus käydä jossain operaatiossa, mutta aion lykätä sitä mahdollisimman pitkälle. :)

      • Avun saanut

        Kuorsauksesta pääsemiseksi ei enää ole välttämätöntä mennä mihinkään "operaatioon". Niin sanottuja isoja kuorsausleikkauksia ei enää edes tehdä, koska niistä ei ole vastaavaa hyötyä.

        Ihan ensimmäiseksi kannattaa hakea (mieluiten korvalääkäriltä) lähete unipolygrafiatutkimukseen, jolla selvitetään, onko kyse uniapneasta vai vaarattomammasta kuorsauksen lajista. Kuorsaus joka tapauksessa heikentää elämän laatua, koska se aiheuttaa päiväväsymystä. Itse en tätä tajunnut ennen kuin pääsin kuorsauksesta eroon ja huomasin, että jaksan illalla töiden jälkeen lähteä jopa lenkille, mikä ei olisi tullut kuuloonkaan aikaisemmin.

        Täysin kivuton (joskaan ei rahallisesti!) parannuskonsti on kuorsauskisko. Se on yöksi suuhun laitettava vekotin, joka pitää suun sen verran kiinni ja työntää leukaa eteenpäin, niin että hengitys kulkee nenän kautta ja kuorsaus estyy. Sellaisen voi saada erikoishammaslääkärin kautta, joskin yksityissektorilla teetettynä tulee aika kalliiksi (minulla maksoi 800 euroa), koska Kela ei korvaa hammaslaboratorion kuluja.

        Omasta kokemuksestani voin kertoa, että investointi oli erittäin kannattava, enkä enää suostu nukkumaan ilman kiskoani. Vaikka nenä olisi tukossa esimerkiksi flunssan vuoksi, kisko toimii silti.


      • utelias kuorsaaja
        Avun saanut kirjoitti:

        Kuorsauksesta pääsemiseksi ei enää ole välttämätöntä mennä mihinkään "operaatioon". Niin sanottuja isoja kuorsausleikkauksia ei enää edes tehdä, koska niistä ei ole vastaavaa hyötyä.

        Ihan ensimmäiseksi kannattaa hakea (mieluiten korvalääkäriltä) lähete unipolygrafiatutkimukseen, jolla selvitetään, onko kyse uniapneasta vai vaarattomammasta kuorsauksen lajista. Kuorsaus joka tapauksessa heikentää elämän laatua, koska se aiheuttaa päiväväsymystä. Itse en tätä tajunnut ennen kuin pääsin kuorsauksesta eroon ja huomasin, että jaksan illalla töiden jälkeen lähteä jopa lenkille, mikä ei olisi tullut kuuloonkaan aikaisemmin.

        Täysin kivuton (joskaan ei rahallisesti!) parannuskonsti on kuorsauskisko. Se on yöksi suuhun laitettava vekotin, joka pitää suun sen verran kiinni ja työntää leukaa eteenpäin, niin että hengitys kulkee nenän kautta ja kuorsaus estyy. Sellaisen voi saada erikoishammaslääkärin kautta, joskin yksityissektorilla teetettynä tulee aika kalliiksi (minulla maksoi 800 euroa), koska Kela ei korvaa hammaslaboratorion kuluja.

        Omasta kokemuksestani voin kertoa, että investointi oli erittäin kannattava, enkä enää suostu nukkumaan ilman kiskoani. Vaikka nenä olisi tukossa esimerkiksi flunssan vuoksi, kisko toimii silti.

        mitään kuvaa? Kiinnostaisi valtavasti, kun isäntä välillä "valittaa", että kuorsasin yöllä... Jos väsymys johtuukin sitten siitä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe