Kuka hitsaa autoni?

Kuubelvagen

Olisi vanha Kupla jota on hieman hitsailtu entisen omistajan toimesta. Siinä on laittettu paikkaa molemmin puolin helmoihin takapyörästä noin puoleenväliin ovea. Ne on nyt puhki. Vein paikalliselle korjaamolle arvioitavaksi ja he sanoi että siinä on hitsattu kori kiinni pohjalevyyn, ja että se pitää kokonaan purkaa että saadaan pohjalevy irti ja hitsattu. Samoin koriin uudet "ilmakanavat" ??
Etuaksilakin pitää kuulemme purkaa koska sen kiinnityspultit on myös irtiruostuneet.

Äijät sanoi että pelkkä työ on noin 3000 euroa!!!! Ja siihen sitten tarvikkeet päälle. En tiedä onko se sen arvoista. Kupla on minulla ollut kesäautona vuodesta 1974. Voiko sen laitto tosiaan olla niin kallista??
Niin, ja sitten ne sanoi että siin menee koko talvi kun ne tekee sen oheistyönä ettei se maksais kohtuuttomasti!!

9

1295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rasva Antero

      Eihän korjaamo katso mitä autoa laitetaan, tuntiveloitus on mikä on ja sillä saletti.. Kokeile löytää joku talkoohenkinen autoharrastaja (vaikka joku amiksen autopuolelainen) joka laittelis edullisesti...

      • Kuubelvagen

        Niin no, eihän ne katso ei. Mutta en minä amikselle vie nythän sitäpitää korjata niin paljon koska se on aikaisemmin tehty väärin. Eikä niitä talkoohenkisiä oikein löydy, haluavat vaan ostaa Kuplan halvalla koska se on niin huono...

        Voivoi, kai se on sitten sinne jätettävä...


      • banskuu
        Kuubelvagen kirjoitti:

        Niin no, eihän ne katso ei. Mutta en minä amikselle vie nythän sitäpitää korjata niin paljon koska se on aikaisemmin tehty väärin. Eikä niitä talkoohenkisiä oikein löydy, haluavat vaan ostaa Kuplan halvalla koska se on niin huono...

        Voivoi, kai se on sitten sinne jätettävä...

        misä päin suomee asut?


      • Kuubelvagen
        banskuu kirjoitti:

        misä päin suomee asut?

        Espoossa asun ja tänään kävin kahdella pajalla ja niissä eivät suostuneet hitsaamaan sitä! Mitä ihmisiä oikein vaivaa?? Ei ka se hitsaaminen nyt niin vaikeaa olee ammattimiehille. Tonen sanoi että ei tee jos ei saa tehdä hyvin ja toinen sanoi heti ettei tee noin vanhoja autoja koska niitä ei sitten koskaan haeta ja niistä ei saa omansa pois.

        Mua rupee vitutta niin että kohta vien sen Kuusakoskelle ja katson kun se menee paalaimeen!!


      • Tuntuu
        Kuubelvagen kirjoitti:

        Espoossa asun ja tänään kävin kahdella pajalla ja niissä eivät suostuneet hitsaamaan sitä! Mitä ihmisiä oikein vaivaa?? Ei ka se hitsaaminen nyt niin vaikeaa olee ammattimiehille. Tonen sanoi että ei tee jos ei saa tehdä hyvin ja toinen sanoi heti ettei tee noin vanhoja autoja koska niitä ei sitten koskaan haeta ja niistä ei saa omansa pois.

        Mua rupee vitutta niin että kohta vien sen Kuusakoskelle ja katson kun se menee paalaimeen!!

        Ettei se hitsaaminen niin vaikeaa ole, vuokraa jostain talli ja ala tekemään.


      • miggimiess
        Kuubelvagen kirjoitti:

        Espoossa asun ja tänään kävin kahdella pajalla ja niissä eivät suostuneet hitsaamaan sitä! Mitä ihmisiä oikein vaivaa?? Ei ka se hitsaaminen nyt niin vaikeaa olee ammattimiehille. Tonen sanoi että ei tee jos ei saa tehdä hyvin ja toinen sanoi heti ettei tee noin vanhoja autoja koska niitä ei sitten koskaan haeta ja niistä ei saa omansa pois.

        Mua rupee vitutta niin että kohta vien sen Kuusakoskelle ja katson kun se menee paalaimeen!!

        tietkö yhtä kuin paljon on hitsattavaa?2kkpäästä ois hyvin aikaa ja edullisesti jos ei aiva hillittömän kiirus oo..eli joku kuukauden päivät menis oheishommana


    • Saetkae

      Tein taannoin kaverini kanssa hänen kuplaansa vastaavan remontin. Halkaistiin auto pohjaksi ja koriksi, karsittiin vanhat "räkäykset" pois ja hiekkapuhallettiin, hitsattiin, maalattiin, kasattiin, massattiin kevyesti. Tähän hommaan paloi meiltä kahteenpekkaan kahden kuukauden ajan joka arki-ilta 2-3 tuntia.
      Eli noin 200 miestyötuntia. Tosin me "harrastimme" ja pidimme paljon aiheettomia taukoja. Joskus jopa päihdyimme hieman ;)

      Iso homma se on, jos ei osaa tehdä itse, siitä tulee varmasti kallista. Tuskin 3000e rittää. Kyllä siinä ainakin 100 työtuntia tulee ja kun sen kertaa korjaamon tuntihinnalla 40e saa sellaisen vastauksen mikä vihloo lompakkoa. Sitten paljastuu yleensä kaikkea muutakin mikä kaipaa huomiota. Me ostimme maaleja, osia ja työsuorituksia (hiekkapuhallus) noin 1500 eurolla

      Oli se hauskaa kun kaverin kanssa tehtiin, mutta en minä kyllä rahasta lähtisi sellaista tekemään. Siinä käy äkkiä niin kuin joku jo mainitsi, elikkä jää pihalle seisomaan 5,5 tonnin kupla jota kukaan ei hae.

      • näin on

        Se on kallista. Jos ei ole oikein kovaa kohtaa mihin hitsais kiinni niin homma on todella vaikea. Valitettavasti yleensä vielä paikan vierestä lähtee uusimaan, että 2v päästä on entistä pahempi. Ainoa konsti on tehdä kaikki uusiksi, ja se on kallista. En lähtis kyllä hitsauttelemaan, vaan itkisin hetken vanhan kaverin loppua, ja möisin moottorin jokkismiehille :( Ps. kokemusta on


    • Oiskivatietäääää

      Minkä vuosimallin tämä kyseinen kupla oli?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe